-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38326 üzenetére
Fél éve váltottam iPhone-ra, nálam is ezt csinálja (nálam félautomata, csak a vázon kijelölt fotókat küldetem át, amiket kikapcsoláskor fog a telefonra átmozgatni, de az elv ugyanaz, csak nem húzok át mindent amit lőttem). Nem tud magától összecsatlakozni az iPhone a vázzal.
Androidon ment nálam, hogy az app megoldotta szépen egyedül, hogy felépítette a Wi-Fi kapcsolatot és nem kellett külön csesztetni ezért.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz benedekco #38331 üzenetére
Hiába vitték át oda, ha még így is arról szólnak a hírek, hogy nem tudnak eleget gyártani.
Mondjuk lecsenghetne már ez a hype, mert bár örülök ha a Fujinak jól megy a szekér, de a régebbi modelleket sem lehet kapni emberi áron és ez húz magával mindent, amire a Youtube-on azt mondják, hogy jó alternatíva. Megyek két hónap múlva Düsseldorfba pár napot egy konferenciára és amikor saját szabadidőm lesz, fotózgatnék a környéken, csak egy hátizsák, pár váltás ruha, ennyivel akarok felszállni a repülőre és kéne valami nagyon kompakt gép ami könnyen odatehető a zoknik közé és városban mászkáláshoz elfér egy övtáskában.
Már az X100T-ig visszamentem, de az is elmebeteg áron van. Jó mondom, nézzünk rá az X-E4 vázakra, nem lesz olcsó, de legalább az nem kőkorszak, de még azok is ha felbukkannak, drágábbak mint az utolsó ismert forgalmazott ár. Unom már.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
Tedd át RAW-ba a telefont és nézd meg úgy is a fotót.
De ne ilyen tonemappelt, zajszűrt RAW-ba, mint amit az Apple tol. Amikor összenézem a ProRAW-t és a Lightroom saját kamerája által készített hagyományos RAW-t, akkor utóbbi még verőfényes napsütésben is elég durva zajjal dolgozik ha esetleg húznál egy kicsit az árnyékokon.
Ha a zajszint az egyetlen minőségi fokmérő, akkor abban még egy FF váz is elvérezhet az algoritmusokkal és AI-al kipucolt mobilos fotókhoz képest. De én lábrázást és viszketést kapok a tonemappelt mobil fotóktól, egyszerűen rusnyák, nincs bennük térérzet, minden részletet behúznak, akár akkor is, ha valamit simán lehetne engedni kiégni, de a mobil nem engedi, ezért az egész fotó úgy lesz mappelve, hogy botrány.
Ezt korábban csináltam szemléltetésre (még egy korábbi Androidos telefonnal), egyik a tonemappelt algoritmikus szuper HDR, másik meg a RAW-ból szerkesztett változat. Hozzáteszem itt még a gyári HDR sem annyira pusztítóan lapos, mint egy iPhone-on. Szeretem a 14 Pro Max-em, de semmivel nem küzdöttem korábban annyit Lightroomban, mint ezzel, hogy kivasaljam belőle a "mobilos" hatást. De zajszintben tényleg alacsony.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38339 üzenetére
Az X-T30 drága és valamennyire "redundáns" az X-T3 mellé. Ezért mennék a minél kisebb vázméretre és a gondolataim vissza-vissza térnek az X-E3 + TTartisan 27mm f/2.8 kombóhoz, de a nem dönthető LCD sajnos eléggé korlátozza (számomra) utcai fotóban.
Egy sima utazós gép (illetve szett) kéne, ami nem volt drága és kevésbé kell aggódni, hogy történik vele valami. Van egy ezer éves X-A1-em is, de annak az AF rendszere már a maga idejében is vicc volt és sajnos annyira nem támogat semmilyen később megjelent filmszimet, hogy még Classic Chrome sincs, pedig az volt az első ami utólag jelent meg.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38350 üzenetére
A környezetemből nem nagyon tudok ilyet kérni, amit igen az nem kompaktabb az X-T3-nál vagy éppenséggel egy Panasonic GX80. Lehet utóbbi lesz a megoldás most.
Az túlzás, hogy később nem fog kelleni, azért baráti találkozókra, kisebb hétvégi elutazásokra is könnyebb elvinni. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz Hobbiphotos #38357 üzenetére
Az X-T5 egy másik liga, hiába tűnik úgy a specifikációkból, hogy a kétszámjegyes kistesó majdnem annyit tud, azért bőven más polcon van a kettő. Nekem X-T3 van, nem tudom azt mondani, hogy az X-T30 majdnem ilyen. Igaz én videózok is vele aktívan. Ha nem sürgős várd meg a bejelentést, akkor lehet pontosabbat mondani. Pletykált specifikációkra nehéz mit mondani.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem jó cucc lesz az X-T50, már az X-T30 is az, félreértés ne essék. Csak ez tényleg egy jogos dilemma, hogy inkább új X-T50 vagy használt X-T5.
Amúgy meg olvastam egy kommentet, hogy valószínűleg IBIS vagy 40 megapixeles szenzor lesz (a "vagy" szó a lényeg), mert valahol alacsonyan kell tartani a költségeket, mellé ugyanaz a mára kissé bénácska EVF, LCD és akku, mint eddig. Valószínűleg az X-S20 alá les pozícionálva várhatóan.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #38365 üzenetére
Szerintem teljesen oké lenne az X-S20-ban is lévő szenzort beletenni, ugyanaz az AF, ugyanaz minden. Bár szerintem videóban kicsit megnyesik hozzá képest, nehogymár tudjon egy ilyen váz internal 10-bitet. Csak ezért nem érzem azt, hogy az X-E4 egy tökéletes B-cam lenne az X-T3 mellé.
-
Stauffenberg
nagyúr
Hiába lesz 8-bit a kimenet, utómunkánál nem mindegy, persze függ a tömörítéstől is, de a nagyobb bitmélységű anyag sokkal később kezd szétesni szerkesztésnél (pl: sávosodás, banding később jelenik meg, jobb a színszeparáció, stb).
Egy RAW fotó simán lehet 12-14 bit is (középformátumban meg a 16 bit is kvázi magától értetődő).
Videónál meg gyakorlatilag elég kevés haszna van a Log-ban rögzíteni 8-biten, mert ott elég komoly mértékben kell belenyúlni az anyagba, ott azért elvárt a 10-bit.
-
Stauffenberg
nagyúr
Sima hobbi videózásnál amikor magadnak gyártasz emlékeket, teljesen megfelel a 8-bit és 100 Mbps kombó, nem túl durva szerkesztést az is elbír.
Én azzal akarok kísérletezni, hogy egy Classic Chrome alapú videós receptet összerakok, amit relatíve kis fájlmérettel lehet rögzíteni és ne nagyon kelljen hozzányúlni, csak jól exponálva megnyomni a Rec gombot. Tök jó az Eterna, de néha túl laposnak érzem és indokolatlannak az utólagos szerkesztést arra, hogy legyen egy 2-3 perces családi videóm egy szülinapról torta felvágással meg ajándékozással.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hemaka #38408 üzenetére
Legyen itt egy ellenvélemény is:
Nekem pont az iPhone megszokása megy nehezebben az Android után, nem azért mert más, hanem mert több tekintetben olyan, mint ahol az Android tartott 6-7 évvel ezelőtt és amiben buta, abban sajnos fájóan ostobán buta (pl: billentyűzet egykezes módját csak bal kézzel tudod elindítani, miközben az emberek többsége jobbkezes, Androidon mindkét kézhez raktak elérhető közelségbe hotkeyt erre).
A MacOS-t most már 2 éve használom és sokkal kisimultabb az életem, főleg mert mindenre van valami plugin ha nem tetszik az ahogyan az Apple kitalálta. De végül csak egyetlen dolgot szabtam "vindózosra", az pedig az AltTab plugin telepítése. Sajnos a CMD+Tab máshogy működik (sokkal nyakatekertebben). De nem basztat a rendszer semmivel (pl: 10 percen belül újraindul, zárj be mindent), van rendszerszintű színmenedzsment, van sokkal jobb RAM kezelés és így tovább. Az irodai gépem továbbra is Windows, nincs vele semmi bajom, de a MacOS-t ma már jobban szeretem. De túl kell élni az átszokási periódust.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Elektrosokk #38425 üzenetére
Szerintem semmi gyűlölet nincs, egy felső polcos APS-C váz jobb lesz funkciókban, mint az “alig drágább” Full Frame. Ha a legjobb szenzor teljesítmény a cél, akkor nagyobb szenzor kell, ez fizika, de akinek az egyéb funkciók is fontosak, az már máshogyan mérlegel. Akinek meg mindegyik fontos, ahhoz meg sokkal mélyebben zsebbe kell nyúlni.
Saját példa: Előbb vennék videóra 4K50p 10-bit 4:2:2 internalt tudó gépet kisebb szenzorral, mint FF-et csak 8-bit 4:2:0-val. Fényerős objektívvel, világítással, zajszűréssel ellensúlyozható a kisebb szenzor, de amit a 10-bit ad utómunkában, na az nem.
-
Stauffenberg
nagyúr
A Pentax - Sony tapasztalatod is azt mutatja, hogy jóval többről van szó, mint ami pusztán a szenzor fizikai méretéből adódik, nagyon sok múlik az A/D konverzión, processzoron és a szenzor mögé pakolt technika minőségén is.
De amúgy az azonos felbontás nem mindig jelent azonos szenzort (erről most a két gép vonatkozásában nem találtam infót gyártási part number szintig lebontva), ugyanis ezeket is gyakran egyedi specifikációk szerint rendelik a gyártók és a jel/zaj aránynak is sokat segít, ha fejlettebbek például a pixelek közötti töltésátadás megakadályozására használt anyagok.
Így lehet kihúzni 10 évet 24 megapixelen (Sony... köhömm...), miközben mégis egyre jobban tűrik a jelerősítést. Az első Sony A7-et, de még akár az A7 II-t is ma már be tudja érni lazán egy APS-C gép is. Sőt, húztam egy merészet, ide most betettem egy Panasonic GH6-ot, szerintem nincs szégyenkezni valója magas ISO-n sem a fenti két FF gép mellett (nem mondom, hogy elveri őket, de hősiesen tartja magát, pláne a méretéhez képest).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38464 üzenetére
"mpb oké?"
Szerintem az E-Infin és az MPB oké-e a leggyakrabban visszatérő kérdés minden fotós topikban. MPB csak használt cuccban utazik, most ilyen árfolyam mellett már szinte biztosan drágább a hazai áraknál, de cserébe jellemzően szokott lenni nekik az is, amire itthon heteket, néha hónapokat kell várni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #38470 üzenetére
Érzem a szegényszagot, ahogy beáramlik a Fuji X rendszerbe!
De vélhetően jobb lesz, mint a Canon tejfölöspohárból hajtogatott híres 50mm f/1.8-asa, amin egész generációk tanultak portrézni, szóval most már tényleg senkinek nem lehet kifogása, hogy nincs mivel fotózni az X rendszeren kispénzbű.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38480 üzenetére
Árban más liga, de én nagyon szeretem a Sigma 56/1.4-em. Itt még kisbaba volt az egyik első sétánkon közösen.
Amúgy elnézve a TTArtisan 56/1.8 tesztet, ennek is az a rákfenéje mint a 27/2.8-nak, hogy rendes bevonatot nem tudnak csinálni és a szemből beverő fénynél nem csak fátyolosodik, hanem mindenféle amorf alakzatok jelennek meg. A Sigma is képes egy elég jellegzetes vékony fénycsíkot húzni ha nagyon oldalról esik a fény, de már látómezőn kívül, szóval árnyékolóval simán kivédhető.
Szemből meg így bánik a nappal, nekem a nyálam folyik össze tőle:
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #38483 üzenetére
Igen, nem specifikáltam elég pontosan, hogy erre a hírhedt darabra gondolok. Mikor fotózni kezdtem még 20 ezer forintot sem kértek érte újonnan. Talán f/4-ig rekeszelve már volt egy kis kontrasztja is. Amúgy tényleg azt gondolom, hogy a fotótörténelem egyik mérföldköve, szar volt, de baromira hozzáférhető árban és rengeteg kezdő fotósnak segített első lépésként bővíteni a kreatív eszköztárat, szóval én inkább szeretetből csipkelődök vele.
Nyilván kezdőként, csóró egyetemistaként 2008 környékén engem az érdekelt, hogyan tudnám kis pénzből elmosni a hátteret a csajom mögött, de Pentaxra magasabb árban kezdődött és inkább vettem hasonló pénzért egy vintage Pentax-M 50mm f/1.7 objektívet, manuális volt, de a K200D tudott csipogni amikor betekerted fókuszba. Azt hiába gyártották 1987-ben, még a születésem előtt, jóval komolyabb volt optikailag. Amúgy ha találnék hozzá olcsón speedboostert, szívesen elővenném néha Fujin is (illetve anno sokat használtam még X-A1-en és X-E2-n is, de jó lenne a képkör nagyobb részét befogni, most amúgy is nagyon megy videózásban is a vintage optikák használata).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38489 üzenetére
Mármint nagyon kevéssé áll jól? Próbáltam nyelvészkedve dekódolni.
Amúgy semmi extra, alulexpózott Classic Chrome, AWB eltolva egy picit a vörös/lila tengelyen (lebukott a szuperkomplex receptem) és Lightroom Mobile-ban a Jpeg-nek nekimentem 37 másodperc munka árán egy minimális görbe igazításnak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38491 üzenetére
Ez ugyanaz a Classic Chrome “recept” más fények alatt, ehhez alig nyúltam utólag. Az előző példánál a színeket főleg az alulexponálás és a nagyonnaplemente* kombinációja adta. Tudom melyik csicseriborsóhányás presetekről beszélsz, azt én sem kedvelem.
*Nagyonnapelemente az utolsó 5 perc amíg van rálátásod a napra.
-
Stauffenberg
nagyúr
Most így nézem ezt a Sigmát és eszembe is jut mennyire hasznos, hogy ráírják jól látható helyre a szűrőátmérőt. Fuji objektíveknek a frontjáról kell puskázni. Ez főleg akkor kellemetlen, amikor van egy VariND szűrőd és pakolgatnád egyik objektívről a másikra és tudnod kell melyik átalakítót túrd elő a 4-5 féléből és objektívsapkával nem is látod.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38506 üzenetére
Be tudod állítani, hogy belenagyítson a képbe ott, ahol a fókuszmező van, nekem manuális fókusszal portrézni csak így megy (kompozíció megvan, fókuszmező az arcra/szemre és amint a nagyított képen oké, egyből elsütöm). Főleg a régi oldtimer objektívek tudnak elég lágyak/kontraszttalanok lenni teljesen nyitva és akkor a peaking sem sokat ér.
A látószöget meg majd meglátod mi válik be, én az ekv. 85-90mm-t szeretem, szóval az 56mm APS-C-n nekem az ideális. Amúgy meg egy f/1.2-es objektívet nem kötelező mindig nyitva használni ha túl szűknek érzed a mélységélességet. Én ezért szeretem megnézni a bokeht lerekeszelve is a tesztekben. A Fuji XF 56mm f/1.2 például rekeszelve idegesebb bokeht ad, mint a Sigma 56mm f/1.4.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38516 üzenetére
Biztosan kell lennie gombnyomásra belenagyításnak, nézd át az Fn gombok programozásánál az összes lehetőséget, lehet valami agyalágyult, nem egyértelmű nevet kapott, illetve nem kizárt, hogy a beállításoknál is engedélyezni kell ezt (meg talán az objektív nélküli fotózást is, de lehet azon már túl vagy).
Nekem már az X-A1 is tudta, ami nagyon nem mai gép, meglepne ha az X-T30II-ből kivették volna.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha optikailag rendben lesz és marad a “modern vintage” karakter is, akkor talán becserélem az XF 18-55-öt az XF 16-50-re amint lesz IBIS-es vázam. Meg kérdés milyen gyorsan esik a fényerő. Nekem a 16 és 35mm közötti tartomány fontosabb lenne, mint felette.
De amúgy szeretem az XF 18-55 képét pont az enyhe vintage karaktere miatt, csak azt bánom, hogy nem 16mm-ről indul.
-
Stauffenberg
nagyúr
A kamerás (fényképezőgépes) videózás sokkal inkább az EFP (Electronic Field Production) rendszerekhez áll közelebb, szóval inkább a narratív-dokumentarista stílusokhoz és az alacsony(abb) költségvetésű marketing anyagokhoz ideálisak. A Sony például ezért adta ki az FX3 és FX30 vázakat, amik kicsit más, inkább produkciós kamera kezeléssel rendelkeznek, de a forma MILC-ek felől jön, van aktív hűtés és hasonlók, ezek már órákig tartó élő közvetítésre is alkalmasak, de nem feltétlenül hagyományos broadcast, hanem internetes közegben.
Az ENG (Electronic News Gathering) és broadcast világ viszont jellemzően igényli a broadcast rendszerekhez integrálhatóságot. A nagy vállra rakható "híradós" ENG kamerák tele vannak portokkal, amikhez XLR mikrofont, SDI kimenetet, szatelit kocsihoz kapcsolatot és hasonlókat lehet csatlakoztatni, sok esetben beépített ND-vel rendelkeznek és egy elég komoly parfokális (!) zoom objektívvel. Itt a tömegnek abban is szerepe van, hogy nincs IBIS, sem pedig OIS, így az egyetlen handheld stabilizáció maga a tömeg és vállra támasztás.
De amúgy a TV társaságok és hírügynökségek is használnak már MILC-eket híradási anyagokhoz, főleg olyan kollégáknak osztják ki, akiknek a mobilitás fontos. Van mondjuk egy nagy esemény (pl: tüntetés), akkor a közvetítő kocsival együtt mozognak az ENG kamerások, míg mások sokkal könnyebben tudnak helyszínt változtatni egy kisebb géppel, sok esetben ők a fotózással is meg vannak bízva. Az AP és a Reuters is már évekkel ezelőtt szerződött a Sonyval, szóval ezek a "játékok" utat törtek maguknak az ENG területen is.
Szóval mindegyiknek megvan a maga helye a táplálékláncban. Szerintem ennyire hozzáférhető még sosem volt a professzionális videózás minden létező árszegmensben.
-
Stauffenberg
nagyúr
Teljesen érthetetlen a markolat kitüremkedés, ha ez is a régi akkut használja. Vagy lehet az IBIS vette el a helyet és nem párhuzamosan, hanem merőlegesen van a váz síkjával az akku elhelyezve.
Az ár egyszerűen irreális, 1499 euró egy baromság, ha közben 1799 euróért már X-T5 van. Ez inkább valamilyen kit ár lesz. Az X-T30II már most is 1399 euró az XF 18-55 kitben (német MM árakat puskáztam).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Matska #38574 üzenetére
Nekem az X-T5-tel az egyetlen bajom, hogy nincs belőle X-T5s a frissített 26 megapixeles szenzorral. Én is imádom az X-T3-am, élmény kezelni, nagyon szeretem, de az új 40 megapixeles szenzornak sajnos olyan rolling shutter kocsonyásodása van, hogy nem annyira szimpatikus. Az X-T4-et meg az oldalra kihajtós kijelző miatt nem kedvelem, pedig manapság már nem egy ökör árát kellene rádobni a váltásra és lehetne IBIS-em meg LUT preview videó alatt.
Az X-H2s pedig drága, nagy, nehéz és nem fun, hanem egy szerszám.
Talán az X-T6-ban már lesz olyan erős CPU és kiolvasási sebesség, ami lekezeli rendesen a 40 megapixelt. Legalábbis nagyon remélem.
-
Stauffenberg
nagyúr
A többi váz nem drágult ilyen mértékben, még az elképesztő hype hegyekkel körbeölelt X100VI sem, amit egyébként nem képesek elegendő példányszámban gyártani, akkora a kereslet, de már az X100V is ilyen volt, pontosan tudni lehetett, hogy itt lenne a lehetőség egy nagyobb összeget emelni rajta.
Az X-T30II-höz képest ez 50%-os drágulás.
A Sony kérdésre meg: Ezért a pénzért ott A6700-at lehet kapni, ami egy kicsit magasabbra pozícionált gép. Nem tudjuk az X-T50 végleges specifikációit, de vélhetően nem fogja ütni AF-ben, nem lesz időjárásálló, nem lesz annyira fejlett videóban, stb. Biztosan lesz az X-T50-ben is ami fogni tudja az A6700-at, de én visszamennék az első bekezdésemhez: Semmi más nem drágult ennyit a Fujinál, teljesen érthetetlen, hogy ez miért.
-
Stauffenberg
nagyúr
"de azért az is túlzás, hogy elvárjuk a 3 évvel ezelőtti árakat."
Szerintem itt senki nem beszélt semmi ilyesmiről. Az X100V és az X100VI között 14% áremelkedés történt. Az X-H1 és az X-H2 között 5% volt az áremelkedés. Az X-T4 és az X-T5 ára pedig teljesen azonos. Ha igazak lesznek a pletykált árak, akkor az 50% emelkedés, ami brutális és nehezen indokolható. Ha az X-T4 és az X-T5 példája mutatja, hogy az újabb szenzor nem jelent árfelhajtó tényezőt, akkor érthetetlen, hogy az X-T50 miért kerülne 50%-kal többe.
"A6700, technikailag lehet, hogy jobb, de én nem biztos, hogy azt választanám."
Én sem, de nem ez volt a kérdés, hanem mit kapsz odaát.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én sem vagyok szemüveges, de nekem eddig csak azokon a gépeken volt kényelmes az EVF használata, amiken van fizikai hely is arra, hogy rendes méretű belenézőkét csináljanak, ez meg rendszerint jobban kinyúlik a váz síkjából. Másik amikor az EVF képe aránylag kicsi, így látod ugyan az egészet, de azért az kevésbé élmény.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
Leporoltam az X-A1-em, mert kezdem elengedni, hogy a rendszeren belül szerzek egyhamar olcsón kompakt másodvázat vagy X100T-től felfelé bármit. Csak kell egy gép ami egy kisebb objektívvel elfér egy hátamra vetett (amúgy fényképezőgépnek kitalált, de hétköznapinak kinéző) övtáskában.
De sajnos úgy tűnik a 10 év nem múlt el nyomtalanul, már akadozik a hátsó tárcsa érzékelése, ezért a Q-menüben mindent random magától állítgat, meg a blende állításnál is össze-vissza érzékel. Lehet csak egy kis kitisztításra lenne szüksége.
De azért ennyi idő elteltével sajnos azt kell mondanom, hogy már nagyon élhetetlen az AF is (már a maga idejében sem szerettem, de akkor a Fujinak még nem igazán volt PDAF-es váza), talán egy 7Artisans 25mm f/1.7-el kombinálva manuál váznak jó lehetne, de a vezérlőtárcsát akkor is rendbe kéne rakni.
Ráadásul ami felett eljárt még az idő, azok a filmszimek. Sajnos csak az ős-ős módokat tudja és azokat sem olyan szépen (pl: lecsapott feketék), nincs benne semmi a Provia, Astia, Velvia vonalon kívül.
Múltkor egy ismertebb Fujis fotós árult egy X-A5-öt 100k alatt kicsivel, már kezdem bánni, hogy nem csaptam le rá. Az sem X-Trans, de legalább már van PDAF és Classic Chrome és tud E-shuttert (sajnos az A1-es még nem és bár nagyon kellemes fémes hangon csattan a zár, mégis kicsit hangosnak érzem ma már).
Ami viszont meglepően jól tartja magát az az LCD képernyő, még mai standardok szerint is nagyon jól látható, persze érződik az alacsonyabb felbontás, de mégis éles, kontrasztos, jók a betekintési szögek és egész erős fényerőt is tud.
Amúgy sokan arra vették éveken át, hogy legyen olcsón egy elég jó APS-C szenzor a háznál ami hagyományos Bayer színszűrős, vannak hozzá asztrofotós vagy infravörös kitek, amikkel átépíthető speckó géppé és tényleg ez a 16 megapixeles szenzor RAW-ban fotózva még a mai napig elég komoly dinamikát és jel/zaj arányt tud.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz section9 #38620 üzenetére
Én is gondolkodtam ezen a vázméreten másodkamerának a (csak én a T20-akat néztem), mert kell valami relatíve olcsó és övtáskába elpakolható szett, de őszintén szólva mire már rárakok egy 27mm f/2.8-at is (ami a Sigma 30mm f/1.4 mellett egy picit redundáns látószög, nem tér el túlságosan), már gyakorlatilag az X100T vagy X100F árakat nyaldossuk (pláne ha az R WR változatot venném ebből az üvegből).
Viszont több olyan fotós övtáskát is találtam, amikbe ez a szett már belefér, míg az egyjegyű T vázak nem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rxmiss #38615 üzenetére
Mindenkinek más a baja vele, nekem személy szerint ezért van lábrázásom az oldalra kihajtós LCD-től:
1. Az esetek 99,999%-ban nem fotózok/videózok magam felé fordított kamerával, cserébe minden más esetben feleslegesen ki kell hajtogatni oldalra, miközben az X-T3/X-T5 vázakon elég erre egy billentés (akár portré állásban is!!), szóval az oldalra kihajtós képernyőt folyton nyitni-csukni-nyitni-csukni kell, hacsak nem akarsz végig kinyitott LCD-t lóbálva mászkálni.
2. Nagyon zavar street fotóban, ahol az oldalra kihajtott LCD kijelző olyan, mint egy villogó fényhirdetés, hogy akció van és nem csak a gépet matatod. Nekem a halál unalmas picike DSLR formájú Panasonic G80-am több homlok ráncolós tekintetet vonzott, mint az ezüstösen csillogó X-T3-am.
Igazából anno ezért nem vettem X-T4-et (az IBIS-t feláldozva). Videóhoz azóta vettem gimbalt, fotóban meg fényerővel kompenzálok.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #38617 üzenetére
Nem tudom mivel szerkesztesz Panasonicot, nekem a Capture One ocsmány színeket csinált és nem győztem egyszerre tizenhat csúszkán zsonglőrködve valamit kicsiholni belőle, de a Lightroom bevált hozzá. Én meg pont imádtam a Panasonic színeket, videóban is nagyon szép neutrális (kivéve a Cinelike-D, mindenki erőlteti akinek nem 10-bit V-Logos váza van, de csak önszopatás, egy kicsit kilapított Natural profil sokkal természetesebb színeket hoz).
Én fotóban is kedveltem, azóta sem találtam egy gyártót sem, ami ennyire piszok jól el tudja találni az ég kékjét, meg úgy általánosságban ennyire jól tartja a balanszot egy neutrális kimenettel. Nekem néha hiányzik is a Panasonic ebben a tekintetben. Fujifilmen nulla, azaz zéró azoknak a profiloknak a száma, ami képes lenne egy rendes neutrális kimenetet adni, valamivel mindenképpen lesz bajom, ha jó az ég kékje, akkor deszaturált barna a zöld, ha jó a bőrszín, akkor rossz a kék és így tovább.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #38626 üzenetére
Én portrézgattam is vele, nem tűnt úgy, hogy nagyon elszúrná a bőrszíneket. Most átpörgettem pár régi nyerset és ahol esetleg elmászik sárgásba vagy lilásba, ott a fehéregyensúly sincs rendben (tipikusan olyan szituban, ami minden gépen meg tudja zavarni az AWB-t, igaz a Fujit ebben stabilabbnak tartom). Ettől még elfogadom amit mondasz, mert a Panasonic váltogatta a szenzor beszállítókat, nem tartom kizártnak, hogy vannak emiatt eltérések vázak között.
-
Stauffenberg
nagyúr
Hát ez a tárcsa ebben a formában a legidiótább öncélú baromságok egyike és valami sokkal hasznosabb lehetőség elől veszi el a helyet. Ha lehetne recepteket menteni rá (akár csak kettőt-hármat), mindjárt más lenne a dolog, de így elég nagy hülyeség. Az ember nem vált 5 percenként filmszimet, cserébe eltűnt a drive mód választó tárcsa, amitől a váz egy fokkal komolytalanabb lett (szerintem a semmiért).
Nem sok tesztvideót láttam a videós képességekről, de úgy tűnt, mintha durván moirézna, ami ezen az árszinten már kifejezetten gáz.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz laskr99 #38662 üzenetére
Azért ugrál a blende, mert valószínűleg f/1.4 az adott objektív munkarekesze. Már a 70-es és 80-as években is voltak beugró blendés objektívek, ma meg már ez a norma, hogy csak az exponálás idejére ugrik be a kiválasztott értékre, így könnyebb az élességet eltalálni MF módban, de az AF-nek is segít, mert annak is fényre van szüksége.
A DOF preview szolgál arra, hogy azt lenyomva beugrasztja a blendét a kiválasztott értékre, ezzel ellenőrizheted a mélységélességet. Úgy tűnik nálad az expo gomb félig lenyomására is aktiválódik (de külön Fn gombra is ráprogramozható).
Én eddig csak Panasonic vázon találkoztam a a Constant Preview opcióval, ami mindig a beállított rekeszen tartja az objektívet, szerintem Fujin ilyen nincs (de kijavítható vagyok ha mégis).
Másik megoldás egy nem beugró blendés manuális objektív beszerzése, ami mindig beállított rekeszen van.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen