Egyre csak emelkednek a vezeték nélküli fülhallgatók eladásai

Nagy divat a csuklón vagy fülön viselhető eszköz manapság, 2021-ben pedig további emelkedésre számítanak az eladások terén az elemzők.

A Counterpoint Research szakemberei a legutóbbi jelentésükben azt állítják, hogy a viselhető eszközök eladásai gyors ütemben emelkednek.

Ezen belül is nagy divat a fülön viselhető eszköz, itt leginkább vezeték nélküli fülhallgatóra kell gondolni. 2020 harmadik negyedévében a kategória eladásainak 52 százalékát ezek tették ki. 41 százalékot pedig a csuklón viselhető készülékek. A maradék 7 százalékot testen, bőrön vagy szem előtt viselhető termékek adták.

A fülön viselhető termékek eladásai éves szinten 83 százalékot emelkedtek, 2020-ban összesen 238 millió ilyen megoldás talált gazdára. A szakértők szerint ennek egyik fő oka, hogy a gyártók sorra távolították el a jackcsatlakozót a termékeikről és a fülhallgatókat a termékek dobozaiból. Mindennek a hatására a fogyasztók nem tudtak mást tenni, vezeték nélküli fülhallgatót kerestek, ami pedig még tovább fokozta a médiatartalmak fogyasztását.

Gyártók terén harmadik negyedéves adatokat tettek közzé: az Apple a piac 29 százalékát uralja, a Xiaomi kezében 13 százalék van, a Samsung távoli harmadikként lemaradva 5 százalékos piaci részesedéssel bír. A top 10 gyártóból 5 pedig kínál vezeték nélküli fülhallgatót 50 dollár alatt.

Bár az okosórák keresletének növekedése belassult 2020 végére, a szakemberek arra számítanak, hogy 2021-ben ismét növekedési pályára áll a kategória. Ennek okát abban látják, hogy a legtöbb helyen a gazdaság stabilizálódására számítanak, a fogyasztók részéről pedig arra, hogy még jobban akarják majd követni az egészségi és fitneszes adataikat.

Azóta történt

Előzmények