Tovább nő a hazai webáruházak forgalma

A hazai webáruházak 76%-a könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben – derül ki a Webshop-Experts Kft. legutóbbi, immáron nyolcadik  alkalommal megrendezett Nagy Webáruház Felméréséből. A 790 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online áruházak csupán 6%-a számolt be a forgalomcsökkenéséről.

Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első 5 helyét idén a barkácsgépek és szerszámok, az autó- és motoralkatrészek, a szórakoztató elektronika, a könyvek illetve a háztartási és vegyi áruk foglalták el.

A résztvevő webáruházakban 2014-ben átlagosan 19 939 Ft volt egy átlagos tranzakció értéke. A konverziós ráta pedig 1,35% körül mozgott (azaz 100 látogatóból átlagosan ennyien vásároltak a webáruházakban).

Házhoz szállítva, utánvéttel

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 90%-a biztosít ilyen lehetőséget), de több mint harmaduknál már bankkártyával is tudunk fizetni. Mobilfizetési megoldásokat pedig csupán az internetes áruházak 2%-a biztosít.

Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet (91%), de 75%-uk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek az úgynevezett „köztes megoldások” is. A webáruházak 28%-nál átvehetjük a csomagot egy MPL Posta Ponton, illetve minden negyediknél egy Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A tavaly megjelenő csomagautomaták pedig már minden 10. webáruháznál elérhetőek.

Webáruházak - felmérés
[+]

A nemzetközi trendeket követve a magyar webáruházak 47%-ának valamelyik bérelhető webáruház rendszer biztosítja az alapját, 23%-uk használ egyedi fejlesztésű áruházat, míg 19%-uk valamelyik nyílt forráskódú rendszerre építette fel webáruházát.

Vevőt keresve

A tulajdonosok által három leghatékonyabbnak tartott marketingeszköz a keresőoptimalizáció (amit több mint 78%-uk alkalmaz), a fizetett hirdetések (pl. Google Adwords), illetve a Remarketing, amely annak ellenére, hogy csak 26%-uk próbálta ki eddig, be tudott férkőzni a legjobbnak tartott marketing eszközök közé.

Ahogy az várható volt, egyre többen rendelkeznek mobilra optimalizált webáruházzal is (69%). Emellett az is figyelemreméltó adat, hogy a webáruházak 89%-a kizárólag hazánkban értékesít.

Végül, de nem utolsósorban: a megkérdezett webáruházak 75%-ánál mindössze 1 fő foglalkozik a webáruház-specifikus tennivalókkal, és a válaszadók 63%-a vallotta azt, hogy szeretné fejleszteni a webáruház menedzselésével kapcsolatos ismereteit.

Azóta történt

Előzmények

  • Webáruházba vasárnap is lehet menni

    Egyre több időt töltünk online vásárlással, míg áruházi nézelődéssel egyre kevesebbet.

  • Melyik az év webshopja?

    Tavaly a férfiaknál több nő vásárolt online az 5500 bejegyzett magyar kiskereskedelmi webáruházban.

  • Hamarosan indul a Nagy Webáruház Roadshow

    Idén is lesz országos roadshow az internetes értékesítés népszerűsítésére, ahol szakemberek segítik az érdeklődőket, hogy mik a webshopok megnyitásának feltételei, illetve milyen ismeretek szükségesek ehhez.