Yolify: bakancslista app magyaroktól

2014 nyarán három férfi utazik a vonaton, közös barátjuk felé. A nagy hőségben azon gondolkoznak, hogyan lehetne jobbá tenni a világot. Amikor valakinek ötlete támad, ráébrednek, hogy nincs náluk toll és papír, amire felírhatnák. Időről időre előkerülnek a mobiltelefonok, illetve a jegyzetfüzet alkalmazások. Faragó Bálint és testvére Ákos, illetve Rácz Dániel szeretik a kihívásokat. Szívesen lépnek ki komfortzónájukból azért, hogy új dolgokat tapasztaljanak meg. Aztán egyiküknek eszébe jut, ebből kéne alkalmazást készíteniük.

A Yolify egy webkettes bakancslista, ami szemben a Google Play Áruház többi hasonló alkalmazásával a közösségi élményre épít, illetve letisztult modern dizájnjával igyekszik meghódítani a felhasználókat. Az áruház kínálatába tegnap este érkező szoftver hármuk alkotása. Nyár óta dolgoznak rajta civil munkájuk mellett, illetve a hétvégéken. Az egész a fenti utazással kezdődött, majd a Deák téren történő közvéleménykutatással folytatódott. Egyszerűen odamentek az emberekhez, és megkérdezték tőlük, mit szólnak az ötletükhöz. A rengeteg pozitív visszajelzés hatására elkezdtek komolyabban is foglalkozni a fejlesztéssel.

A Play Áruház kínálatában már elérhető szoftvert Facebookkal vagy Twitter-fiókkal lehet összekötni, de lehetőség van egyszerű email regisztrációra is. Az iPhone tulajoknak egyelőre még várniuk kell, de várhatóan még idén elkészül az iOS verzió is.

Felhasználónevet egyébként azért nem használnak, mert túlságosan bonyolította volna a fejlesztést, illetve a tapasztalataik szerint az emberek gyakran el is felejtik a belépéshez szükséges információkat. A Yolify jelenleg egy reklámmentes program, a fejlesztők célja a kezdeti időszakban az aktív felhasználói bázis kiépítése, illetve minél több értékes információ megszerzése a használati statisztikák alapján és megismerni az ügyféligényeket. A bakancslistát használók nemét, email címét és országát gyűjtik be, még a kor sem számít ebben a pillanatban. A későbbiekben reklámok érkeznek majd az alkalmazásba, melyek nem a hagyományos, néha tolakodó módon kerülnek tálalásra, hanem kifejezetten a felhasználói célokhoz kötötten jelennek meg. Például ha valaki a Velencei Karneválra akar eljutni, akkor ezzel kapcsolatban láthat majd ajánlatokat. A készítők reményei szerint ezzel win-win szituációt hoznak létre, hiszen a kereslet és a kínálat találkozásától értékes kattintásokat várnak.

A magyar fejlesztésű Yolify egyetlen nagy hibája, hogy privát célokat nem lehet felvenni benne. Ezt Faragó Bálint azzal magyarázza, hogy a közösségi élményre építettek, de a visszajelzések alapján már ők is látják, hogy érdemes ebbe az irányba is fejleszteni. Azt ígéri, a közeljövőben lesz is rá lehetőség. Addig is szabadon követhetők a többiek, a Discover menüpontban ötleteket meríthetünk mások céljaiból, illetve saját elért eredményeinket megoszthatjuk a közösségi oldalakon is az alkalmazás segítségével.

Faragó az IT café kérdésére elmondta, nyelvi lokalizációban egyelőre nem gondolkoznak, az túl sok energiát emésztene fel (ráadásul arra sarkallná az ügyfeleket, hogy magyarul írják be céljaikat), jelenleg az értesítések és a jelvények (badget) bővítésére, finomhangolására fókuszálnak. A csapat korábban már készített egy alkalmazást, az is érdekes koncepciónak tűnt, de mára már nem elérhető. A DappWall arra volt hivatott, hogy napi rendszerességgel be- illetve kikerüljenek különböző okostelefonra szánt programok, ezzel egy folyamatosan friss és érdekes kínálatot mutasson be a felhasználóinak. Fogalmazhatunk úgy, hogy alkalmazásbolt az alkalmazásboltban.

A fejlesztők nagyon szerették, hiszen a felhasználói aktivitás és a gyors rotáció segítségével sokkal értékesebb eléréseket produkálhattak, azonban a felhasználók hiányoztak a másik oldalról. Kevesen tudtak ugyanis róla, hogy létezik egyáltalán. Most a Yolify kapcsán új utat járnak a készítők, sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a marketingre is. Faragó kérdésünkre elmondta, hogy a cél ettől még nem az, hogy két nap alatt egymillióan töltsék le a programot, sokkal inkább az, hogy kialakuljon a közösség, amelyik aktívan és rendszeresen használja, aztán jöhetnek a tömegek.

Azóta történt