Leáldozott a World of Warcraft csillaga?

Hirtelen drámai mértékben kezdett csökkenni a World of Warcraft játékosainak a száma, ugyanis mindössze három hónap alatt tíz százalékkal esett vissza, egymillió játékos vett búcsút ezen időszak alatt a WoW-tól – jelentette be a játék gyártója, e területen a világ legnagyobb vállalkozása, az Activision.

A nem is oly rég a világ egyik legnépszerűbb sokszereplős online játékának (MMO) számító, 2004-ben indult WoW egyébként a 2010-es csúcs (12 millió előfizető) után folyamatosan lejtőn van, ám míg korábban körülbelül másfél év alatt veszítettek el 2 millió játékost, a 10 milliós számról egy negyedév alatt csúsztak vissza 9 millióra.

Ugyanakkor a játék még mindig igen jó üzlet, kiváló üzleti eredményeket mutattak fel a legutóbbi üzleti negyedévben is, de ennek ellenére a befektetők megrettentek a hirtelen fogyástól – ha ez a trend tartós maradna, 2014-re mindenki távozna –, és az aggodalmakat a részvények enyhén eső árfolyama is tükrözte.

Maga az igen nyereséges gyártó egyáltalán nem aggódik, Mike Morhaime, a WoW fejlesztője, az Activision által felvásárolt Blizzard vezetője szerint a visszaesés csak átmeneti, szerinte sok játékos egyszerűen csak „szünetet tart”, és a nyáron egy másik játékot, mondjuk a Diablo III-at játsszák. Ősszel vissza fognak térni, mondta Morhaime, különösen, hogy akkor jelenik meg az új változat, a Mists of Pandaria.

A Mashable elemzése szerint viszont a vezető túl optimista, mivel akad néhány gond a Blizzard játékával, több szempontból is idejétmúlt az üzleti modellje. A megszokott előfizetési modell már nem biztos, hogy működik, mutatja ezt az Electronic Arts lépése, akik – mivel az előfizetők száma egymillió alá esett – teljesen ingyenessé tették a Star Wars: The Old Republic nevű játékot (pontosabban: kínálnak egy igen kedvező ingyenes felhasználási módot is). A másik – inkább értékelhető – kifogás, hogy a Blizzard nem reagált kellően a konzumer hardverek összetételének változására: a WoW Macen vagy PC-n játszható, táblagépen vagy okostelefonon nem, és nem tudni, hogy mit fognak lépni ebben az ügyben, pedig a mobil eszközök piacán óriási a verseny a játékgyártók között – a kedvelt Infinity Blade sorozathoz például olcsóbban lehet hozzáférni, mint a WoW-hoz.

Azóta történt

Előzmények