Éjféltől hajnalig betiltották az online játékokat

A világ egyik informatikailag legfejlettebb társadalmában, a dél-koreaiban a kormányzat igyekszik az éjszakákat átjátszó fiatalokat megvédeni a feltételezett káros hatásoktól, ezért egy friss döntésükkel napi hatórás tiltást vezetnek be az országban.

A határozatot április 11-én jelentették be, s e szerint a szenvedélyes játékosokat mindenképp blokkolják napi hat órán át, ám azt ők dönthetik el, hogy mikor legyen ez az időszak: éjféltől reggel hatig, éjjel egytől hétig, vagy pedig kettőtől reggel nyolcig.

Dél-Korea
Forrás: ujramegujra.blog.hu

A Kulturális, Sport- és Turisztikai Minisztérium kezdeményezésére létrejött új szabályozás egyik indokaként azt hozták fel a döntéshozók, hogy elfogadhatatlan mértékben nő a játékfüggő fiatalok száma, akik nemcsak a nappali szabadidejüket töltik a számítógép előtt, hanem éjszakáikat is, és így gondjaik vannak a másnapi iskolába menetellel, illetve az ottani részvétellel. A szabályozás emellett egy másik eszközt is tartalmaz, mely szerint ha egy tinédzser túl hosszú ideig  (hogy mi a túl hosszú idő, arról sincs egyelőre információ) használja az internetet, akkor a hozzáférés sebességét jelentős mértékben csökkentik.

Az intézkedéseket az év második felében vezetik be, jelenleg a tesztek folynak olyan játékokon, mint a Dungeon & Fighter és a Dragon Nest, de később kiterjesztik még 19 hasonló játékra, melyek a piac 79 százalékát fedik le.

Természetesen akadtak koreai kritikusok is, akik azt vetették fel, hogy a fiatalok könnyedén megkerülik majd a rendszert (arról ugyanis nem érkezett híradás, hogy mindezt hogy képzelik el), ám a minisztérium azt tervezi, hogy a szülők segítségét kéri, így nyilvántartásba veszik a családi  nethozzáféréseket, s ez alapján indul el a tiltási mechanizmus.

Azóta történt

Előzmények