Olvasói megkeresésre járt utána a portfolio.hu annak, hogy az illetőt miért szólították fel törlesztőrészletének (pontosabban: az összeg egy részének) befizetésére, holott azt korábban már levonták tőle, ezt mutatta a számlatörténete is.
Az érintett olvasó személyesen ment be egy bankfiókba, ahol egy ügyintézőtől azt a felvilágosítást kapta, hogy rendszerhiba történt, és a téves felszólítás minden jelzáloghitelesnek kiment a hónap közepén (az OTP egyébként minden hónap elsején vonja le a törlesztőrészletet).
A portfolio.hu megkeresésére mindössze ennyit reagált a bank kommunikációs osztálya: „A jelzáloghitel-tartozással kapcsolatos 2021. 11. 17-ei SMS-ünk technikai okokból téves információt tartalmazott. Az esetleges kellemetlenségért elnézést kérünk.”
Vagyis jelen pillanatban nem tudni, hogy mi okból történt meg az OTP-nél mostanában amúgy is gyengélkedő informatikai rendszerben a hiba, illetve azt sem, és ez sokkal fontosabb: hány ügyfélnek küldtek hasonló téves sms-t?