Tovább nőtt a Spotify előfizetőinek száma

A szolgáltatás már 345 millió havi szinten aktív felhasználóval rendelkezik.

A Spotify a legutóbbi jelentése alapján már 155 millió prémium előfizetővel rendelkezik, továbbá 345 millió havi szinten aktív felhasználója van.

Ez éves szinten 24 és 27 százalékos növekedést jelent. A reklámokat is hallgató, havi szinten aktív felhasználók száma 30 százalékkal, 199 millióra emelkedett. A növekedés ellenére az egy felhasználóra eső átlagos árbevétel 8 százalékkal csökkent egy év alatt. Ez az új felhasználók elcsábítására kitalált akciók eredménye, illetve egyes piacokon eleve alacsonyabb árazást alkalmaz a Spotify. A reklámbevételek emelkedtek, a teljes árbevételnek már a 13 százalékát tették ki.

A Spotify viszont így is 125 millió dolláros veszteséget termelt. Ez a tavaly ilyenkori 209 milliónál azért érezhetően kevesebb, de a Wall Street Journal szerint mivel folyamatosan a növekedésbe fektet a cég, ezért nagyon ritka, hogy nyereségről lehessen beszélni.

A Spotify most épp a hangoskönyvek és podcastek piacán hajt végre nagy befektetéseket. Utóbbiakból már több mint 2,2 milliót kínál, a podcastek fogyasztása egy év alatt közel 100 százalékkal emelkedett a platformon. Az összes felhasználó 25 százaléka hallgat már ilyen tartalmat is. A Spotify szerint az ilyen irányba történő befektetések növelik a használatot, a márkahűséget és a fogyasztók megtartása is könnyebb lesz. Emellett pedig nem csak a zenék licencelésétől függ majd a cég. A Citi elemzői szerint ugyanakkor még várni kell arra, hogy ezek a befektetések bármilyen formában megtérüljenek.

A Spotify a február 22-én esedékes Stream On rendezvényén további információkat is elárul a jövőbeli terveiről.

Azóta történt

Előzmények