Az Opera szerint csodát tett a böngészőválasztó

Az Opera Software vezetői szerint azóta, mióta az európai felhasználók számítógépein megjelenik böngészőválasztásra buzdító képernyő, a norvég vállalat termékének letöltése bizonyos nagyobb országokban megháromszorozódott – tudósít a Computerworld.

Rolf Assev, a cég stratégiájáért felelős vezető kijelentette, hogy Belgiumban, Franciaországban, Lengyelországban, Nagy-Britanniában és Spanyolországban tapasztalták a jelentős mértékű növekedést. Assev ugyanakkor elismerte, hogy a letöltések számát természetesen megemelte az is, hogy március másodikán megjelent az Opera legújabb, a leggyorsabb böngészőként hirdetett, 10.5-ös verziója is, ám a korábbi nagyobb verziók (9.5, 10.0, 10.1) megjelenésekor tapasztalhatóak alapján tervezetthez képest háromszor annyian töltötték le a böngészőt. A szakember szerint nyilvánvaló, hogy a böngészőválasztó okozta a növekedést: „…az emberek most már tudják, hogy van választási lehetőségük. Igen sok letöltés zajlik a böngészőválasztón keresztül.”

Ez a vélekedés egybecseng Joaquin Almuniának, az EU versenyügyi bizottsága vezetőjének keddi közleményével, aki üdvözölte a böngészőválasztó megjelenését, s a verseny és a fejlesztés élénkítése érdekében igen fontosnak tartja, hogy megjelent ez a lehetőség. És ahogy tegnap beszámoltunk róla, egy szakmai lobbiszervezet, az együttműködő rendszerek fejlesztését szorgalmazó European Committee for Interoperable Systems (ECIS) felvetette, hogy a Microsoftnak világszerte be kellene vezetnie ezt a megoldást.

Azóta történt

Előzmények