Az Apple év végén megelőzte a Samsungot az okostelefonok piacán

De ha a teljes évet nézzük, egyértelmű a dél-koreai gyártó vezető helye.

A Strategy Analytics piackutató kimutatása alapján a 2019-es év negyedik negyedévében 374,5 millió okostelefon kelt el világszerte, így a 2018 negyedik negyedévi 376 millió után a forgalom alig változott.

Az Apple a tavalyi negyedik negyedévben 70,7 millió okostelefont értékesített, a piaci forgalom 18,9 százalékát érte el, és ezzel maga mögé utasította a hosszú ideje piacvezető dél-koreai Samsungot. A 2018. negyedik negyedévi 65,9 milliós értékesítéshez képest elért 7 százalékos növekedés az Apple legjobb teljesítménye 2015 óta – a 2018-as negyedik negyedévben az Apple piaci részesedése 17,5 százalék volt.

 

Okostelefon-piac 2019
[+]

 

A Samsung 68,8 millió okostelefont értékesített a negyedik negyedévben, ami 18,4 százalékos piaci részesedésnek felel meg, és ezzel a piaci rangsorban a második helyet biztosította magának. A 2018 negyedik negyedévi 69,3 milliós értékesítéssel kiérdemelt szintén 18,4 százalékos piaci részesedés még az első helyezést jelentette a Samsungnak.

A harmadik helyre a Huawei került a negyedik negyedévben 15,0 százalékos piaci részesedéssel 56,0 millió készülék értékesítése után. Egy évvel korábban a Huawei részesedése magasabb, 16,1 százalék volt 60,5 millió okostelefon értékesítésével.

A 2019-es év egészében a Samsung piaci részesedése 20,9 százalék volt, a Huawei részesedése 17,0 százalék, az Apple részesedése 14,0 százalék. Összességében a piaci értékesítések 1,412 milliárdra csökkentek tavaly a 2018-as 1,431 milliárdról, a Huawei azonban az amerikai korlátozások ellenére is jelentős mértékben növelte eladásait, míg a Samsung eladásai csak szerény mértékben nőttek, az Apple éves eladásai viszont csökkentek.

A Samsung tavaly 295,1 millió készüléket értékesített az előző évi 291,3 milliónál többet, piaci részesedése 20,3 százalékról 20,9 százalékra emelkedett. A Huawei a 2018-as 205,8 millió után jóval több, 240,5 millió okostelefont adott el tavaly és ezzel 14,4 százalékról 17,0 százalékra növelte éves piaci részesedését. Az Apple 2018-as piaci részesedése szintén 14,4 százalék volt 2018-ban, bár kissé több készüléket értékesített mint a Huawei, 206,3 milliót. 2019-ben ennél kevesebb, 197,4 millió okostelefont adott el az Apple 14,0 százalékos piaci részesedéssel.

Azóta történt

Előzmények