Új hozzászólás Aktív témák
-
Kroni1
veterán
Igen, gyakrany megyünk és jövünk egyszerre melóba úgy h 5en vagyunk és így legalább a közelebbi kirándulós progikra is tudnánk 5en ülni a kocsiban, ez nagyon fontos lenne..
1 fázis van csak, a zoe így nem az igazi, én is egy régebbi kis leaf-re gondoltam alapból. A trio az konkrétan micsoda amúgy? -
biker
nagyúr
"de ennek az oka az ha teli akkuval elektronika nelkul huzzak"
nem kifejezetten, mert üresbe téve nem gond.
A másik ok, hogy ha 0%-ra merül, és lekapcsol az elektronika, akkor nem indul be a regenerálás sem, amíg töltőre nem rakod, le van választva.
Ha még 1%-on megállsz, és valaki elkezd vontatni, D-ben akkor símaliba, mezei regenerálás történik majdElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
van vonószem, minden autón kötelező a helye elől biztosan, hátul meg szokott lenni horog alul valahol
EV-n hátul nem, elől ott van, a lökhárítón keress lyukat kupakkaltrailerre hogy raknák fel ha nem lehet húzni sehol?
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cinemazealot
addikt
Va rajta vonószem, a használatija is említi:
De a hosszabb távú vontatást csak vonórúddal tanácsolja, nehogy problémát okozzon a fék esetleges bizonytalansága, pl. ha lemerült az aksi.
#8978 biker
A teljesítmény nem probléma, az EVSE-m tud 6 A-re korlátozni. A földelés valóban kérdéses (ma reggel pl. a kazánom nem volt hajlandó UPS-ről égve maradni, hibajelzéssel leállt), de az aggregátorok földelhetők (van rajtuk földelő szondához kapocs), így elvileg az sem feltétlenül jelenthet problémát.[ Szerkesztve ]
-
-
bigdigit
addikt
Eleve 52 vagy 64es aktiválni számolok. Télen is biztos legyen a 200km és ne csak városban. A viszonyítási alapom az hogy 25 éve 3 max 5 évente új autót vettem max 3millio ráfizetéssel. Jó nem csúcs verdák voltak hanem Suzukik. Most a végén van egy AT Scross jövőre lesz 2 éves. Ezt elektromos fronton lehetetlen kisakkozni olyan nagy az értékvesztés és teljesen mindegy 1000 vagy 1500ft 100km. Bár gondolkouhatnék úgyis mindjárt 58 éves vagyok nem biztos megérem mire az aksinak annyi és addig tényleg csak spórolok.
Egyébként ID.3 ami leginkább vonz. Elég sok csoportba beléptem mostanában és a mi autónkhoz képest elég sok probléma van mindenhol elég húzós árakkal. -
Shadowbull
addikt
-
Vesa
veterán
2 év alatt kifizettem 500k-t Cascora, asszony meghúzta a kocsit, javítás 2,6M. Ok, lehetne azon vitázni, hogy 1,5-ből is meglehetett volna úszni, bontott alkatrész+sarki fényező kombóval, de még akkor is rosszabbul jártam volna biztosítás nélkül. Totálkár vagy lopás esetén pedig brutál sokmilliós lenne a kár (autótól függően).
Kb. 10 éve még igaz volt, hogy Casco-t csak nagyértékű autóra érdemes kötni, de ma már szerintem a roncsokon kívül kb. mindenre érdemes, mert olyan árak repkednek alkatrész/munkadíj terén is, hogy azt jobb elkerülni zsebből ha gáz van.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
már létezik Chademo átalakító... de kb 1M... ahhoz nagyon sokat kell menni, hogy megérje...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
madgie
titán
Konnektorból egy egyszerű Legrand Green Up szerintem "megteszi", az nem is számít komoly beruházásnak (bruttó 25 körül van az ára), cserében nyugodtabb szívvel rá lehet bízni akár azt a 10 amperes töltést.
Nyilván a vezetékeket és a rendszert mindenképp jó, ha átnézi egy szakember, minden esetben!
-
gorbep
senior tag
válasz axioma #10101 üzenetére
Az i3-nál csak D van, gyakorlatilag egypedálos, ha leveszem a lábam a gázról meg is áll... "motorfék" -erőt a computer állítgatja, függ a hőmérséklettől, úttól, gumitól.... néha meglep, hogy szinte semmit se fékez. 100% akkunál is ugyan az az érzet, csak hallom a hangján, hogy a tárcsán fékez... gyenge lassításkor nem, de intenzívnél gyújtja a féklámpát, nem kell hozzá a fékre lépnem...
Gyenge fékpedál nyomásra is csak regenerál, és ahogy nő a fékerő, belép a fék is. Érezni egyáltalán nem lehet a váltást, csak hallani, ha figyelsz
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cinemazealot
addikt
válasz axioma #10101 üzenetére
Az ionnak ki kell faragni a váltókar burkolatát, és máris lesz erősebb fékhatással működő B fokozatod. Az ausztrál OZ EV pedig már kifejlesztette a trióhoz az új (nagyobb) akkuval és új vezérléssel kialakított upgrade-et, amiben megoldották a full egypedálos üzemmódot. Van magyar partnerük is. Épp csak drágább, mint ma egy használt ion.
Hihetetlen egyébként, hogy a mai melegtől hogy megtáltosodott a kocsi. Érezhetően nőtt a hatótávja.
[ Szerkesztve ]
-
Bikkrom
senior tag
válasz axioma #10133 üzenetére
Nyilván a nyers számokkal nem is érdemes vitatkozni, ezt adom. Nem is vita ez. Inkabb eszmecsere. Számokkal, meg lehet győzni én elengedem az álláspontom sokakkal ellentétben.
1. Nálunk is ez van, mióta lehet szelektíven azóta toljuk a szélmalomharcot töretlen. Bringáztam eddig világ életemben. Ameddig lehetett, de mostmár muszáj az autó, itt az ovi meg majd a suli. Szelektív itt sajnos nincs, így minden alkalommal mikor bebringázok a városba vásárolni viszem be magammal. Nincs egyszerű dolgom így, nem csak annyi, hogy a sárga kukába bedobom. De ettől még, még ha nehezebb is, szelektíven gyűjtünk mindent. Ahogy az ország nagyrészén is ez a helyzet, nincs sárga kuka. Hátha változna valami. De azzal nem tudsz mit csinálni, hogy az emberek döntő többsége nem szelektál vagy csak minimálisan. 90% tesz rá.
2. Ott van leírva. Foszilis energiából készült a panelod, foszilis gyárakban, foszilissal szállítva. Helyesen, te pont a 10% vagy akinek majd feldolgozóba kerül a napeleme. Ahol 10*-es veszteséggel csinálnak vele valamit. A támogatás miatt újrahasznosítják egy részét. A 90% meg megy hulladékba. Mármint mások napeleme, akik majd tesznek rá.
Értsétek jól nincs nekem itt bajom senkivel, pláne személyesen nem. Globálisan írtam a számokat, úgy is nézem. Mert csak úgy érdemes. Lokálisan a saját példámon nagyon jó ember lennék. De nem vagyok az. Egy hajszállal van kisebb lábnyomom, mint egy átlag magyarnak. Szomorú de ez a globális valóság. Nekem ezzel a zöld lobogtatással van bajom.
Ez van az EV üzemanyagával, legyártásával is. Az újrahasznosítása valóban jobb, nagyobb számokat mutat, mert az autóipar ebben már gyakorlottabb, mint a szánalmas 10% napelemes újrahasznosítás.Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Bikkrom
senior tag
válasz axioma #10135 üzenetére
A 10 évvel ezelőtti szám az 1% újrahasznosítás. Ahogy írtam ma ez már 10%. Pont a mintázat miatt írtam le, hogy lehessen látni, ugrott egy nagyot. Aztán 2-3 éve szinte stagnál ha utána nézel, pont a fentiek miatt. 30-40 usd egy panel újrahasznosítása és csak 3-4 usd-nyi anyag jön ki belőle. Ezért nem növekszik tovább. Munkaigényes. Nincs is rá sajnos az embereknek igénye, pont, mint a szelektív. Lassan nem találok Debrecenbe bemenet szelektív szigetet, ha már sárga kuka nem lehet ott ahol lakunk. Az elmúlt 2 évben folyamatosan csökkentik a szelektív szigetek számát. Fájdalmas, de ez a valóság. Az a 10% értelmes ember aki szelektíven gyűjt elérte a korlátait. Nincs a többieknek igénye erre.
Ez a mégegyszer írsz és tiltalak, ez most mi? Enyém az utolsó szó és akkor igazam van? Globálisan leírtam a számokat, cáfold meg, nézz utána. Vagy akkor ne olvasd, felőlem. Zöldebb nem lesz senki attól, hogy ignorálja a valóságot. A világ nem a mi kis portánk ahol EV-zek, szelektálok, napelemezek... Én is várom a "zöldebb" alternatívákat. Ami nincs jelenleg. Pont ezért mert az a 10% aki meg értelmes és ezekre költ és áldoz itt megáll az igény a jobbra. Eleget tettem már. Pont elég zöld vagyok stb. Az ipar meg örül, hogy nagy változás nélkül megúszták, maradhat minden a régi jó környezetpusztításban.
Nyugi, nem írok többet ide zöld témában. Az érzékeny dolog. Elnézést kérek ha valakit megbántottam. Nem volt célom.[ Szerkesztve ]
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Kroni1
veterán
válasz axioma #10557 üzenetére
Akkor úgy fogalmazok hogy amint eléri az akku csereérett állapotot. Tisztában vagyok vele h az átlagos EV akku tovább is elmegy simán, de azért előfordul egy-egy olyan példány (nemcsak Leaf) ami nem éri el a 10 évet sem és az akkuja kuka. Szóval arra gondoltam h ezeket is érdemes megmenteni, nem szemétre dobni..
Persze ehhez gyártói support is is kellene, ahhoz meg motiválni őket, mert jófejségből nem fogják erőltetni hogy minél tovább az úton legyen egy autójuk és ne akarjunk újabbat venni, csak ha ez megéri nekik illetve ha kötelezve lennének rá.
-
mauimagic
aktív tag
válasz axioma #10753 üzenetére
Nyilván megoldható, csak a gyártóknak nem éri meg.
Eladsz párezer darab pl 100 Eurós eszközt, aztán vehetsz fel a supportra munkavállalókat.BTW kíváncsi vagyok, hogy az éppen agyon hype-olt kínai EV gyártók milyen supportot nyújtanak majd...
A tippem az lenne, hogy gari lejárta után 1mp-el már az ügyfél képébe röhögnek, ha valami gondja van...[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
válasz axioma #10839 üzenetére
Mennyit tud menni? 50km-t? Oké, és megy is vagy csak bemondásra használja? Megveszek egy 20000m3-es benzinest amiben van 80km hatótáv is, kapok ingyen 2 parkolóhelyet (egy nem elég neki) cégautó kedvezményt és nyomom 400-al a Petőfi szigeten. De mivel a töltögetés idő, az meg nincs, pont nem izgat.
Erre gondoltam. EV esetében nincs más, ha menni akarsz, tölteni kell. Értem én, mert mondhatom, hogy kicseszés. De nekem megsem fordult a fejemben a hibrid. De mit teszel, ha napi 2-300km-t használod a hibridet. Elindulsz, és 50km után töltesz a pályán pl. Na ugye hogy nem. Nem is kellett volna ezt meglépni. De ajd eldöntik, vannak ennél fontosabb elcseszedő döntések.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
Andras6800
senior tag
válasz axioma #10902 üzenetére
Azért ezt néztem, mert itt pont tudtam, hogy van ugyan az a kaszni PHEV és ICE kiadásban. Így nem kell átszámolni az eredményt. Itt nem autók közti összehasonlítás a cél, hanem technológiák összenézése.
Azt adom, hogy fékenergiát lehet alul becsültem.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
válasz axioma #10909 üzenetére
Az alap vitaindító leírásom az volt, hogy kinek mi éri meg : [link] . PHEV vs EV vs ICE. Lehet pontatlanul írtam le, de pont azokra gondoltam ICE célközönség kapcsán, akik 90%-ban autópályán mennek. Nekik szerintem Diesel jobb választás mint PHEV. Szóval véletlenül sem magamat akarom igazolni.
"De van 1 réteg, bármennyire meglepő, akiknek se PHEV, de EV nem jó. Jellemzően az a réteg, akik sokat mennek autópályán messze. Városba nagyon ritkán mennek. Számukra egyenesen hátrány egy PHEV, mert többet fogyaszt a gép, de legalább villanymódot se használja szinte soha."
Elfogadom, hogy a megfogalmazott mondat túlzó. Kiemeltem amiben tévedtem. Mindenesetre gazdasági szempontok alapján nekik akkor sem jön ki a matek.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Kroni1
veterán
válasz axioma #10920 üzenetére
Igen, eddig én is ezt tapasztaltam, pl. a céges eGolfnál. Leaf-nél viszont van hogy elég hirtelen és egyeletlen a rásegítés. De szerintem is így a jó, ha nem a betéteket eszi az autó ha már tud visszatöltéssel is, a fékpor egy másik a kipufogógázok mellett ami a városi levegőt rontja piszkosul..
-
Tiédetis
senior tag
válasz axioma #10931 üzenetére
Átlag magyar 40km körül megy naponta. Ez már nem biztos hogy belefér neki. Te lehet nem vagy elég tipikus A tendenciát mondtam. Vidéken 20km és még nem értél át a szomszéd településre sem. Tudjuk, hogy az ország nem a fővárosból áll
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
senior tag
válasz axioma #10942 üzenetére
Viszont (P)HEV igy-is, ugy-is lényegében inkabb a belsöégésüeknek a konkurenciaja (kb a dieselnek, ha a teljesitményt nézzük, benzinesnek, ha a fogyasztast). Az EV-nek csak addig, mig az EV-k el nem érnek agy altalanosan legalabb 5-600km-es hatotavot (palyan is). Utana marad a rendszeresen nagy tavot megtevök jatékszere, mai egyszerre hordozza magaban a dupla hajtaslanc elönyei mellett azok hatranyait is.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
válasz axioma #10966 üzenetére
Teljesen igazad van, mindamellett, hogy én eu párti vagyok, csak sajnos ezek a majmok évekig röhögtek és fikáztak, amíg elszaladt melletük az élet. Hazudtak, csaltak, átvertek mindenkit, most meg rinyálnak. A híres "premium" gyártók hardver és szoftver problémákkal szembesültek, és mikor rádobták a marzsaikat, nem akartak tudomást venni a kínai hordáról. Majd a zúnijó megvéd minket. Megint. Kínai ellenes vagyok, de ha új autó, biztos nem európait vennék.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
senior tag
válasz axioma #10966 üzenetére
Azt azért nem gondolom, hogy bedurcizott. Inkabb az van, hogy egyik oldalrol az EU nyomja a szigoru emisszios szabalyokat (megjegyzem, ez igy van jol), amivel küzd az eu ipara (pl a beszallitok, akiknek ugyan ugy be kell tartaniuk a szigoru normakat, mig pl a kinai beszallitonak vagy igen, vagy nem.). Aztan a masik oldalon ott van a nagyobb költségszint (pl a fizetések), plusz errefelé a munkavallaloi jogok is mashogy néznek ki, mint sok mas helyen. Nos ezek nemigen tesznek jot a versenyképességnek.
Mondjuk ettöl még nem gondolom, hogy akkor hatraarcot kellene tenni, csak igen erös ellenszélben kell teljesiteni. Igen, nehéz. De azért szerintem nincs szo arrol sem, hogy ki akarnank nyirni a sajat autoiparunkat, viszont jobb hijan elöl kell jarnunk a technologia valtasban. Nyivan hagyhatnank is, és az autoipar hatradoölhetne, mint az elmult par évtizedben, mig ki nem nyirjuk magunkat...
Esetleg jo lenne, ha ugy mellesleg az EU-nak lenne elég ereje, hogy kikényszeritse a fent emlitett szigoru normakat masoktol is (ha mar maguktol nem jönnek ra, hogy nemigen van mas ut). Azt nem tudom, hogy egyébként ez az ut valoban az EV utja-e, de az biztos, hogy nem az ICE-ké.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
válasz axioma #11307 üzenetére
Meddő vita
Mercedes így csinálja, amíg nem hatnak rá döntéshozók, ne adj Isten a vásárlók haragja, addig nem lesz változás benne. Aki pedig elfogult a márkával szemben, annak minden jó.
Azt gondolom lesznek bőven majd alkalmak amikor azt mondja a gyártó: sorry, ez nem garancia, akkor lesz érdekes a dolog.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz axioma #11307 üzenetére
Szerintem pedig a legjob módszer az ilyenek ellen az, ha neten ezen inforációk minél nagyobb teret bejárva, a leendő vásárlók tájékoztatása a gyártó(k) ilyen irányú korlátozásáról, annak esetleges hátrányairól, a vásárlóra nézve. Azért ezeknek a márkáknak a vásárlói nem a blikkből szerzik az információt vásárlás előtt. Ez még csak nem is hitelrontás, mert tényeket osztanak meg, szemben olyanokkal, akik a fikcióikkal igyekeznek más gyártók jó hírnevét rontani. (persze az már más kérdés, hogy az ilyen hitelrontással akarnak-e - nyilván - mit kezdeni)
#11309 Ezt én így nem mertem leírni, mert nem tudom, de nem véletlen nevezik a magyar nyelvben ezt "vésztöltőnek" ami gyakorlatilag bárhol, ahol 220-as aljzat van, tölthető bele annyi, amivel nem marad mozgásképtelen.
Jóvan ésszel gondolkozva, fel nem merülne bennem, hogy a "premium" márka ezt nem teszi meg átadáskor, ha meg véletlen, akkor hova lett a csomagtartóból átadáskor? Egyik sem annyira premiumos érzetet ad a vásárlóknak.[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz axioma #11307 üzenetére
Nem vagyok szakember, nem értek az akkumulátorokhoz. Annyit tudunk, hogy nem gyerekjáték a tech., egyelőre még nagyrészt a gyulladós fajták vannak forgalomban, és el tudom képzelni -de nem állítom-, hogy jelen pillanatban ésszerűbb lépés a barkácsolás megakadályozása. A hasonlatod nem biztos, hogy pontos, mert a vízforraló fogójának letörése egyértelműen nem okoz életveszélyes, vagy a teljes rendszerre nézve bizonytalan működést, de az akkunál ez nem jelenthető ki ilyen egyértelműen. Egy tönkrement cella talán okozhat komolyabb problémát, akár extrém esetben a BMS-ben is, vagy pl. zárlata esetén melegedés által, vagy mittudomén, ehhez tényleg nem értek. Az esélye bizotsan nem nulla annak, hogy semmiféle hatása nincs az egyébként eléggé bonyolult rendszerre.
Bár pont Mercedest készülök venni, nem vagyok elfogult, sőt! Csak próbálom nem egy csövön keresztül szemlélni a dolgot, mert user oldalról nyilván sokkal könnyebb rögtön "gonoszmultizni", mint esetleg végiggondolni, hogy talán más oka is lehet egy ilyen döntésnek, mint a felhasználók szivatása.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
válasz axioma #11354 üzenetére
Igen, jogos, de kiegészíteném amit Vesa írt. Ha megégeted/ leforrázod magad a kancsóval, az egyéni szoc problem. Mármint nyílván nem jó, meg védekezni kell ellen, de más lépték mint az autó akkuja. Az közveszélyes dolog. Persze, nagyon ritkák az akkutüzek, de ha nem szakszerű javítás miatt gyullad ki egy autó akkuja az nagy galibát tud okozni. Még szerencse ha a ház előtt történik, meg nincs benne senki. De egy Auchan parkolóban elég pár tucat autó mire kiér a tűzoltó. És akkor még ha nagy szerencse van, nem sérül meg senki. Mélygarázsról ne is beszéljünk. Szerintem kicsit idevág az elhíresült Samsung note akku gate. Csak ott már gyárilag nem szerelték megfelelő minőségben az akkukat.
Én személy szerint nyugodtabb vagyok, hogy ez le van tiltva. Mert majd ha ebben is beindul a biznisz, mint az óratekerés ICE-nél… akkor 2. - 3. tulaj egy potenciálisgyujtóbombán ül.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
bigdigit
addikt
válasz axioma #11468 üzenetére
Csaladból ment ki gyerek 1500 euróért komissiózni németbe..sógorom itthon keres 600 nettót szintén komissiózik...szar melóval ott se sokkal több. Nem mindegy mi a hasonlítási alap. Most kb 200al keres többet kint. Az meg lófing mert csak az autója éves biztosításával el is bukta és ez csak egy fizetendő a sokból.
-
bigdigit
addikt
válasz axioma #11501 üzenetére
A hozzá adott érték oké aláírom de nálunk akkor is extra kizsákmányolás folyik a munkáltatók részéről szóval benyelik még ha jók is lennének a kilátások. Hozzá adott érték = magyarul a magyar magasan képzett munkaerő egy kalap szart sem ér. Amit mondjuk látok is mert irodaházban dolgozom.
Egyszerűsítve: van a vállalkozó havi 10 misi adózás utáni nyereséggel. 1 fő alkalmazottal. Neki ad netto 300-at. Ha 20 lenne abból se adna többet. Üdvözöllek nálunk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Politika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen egeret válasszak?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nagyobb akkuval Galaxy M35-nek hívják a Galaxy A35-öt
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Microsoft Excel topic
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs