- Linux kezdőknek
- BOINC: compute for science
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- JavaScript topic
- 47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Ma volt egy X-M1 a kezemben, csak a dupla vezérlőtárcsáját néztem. Fura ötlet volt mind a kettőt a hüvelyk új alá tenni, de gyakorlatban meglepően jó. Könnyen kezelhető és bár közel van egymáshoz mégis jól elkülönül a kettő.
-
FEDman
addikt
Nálam retro feeling ma abban nyilvánult meg, hogy reggel vasfűrésszel és ráspollyal keltem.
Tegnap kedvem támadt a csillagfotózáshoz, viszont otthon csak olyan becsavarós távkioldó zsinórt találtam ami nem rögzíthető, exponálás közben végig fogni kell. Persze nem tartott volna semeddig beszerezni egy rögzíthetőt, no de gondoltam majd megoldom ezt én magam házilag.
A megoldást végül egy méretre vágott függönytartó sínben találtam meg, ami így fest:
Méretre vágva kicsi, könnyű és tökéletesen ellátja a feladatát.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Igen, meg a 35-ös mellé jött még egy 18-55 is, amit alapvetően nem terveztem, de mivel az is egy meglepően jó üvegnek bizonyult így lehet végül az is marad. Hogy hogyan tovább? Egyelőre jó elvagyok így. Majd még a Yashica ML 50/1,7 meg a Takumar 85/1,9 alá valószínű befigyel egy-egy adapter aztán majd meglátjuk hogyan tovább.
-
FEDman
addikt
Most nézem, hogy az XF 35/1,4 hivatalos adatlapján közelpontra azt írják:
Normal: 0.8m - ∞
Macro: 28cm - 2.0m
Ezzel szemben nálam nem így működik. Macro módban talán stabilabban talál fókuszt közeli témákon, de amúgy mindkét állásban használja a teljes tartományt 28cm - ∞-ig.
Én csinálok valamit rosszul, vagy csak erre is volt azóta egy firmware feloldás, amit az adatlap nem követett le?
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #770 üzenetére
Üdv a klubban!
Nemrég voltam akksit venni a fotoplus-ban és mondták is, hogy rosszkor jöttem, mert pénteken lesz náluk Fuji nap. Azt mondjuk már nem tették hozzá, hogy 10% kedvezmény is lesz.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #774 üzenetére
Váz ügyben én is dilemmában voltam. Első körben egy használt XF 35/1,4-est találtam, amit képtelen voltam otthagyni, viszont akkor már kellett alá valami váz is.
Az X-E1 mellett a kis Fujik is versenyben voltak. Végül az EVF miatt az X-E1 melett döntöttem, amit nem bántam meg, de azért meg kell valljam a dönthető kijelző azért néha hiányzik.
No persze ha a kis Fuji mellett döntök akkor meg most az EVF-et hiányolnám, sajnos a Fujinál ez a melyik kezembe harapjak című történet.Ezért is sajnáltam, hogy az X-E2-be se került bele a dönthető kijelző..
Nem mintha lett volna most arra pénzem, de legalább távlatosan összeállt volna egy számomra szinte tökéletes Fuji váz.Na de ha már szóba került, az X-E2-t próbáltad, milyen volt?
-
FEDman
addikt
Ja szó volt róla korábban, hogy mennyire szaggat kevés fényben az X-E1 EVF-e. Nos nem vészes, még simán a használható kategóriában van, de azért hajlamos a szaggatásra. Nekem most volt alkalmam összevetni a Pana G3 keresőjével. Nos a Fuji keresőképe szebb, viszont kevés fényben ahol a Pana még nem szaggat ott a Fuji már igen.
Mindezt úgy, hogy a Fuji fél FÉ előnyben volt az objektívje miatt (Lumix 20/1,7 kontra XF 35/1,4).Röviden és tömören nagyon jó az X-E1 keresője, de azért nagyon pozitív, hogy az X-E2-nél javítottak a képfrissítésen.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #802 üzenetére
Pedig Bé határozottan az utóbbi kategóriába tartozik!
Bár már 7 éves, de viselkedésre még mindig olyan, mint egy hiperaktív kölyökkutya. Azaz a látszat ellenére folyamatosan pörög. Ezen felül szeretek kutyát alacsonyabb szögből fotózni, de amint lehajolok bé azonnal odarohan, mint egy tank, esetleg fel is lök, majd elkezd agyonnyalni.
Ezen felül ami döbbenet, hogy tudja mi az hogy fotózás és akármilyen hihetetlen zavarba jön ha észreveszi, hogy valaki fotózza. A mindig boldog pörgő kutya lecsapja a füleit, elkezd úgy nézni, mint egy kivert kutya és többnyire a fejét is zavartan elfordítja.
Egy ideig így "pironkodik", aztán nem bírja tovább, elkezd felém szép lassan kúszni, majd megrohamoz aztán zavarába megint elkezd nyalogatni.
Szóval kifejezetten nehéz őt fotózni, nagyon észnél kell lenni, ha lőni akarsz róla pár jó képet.Itt is egy gyors kattintásra volt csak időm, mikor épp észrevette, hogy fotózom. A következő pillanatban már zavartan leszegte a fejét és már somfordált is felém aztán ugrott az ölembe.
Bé a telep réme!
Olyannyira, hogy még a postást is mindig körberajongja!
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #808 üzenetére
Pontosan!
Gondwana
Nem értem miért pont az XF 10-24-nél lenne gond? Pont nagylátó végen nem szokott semmi gond lenni a kontraszt AF-fel. Még akkor se ha nem a top AF-ről beszélünk, mert ezen a látószögön nagyon rövid utat kell csak bejárni az obinak fókuszálás közben. Az se véletlen, hogy jelenleg is az XF 14/2,8 a leggyorsabb AF-fel rendelkező Fuji obi.
Meg 10mm-en már AF-et se feltétlen kell mindig használni. Főleg, hogy a Fujinál nem csak távolság, de mélységélesség skála is van. -
FEDman
addikt
Végül szép méretes darab lett ez az XF 10-24/4 R OIS
Mondjuk az is látszik, hogy miért. Ahogy nézem a Fuji megint elég magasra tette a lécet. Gyanítom a képminőség megint hozni fogja a megszokott színvonalat. Ezen felül látva, hogy a "sima" 18-55 milyen gondolom az építési minősége se lesz hétköznapi. Főleg, hogy nagyon igényes módon itt még belső zoomos kialakítást is kapott.
Ez persze kicsit mindig megdobja a méretet viszont így még masszívabb lehet az objektív.Már épp írni akartam, hogy az XF 35/1,4 már már zavaróan könnyű és a 310g-os 18-55-tel van az X-E1 kellemes egyensúlyban markolat nélkül. Legalábbis számomra. Ehhez képest az XF 10-24-es obi 410g-os súlya valószínű még bőven a komfort zónán belül marad, de gondolom azért nem véletlen, hogy pont ezzel az obival egy időben bejelentettek új markolatokat is.
És igen, ezeken végre ki van vágva az alja az akksinál, már mindjárt ezzel kellett volna kezdeni. -
FEDman
addikt
Most, hogy már gyakorlatban használom az X-E1-et már sokkal pontosabban látom ezt az AF dolgot. Sokat árnyalódott a kép, majd fogok írni erről kicsit bővebben.
Elöljáróban annyit elárulhatok, hogy olyan túl sokat azért nem változott a bennem kialakult kép, a Fuji X-E1-nek nem az AF az erőssége.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Szerintem rendben van a gyári markolat. Már sokat beszéltünk róla, de itt is érvényes, hogy alapvetően kétféle markolat van, a féltégla és a kiálló DSLR like markolat. A Gyári markolat szerintem azért jó, mert amellett, hogy ad egy kis plusz biztonságérzetet nem változtatja meg alapvetően a váz fogását.
Egy erőteljesebben kiálló és magasabb markolat, olyan amire tényleg rámarkol az ember viszont alapjaiban változtatja meg a fogás jellegét és emiatt innentől kezdve a korábban jó helyen lévő expo gomb hirtelen rossz helyen lesz.Ezért ha már nagyon kiálló markolat akkor azon legyen plusz előretolt expo gomb is, mint az Oly E-M5-nél.
Mondjuk ez az egész engem túlzottan nem érint, én szeretem az X-E1 fogását csupaszon még a 18-55-tel is, úgyhogy markolat nálam egyelőre még tervben sincs.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Tudjátok mit nem értek? Ha egyszer az új XF 10-24/4 fix fényerőt kapott akkor mi a fenének nem tettek rá beskálázott blende gyűrűt?
-
FEDman
addikt
Van egy olyan érzésem, hogy nem vagy tisztában azzal, hogy mit is jelent egy objektív fényereje.
Amiről te beszélsz az a fix rekesz, amiről én az meg a fix fényerő, a kettő nem ugyanaz.
Egy objektív fényereje mindig az amit legtágabb rekeszen el tud érni. Az hogy lehet egy adott obit ezen felül mondjuk f22-ig is rekeszelni annak már semmi köze a fényerőhöz. Szeretik akár fix obik esetében is a kezdő fényerő kifejezést is használni teljesen helytelenül, hisz egy fix obinak minden esetben csak egy fényereje van és a rekeszelhetőség már egy teljesen más kérdés.
No most amire az előbb én utaltam az az, hogy zoom obik esetén a fényerő nem mindig állandó. A zoom obik többnyire zoom állástól függően tele irányába vesztik a fényerejüket. Jelen esetben pl. az XF 18-55/2,8-4 ilyen objektív. 18mm-en a fényereje még f2,8 míg 55mm-en már csak f4.
Annál az obinál valószínű éppen ezért nem skálázták be az obin a rekesz értékeket.Ezzel szemben az XF 10-24/4-nek a fényereje zoom állástól függetlenül mindig f4. Erre szokták mondani, hogy ennek a zoom obinak fix f4 a fényereje. És ha fix a fényereje akkor szerintem simán lehetne rajta beskálázott blende gyűrű is.
-
FEDman
addikt
válasz Gondwana #824 üzenetére
Igen, extra kevés fényben az f4 fényerő miatt tényleg könnyen lehet szenvedős az AF.
Viszont kíváncsiságból bepötyögtem a DOF kalkulátorban az obi adatait és még én is megdöbbentem a kapott értékeken. 10mm-en nyitott rekesz mellett 1,26m-re fókuszálva 0,6m-től végtelenig minden éles lesz.
Szóval ha már nagyon nem akar betalálni az AF, vagy csak gyorsabb reakciót akar az ember akkor ezt az obit tényleg nyugodtan át lehet majd puszilni MF-be és csak a távolságskálára hagyatkozva fotózni lazán kényelmesen.Szerk.
Ami a rekesz gyűrűt illeti, a keresőben mindenképpen látom mit állítok, ilyen szempontból tehát nincs jelentősége a dolognak. A lelkemnek viszont jót tett volna, egyszerűen jó úgy ránézni egy obira, hogy látom a rekeszértékeket.
De a nosztalgián túl azért gyakorlati előnye is van a beskálázott rekeszgyűrűnek. Egy XF 35/1,4-en tudom, hogy ha egyik irányba koppra tekerem, akkor nyitott rekeszen vagyok, ha a másik irányba akkor meg A állásban vagyok. Ez egy apró plusz információ a szabadon végtelenszer körbeforgatható jelöletlen rekeszgyűrűvel szemben, mint amilyen ezen az új obin is van.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #850 üzenetére
A Fujinál mintha a szépség fordítottan arányos lenne a mérettel. Az X-Pro1 nekem kicsit olyan darabos, a X-E1 már sokkal jobb, de formára nekem a kis Fujik tetszenek a legjobban.
Persze lehet ezzel csak én vagyok így.
-
FEDman
addikt
válasz Freddy76 #856 üzenetére
Így van, az áron túl engem is eddig az AF tartott vissza leginkább. A legutóbbi firmware frissítéssel viszont már egész használható lett az X-E1 is ilyen téren.
Viszont ez a használható még nem azt jelenti, hogy AF-ben ne lenne jobb gyakorlatilag bármelyik Pana váz. Majd ha erőt veszek magamon írok pár gondolatot a két rendszerről.Egy biztos, sok jó tulajdonsága van a Fujinak ami miatt lehet szeretni, de az AF az nem tartozik ezek közé.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #860 üzenetére
Gondolom eddig csak 3,5-5,6 kit obi volt fent. Az élőkép olyan dolog amit rendesen etetni kell ám fénnyel. Úgyhogy kevés fényben majd egy XF 35/1,4-gyel jobb lesz mind a keresőképed, mind az AF-ed.
-
FEDman
addikt
A 35-össel fotóztam főleg, teljesen jól használható kevés fényben, talál fogást és pontos is.
MC Pite:
Az XF 35/1,4 AF-e tényleg idegbeteg, idegbeteg sebességgel tudja rángatni az obit előre hátra.
Már egy AF-es obim sincs a Panához. De mint mondtam majd fogok írni a témában, csak türelem. -
FEDman
addikt
válasz Macyke82 #871 üzenetére
Majd ellenőrizd mind a váz, mint az obijaid firmware-jét. Az X-E2 úgy jött ki, hogy akkor még az objektívek még nem voltak a hybrid AF-hez hangolva, azt csak később jött ki egy frissítéssel.
Ezt ellenőrizni úgy tudod, hogy a DISP BACK gombot nyomva tartva kapcsolod be a gépet.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #880 üzenetére
Nagyjából milyen manuális obiban gondolkodsz (mm, fényerő)?
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #884 üzenetére
Hát az előbbi a nehezebb ügy. A régi 28-24mm-es obiból sok a gyenge eresztés. Az SLR Magic 23 1.7 Hyperprime-et meg nem tudom nyugodt szívvel ajánlani. A nyújtott képminőségéhez képest szerintem még drága is.
Meg ha már ennyit költ rá az ember akkor már inkább egy XF 27/2,8
Vagy ha 23mm akkor X100!
Na ezzel most asszem nem sokat segítettem.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #892 üzenetére
Abból amit eddig láttam semmi gond nincs az XF 27/2,8-cal, a palacsinta obik között szerintem kifejezetten jó a képminősége. A 0,5%-os torzítása szerintem nem ügy. Vignettálni persze vignettál pont úgy ahogy az összes ilyen palacsinta.
De a vignettát könnyen lehet ám korrigálni. Jpeg-ben korrigálja is a Fuji ha akarom ha nem, aminek én személy szerint egyébként nem örülök.
Plusz a Fuji itt is kicsit más. A Pana 20/1,7 a Samu 30/2 a Canon 22/2 ezeknek a palacsinta obiknak mind igen kemény a bokehjuk szemben az XF 27/2,8-cal, aminek ilyen téren egy kicsit finomabb képe.Szóval nekem tetszik a 27-es is. Azzal viszont egyet kell értsek, hogy a fényerejéhez képest elég rendesen megkérik az árát.
Akkor meg már tényleg inkább egy X100, vagy egy XF 35/1,4
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #894 üzenetére
Kicsit legörgeted itt találsz egy blende soros teszt ábrát ezzel a két obival:
De amúgy igen, ha egy mód van rá akkor az XF 35/1,4-et nem szabad kihagyni!
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #897 üzenetére
A Popco már jó ideje a kedvenc oldalam. Bár koreaiul ugyan én sem tudok, de szavak nélkül is roppant informatívak a tesztjeik.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #899 üzenetére
Jól mondod, Amerikában nem hogy nem kapni a 11-22-őt, de ott még be se jelentették hivatalosan. Az EosM2-est már Európában se..
Ez így jelenleg egy rossz vicc a Canontól.
No de szerintem eljön még az az idő amikor ezt ők is komolyabban fogják venni.Vagy legalábbis szerintem előbb vagy utóbb kénytelenek lesznek.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Még mindig viszonylag kevés tapasztalatom van a Fujival, de ahogy ígértem írok pár gondolatot a váltásommal kapcsolatban.
Bár annyira talán nem fontos, de a történethez hozzá tartozik, hogy eredetileg nem is terveztem a rendszer váltást. Szerettem, szeretem az mFT-t és alapvetően egy PanaLeica 25/1,4-re vártam, hogy felbukkanjon emészthető áron. Sokáig hiába, aztán megjelent egy, de az is picit az elképzelt ár felett. Pár napra rá meg találtam egy használt XF 35/1,4-et szinte pofátlanul olcsón, amit egyszerűen nem hagyhattam ott!
Na innentől elindultam a lejtőn lefele, mert hát ha már itt ez az obi akkor kell alá valami váz is, így lett fix obi mell még egy X-E1 + 18-55 is. Ez végeredményben azért anyagilag már így is elég húzós volt, meg amúgy se szerettem volna két rendszert egyszerre fenntartani így a m43-as felszerelésemet most fájó szívvel eladom.És hogy milyen a Fuji a Pana után? Gondolom most sokan valami elég egyoldalú diadaljelentést várnak, hogy milyen jól döntöttem, de a történt azért ennél sokkal összetettebb.
Azt persze kár is tagadnom, hogy hamar megszerettem az új cuccot. Nem nehéz szeretni a Fujit, de azért van sok olyasmi is ami Panában megvolt itt viszont nagyon hiányozni fog.Kezdjük talán a vázak építési minőségével. Talán sokakat meglep amit mondok, de építési minőségre én nem érzem jobbnak az X-E1-et a G3-nál.
Ehhez persze hozzá tartozik, hogy a G3 ilyen szempontból sokkal jobb, mint azt sokan gondolják. Az X-E1 meg nem teljesen olyan, mint amilyen a képek alapján gondolná az ember. No nincs gond a Fuji építésével és anyaghasználatával, valószínű inkább csak a súlya miatt maradt el az az érzés amire a képek alapján számítottam. Sokat fotóztam régi klasszikus filmes vázakkal és ennek megfelelően, mikor látok egy ilyen X-E1-hez hasonló vázat akkor egyből társítom hozzá ezeket az élményeket. Még a Yashica FX-2 vázam is olyan érzés, mint amivel akár a szöget is be lehetne verni a falba.
Nos az X-E1 a retro külső ellenére nem ilyen. Persze jól össze van rakva, leginkább azért marad csak el a kellő hatás, mert megdöbbentően könnyű. Az X-E1 + XF 35/1,4-et konkrétan könnyebbnek éreztem, mint a Pana G3 + 20/1,7-est. Pedig nem az, nagyságrendileg súlyra hasonló a kettő. Valószínű csak a picit vastagabb váz miatt van ez az érzés.Szóval az a mellbevágó "igazi" fényképezőgépet tartok a kezemben érzés kicsit elmaradt. Persze míg a minőség érzetre kicsit negatívan, addig a kényelemre meg pozitívan hat a kis súly. A nagyobb nehezebb XF 18-55-tel viszont már hozza azt a súlyt, amit úgy ránézésre minimum elvár az ember.
A zárhang viszont ennek az ellenkezője. Ilyen téren, míg a Pana viszonylag keményen fémesen csattan, addig a Fujira a halkabb tompább klattyanás a jellemző. Na ezt imádom és itt tényleg olyan érzésem van, mintha egy igényes régi filmes vázzal fotóznék.
Aztán persze az XF 35/1,4 AF motor hangja meg megint egy olyan dolog, ami meg rendesen visszaránt a digitális valóságba.
Ezzel el is értünk a legkényesebb pontra, az AF rendszerhez. Sok kritika érte a Fujit ilyen téren, hozzáteszem joggal. Igencsak mélyről indult ilyen téren a Fuji. Az X-E1 például kiadásakor még különbséget tett a homogén függőleges és vízszintes kontraszt között. Utóbbira egész egyszerűen nem volt hajlandó élességet állítani. Ezt szerencsére azóta egy firmware-rel orvosolták, most már nem válogat a felületek között.
Ami a sebességet illeti nem egy szélvész, nem éri el a legjobb mirrorless vázak szintjét, de annál azért jobb, mint amire számítottam. Az expo gombot egyből tökig lenyomva single fókusz mellett nem lehetetlen vele utcán sétáló embereket elkapni.XF 35/1,4 OOC Jpeg nyitott rekesz
Szóval azért lehet vele szép dolgokat lőni, csak ennél többet nem érdemes tőle várni.
Ami viszont engem kifejezetten zavar az a működése. Főleg gyengébb AF motoros XF 35/1,4 kontra Lumix 20/1,7 összehasonlításban érezni ezt.
Mindkét objektívben hangos AF motor található és bár a Panáé szerintem egy leheletnyit hangosabb, mégis számomra a Fuji hangja az irritálóbb.
Ennek oka elsősorban a működésben keresendő. A Pana AF sokkal határozottabb. Bár zümmög az AF motor és nem is túl gyors, de mivel elindul majd szinte minden esetben határozottan beáll így mégse olyan zavaró. És egy pontra újrafókuszálásnál is csak egy nagyon minimálisat pulzál. A Pana AF-e működés közben sokkal intelligensebb, komolyan néha mintha gondolkozna, nem úgy a Fuji.
A Fujinál ezzel szemben nyoma sincs a Panánál megszokott és általam nagyon megszeretett határozottságnak. Az X-E1 az XF 35/1,4-et körülményektől függetlenül hisztérikusan megrángatja jó nagy kilengéssel előre-hátra, mielőtt beáll. És ezt minden körülmények között. Ha sok fény van és már egy előre befókuszált pontra fókuszálok még egyszer akkor is jól megrángatja az obit. Ettől függetlenül teszi a dolgát ahogy azt kell, csak látványra nem túl kellemes ez a rángatás.
Gondolom ilyen téren az X-E2 már biztos jobb és ha mást nem is, de a szenzorba integrált PD AF-nek köszönhetően már egy kicsit biztos határozottabb lett ennél.Ja és ha már szóba került az egy pontra fókuszálás, a Pana G3-on ha gyors egymás után nyomkodom félig az expo gombot egy pontra nézve akkor azt lekövet szépen, beep, beep, beep..
Na a X-E1 ilyet nem tud. Ha gyors egymás után nyomom le félig az expo gombot, akkor a másodikra már egyszerűen nem indul el. Mintha még gondolkozna valamin. Szóval ilyenkor két expo között fél-1 másodpercre fel kell emelnem az ujjam ahhoz, hogy a következő nyomásnál is elinduljon az AF.
Tudom ez így leírva nagyon apróságnak tűnik, de engem mind közül ez az ami leginkább zavar a Fujiban. Finoman szólva nem tesz jót a gyors reagálásnak. Ezt még erősen szoknom kell.És úgy általában kicsit lassabban működik az X-E1, mint a Pana. Képnézegetésnél például először egy nagyon picit életlen képet dob be, majd egy olyan szűk másodperc múlva élesedik be a kép. Na ilyet is rég láttam már.
Ezzel persze együtt lehet élni, csak szokjam meg végre, mert egyelőre még mindig azt hiszem emiatt gyors visszanézésnél, hogy életlen képet lőttem, pedig nem is.Ami a keresőt illeti az számomra 1-1-es döntetlen.
A Fuji keresőképe szebb, a Panáé viszont kevés fényben kevésbé szaggat. Ezt még össze tudtam nézni egy az egyben. Kevés fény mellett ahol a Pana még nem szaggatott, ott a Fuji már igen. Pedig a Fuji fél FÉ előnyben volt az obik miatt XF35/1,4 kontra Lumix 20/1,7Az LCD kijelző minősége nagyon jó mindkét gépen, csak a Fujié nem dönthető, ami nagyon-nagyon hiányzik is! Sőt az érintőképernyőről is le kellett mondanom, ami szintén egy érvágás.
Pár éve még nem hittem, hogy ennyire jó dolognak fogom tartani az érintőképernyőt, de be kell, lássam az AF pont áthelyezésére ennél egyszerűen nincs jobb megoldás.Végül pár szó a képminőségről is. Nyers teljesítményben szerintem sokkal kisebb a különbség a két váz között, mint azt sokan gondolják. A Panát is simán elküldtem iso3200-ig és most az X-E1-et is. Jpeg-ben még azt se mondanám, hogy iso3200 mellett kevesebb a zaj a Fujinál, mert nem. Inkább csak szebb a kép, jobb a Jpeg motor, jobb a dinamika. Pixel kukkolva kevésbé digitális ízű, finomabbak a részletek. Persze ezek sem elhanyagolható dolgok. A Raw + LR meg nem az X-Trans erőssége. No mondjuk mióta megvan a Fuji azóta nem is LR-oztam.
Ami az objektíveket illeti az XF 35/1,4-gyel szemben nagyon magasak voltak az elvárásaim és ezt úgy néz ki hozza is, imádom a képét!
Az XF 18-55/2,8-4-et nem terveztem. Nem is nagyon érdekelt az obi eddig, de jött az X-E1-gyel csomagban. Na ehhez képest nagyon pozitív meglepetés mind építésben, mind képminőségben. És bár alapvetően fix obi párti vagyok, de komolyan elgondolkoztam azon, hogy ezt lehet mégis megtartom.
Ami még említést érdemel a Fujis színek és képi világ. Ez is vonzott és tetszik is amit látok. Olyannyira, hogy bár elég rendesen Raw + LR függő voltam és ehhez képest most a Fujival újra alapvetően Jpeg-ben tolom, ha mást nem a színek miatt is.
Nagyjából ezek az élmények gyűltek most össze, bár ahogy elnézem így is szófosásom volt, úgyhogy ezzel most gyorsan be is fejezem.
-
FEDman
addikt
Ettől függetlenül ha olyan a téma akkor Raw + Jpeg-ben fotózok továbbra is, de azt is elsősorban csak azért, ha 1-2 képet mondjuk expoban nagyon elrontanék, akkor azokról tudjak a vázba épített konverterrel egy korrigált Jpeg-et legyártani. Így ha ezzel megvagyok már megint csak a Jpeg-ek kerülnek fel a szgépemre. Ami azért jó, mert így megmaradnak a Fujis színek.
Ha netán érdekelne készítettem egy kis tesztecskét az X-E1 beépített konverteréről is.
Az első egy módosítatlan szándékosan túlexponált Jpeg, a második ugyanez PS-ben -1EV-vel visszahúzva, harmadig pedig szintén -1EV csak az már vázon belüli Raw konverzió eredménye.
-
FEDman
addikt
Ami még kimaradt a két rendszer összehasonlításából az az objektívkínálat. Ilyen téren mind a két rendszer elég jól áll, viszont azt azért el kell ismerni, hogy mFT fronton sokkal kisebb érvágás egy kis fejlesztés.
Értem ezalatt, hogy az mZuiko 45/1,8-at még lövésem sincs mivel fogom pótolni. Ha AF-es portré obit akarok akkor van az XF 60/2,4 az nekem túl lassú, túl makró.
A Hamarosan érkező XF 56/1,2 meg maga a tökély, de hogy mikor fogok tudni kipengetni annyi pénzt amennyiért azt majd vesztegetni fogják..
Az extra nagylátó dettó, a XF 14/2,8-cat mintha csak nekem tervezték volna, csak hát az se éppen olcsó. A XF 10-24 szintén.Ettől függetlenül én is úgy vagyok vele, hogy minden nyűgjével együtt is vidám az élet a Fujival!
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #917 üzenetére
"Engem inkább az a béna áttűnés effekt bosszant amivel a képek törlésekor arcba vág."
És valóban! Gyönyörű retro váz, ehhez szerintem egész jól passzoló letisztult külsejű menü, aztán törlésnél a semmiből egyszer csak beugrik ez a comodore 64 szintű effekt..
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #925 üzenetére
Egy jó kis fix obi kellene neked még ahhoz az X-M1-hez.
És ha már témánál vagyunk, ha ekv. 35mm-es manuális obit szeretnél akkor lehet a Speed Boosteren is el lehetne gondolkodni.
Pont most agyaltam én is ezen egy csomót. Az eredeti Speed Boostert tuti hogy imádnám, de a 100e Ft körüli árával nem tudok megbarátkozni. Van még Lens Turbo 30e körül, annyit még adnék is érte, ha az eredeti minőségét hozná, de ahogy néztem az azért nem az a minőség. Ha meg netán csalódnék benne ahhoz képes meg marha sok az a 30e Ft.
Szóval nyuszi voltam és nem mertem belevágni.Pedig ezt elnézve lehet hogy bátrabbnak kellett volna lennem?
Sehogy se tudok ebben a kérdésben dűlőre jutni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Tőzsde és gazdaság
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Opel topik
- Motorolaj és szűrő topik
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Linux felhasználók OFF topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs