A világ talán legismertebb online film- és tévészolgáltatója, a globális terjeszkedést a közelmúltban megkezdő Netflix tegnap közleményben jelentette be, hogy az idei év második felében tovább bővíti jelenlétét az európai piacon, és újabb hat országban indítják el a szolgáltatást: Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Luxemburgban, Németországban és Svájcban.
A jelenleg több mint 40 országban mintegy 48 millió előfizetővel rendelkező (az USA-ban közel 36 millióan vannak), 2007-ben indult Netflix az Egyesült Államokban elért sikerei után az évtized elején először az amerikai kontinensen vált vezetővé az online tartalomszolgáltatás e szegmensében, majd 2012 elején Nagy-Britanniában és Írországban is megjelentek. Az európai terjeszkedés még abban az évben Dánia, Svédország és Finnország bevonásával folytatódott, és tavaly ősz óta Hollandiában is jelen vannak. A további európai bővítést már korábban megígérték, de csak annyi volt bizonyos, hogy 2014-ben tovább terjeszkednek – minderről nyilván a részvényeseket is meg kellett győzni, mivel az európai bővítés azzal jár, hogy a vállalat nemzetközi üzletága veszteséges. Mindez azonban bizonyos mértékig természetes, és a cég vezetői nemrég közölték, hogy a következő években tovább folytatják a nemzetközi expanziót.
A részletekről – például az előfizetési díjakról és a támogatott eszközökről – a Netflix későbbre ígért tájékoztatást.