A közösségi oldalakat is megadóztatná a kormány

A reklámadóról szóló hétfőn benyújtott törvénytervezet csak a nyitánya egy folyamatnak, a közösségi oldalakat is bevonnák az adózói körbe – mondta L. Simon László fideszes országgyűlési képviselő, a reklámadóról szóló törvényjavaslat előterjesztője kedd reggel a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában (az interjú kb. 6:40-től). A kormánypárti politikus úgy véli, hétfőn joggal vetették fel elemzők, hogy a beterjesztett javaslat alapján nehezen tudják bevonni az adózói körbe a közösségi szolgáltatókat, amelyek már a reklámbevételek nagyon nagy részét elviszik.

Példaként említette, hogy a politikusok is rendszeresen hirdetnek a Facebookon, célzott hirdetések jelennek meg a YouTube-on, s látják, hogy „a Google-t milyen módon használják pénzért konkrét információk eljuttatására”. Jelentős reklámbevételhez jutnak ezek a cégek, amely után sem áfa, sem társasági nyereségadó nem gazdagítja a magyar államkasszát - hangsúlyozta L. Simon László, hozzátéve: az online szerencsejáték problémánál látták azt, hogy ez a kérdés kezelhető.

A képviselő azt gondolja, most jó esély van arra, hogy ezt az új adónemet bevezessék. Hozzátette: arra nyitott, hogy a részletszabályokat finomítsák. L. Simon László szerint törvényjavaslatának tárgyalása nyáron kezdődhet el a parlamentben. Legkésőbb ősszel ezt a kérdést le kell zárni – tette hozzá.

Azóta történt

  • A Ustream adja a neten a parlamenti üléseket

    A tavaszi ülésszaktól a Ustream platformján keresztül teszi bárki számára elérhetővé üléseit a magyar országgyűlés.

  • Már félmillió magyar van jelen a LinkedInen

    A LinkedIn magyarországi tagsága 2013 februárjában a elérte a háromszázezres létszámot, majd idén augusztus közepén a félmilliót. Vagyis: nálunk is kedvelik az elsősorban szakmainak, kissé exkluzívnak tartott közösségi oldalt.

  • Itt az Ocho, a 8 másodperces videómegosztó

    Videómegosztó oldalból mára rengeteg van. A mobilaklamazások száma is szépen gyarapodik, egyre nehezebb választani közülük. 8 másodperces még nem volt.

Előzmények

  • A Facebookon is nyomul a magyar adóhatóság

    Igazából semmi meglepő nincs abban, hogy a NAV figyeli a közösségi oldalakat: gazdag információforrás. Az viszont már más kérdés, hogy hogyan használhatóak fel ezek az adatok.

  • A Facebookon kívül is van világ, de jóval kisebb

    A magyar internetezők a Facebook után a Tumblr mikroblogra és a Foursquare helymeghatározó szolgáltatásba töltenek fel a legszívesebben tartalmakat, zenét pedig a YouTube-on keresztül hallgatnak a legtöbbet.