Nagyot lépett előre a Nokia a kínai piacon

Néhány hét alatt olyan szerződések kerültek tető alá, melyek komoly bázist és bevételt jelentenek a finneknek a világ legnagyobb piacán.

A Nokia és a Xiaomi ma bejelentették, hogy licenc-, illetve keresztlicenc-szerződést kötöttek, és a kínai gyártó ettől kezdve használhatja a finn vállalat szabadalmazott megoldásait, valamint távközlési berendezéseket is vásárolnak tőlük. A szerződésben megállapított ellenértéket nem hozták nyilvánosságra.

A megállapodás üzleti következményei még nehezen megjósolhatóak, de az bizonyos, hogy a Nokia határozott törekvéseit – melyek a kínai piacon való erőteljes jelenlétet célozzák – mindez jelentős mértékben segítheti, és a vállalat elégedettségét jól jelzi, hogy Rajeev Suri, a Nokia vezérigazgatója utalt rá, hogy stratégiai terveik nagy lökést kapnak a szerződés megkötése után.

A Xiaomival történt megállapodás egyébként csak egyetlen eleme a Nokia kínai terjeszkedésének, hiszen például pár napja, a múlt hónap végén jelentették be, hogy új üzletágat hoztak létre Kínában, melynek célja, hogy segítsék a helyi internetes vállalatokat abban, hogy kilépve az országból más kontinenseken is eredményesen jelenjenek meg: ez konkrétan adatközpontok és felhőszolgáltatások fejlesztését jelenti. És az is friss esemény, hogy a Nokia egyrészt leányvállalatot hozott létre a China Huaxin Post & Telecommunication Economy Development Center nevű befektetési társasággal Sanghajban, mely városban a finn vállalat az okos városok fejlesztését végző programokban a digitális egészségügy területén együttműködésre lépett a China Mobile szolgáltatóval is.

Habár a Nokiát roppant mód megviselte a mobiltelefon-gyártás kudarca, azóta egyre nagyobb energiát fektetnek a korábban is sikeres távközlési üzletágba – és ezen a területen továbbra is a világ élvonalában járnak –, agresszív terjeszkedéssel kívánják elérni, hogy a Microsoft akvizíciója után létrehozott Nokia Technologies a piac első számú szereplője legyen: és ebben nagy segítségükre van, hogy az évtizedek alatt felduzzasztott szabadalmi portfólió e cég tulajdonában van. A szabadalmi díjak pedig hatalmas összeget tesznek ki, melyet a vállalat felvásárlásokra és fejlesztésekre fordít.

Azóta történt

Előzmények