Ismeretlen vizekre evezett a CES, virtuális influenszerek mutatnak be termékeket

Több szempontból is rendhagyó az idei CES, amelyen az LG például egy virtuális influenszert használt új termékek bejelentésére.

Már előre is lehetett sejteni, hogy különleges lesz a 2021-es CES.

2020 elején kezdték el lemondani a fizikai tech-rendezvényeket a szervezők, az év középre pedig egyértelművé vált, hogy a virtuális események nem csak elővigyázatosságból maradnak meg még egy ideig. Ezek elvégre olcsóbb és kényelmesebb megoldást jelentenek sok cégnek, és így lehet, hogy sokáig nem térnek vissza a nagy rendezvények hagyományos formában.

Több mint két évtized után nincs CES Las Vegasban, a rendezvény 100 százalékban virtuális. Pedig a tavalyi show a becslések szerint egy 290 millió dolláros gazdasági hatást generáló rendezvény volt, több mint 170 000 résztvevővel.

A CTA szerint tavaly 4419 kiállítóval lehetett számolni (a külső shopok ebben nincsenek benne). Idén mindössze 1900 vállalat vesz részt a virtuális eseményen, és a The Wall Street Journal szerint a legtöbb mindössze 1200 dollárt fizet ezért. Ez soknak hangzik, de normál esetben az utazás, szállás és étel a dolgozók számára, összehasonlíthatatlanul többe kerülne.

Azt persze még nem igazán tudják, hogy mennyire hatékonyak ezek az online prezentációk: elvégre így nem lehet körbe sétálni, megnézni a termékeket, nincs meg az az élmény, ami egy ekkora showra jellemző. Vagyis az érdeklődőknek weboldalakon kell kattintgatni, virtuális bemutatókat és weblapokat kutatva.

Nem csak ilyen téren evezett azonban ismeretlen vizekre a tech-szektor. Az LG a CES-re szánt nyitóbeszédén egy virtuális influenszert használt új termékek bemutatására. Reah Keem egy DJ, rajong az utazásért, a zenéért, és szomorú, hogy nem utazgathat. Fontos adalék azonban, hogy nem valódi személyről van szó, Reah Keem egy virtuális influenszer. Ilyen megoldást sok márka használ már termékek népszerűsítésére vagy csak reklámbevételek szerzésére, mert a jelek szerint sok ember bolondul a virtuális celebekért is. Technológiai gyártó azonban nem igazán használt eddig ilyen megoldást termékbejelentésre.

Az LG CLOi UV-C robotjait azonban a virtuális influenszer mutatta be, majd hozzátette, hogy mennyire várja, hogy ismét utazhasson a valódi világban (ami elég meghökkentően hangzik). A virtuális „személy” már több mint 6000 követővel rendelkezik az Instagramon. Azt egyelőre viszont senki sem tudja, hogy megversenyeztetik-e a közösségi médiában a többi híres virtuális influenszerrel, mint Miquela Sousa (Lil Miquela) vagy Shudu. A szakértők szerint rövidesen trend lesz az effajta megoldásokból.

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Azóta történt

Előzmények