Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3940 üzenetére
Haver us látta, lekapott vagy két fotóboltos fényképet, jókat röhögtem rajta. A fehér furgonból kikönyökölős az elég trére sikerült.
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #3955 üzenetére
Nézd. Én nem akarom más izéjével verni a csalánt, csak saját tapasztalatot tudok mondani.
Most februárban esett át az első műszakin, bár még csak 47.000km környéke szaladt bele.
Szinte csak 5 üléssel megyünk, bár a 6-7 ülés is benne van kb. állandóan, mindig fel van hajtva, legyen csomagtér. Mentünk vele 7-en is, tetőboxal ráadásul, de nem kényelmes. Én ha váltanék, tuti erre, mert a dízelnek drágább nyúgjei lehetnek később, mint az 1.33TCE-nek. Szerintem.
De ha a Tiéd rendben van, nem biztos, hogy lecserélném. Azt ismered, tudod mit kapott az elmúlt években, tudod nagyjából, hogy mit várhatsz tőle a későbbiekben. A használt autó meg mindig lutri. Igaz, ha 85e van a Tiédben és arra a motorcsaládra a 100e a várható élettartam, akkor add el most és egy 1.33 talán még mindig olcsóbb lesz, ha jól meg tudod válogatni, mit vegyél. De mondom, SZERINTEM, és én csak egy átlag user vagyok. -
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3960 üzenetére
Sorry. Ne vedd magadra, nem akartam Neked célozni semmit. Én csak nem akarok rámelegíteni semmit, egy 1.33TCE-t sem, csak tapasztalatot írtam le.
A több autós tapasztalatomból meg én a helyében inkább valami idősebb vasat vennék, ahol még a dízelek sem kerülnek drágába javításkor.
Egy idősebb B zafira, vagy akár bármi ami nem magas nyimású dízel (bár azok sem veszett drágák szervizeléskor). Vagy ha belefér az elvekbe egy benzines Chrysler tudomisénmi a 7 személyes, akkor az jó eséllyel nem osztrák hanem amcsi összerakás és galvánfürdős a karosszéria, tehát nem rohad úgy mint a dízelek, csak ki kell fizetni a magasabb fogyasztást. Vagy ott a CrownVic-em, amit ugyan 6 főre nem ajánlanék, de 5-nek kényelmes, van csomagtartó és 10-14 literrel használom. Az újak sokkal inkább gariidőre vannak gyártva mint a régiek. Szerintem. -
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3965 üzenetére
Akkor ez is bukott. De azért nagyjából meg van, mit akartam mondani? Lehet hamarabb vennék egy zöldséges mercit, mint egy új mercit.
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #3983 üzenetére
Értelek, megértelek, csak nincs jobb ötletem.
Jó deal az, amikor csak 200.000-et kell költened egy régire, millás motorcsere helyett. A kényelmi funkciók meg... mi is hiányozna? A fejegység cserélhető, sok minden megoldható, keréknyomás szenzor, kilépőfény, tolatókamera..., de a 10+ éves valósan kényelmes ülések használata a Lodgy ülésével szemben nekem az az igazi kényelmi funkció. A szó legszorosabb értelmében.
És ha nem is mindegy, hány km. van az autódban, de a régiekben a 250 nem annyira gáz, mint látszólag a Tiédben a 100. De szorítok Neked, hogy még sokáig jó társad legyen a Dacia.
Szóval... tényleg nem akarok Rád melegíteni valami öreg vasat, mert valóban sokban függ az előélettől a szívás nagysága. A Tiédet meg Te tudod legjobban, miként tartottad karban. Én is bízom a Lodgy szerviztörténetében, a saját dolgaimban, hogy még sokáig problémamentes autó legyen, mert mi is szeretnénk megtartani még vagy 6 évig legalább. -
kelly416
veterán
válasz mirci18 #3987 üzenetére
Na igen. Ha az igények olyanok, akkor nincs más hátra, mint előre. Vagy marad ez vagy valami újabbat kell keresni.
Én a tolatókamerát szoktam használni, pl. amikor rátolatok a futóra a vonóhoroggal. De úgy gondolom, hogy ilyen kifinomult helyzeteket leszámítva jobb, ha az ember tud kamera nélkül is tolatni, mert ha egyszer betojik a rendszer, akkor is kell tudni parkolni, beállni bárhová. Persze a világ nem erre megy, én vagyok a maradi.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3991 üzenetére
Helyes. Csak következetesen. Ha nem megy, sehogy sem megy.
Szerintem egy kamerától senki nem fog jobban vagy rosszabbul parkolni, azt használni is tudni kell. Illetve rohadt messze vagyunk attól, amit az amcsik a pickup-okban megcsináltak, hogy beírod neki a vontatmány méreteit, tengelyek számát, helyét és bevisz úgy a parkolóba, mintha köréd építették volna a parkolót. De tudni kell használni azt is. -
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3994 üzenetére
Én megszoktam. Egészen fiatal korom óta kis autóval vezettem de Fater nagy autóit is elkaptam néha. Fiesta és Passat volt a menü, vagy méretben hasonlóak.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3997 üzenetére
Kit mire vitt rá az élet. Én ha haverokkal kényelmesen akartam autózni, kellett a nagy autóhoz szokni, mert egy fiesta kicsi 5 főnek.
Egy szóval sem mondanám, hogy sanyarú gyerekkorom volt, de sok mindent megcsináltam "kényszerből". Ha pénz kellett, dolgoztunk már középiskola első évének végén is. Ha autó kellett, szereltem, bütyköltem, stb. és látom kárát így utólag. De ebbe nőttem bele és így is alakítottam a saját életemet tovább is. Más megásba nő bele és másképp alakítja a saját életét. -
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3999 üzenetére
Na látod. Én meg éltem-haltam a vezetésért. Inkább nem ittam a bulikban, csak vezethessek. Asszem ez azért 17-18 évesen úgy, hogy rock-kocsmába jártunk hetente 7x, nem is olyan egyszerű. De akkor is inkább vezettem, most is inkább vezetek. Én ezt szeretem.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #4001 üzenetére
Ebben. De volt már amiben egyet értettünk.
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #4025 üzenetére
A Dacia szervizek általában be vannak kamerázva és ki van téve a kamerák képe a váróba monitorokra. Legalábbis Szeged, Kecskemét ilyen. Végig nézheted az egész folyamatot így.
Én rámpára állva, alá feküdve olajat és olajszűrőt cserélek 40-45 perc alatt, a levegőszűrő meg 2 perc úgy, hogy kiporszívózom a légszűrő házat.
Ehhez képest minden olajcserém 1h5-1h20 között esett meg, mert minden megkezdett óráért kifizeted a szervíz óradíjjat. De állítólag én vagyok az összeesküvés elmélet gyártó.Szóval mivel konkrét időadatot nem írtál, fogalmam sincs mennyi volt Neked az olajcsere, de szakinak csáposról célszerszámmal tuti hoznia kellene legalább az én időmet, ha nem még kevesebbet.
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #4027 üzenetére
Hát... Igazából belefér, mert a haspáncélt 2 vagy 4 csavar tartja, de ha 6 akkor sem sok idő. Nevéhez hűtlen módon egy vékony műanyag sz@r úgyhogy súlya sincs, egy embernek 2 perc. A csápost alárakni jól és felemelni sem több ennél szerintem. 20 perc alatt meg lefolyik az olaj, és ameddig lefolyik addig simán ki lehet cserélni a szűrőt.
Nekem a leginkább időrabló a réz alátét kimelegítése és visszahűtése, de ezt ott cserélik remélem. Mondjuk legtöbbször én is cserélem, csak akkor melegítem ki ha elfelejtek cserét bekészíteni.
Szóval szerintem a 25 perc reális és Téged legalább nem húztak le plusz egy óra munkadíjjal a semmiért. -
kelly416
veterán
Az első csöppenésig úgyis lejön a 90-92%. Amikor csepeg, akkor még egy 2-3% lejöhet, de szerintem az is irreálisan sok már. A többi meg az olajszűrőben és a motortérben olyan helyeken ahonnan 2 nap alatt sem csepeg ki.
Ahogy mondod, egy tisztító adalék meg a rendszeres csere sokkal több haszon, mint az orákig csepegtetés. -
kelly416
veterán
válasz AMD Power #4031 üzenetére
A Lodgy nagyon nagy. Van bőven fejtér, lábtér, még a hátsó sorban is lehúztam már többször 3 órás utat és nem volt gáz. Igaz, egyedül ültem hátul félátlóban, de akkor is 6 embernek kényelmes. Felfelé meg Rodman sem szűkölködne.
De ha már Clio, akkor miért nem ültél bela a Capture-be? A Clio tágas ahhoz képest. -
kelly416
veterán
Ne sokalld. Legalábbis olajcserével együtt nem sok az. Én 2020-ban 100-at hagytam ott az évesre, 2021-ben 80-at a 2 évesre, 2022-ben "csak" pollenszűrőt cseréltek 20-ért, azóta én csinálom az összes szervizt. 50 körül megállok 0w20 olajjal, olajszűrővel, levegő és pollenszűrővel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Opel topik
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Mobil flották
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen