Nyugi, nem tűnnek el a Panasonic tévék, audió eszközök és kamerák

A cég európai otthoni szórakoztatóelektronikai részlegének kommunikációs vezetőjét, Szegner Gábort kérdeztük meg a cég átszervezéséről.

Mi is beszámoltunk róla, hogy a tervek szerint a Panasonic jelentős átalakításokat hajt végre a cég struktúrájában, méghozzá április elsejével. Ennek részeként többek között megszűnik az önálló televízió és audió divízió, és ezek az egységek egy nagyobb, központi szervezet irányítása alá kerülnek. Az átalakulásról kérdeztük meg Szegner Gábort, aki jelenleg a Panasonic európai központjában tevékenykedik, az otthoni szórakoztatóelektronikai eszközök részlegének kommunikációs vezetőjeként.

Szegner Gábor, Panasonic Europe
Szegner Gábor, Panasonic Europe [+]

Szegner Gábor kérdésünkre elárulta, hogy ez a döntés a cég belső működését hivatott hatékonyabbá tenni. Egészen pontosan az a cél, hogy az egyes divíziók a mostaninál jobban együtt tudjanak dolgozni, és hogy az eltérő termékcsoportok a korábbinál intenzívebben erősítsék egymást például a kommunikációs területen is. Tehát nem az a cél, hogy ezáltal faragjanak a költségeken, és ez a döntés nem jelenti azt, hogy a cég a jövőben kisebb hangsúlyt fektetne az hangeszközökre, háztartási gépekre, kamerákra vagy televíziókra.

Mindebből a végfelhasználók várhatóan semmit sem fognak érzékelni, tehát nem lesz áruhiány, nem fognak kevesebb boltban Panasonic termékeket árulni, nem tűnnek el a tévék a polcokról, illetve nem áll le a fejlesztés sem. Ez utóbbi mondjuk kicsit fura is lett volna, hiszen a konszern idén a GZ2000 személyében ismét egy nagyvadat mutatott be, amely speciális hangrendszere révén képes lehet kiemelkedni a csúcstévék közül is. Az is kiderült, hogy a Technics-et semmilyen szinten nem érinti az átszervezési folyamat.

Panasonic GZ2000
Panasonic GZ2000 [+]

Ha már úgyis beszéltünk, nem lehetett kihagyni, hogy megkérdezzük Szegner Gábort, várható-e valamikor egy Panasonic 8K tévé bemutatása. Ám ezzel kapcsolatban sajnos semmilyen konkrétumot nem árult el. Talán majd az IFA-n okosabbak leszünk, hiszen volt már rá példa, hogy a holding Berlinre tartogatott egy nagy durranást. De igazából a lényeg az, hogy nem kell félni attól, hogy a Panasonic visszavenne a tempóból, és a konszern nem fontolgatja, hogy kivonulna az otthoni felhasználóknak szánt termékek piacairól.