Nem árérzékeny a játékos fogyasztó

A különféle – mobil és vezetékes telefonon történő – interaktív szolgáltatásokat nyújtó IKO New Media Kft. bevétele 2004-ben 2,4 milliárd forint volt, az idén pedig 3 milliárd körüli összegre számít a cég. Tavaly 440 millió adózás utáni nyereséget könyvelt el a társaság, az idén pedig 600 millió forint körüli profitot tervez – mondta Malcsiner Péter ügyvezető a cég szerdai sajtóbeszélgetésén. Az IKO New Media Kft. tavalyi árbevételének fele származott az RTL Klubnak nyújtott szolgáltatásokból, miközben a cég 800 millió forintos nyereséget termelt a televíziónak, 20–25 százalékát a kereskedelmi csatorna tavaly elért éves nyereségének. A sajtóbeszélgetésen elhangzott: mivel Nyugat-Európában a kereskedelemi televíziók reklámbevétele folyamatosan csökken, a társaságok egyre inkább rákényszerülnek a különböző telefonos interaktív szolgáltatások igénybevételére ahhoz, hogy bevételüknél maradjanak. Az MTV egyébként két-három héten belül szeretne nyertest hirdetni az interaktív szolgáltatások nyújtására kiírt közbeszerzési pályázatán, amelyen három induló – az IKO New Media, a Stúdió 10 és a Telemedia – van versenyben.

Malcsiner szerint a mobilmarketing-piacon még hatalmasak a lehetőségek, de a 3G-s mobilszolgáltatás év végi megjelenése is új lehetőségeket nyithat a cég előtt, ilyen például a vizuális tartalmat kínáló reklámszolgáltatás, illetve a jelenleg is elérhető tartalmak – csengőhangok, oplogók – további bővülése.

A cég tapasztalatai szerint egyébként a 16–35 éves korosztály a leginkább fogékony a mobiltelefonon történő interaktív tartalmakra. A televíziós társasjátékok által kínált mobiltelefonos megoldásokra viszont az ennél idősebb korosztály is nyitott. Ugyanakkor szinte minden fogyasztóra igaz, hogy a szolgáltatások igénybe vétele során – ha nyerni vagy "csak" játszani akarnak – feltűnően nem árérzékenyek.