- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Ha MSRP ar lenne sokat. Aki el tudja fogadni, hogy nem tudja megverni a konkurenciat es/vagy freesync-ben gondolkodik annak megeri.
Sokaig en is GF-al szemeztem, de egyszeruen nonszensz a Gsync felara a freesynchez kepest.
Inkabb adok picivel tobb penzt kevesebb teljesitmeny mellett is a vegara (mint ahogy adtam is) mint sem fizessek also hangon 50k plusz felarat a gsync vegett.
Az mar mas teszta sajnos, hogy a vega a start pillanatatol kezdve elatasi gondokkal kuzd, amire most a banyasz laz ratesz meg egy lapattal.[ Szerkesztve ]
Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
Ugyanennyit. Ezt ugye előre kiszámolták, nem számítottak ilyen kriptolázra, különben nem lenne hiánycikk. Ha építettek volna a kriptolázra, akkor még többet el tudtak volna adni, csak hát nem tették, emrt anno ezzel pórul jártak.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-Solt-
veterán
Én kifejezetten vártam a Vega-t és csupán annyi "elvárásom" volt, hogy legalább úgy viszonyuljon az 1080Ti-hez mint a Fury a 980Ti-hez. Úgy voltam vele, hogy azonos áron ~10% körüli lemaradás belefér, mert amit kinéztem monitor az közel 50-70000.-Forinttal olcsóbb mint a G-Sync-s társa így rendszer szinten jobban járok. E mellé kapott volna a történet még egy Ryzen-t és pár évig nyugton lennék. Cirka 1 évet vártam erre aztán a mutatott teljesítménye nekem az Oculus és a 144Hz-s monitor mellé kevés volt, így jött a G-Sync monitor a 980Ti mellé, aztán az 1080Ti a 980Ti helyett és a 4770K helyett sem Ryzen fog jönni mert az 1080Ti és a 144Hz mellé "kevés".
Normális piaci körülmények között rendszer szinten még mindig jó lehetne a Vega + FreeSync monitor páros a középkategóriában, de a felsőházról így elfelejtkezni szerintem hibás lépés még akkor is, ha kényszer szülte.
www.smart-bus.hu
-
Attól még hogy rossz a forecast, most viszonylag jól jártak, mert hiánycikk. Ugye az elsődleges az, hogy elfogyjon. Bányászokra építeni meg ugye nem egy stabil alap, bármikor bedőlhet, s erre nem tudnak elég gyorsan reagálni, anyagi csőd lehet belőle, az AMD meg sajnos nincs abban a helyzetben, hogy ennyit kockáztasson. Persze így utólag lehet mondani, hogy megint rosszul döntöttek. Anno rákészültek, de rájuk rohadt, most óvatosak voltak, de kifogytak. Szerencsétlen a helyzet.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Biztosan lehet növelni a geometry-t és a ROP-ot, csak ugye ehhez komolyabb fejlesztés (pénz) kell, nem csak olyan trükközés, mint a Vegánál, ami sajnos nem jött be.
Jaj ne már. Ez leginkább azt igazolja, hogy gyárilag agyonhúzták, downclockolva varázslatos módon elszáll a perf/watt.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lényegesen jobbat akkor lehet elérni, ha a kivágás szempontjából nagyon hatékony a motor. De akkor minden gyorsul, ráadásul nem is kicsit. Emellett van pár érdekes fejlesztés a háttérben, ami igazából gyakorlatilag azt eredményezi a GPU-kra, mint amit az NGG path a Vegára. Tekinthető ez egy nem csak Vega-only megoldásnak a problémára, ráadásul automatikus. De erről majd később. Annyit előjáróban, hogy ezzel a megoldással a mostani sávszélkorlátot át lehet vinni ALU-limitbe. Ami megint nem kedvező, de jobb, mintha a sávszél lenne a gond.
Hosszabb távon ott a GRAMPS. Ahhoz nagyon közel vannak a hardverek. A GCN csak egy apró módosításnyira. Ez a modell a mostaninál sokkal hatékonyabb.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Bányászatra azért viszik le az órajelet, hogy a hash / watt arány jó legyen. A Vegának itt a sweet spotja miningra. Ebből annyi következik hogy a GPU sávszél limites, nem pedig az, hogy mindegy a GPU, HBM2 kell és kész.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Az NV-t szerintem nem alapnak kéne tekinteni. Szerintem pont, hogy rohadt jók a sávszél-spórolásban, ebből következően grafikában brillírozik. Az AMD architektúrája meg compute-ban jobb általánosságban, viszont ennek hátránya a sávszél-igény. Alma-körte a kettő. Persze gyelőre az AMD áll vesztésre, várjuk a csodát.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek nem Vega specifikus újdonságok lesznek. Sokkal inkább az aktuális problémákat megoldók, elvégre compute shadert elég sok GPU tud már futtatni. Igazából olyan hardvert nehéz ma mondani, ami erre nem képes. A Vega csak azért kerül előtérbe, mert direkten ennél a hardvernél merült fel a primitive shader, ami szintén képes kezelni a problémát, de végül úgy néz ki, hogy megoldható ez compute shaderrel is. Ez szerintem örömhír, mert így nem csak egy architektúrára korlátozódik a támogatás. A primitive shadert meg aztán felőlem használhatják arra, ami nem oldható meg compute shaderrel, bár ezt sem támogatnám különösebben, de ha a GPGPU-s cullingot megoldják általánosan, akkor teszek minden másra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Persze, hogy a HBM2 fontos, csak attól még kell mellé a GPU is. Pl egy Polaris mellé hiába raknál egy vegányi HBM2-t, ott már bőven ALU limit lenne. Erről van csak szó.
Én nem teszek úgy. Abu meg a progresszív megoldások híve, ezt eddig is tudtuk. Az a lényeg, hogy a jelenlegi fix funkciós blokkokat igénylő megoldást dobjuk ki, legyen teljesen programozható a grafikus pipeline, jöjjön a raytracing.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
HSM
félisten
Az a baj, a nyers sávszélesség adat nem minden. Lásd pl. bányászatban erősebb a 1070 a GDDR5 révén, mint a GDDR5X 1080... Pedig ott tudtommal a technológia is elég hasonló.
A kérdés inkább az, miért nem komálja az AMD HBM memóriás kártyáit arányaiban az ETH-bányász szoftver, míg a zöldek HBM kártyáján nem érződik, hogy bárminemű ilyen jelenség fennállna.
További érdekesség, hogy a Polaris-Vega arányoknál közel a Tflopsoknak megfelelően gyorsabb a Vega, miközben emlékeim szerint mindkettőt a memória fogja meg, ami alapján arra lehet következtetni, hogy valamiben gyengébb a HBM-es megvalósítás, és első nekifutásra csak a késleltetésre tudok gondolni. Lehet, a gyorsítótárakkal bántak túl spórolósan az AMD mérnökei, hirtleen nem tudom, mennyi van a Vega-ban, P100-ban.
-
-
Ja, valami itt nagyon össze van drótozva, hogy 4 SE-nél több már a Hawaii óta nincs. És azóta nem versenyképes a GCN a csúcson. Pl ha a Vegánál 6 SE lenne 60 CU-val, lehet gyorsabb lenne. Csak hát biztosan valahogy nem jött össze.
Erről jut eszembe, hogy régen az volt pletyka, hogy kis és nagy vega is lesz. Illetve volt szó 6144 számolós verzióról is. Ez alapján el tudom képzelni, hogy utóbbi lett volna a nagy Vega, a mostani meg a kicsi. Csak hát lóvé híján vagy egyéb okból a nagyobbat nem tudták megcsinálni (~700 mm² szörny), így maradt a kisebb, amit szénnéhúztak, így a perf / watt ergya lett, kaptunk egy tessék-lássék kártyát.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze, hogy nőni fog. Csak sokkal többet lehet majd nyerni az allokációra vonatkozó átalakítással. Nem véletlenül oltja a tüzet a Vega és a Volta ebből a szempontból. A Frostbite Team régóta panaszkodik, hogy a Polaris-Pascal generáción már számos compute shaderük, a kevés LDS miatt beesik a "vörös zónába" a wave-ek száma szempontjából. És ezek a programok nem lesznek egyszerűbbek. Tehát vagy 256 kB lesz a multiprocesszoronkénti LDS, ami bullshit, vagy jön a hardveres erőforrás-allokáció. Ha csak megnöveled a multiprocesszorok számát, akkor a kevés wave miatt ezekben a szituációkban csak több feldolgozó fog malmozni.
Azért az NV és az AMD sokkal közelebb van a Frostbite Team fejlesztéseihez. Ők már azokat a shadereket is futtatják a laborjaikban, amelyek ma még erősen prototípusok, és a tendenciákat észreveszik, amelyekre a hardverekkel reagálnak. Ha nem lenne probléma a shaderek növekvő komplexitása, akkor a Vegába is jó lett volna a 32 kB-os statikus LDS, és a Volta sem vonta volna össze az L1-et és az LDS-t. De furcsamód az AMD és az NV hirtelen reagált ugyanarra a problémára, jórészt ugyanolyan eredményt kínáló megoldásokkal, na jó tűzoltásokkal, de 2019-ig jó lesz ez is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
-
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Miben? Nekem volt egy darabig Vega 64-em itthon, és megnéztem rajta a Wolf 2-t a Radeon GPU Profilerrel. Egyáltalán nem tűnt úgy, hogy rossz lenne a hardver belső kihasználása. És ez ugye ez hardveres nyomkövető, tehát nem mérhet félre mint más profilozó.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
"Nekem higgy, ne a szemednek"
Hidd el, minden optimális, nincs sehol semmilyen limit. Minden tökéletesen, de legalábbis megfelelően skálázódik, ami korlátozás ugyan volt, azt már átdolgozták és ugyan semmi látszatja (sic!), de hidd el, hogy volt, de átvágták.
Válaszok felvetődő kérdésekre nincsenek. Illetve a válasz az, hogy a probléma, a jelenség, a kérdés nem létezik, csak a következő két év várható előremutató előrelátó fejlesztési potenciáljai, amik a ma még csak kísérlet formájában felmerülő problémákra adott jövőbeli válaszok gondolatkezdeményei.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Én ezt értem, de pont ezt mondom : lesz-e olyan kártya, amin az AMD tényleges költségelőnyhöz juthat azáltal, h kevesebb RAM is elég. Itt most pont nem a $1000+-os profi kártyák ah igazán érdekesek, ahol látható is az előny, hanem az $200-700 táján, ahol $50-$100-$150 költségmegtakarítás komoly előnyt jelenthetne. De csak akkor ha tényleg tudsz a konkurensnél negyedannyi ramot rárakni a kártyádra és az tényleg negyedannyiba kerül. Egyébként értelmetlen.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez tökre így van, de hozzátenném, hogy nem pont az effekt/eljárás itt a lényeg, hanem az algoritmus. Mondjuk OIT-re lehet memóriazabáló és memóriakímélő módszert is használni. Tehát az OIT "memóriafogyasztása" ilyen szempontból az algoritmustól függ. De amúgy igen, lényegében arról van szó, amit írsz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Ok, de aztán rájösz hogy ha játszani akarsz akkor bazira kevés mind2. Régi 1030-at eladhatod, pakolhatsz be helyette 1060-at és még mindig jó vagy a procival. De az apunak a részét nem tudod eladni.
@solfilo: az i3 mostmár a 4 mag, i5 6 magKicsit visssazemlékezve, hogy miért is eröltették az apu-kat, elsősorban a full koherens memóriaelérés és az abból fakadó vélt vagy valós teljesítményelőny volt a nagy mondás, amit 2015-re vizionáltak:
Azóta se lett belőle semmi...[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Ja a GH mondjuk eleve overkill ROP alapján, a GL meg oké. Illetve ott van még a Vega 11, 704:44:16, ez is ezt az arányt követi. A Polarisnál így a 48 jobb lenne. Vegánál meg 96 kéne. De a Polaris - GH különbség annyira nem jön ki. Illetve throttling ügyben a GL 65, a GH pedig 100 wattos keretből gazdálkodik, s ebben ugye a CPU is benne van. Szóval a GL-nek a GH-hoz képest durvá(bba)n throttlingolnia kéne, de nem ezt látjuk.
A Polaris ROP-jai nem nagyok, ez alapján:
Egyébként IPC-ben a Vegának direkt nem számoltam többet, pedig ott is nyerne elvileg valamit. Elvileg. Olyan AMD-sen.
Több mérés kéne, ez tény. Egyelőre ez van, s érdekesek az eredmények.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Petykemano
veterán
Emlékeim szerint Abu mindig azzal magyarázta, hogy miért nincs több ROP (azon kívül, hogy de ez fejlettebb ROP!!44!), hogy több ROP-hoz kevés a sávszélessség.
Ha ez igaz (mármint egyrészt, hogy jól emlékszem, másrészt, hogy Abunak igaza van), a Vega20 duplázott sávszélessége megengedné, hogy 64-nél több ROP-ot kapjon és így ez a kérdés, hogy ROP-limites volt-e eddig a vega, kiderülhet. -ne, de vajon belepakolnák-e egy instinct lapkába a szükséges ROP mennyiséget csak azért, hogy "ott" legyenek, ahol "kell", azon a piacon, ahová a lapkát nem szánják?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
stratova
veterán
S az eddigi max 4 SE miatt is alakult szerintem úgy, hogy mivel eddig ez volt a legnagyobb monolitikus megoldásuk, 64 blending egység fölé nem tudtak menni ezért ezzel IS szeparálták a lapkákat (először ugye a 384 bites buszt "hagyták el" Tongával, mondván a Tonga és Hawaii közötti szintet kitöltik az AIB partnerek tuningolt lapkái).
Most egyébként esélyes, hogy végre VGA alsó szinten is meglépik saját palettán a duplázott (front és) backendet Polaris 11-hez képest, (2 SE-ről 4-re lépnek) linux driver szerint. Vega 12-nél alkalmazott 1280:80:32 4 SE felállás legalábbis erre enged következtetni. Ha Navi 10 mint Tier 3 lapka egyben az utolsó monolitikus megoldásuk is lesz, szerintem ott is meglépik a 64-et a Polaris 11 32-es megoldása után (pláne hogy lassan tényleg 50-60%-át tudja a Vega 10 2080 Ti-nek, így az a teljesítmény mára középkategória kellene hogy legyen).
lezso: másnak gyártottak ők egyedi megrendelésre a középkategóriás lapkájuknál szélesebb backendes megoldást is Vega GH mellett Neo, de ilyet szvsz nem igazán tudtak volna beilleszteni a saját palettájukra. Meg innen nézve aránytalanabbat is (vagy konzolon sokkal jobban tudták kamatoztatni az async compute lehetőségét). Mondjuk innen nézve Neo masszívan bw-limites lenne, magasabb GPU órajellel.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
nagyúr
Emulátor.
Mellesleg nem ebbe tört bele az intel bicskája anno?
Pedig anno szépen belógatták ezt a sw only megoldást.
Még Tim Sweeney is elcsöppent hogy milyen fasza lehet így az unreal motor majd a jövőben.
Aztán azóta is csak várjuk... még a low level api is fényévekre érződik onnan ahol járnia kéne.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
Például. A Keplerek általánosságban lassabbak, s hatalmas összevisszaság az egész, főleg ez a gondom. A GTX 980 irreális szinten húz el, saját magukhoz a Radeonok is le vannak maradva (ez oké), de a Keplerek még jobban (ez wtf). De amúgy a HairWorks is lassabb Kepleren.
Persze az nem teljesen biztos, hogy az NV szándékosan lassítja a Keplert. Az AdoredTV szerint Fallout 4 1.3 patch benchmarkjai alapján igen, de nem igazán sikerült kibogoznom a benchmarkból ezt egyértelműen.
Annyi biztos, hogy a Kepler az gyorsan elavult, speciális optimalizáció hiányában illetve azért, mert a GameWorks célja az Radeonok büntetése, s ez mellékhatásként a Keplereket is visszafogja.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Minden amiben GW van a Maxwell óta, ott általában lassul a Kepler, a GCN pedig kifejezetten szarul fut. Nem feltétlenül magától a HairWorks-től, a GW ennél jóval több. Project cars talán a legdurvább példa erre. A 960 hozza Titan szintjét.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Nincs hát. De attól még érdekes példa arra, hogy a Kepler kicsit és az AMD nagyon szenved, míg a Maxwell megy. Ha csak simán CPU limit lenne, legalább a sorrend stimmelne. Bár lehet a Kepler hatványozottabban érzékeny a CPU-ra. De nagyobb felbontáson se javul.
Igen, ez így van. Maxwell kap optimalizálást, Kepler meg nem. Amikor az utóbbi arch akkoriban csak 3 éves volt. AMD-s játékokban pedig általában jól ment a Kepler. Ez a gáz helyzet, amikor az NV-s játékokban a legújabb arch megy igazán, az előző kevésbé, a konkurencia pedig kifejezetten szarul. Eközben a másik oldalon meg valahogy meg tudják csinálni, hogy a Kepleren is menjen jól. Innentől kezdve miért ne feltételezném, hogy az NV direkt lassítja a Keplert? Hisz nem lehet véletlenül nem optimalizálni rá. Nem arra gondolok, hogy kriplisít (azt a Radeonokkal csinálja néhol) vagy idővel a driverből kiveszik az optimalizálásokat meg egyéb konteók.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Én nem lennék abban annyira biztos, mégiscsak két különböző gyártástechonológiáról van szó. A TSMC tranzisztorsűrűsége HD SRAM-mal 10%-kal jobb, illetve alacsonyabb feszültséget is igényel. Wikichip alapján.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
sutyi^
senior tag
Ha tényleg oda akartak volna pirítani az ünnepi szezonra, akkor RX 570 és RX 580 MSRP-t lenyomják 10USD-vel, aztán 249-259USD slotra meg becsúszik az RX 590, amiből OC-val mondjuk kijön egy GTX 1070 alulról majdnem karcoló perf.
Aztán ha nagyon még jobban ráakartak volna pirítani, akkor CyperPunk 2077-re költötték volna inkább ezt a 3 games bundle-re szánt büdzsét.
Bár ha mondjuk a három kulcsot el lehet tolni 30-35e Ft körül, akkor 70e Ft körül a kártya nem rossz vétel.
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
Petykemano
veterán
A technológia egyik fontos eleme szerintem az a fajta csalás, hogy alacsonyabb felbontáson, részletességgel számol (bármit) és a deeplearning javít. A DLSS csak egy implementációja ennek. De ha jól.tudom, a raytracing is úgy működik, hogy valójában foghíjasan vannak kiszámolva a sugarak és a többit a DL egészíti ki.
A dicsőítés talán lecsendesült, de én nagyon meglepődnék, ha ez egy elvetett technológia és/vagy megközelítés lenne a végén.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Cathulhu
addikt
En azt mondom, hogyha jo esetben az 50-60% osszejon elso generacioban, mar jo uton lenne az AMD, mivel ujra lenne versenykepes felso kategoriajuk a 2080 es a 2080Ti kozott osszevetheto fogyasztassal.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- E-roller topik
- További aktív témák...
- Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB
- BESZÁMÍTÁS! Gainward Phoenix RTX 3090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ASUS RTX 4090 24GB GDDR6X TUF Gaming OC Edition - Új, bontatlan - Eladó! 650.000.-
- ASUS GeForce RTX 2070 Super Turbo 8Gb
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest