Ha tévé, akkor legyen nagy és UHD

A Samsung felmérése felhívja a figyelmet a tévévásárlást leginkább befolyásoló szempontokra, melyek egyúttal formálják is a tévépiaci trendeket. Legalábbis egyes régiókban.

Nagyméretű UHD tévék mindenek felett

A GfK és az NPD piackutató cégek megállapították, hogy idén január és augusztus között az 55 colosnál nagyobb tévék tették ki a globális eladások 40 százalékát. Észak-Amerikában az eladott tévék 50 százaléka 55 colosnál nagyobb átmérőjű volt, 30 százalékuk átmérője pedig a 60 colt is meghaladta.

A kutatásból az is kiderült, hogy az FHD (Full High Defintion) felbontású televíziók helyett egyre inkább az UHD (Ultra High Definition) felbontású tévéket választják a vásárlók. A tévépiac globális bevételének 50 százalékát az UHD tévék eladása hozza, Észak-Amerikában, Európában és Dél-Koreában ez a szám 60-70 százalék.

A Samsung adatai szerint a Magyarországon értékesített 55 colosnál nagyobb készülékek részaránya egyelőre még elmaradt a nyugati trendektől, de már nálunk is dinamikusan közelít az európai átlaghoz. Ugyanakkor a hazánkban eladott UHD televíziók már az értékesített tévék harmadát teszik ki.

Samsung
[+]

Elsődlegesek a kényelmi funkciók

A vásárlók szerint az egyik legfontosabb tényező a tévé kiválasztásakor, hogy a készüléket egyszerűen és könnyen lehessen használni. A Samsung amerikai és német piacokon végzett több mint ezer potenciális tévévásárlót bevonó kutatása szerint az egyik legnagyobb negatívumot a készülékekhez tartozó kábelrengeteg jelenti, de ugyanígy eltántoríthatja a fogyasztókat a vásárlástól, ha egy adott készülékhez nem, vagy nehezen csatlakoztatható egyéb elektronikus eszköz vagy nehézségek adódnak a tévén történő navigációban.

A szegmensben piacvezető Samsung (globálisan: 34 százalék) tévéeladásainak 42 százalékát 60 colosnál nagyobb tévéinek köszönheti, az eladott tévéknek 38 százaléka pedig UHD felbontású.

Azóta történt

  • Jönnek a HDR10+ tévék

    A 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung közös vállalkozása, a HDR10+ Technologies bejelentette be a HDR10+ licencprogram keretében az első tanúsítvánnyal rendelkező termékeket és vállalatokat.

  • Magyarországon még mindig kiemelten népszerű a hagyományos tévézés

    Míg Nyugat-Európában már hódít az előfizetéses rendszerű, SVOD tartalomszolgáltatás, a hagyományos, lineáris televíziózás a közép-kelet-európai piacokon továbbra is megtartja erős pozícióját.

Előzmények