Facebookos tartalomelemzőt fejleszt egy magyar cég

A fejlesztés indoklásaként cég közleményében kifejtik, hogy a Facebook-oldalakat fenntartó vállalkozások, illetve a több ügyfél online kommunikációját is felügyelő szakértők számára egyre nehezebbé válik a közösségi oldal hatékony használata: nemcsak az ingyenesen elérhető felhasználók aránya csökken folyamatosan, de az érdektelen tartalmakat megosztó oldalak hosszú távon szinte teljesen eltűnhetnek követőik üzenőfaláról – a Facebook ugyanis törekszik arra, hogy minél kevesebb haszontalan bejegyzés rontsa a felhasználói élményt, így az oldalak kezelőinek véges a hibalehetősége.

Hirdetés

Eddig is léteztek speciális alkalmazások a tartalom felkutatására, megosztására vagy a hatások elemzésére, de ezek összehangolása leginkább csak a közösségi média szakemberei számára lehetett reális cél. Mindenki mástól irreális elvárás volt, hogy a saját oldalát ilyen körültekintően menedzselje.

A Postradart úgy tervezték, hogy az oldalak kezelőinek három legfontosabb feladatát egymásra épülve könnyítse meg. Nagy előnye, hogy a kizárólag publikus adatokat vizsgáló alkalmazás segítségével a saját és versenytársak teljesítményét is egymás viszonylatában lehet elemezni. A felhasználó által kezelt oldalról a Facebook is részletes információkkal szolgál, de a konkurensekről szinte csak annyit tudhatunk meg, hogy milyen mértékben nőtt a követőik száma, minden egyéb információnak külön kell utánajárni. A Postradar segítségével ezzel szemben összegyűjtve megfigyelhető, mikor aktívak a versenytársak, mely posztjaik érdeklik a felhasználókat, vagy épp kik a közös követők. Az eredmények kiértékelése ráadásul nemcsak a közösségi média szakemberei számára egyszerű, ugyanis interaktív grafikonok segítik a mindössze felhasználói szintű ismeretekkel rendelkező adminokat is (egy példaoldal).

Postradar: tartalomelemző a Facebookra

A megfelelő posztok közzététele ettől önmagában még nem lenne könnyebb, mert jó tartalmakra bukkanni, és szinte a megjelenésük pillanatában megosztani azokat folyamatos időráfordítást igényel, ha az ember nem maga állítja elő őket. A Postradarba épített tartalomfigyelő rendszer segítségével azonban egy helyen követhetőek a kiválasztott weboldalakon és blogokon megjelenő cikkek, egyedi szűrési feltételek állíthatóak be, és az ennek megfelelő új tartalmak megjelenéséről akár Facebook-értesítést is lehet kérni.

Emellett a saját oldal megosztásait automatizálni is lehet, tehát ha megjelenik egy, a kritériumoknak megfelelő cikk, akkor előre beállítható, hogy azt mikor és milyen formában ossza meg a Postradar. Egyszerű linkként is feltűnhet a hírfolyamban, de az alkalmazás akár a cikkből is tud képeket kiemelni, az oldal idővonalára feltölteni, majd a webcím mellé előre elkészített leírást is csatolni. Természetesen a saját tartalmak megosztása is egyszerűbb, mert lehetőség van például galéria feltöltésére is, amelynek képei előre meghatározott időpontban és módon lesznek közzétéve.

A jelenleg ingyenes alkalmazást folyamatosan fejlesztik, de már most is 36 országban, átlagosan 100 ezer bejegyzés megosztását végzi havonta. A jövőbeli tervek közt szerepel, hogy más platformokat is lehessen vele kezelni, de egyelőre a Facebook élvez prioritást.

Azóta történt

Előzmények