-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kirkri
addikt
válasz Dzsabba #7992 üzenetére
Azt nagyon soknak találom.
Én küldtem már vissza telefon kijelzőt, és olyan 2500 forint körül fizettem.
Mondjuk nem az idén volt, de annyit nem hiszem, hogy drágult 1-2 év alatt.(#7993) Wyll : Előfordulhat, mert még 20 nap van az évből.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
A duma az valóban elég gyenge.
Igazából két lehetőséged van, vagy nyitsz dipute-ot, vagy nem.
Tehát, vagy megpróbálod visszaszerezni most a pénzed (az eladó kiterjesztheti a határidőt 60 napra, ha akarja, ez ellen nem tudsz semmit tenni), vagy elhiszed neki, hogy második nekifutásra valóban elküldi a terméked. Én személy szerint az elsőt választanám.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz czakof1946 #8069 üzenetére
Remélem nem árasszátok el a topikot az off hozzászólásokkal a témában.
Szóltunk előre, hogy ne rendeljetek, mert kamu az egész. Ha mégis berendeltétek, akkor legalább ne off-oljátok szét a topikot.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Vertigo18 #8073 üzenetére
Akkor lenne igazad, ha nem írtuk volna meg előre, hogy ez egy átverés.
Ha tudom, hogy át fognak verni, belemegyek, majd utána itt írogatom, hogy "miként fogjuk visszakapni a pénzünket" akkor ez szerintem nem az amiről a topik szól. De ez csak a saját véleményem.Én szívesen segítek annak akinek a tapasztalatlanságból adódóan van rá szüksége, vagy egyszerűen csak a véleményemre kíváncsi. Többek között czakof1946 fórumtársnak is több körös privát levelezésben segítettem, amikor pár hónapja megkeresett egy reklamáció kapcsán. Szóval nem lefikázásról van szó...
Jól sejtem, hogy te is részt vettél vevőként az "év üzletében"? Szerk.: Közben rájöttem, hogy volt részed a remek üzletben.
(#8072) czakof1946: Nem konkrétan neked szólt, mindössze te voltál az első kérdező az egy dolláros visszatérítés kapcsán.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Vertigo18 #8077 üzenetére
Nem érzem úgy, hogy kioktató lett volna a stílus.
Ugyan nem értünk egyet, de természetesen elfogadom a nézőpontod.Nem akarom meghatározni a topik irányát, csak cinikusnak tartom fejjel menni a falnak, majd reklamálni.
Részemről befejeztem, a következő egy dolláros panaszra igyekszem majd nem reagálni.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Nem igazán értem mire gondolsz az alatt, hogy ugrik az egész kupon.
A megvásárolt terméknél két összeget látsz, a nagyobb az, hogy mennyi volt az ára, a kisebb pedig, hogy mennyit fizettél érte. Ez utóbbi jár vissza refund esetén. A többi terméket nem érinti a visszatérítés.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Uraim!
Kicsit elszabadultak az indulatok, ezért nem kellene egymásnak esni.
A lényeg a buyer protection, hogy végül kitől jön vissza a pénz, annak túl sok jelentősége számunkra nincs.Egyébként tud valaki linkelni valamilyen Alis bizonyítékot, hogy lássuk mi a valóság?
Idáig én is abban a tudatban éltem, hogy minden esetben az Alinál van a pénz, a visszaigazolásig.
Ezt nem hallomásból szerzett infókra alapoztam, hanem arra, hogy sok ezres eladók esetén is tapasztaltam, hogy miután visszaigazoltam a vásárlást, a státusz átváltott "fund processing"-re, ami az értelmezésem szerint a zárolt összeg transzferjét jelenti az Alitól az eladónak.
Azonban nem állítom, hogy jól gondolom, ha bármelyik álláspont igazolható az eloszlatna minden kétséget.Szerk: Látom agroman már linkelt, eddig ez az "Alinál a pénz" verziót igazolja.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
A békesség kedvéért inkább töröltem az előző hozzászólásokat, hogy ne generáljon továbbiakat.
Hagyjuk a személyeskedést, maradjunk a kulturált vitánál.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Attól, hogy kiterjesztette az eladó a vásárlói védelmet, még tudod eszkalálni. Nincs a kettőnek egymáshoz köze.
Olyan valóban előfordul, hogy amennyiben még csak 30-40 nap körül vagy, akkor nem tudsz eszkalálni, kapsz egy ilyen üzenetet:
"Due to the seller has promised you will receive your order before xx. xxxx. 2016. You can not escalate this dispute, please be patient or contact the seller to confirm the delivery status."
De ez csak akkor van, ha a garantált időből (általában 60 nap) még hátravan.
Ha már letelt, akkor nincs ilyen lehetősége az eladónak.(#8319) repvez: Ne pörögj rajta, indíts dispute-ot és visszakapod a pénzed. Az eladó leveléből nekem az jön le, hogy nem fogod ezt a csomagot soha megkapni. Nem véletlenül írta, hogy amennyiben továbbra is szükséged van rá, akkor vedd meg újra.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Ha az eladó kéri, hogy nyisson dispute-ot, akkor nincs jelentősége milyen indokot jelöl meg. Ebben a fázisában a folyamatnak az Ali még nem néz rá az ügyre. Az eladó kap egy értesítést, hogy dispute-ot nyitottak valamelyik termékére. Simán elfogadja a vevő javaslatát és lezárul a folyamat refund-al.
Erre neki csak azért van szüksége, hogy az Ali jutalékát ne kelljen kifizetnie. (Hiszen nem származott haszna, mert visszaadta a pénzed)(#8316) V/: Jól értem, hogy 90 napnál jársz? Ahogy egy hozzászólással feljebb írtam, a buyer protection lehet akár 500 nap is, ha a garantált határidőn túl vagy, akkor eszkalálni kell és visszakapod a pénzed.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz lowhuszika #8335 üzenetére
Ezt nem a kézbesítő vitte ki, hanem a postán adták át.
Ott csak személyivel adnak ki csomagot, szóval postára kell bemenni és ott reklamálni.Az eladó érvelése eddig teljesen korrekt. Ő feladta a csomagot és az a TN alapján kézbesítésre került.
(#8334) bul07: Aprópénz, így nem fog vacakolni a 100%-al. Írd meg neki, hogy használhatatlan a termék, így csak a 100%-os refundot tudsz elfogadni és ha nem adja meg, akkor eszkalálod az ügyet. Ha nem reagál egy nap alatt, akkor escalate dispute.
Jó áron lehet találni Meriva alkatrészeket Aliexpressen. Apámnak vettem hűtőventilátor szabályzó tekercset. Eredetiben 18k lett volna, utángyártott kínai az üzletben 9k, majd ugyanazt az utángyártottat Alin megvettem 3k-ért.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Postán átvehető szöveg akkor van, ha kivitte a postás és nem volt otthon senki.
Ha normálisan van a postán a rendszerben "beklikkelve" a megfelelő státusz, akkor a "kézbesítés regisztrálva" azt jelenti, hogy a kézbesítő adta át a címzettnél, a "postán kézbesítés regisztrálva" pedig értelemszerűen azt, hogy a postán vette át a címzett.
Mivel a fórumtárs státusza "Hajdúsámson posta, Kézbesítés regisztrálva", így egyértelmű, hogy nem a kézbesítő adta át.
Arról nem tehetek, hogy nálatok a postás hülyeséget jelöl be.
(#8347) bul07: Nem kell semmi, arra a számlára fog visszakerülni a pénz, amiről fizettél a kártyáddal. Sms valószínűleg nem fog jönni az alacsony összeg miatt. (Attól függ milyen limitre van állítva sms értesítő)
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Ha barátod a postás, akkor kérdezd meg tőle.
Egyébként nem a kézbesítő viszi fel a státuszokat a rendszerbe. Ő leadja a reggel kapott listáját délután az elszámolásnál és az alapján valaki felviszi az egyes TN-ekhez tartozó státuszokat a rendszerbe.(#8350) agroman: Erre is csak azt tudom mondani, hogy nem tehetek róla, hogy hülyeséget csinál a postásotok. (Nem a kézbesítőről beszélek). Gondolom nálatok a rendszert kezelő illetőnek azt mondták, hogy ha kézbesítésre kerül egy küldemény, akkor "ezt jelöld be". Valószínűleg nem tesz különbséget, mindenre ugyanazt csinálja. Hiába van megcsinálva a programban különböző kézbesítési lehetőség, ha mindre ugyanazt nyomja. Az én küldeményeimnél mindig jól van töltve, mindig valós a kézbesítési státusz.
Hosszú hónapokig kerültem a saját postánkat, amikor behozták a számítógépes újításokat. Az ablak mögött ülő hölgyek mindenkinek percekig arról panaszkodtak, hogy milyen sz@r ez az újítás. Idegőrlő volt tizediknek állni a sorban és látni, hogy minden betűt egyesével keres ki a néni a billentyűzeten... Nem akarom őket bántani, annyi idősen nem lehet egyszerű váltani, de csak azért nem kell leragadni az 50-es éveknél, mert az ügyintézők nem tudják kezelni a számítógépeket.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Ha nem értékeled, akkor nem kap értékelést.
És érdekes módon néha akkor sem, ha rosszat ad az ember. Volt már két olyan értékelésem is, amikor 1*-ot adtam és nem jelent meg az eladó értékeléseinél sem akkor, sem később. Olyan, mintha nem is értékeltem volna. Hogy ez bug, vagy megvan az oka, azt nem tudom.
(#8354) brekes: Mondjuk inkább azt, hogy nem követhető. Lehet, hogy országon belül van olyan oldal amin látszik a csomag, de lehet teljesen kamu is. A lényeg az, hogy nem érsz vele semmit.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Nem kézbesítőt írtam, hanem postást.
A többiben egyetértünk.Amit nem értek az az, hogy miért rugózunk azon, hogy neked miért írta azt, hogy postán kézbesítés regisztrálva, mikor otthon vetted át.
Lövésem sincs, hogy neked miért más, erre írtam, hogy a postán dolgozó ember aki lezárja a küldeményt a rendszerben, rossz státuszt választott. Zárjuk le a dolgot, a vita kedvéért nem látom értelmét feleslegesen gépelni. Maradjunk abban, hogy más státusszal kell lezárni, ha kézbesítő adta át és mással, ha a postán került átadásra. Ha nem így történik, akkor ez emberi okokra visszavezethető.
(#8357) agroman: Ha szeretnéd, akkor keresek vissza neked, de mi ennek a jelentősége?
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Mea culpa, visszaolvastam mit írtam és valóban nem a postán vették át a fórumtárs csomagját.
A két különböző státuszról írt mondókám korrekt, csak a konkrét csomagról írtam valótlant, ugyanis a státuszban nem szerepel a postán szó.
"Hajdúsámson posta, Kézbesítés regisztrálva"
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Az első még nem lefutott ügy, az eladó válaszára vár. Mennyi ideje van még hátra? Valószínűleg elutasítja majd, de akkor megjelenik az escalate dispute gombod és tudod eszkalálni.
A másodiknál nem látom kire vár a folyamat.(#8404) V/: Így van, ez sem igazán valós TN.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
A válasz alatt nem a levelezést kell érteni, hanem azt, hogy elfogadja-e az általad kért dolgot. (Ami jelen esetben a full refund). Erre van még 4 napja és 10 órája. Ha addig nem reagál, akkor automatikusan elfogadottnak tekinti az Ali a kérésed és visszakapod a pénzed. Ezért általában a lejárat előtt pár órával szoktak reagálni. Jellemzően elutasítják a kérést. Viszont ezután már van escalate gomb, amivel az Ali elé tudod vinni az ügyet döntésre.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
A vásárlói védelem kiterjesztése és a dispute nem függnek össze ebből a szempontból. Pontosabban annyiban igen, hogy addig indíthatsz dispute-ot, amíg él a védelem.
De akármeddig terjesztődik is ki a védelmed, ha te úgy döntesz az 50. napon, hogy nem vársz tovább, akkor nyugodtan nyithatod a dispute-ot.
(#8408) V/: Ez nálad is érvényes.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Abból indul ki, hogy a vevő csak azért nyitott dispute-ot, mert izgul, hogy lejár a védelem és utána már nem fog tudni reklamálni, ha később sem érkezne meg. Ezért nyugtat, hogy nyugi, kiterjesztettem a védelmet, nincs miért izgulnod. Az értelmesebb eladó ilyenkor nem utasítja el a dispute-ot, mert az ilyen esetekben, ha nincs működő TN, akkor az Ali 100%-ban a vevő javára ítél, szóval jobban jár, ha megadja a full dispute-ot és akkor van esélye jó értékelést kapni, mivel korrektül járt el.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Pár küldeményem a 11/11-es akciókból még mindig úton van.
Elutaztunk két hétre, gondoltam hazaérve értesítő hegyek fognak várni, de csak egy fogadott.Hogy pozitívat is mondjak, vettem egy processzort 30-án, és beírtam megjegyzésnek, hogy legyen kedves még 2015-ben postára adni. (Biztos voltam benne, hogy teljesen feleslegesen írom, de gondoltam nem vesztek vele semmit.) Estére megvolt a payment verfication, és egy óra múlva megkaptam a TN-t. Erre tegnap reggel arra keltem, hogy a TrackChecker alkalmazás jelzi a telefonomon, hogy úton van a csomagom, ma reggel pedig már a Guangzhou Airport Exchange Office-ban van. (Rendes China Post TN, nem a két nap alatt Pestre érkező Yanwen és társai kamu küldemény)
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Ez működő megoldás én alkalmaztam már kétszer is.
Ugyan nem konkrétan ez a téma, de a kamu TN-hez kötődik, hogy még az Aliexpress Customer Service is mondta egyszer egy ügyemnél, ahol tévesen elfogadtam a visszaküldéses ajánlatot egy dispute során, hogy adjak meg kamu TN-t.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Sándor -P20- #8505 üzenetére
Ez még nagyon nyugi kategória.
2-3 hét utazás elfogadható. Azért azt a légipostát ne úgy képzeld el, hogy ma felteszik a gépre Kínában, holnap meg Budapesten leveszik ugyanazon gépről. Ráadásul még közbe van egy karácsonyi időszak, ami Nyugat-Európában legtöbb helyen azt jelenti, hogy leáll az élet, így a köztes állomásokról az egy tapodtat sem mozdult valószínűleg.21 éve a Prohardveren! ™
-
-
kirkri
addikt
válasz Synaptic #8608 üzenetére
Akkor ne foglalkozz a protection time-al.
Ha nem válaszol a határidő lejártáig, akkor visszakapod a pénzed. (gondolom ezt kérted a dispute során).
Ha elutasítja, vagy javasol valami megoldást, akkor beírod ide és megbeszéljük.Update: Látom a képet, a fentiek érvényesek.
(#8603) KutyiHU: Jól gondolod.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Router beállitás annyira topik idegen, hogy még off-ként sem állja meg a helyét. Mivel nem csak egy-két hozzászóláson keresztül zajlott, így törölni voltam kénytelen.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Maláj trackingek nagy része kamu, arra ne alapozz.
Várj türelemmel, ne zárd a dispute-ot. Az idő neked dolgozik. Ha 3 nap 22 órán belül elutasítaná a dispute-ot az eladó, akkor megjelenik az escalate gomb, azzal eszkaláld az Alinak az ügyet és visszakapod a pénzed. Ha lejár a számláló az eladó reakciója nélkül, akkor szintén visszakapod.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
-
kirkri
addikt
Itt neked nincs mit bizonyítanod.
Esetleg, ha nagyon akarsz valamit írni, akkor beírhatod, hogy várod a működő TN-t a felajánlott pótlásról.
Illetve, ha inkább a refundot szeretnéd, akkor azt írd be ide.
Megmondom őszintén, elég speciális az ügyed, ilyenbe én még nem futottam bele.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz A_ScHuLcZ #8676 üzenetére
Nincs jelentősége, hogy merre jön. A küldő ország a lényeg, nem az, hogy melyik posta hozza.
A svéd posta is ragaszt a csomagra egy matricát, hogy a küldeményt nem EU-s küldeményként kell kezelni.Egyébként, ha csomagolás nélkül jön, akkor szerintem jó eséllyel átcsúszik a vámon, mert kínai fejhallgatók között bőven vannak pár ezer forintos példányok, így nem okvetlenül szúr szemet, hogy ez egy drága fejhallgató.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Windows 11
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Projektor topic
- Milyen routert?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRESZ kérdések és válaszok
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Autós topik
- További aktív témák...
- Razer Basilisk Ultimate Wireless Gamer Egér! 20k DPI/Dokkoló/Razer Chroma RGB/Razer Hyperspeed Tech
- Ryzen5 GamerPc
- Apple Watch Series 8 41mm GPS fekete 6 hó gari
- TP-Link TL-SG108E Smart, 8 Portos, Gigabites Switch, üzleti osztály, fém burkolattal
- Új, bontatlan iPhone 13 128GB Midnight (fekete) gyári független