Megígérték, hogy nem lesz tele reklámokkal a WhatsApp

Tagadják a WhatsAppnál, hogy reklámokkal pakolnák tele az üzenetküldőt, majd pénzt kérnének a reklámmentességért.

A Financial Times korábbi jelentése szerint a WhatsApp kapcsán azt fontolgatja a Meta, az árbevétel növelése érdekében reklámokat épít az üzenetküldőbe – majd biztosítja annak lehetőségét, hogy aki fizet, reklámmentesen használhassa a platformot. A WhatsApp vezetője azonban tagadja, hogy ilyesmit terveznének.

Elemzők szerint a WhatsApp még mindig kiaknázatlan növekedési lehetőség annak 2014-es, 19 milliárd dolláros felvásárlása után. A Meta állítólag éppen ezért fontolgatja a reklámokat a beszélgetési listában, ahogy a reklámmentességért kért előfizetés lehetősége is terítéken van.

A WhatsApp vezetéséért felelős Will Cathcart szerint azonban a jelentés nem igaz, nem tereznek ilyesmit.

Az üzenetküldő több mint 2 milliárd havi szinten aktív felhasználót számlál, bevételének nagyját kkv-k adják, ennek platformját 200 millió felhasználó használja. A márka árbevételéről nem beszél a Meta, de a Visible Alpha szerint 1,06 milliárd dollárt hozhatott az ágazat az utóbbi negyedévben.

Zuckerberg tavaly kijelentette, hogy a WhatsApp és a Messenger lesz a cég következő nagy növekedési hullámának alapja, az üzleti üzenetküldési pedig a cég következő lába. A reklámok persze igen népszerűtlenné tennék a felhasználók körében a WhatsAppot, állítólag épp ezért nem lépett még a Meta, és tiltakozott ilyen gyorsan a WhatsApp-csapat.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Meta

Azóta történt

Előzmények