Mobilszolgáltató lesz Magyarországon a Tesco

Tesco Mobile néven saját frekvenciával nem rendelkező ún. virtuális mobilszolgáltató vegyes vállalatot alapít hazánkban a Tesco-Global Áruházak és a Vodafone Magyarország – jelentették be a felek ma Budapesten. A két tulajdonos 50-50 százalékos részesedéssel rendelkezik a Vodafone hálózati infrastruktúrájára támaszkodó új operátorban, mely az áruházlánc boltjaiban fogja kínálni szolgáltatásait. A Tesco hasonló konstrukcióban már jelen van az Egyesült Királyság, Írország és Szlovákia mobilpiacán.

Magyarországon a két vállalat egy éve dolgozik a megállapodás tető alá hozásán – derült ki a sajtótájékoztatón. A Tesco Mobile cégalapítási kérelmét ma nyújtották be, a szolgáltatások pedig a jövő év első felétől lesznek elérhetőek. Az új, Beck György Vodafone-vezér által negyedik magyarországi mobilszolgáltatóként bemutatott operátor indulását aligha véletlenül jelentették be ilyen korán: a hír elbátortalaníthatja a 900 MHz-es frekvencia-árverésen esetleg független szolgáltatói ambíciókkal indulni akaró szereplőket.

A Tesco Mobile a két anyavállalat szerint független vállalat lesz, mely azonban a költséghatékonyságra törekvés jegyében minimális, mindössze tíz fő körüli alkalmazotti létszámmal működik majd. Az ügyfelek a virtuális mobilszolgáltatóval állnak majd kapcsolatban, de az ügyfélszolgálatot outsourcing konstrukcióban a Vodafone egy dedikált csoportja biztosítja majd.

A Vodafone és a Tesco a sajtótájékoztatón – arra hivatkozva, hogy ezekről a Tesco Mobile vezetése dönt majd – elhárított minden olyan kérdést, amely az új virtuális mobilszolgáltatótól elvárt mutatókra vagy a tervezett ajánlatokra vonatkozott. Beck György csupán annyit árult el, hogy versenyképes árakkal fognak piacra lépni, hiszen másként nem lenne esélyük a piacon. A Vodafone elnök-vezérigazgatója szerint a már ma is telített magyarországi mobilpiacon elsősorban a meglévő ügyfelek átcsábításával tud majd előfizetőket szerezni az új operátor, reméljük, hogy a versenytársainktól többen pártolnak át, mint tőlünk – tette hozzá.

A Tesco Mobile nem örökli meg a Vodafone 70-es előhívószámát, hanem új ún. szolgáltatás- vagy hálózatkijelölő számot kap, amelyet majd a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság jelöl ki a számára.

Gerry Gray, az áruházlánc magyarországi ügyvezető igazgatója elmondta: a hazai 209 Tesco áruházban hetente 3,5 millió vásárló fordul meg, így a szolgáltatással jelentős közönséget érnek el. Reményeik szerint a magyarországi szolgáltató hasonló sikereket ér majd el, mint az Egyesült Királyságban az O2 partnereként működő Tesco Mobile, amely 2003-as alapítása óta 2,6 millió ügyfelet szerzett.

Azóta történt

Előzmények