-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kirkri
addikt
Igazat írtak a 2 betű+9 szám+2 betű dologgal (az utolsó két betű az országkód).
Ez a hivatalos formátum.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Nem azért szoktak kamu tracking-et adni, mert nem küldi el a terméket, hanem azért, mert olcsóbb a TN nélküli küldemény. És igazából TN nélkül is ugyanúgy megérkeznek a csomagok, szóval amit nyer az olcsóbb postán, abból fedezi a veszteséget ami egy-egy eltűnt csomagból adódik.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz napsugare #4816 üzenetére
Milyen ideje jár le?
Ha arra gondolsz, ahol meg nyugtáznod kell, hogy megjött a termék, akkor az csak neked szívás, ha nem jött meg a termék és nem hosszabbítasz. Ugyanis ilyenkor abból indul ki az Ali, hogy megkaptad határidőn belül, mert ellenkező esetben reklamálnál.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
-
kirkri
addikt
válasz Ricsike025 #4884 üzenetére
Ha megnyitottad a vitát, akkor egyelőre nincs más dolgod.
Teljes visszatérítést kértél a dispute-ban?
Nem kell paráznod, a pénzed az Alinál van, nem az eladónál, szóval nem fog lelépni vele.Megérte ilyen drága hamisítványt venni?
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Mostanában egyre több eladónál bukkan fel a postázási módnál ez: "Seller's Shipping Method ".
Ahol van ilyen opció, ott mindig rá kell fizetni a China Postra, amely más eladóknál az alap szállítmányozó szokott lenni, szóval gondolom ezek lehetnek a kamu TN-es csomagok. Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz agroman #4926 üzenetére
Valóban félreérthetően fogalmaztam, elnézést a félreértésért.
A rá kell fizetni dolog alatt azt értettem, hogy amikor kiválasztom a rendelésnél, hogy melyik postával küldje, akkor csak a "Seller's Shipping Method" ingyenes, ha a China Post-ot választom, akkor az nem ingyenes, fizetni kell érte (jellemzően 1-2 dollárt). De nem utólag, hanem akkor amikor a terméket kifizetem.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz dittoo13 #4934 üzenetére
Add meg a tracking számot és jó eséllyel megmondjuk, hogy kamu vagy valós.
Keress rá a topikban a Yanwen szóra és megtudod mi a kamu.
Ezek a kamu TN-ek mutatnak egy státuszt ami nem valós. Általában a vásárlás után 3-4 nappal már azt mutatják, hogy Pesten van a csomag, de valójában még el sem indult Kínából.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Sajnos jól gondoltam, a "Seller's Shipping Method " egyet jelent azzal, hogy kamu TN-t kap az ember. Mindkét csomagom Yanwen TN-t kapott.
Én pont azért szoktam át az eBay-ről az Alira, mert itt mindenhez jár TN. Ezek szerint már itt sem okvetlenül.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz WOT-H-A-C #5002 üzenetére
Itt nem arról van szó, hogy mennyit spóroltam vele, mert az árkülönbség elenyésző.
Ráadásul, ahogy írtam egyik csomag sem sürgős. Ami nem igazán tetszik az az, hogy most már szállítási módra is szűrnöm kell az ajánlatokat.Én személy szerint eddig az eladó értékelési százalékára, az értékelések számára, illetve arra szelektáltam, hogy X ezer termék között abból amit én keresek adott-e el, vagy sem. Ezek mellé most még egy szempont bejött. Nem azt mondom, hogy ezek eget verő problémák, és szar az Aliexpress, csak nekem személy szerint nem tetszik az irány. (Igazából ez csak az én egyéni problémám, ettől még az Ali a világ legjobban növekedő online piactere)
Persze attól még mindig jobb, hogy választhatsz olcsóbban ilyen egyértelműen kamu szállítási módot, mintha a rendelésnél China Post szerepel, aztán a TN alapján látszik, hogy valójában Yanwen, vagy más, nem-regisztrált küldemény van úton. Úgy tudom az Ali jutaléka sokkal kevesebb, mint az eBay jutaléka, szerintem az fedezi a regisztrált küldemény felárát az eladó számára, akkor az Ali követelje meg tőlük a valós TN-t. (Ahogy valójában meg is követeli, mert ha az eladó nem tudja egy reklamáció alapján TN-el bizonyítani, hogy a csomagot átvetted, akkor szó nélkül visszakapod a pénzed) Egy rizikó azért van ezekkel a kamu TN-ekkel. Már "várom" hogy mikor készülnek olyan scriptek, amik nem csak olyan fals infókat dobnak, hogy a feladást követő napon már Ferihegyen van a csomag, hanem olyat, hogy egy hét múlva van Magyarországon a csomag, amelyet a vevő át is vett az X-Y postán. Akkor hogy fogod bizonyítani, hogy ez nem igaz? Az Ali ügyfélszolgálat nem fog nyomozni, hogy létezik-e Kukutyin 1-es számú posta, vagy sem, illetve ott aláírta-e a vevő az átvételi elismervényt, ő csak azt fogja mondani, hogy a kézbesítés megtörtént. Persze több ilyen reklamáció után biztosan lépnének, de ennek elejét lehetne venni azzal, hogy minden eladó köteles valós TN-t megadni, ahogy azt a szabályok egyébként most is megkövetelik.Ahogy írtam, engem ez a TN dolog csábított át az eBay-ről, a rendeléseim már szinte teljesen Ali irányban tolódtak el, pedig van más is ami nem tetszik, például az Ali ügyfélszolgálat egy nagy rakás kaki. Az hogy hetekig tart amíg döntést hoznak, illetve ez a chat formátumú Customer Service, ahol megérteted a kis kínaival, hogy mi a problémád, majd megígéri, hogy utánajár és ezután keresni fognak majd, de valójában a kutya nem keres többé, az a vicc kategória. (Mivel nincs róla levelezés, így még rájuk sem tudsz írni, hogy hol tart az ügyed. Ugyan a chat beszélgetés lementhető, de utána ismét magyaráznod kell egy másik ügyfélszolgálatosnak, hogy az előzővel miben maradtatok)
Tudom, erre a válasz, hogy nem kötelező itt vásárolni, de a fórumok lényege, hogy az emberek megosztják a véleményüket, amit én most megtettem. És mindettől függetlenül továbbra is fogok az Alin vásárolni, amíg jobban járok, mintha máshol venném meg a termékeket.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz WOT-H-A-C #5004 üzenetére
Nem vettem támadásnak a dolgot, csak a saját szempontjaim osztottam meg. Remélem te sem éreztél semmi negatívat a válaszomban, nem volt ilyen szándék részemről
Igazából az eBay és az Aliexpress jó megoldásaiból lehetne egy szuper rendszert összehozni.
Ami egy nagy előnye az Alinak, hogy nem szelektál(hat) az eladó, hogy adott országba postáz-e, vagy sem.
Az eBay-en néhány inkorrekt honfitársunknak és több eltűnt csomagnak köszönhetően sokszor volt olyan, hogy még a sok száz pozitív értékelésem ellenére sem sikerült meggyőznöm az eladót, hogy postázza el nekem a kinézett terméket Magyarországra.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Vanda8802 #5057 üzenetére
Készíts képet a Swiss Post értesítőről és reklamáld meg.
Én személy szerint case-t nyitnék, hogy az Ali előtt történjék az ügy rendezése.
Tiszta sor, hogy nem az eladó hibája, hogy elvették a cuccot, de ez a te szempontodból lényegtelen, te nem kaptad meg amit rendeltél.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz szoszo1973 #5070 üzenetére
Mi jár le három nap múlva?
Ha egy case során ítél az Ali refund-ot, akkor ott nincs ami lejárjon. Ha az eladó ígért neked refundot, akkor átvert (mivel nincs nála a pénzed) és gyorsan nyiss case-t, különben soha nem fogod megkapni a pénzt.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz napsugare #5072 üzenetére
Nem tudom mitől kérdezed, de ezt már sokan, sokszor leírtuk, hogy igen, ha lejár a válaszadásra rendelkezésre álló ideje és nem reagál, akkor visszakapod a pénzed. Valamint azt is, hogy az utolsó napon az esetek 95%-ban elutasíta az eladó a vevő kérését a refundról.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz szoszo1973 #5095 üzenetére
Ha a határidő lejártáig nem reagál az eladó, akkor visszakapod a pénzed.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz szoszo1973 #5110 üzenetére
Nem ugyanazt az ablakot illesztetted be nekünk. Az előző a dispute részleteket mutatta, ez pedig a vásárlásét.
Nyomj rá a "Dispute in Progress" linkre és azt a képernyőt illeszt be nekünk.A két számláló azért mutat mást, mert más dolgot számol. Neked a dispute képernyőn lévő számlálót kell figyelned.
(#5107) molvany: Nem azért indított case-t, mert nem kapta meg a küldeményt, hanem mert minőségügyi problémája van a termékkel.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz hurenzon #5116 üzenetére
Ezt a 30%-ot nem fogod tudni kivitelezni, az egész összeget ki kell fizetni. Az Alinál lesz a pénzed amíg vissza nem igazolod, hogy megkaptad a terméket de az, hogy az eladó 30%-ot kér tőled, bennem erős gyanút ébreszt, hogy Alin kívüli utalással akarja rendezni, amibe nem szabad belemenned.
Biztos vagy benne, hogy 2-3 millió forintot kifizetnél látatlanba valamiért?Induljunk ki abból, hogy én vagyok az eladó.
Te veszel tőlem valamit, ami helyett én méretben és súlyban hasonló akármit küldök cserébe.
Te a csomag kibontása után jössz rá, hogy átvágtak, és nyitsz egy claim-et, mire az Ali azt a döntést hozza, hogy küldd vissza a "tévedésből" neked küldött terméket.
Visszaküldöd, mire az eladó azt mondja, hogy ő nem azt postázta, amit te visszaküldtél.
Ekkora összegnél az Ali nem fogja eldönteni, hogy ki hazudik.Szerény véleményem szerint nem szabad egy ilyen üzletet megkötnöd, de a te pénzed, a te döntésed.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz szoszo1973 #5129 üzenetére
Elvileg automatikusan eszkalálódott az Ali felé, de a biztonság kedvéért tegyél be ide nekünk egy képernyőmentést, hogy lássuk mi a státusz.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz szoszo1973 #5134 üzenetére
Az Escalate Dispute gombra kell nyomnod és az Ali hozza meg a végső döntést.
Linkeld nekik is a videót és írd meg, hogy nem ott érzékel ahol kellene neki.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Maffia91 #5150 üzenetére
Mivel az eladó nem fogja neked kifizetni a visszaküldés költségét, így szerintem felejtős a dolog. Ha féláron felteszed a Jófogásra/Vaterára még akkor is jobban jársz, mintha kifizetnéd egy visszaküldés költségét. Mekkora a súlya a terméknek?
Gondolom 500g azért van a súlya, ebben az esetben:
- 2450 forint a külföldi küldemény díja
- 810 forint az ajánlott küldemény opció, hogy legyen hozzá TNPostai díjszabás (2. oldal) [link]
Szóval 3260 forint alatt nem fogsz belőle kijönni, ezért írtam, hogy add el itthon. Amennyiben nehezebb fél kilótól, akkor végképp felejtős, mert többe kerül a visszaküldés, mint amit fizettél a tartóért.
Claim-et nem nyithatsz rá, mert a termék megfelel a leírtaknak, ha jól értem.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz agroman #5172 üzenetére
Nagyon gyorsan kideríthető, hogy a kártya fake, vagy sem, csak a fórumtársnak kell linkelnie a megvásárolt terméket.
Nem vonom kétségbe, hogy vannak nem fake kártyák is az Alin, mint ahogy az eBay-en is. (Azonban csak elenyésző százalékban.)
Az ár az SD kártyák esetén egyértelműen megmutatja, hogy fake, vagy sem egy kártya. Az itthoni ár töredékéért nem lehet valós kapacitású kártyákat kapni.Indulj ki abból, hogy te egy eladó vagy az Alin.
Eredeti terméket szeretnél árulni, de a te terméked pontosan ugyanúgy néz ki, mint azoké akik fake terméket árulnak és te háromszoros áron árulod. Természetesen mindenki azt írja, hogy eredeti...
Szerinted ki fog tőled venni? Éppen ezért elenyésző a valós kártyákat áruló eladók száma.A reklamációt meg lehet próbálni, de gondolom, hogy amennyiben garancia lenne a kártyára, akkor már megreklamálta volna a fórumtárs, ergo semmi nincs a "kezében".
A realitások talaján kell maradni. Ha Kínából rendel valamit az ember, akkor azzal kell számolnia, hogy onnantól nincs garanciája a megvett termékre, hogy lejárt az eBay/Aliexpress buyer protection.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz agroman #5175 üzenetére
Engedd el a témát kérlek...
Lásd be, hogy itt most nincs igazad. Nincs utolsó lehetőség. Az utolsó lehetőség ott szállt el, amikor rányomott, hogy megkapta a terméket és a leírásnak megfelelt.
Sajnos jelen eseten ez a tanulópénz. Több évvel ezelőtt én is megfizettem egy MP3 lejátszóval.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz agroman #5177 üzenetére
Ezt a "magadból indulsz ki" dolgot kikérem magamnak.
Pár hete mióta felbukkantál itt a topikban, szemet szúrt a kellemetlenkedő stílusod. Ez nem volt eddig jellemző a topikban. A fórumok sajátossága, hogy a tagok sok esetben nem értenek egyet, ami jó dolog, hiszen több nézőpontból is megvitatják a dolgot, azonban a beszólások nem ide valók. Nem vagyok moderátor, így még csak nem is kérhetlek, hogy változtass a stílusodon, bár bízom benne, hogy előbb-utóbb ráunsz a topikra, így kénytelenek leszünk nélkülözni.Részemről befejeztem a veled való kommunikációt, figyelni fogok rá, hogy ne reagáljak egyetlen hozzászólásodra sem, kérlek te is mellőzz engem a jövőben.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Egyiket sem mondanám jobbnak a másiktól egyszerű mezei felhasználóként. Volt több Sweden Post küldeményem is a tipikus China Post küldemények mellett és nagy különbség nem volt köztük. Kb. hasonló idő alatt érkeztek meg és egyik sem volt sérült. TN is nagyjából hasonló információkkal szolgál mindkét esetben.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz csicskara #5286 üzenetére
Első rendelésnél az eladónál van a probléma, nem a vevőnél, ugyanis megírták, hogy:
"AliExpress did not accept any payment for this order"
Tehát más kártyával is hiába próbálkozna a vevő, akkor sem fogadnák el a fizetést. (Esélyesnek látom, hogy a megrendelt termékkel van probléma, talán a korábbi vevők reklamáltak ezzel a termékkel kapcsolatban.) A konkrét okot nem tudhatjuk, és a levélből nem is derül ki. Felesleges rajta tovább agyalni, meg kell venni mástól.
A második vásárlást már megírták a fórumtársak, itt valóban csak arról van szó, hogy 10 USD alatt nem ad hozzá TN-t.
Fórumtársaknak: A topik a segítségről szól, felesleges a saját igazunkért harcolni. Mindenki tévedhet, ugyanakkor, ha téved az ember azt illik beismerni. (ha nem is nyilvánosan, legalább magunkban)
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- EA Sports WRC '23
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple Watch
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- World of Tanks - MMO
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs