- Videó stream letöltése
- Windows 10
- DIGI kábel TV
- Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
- Programozás topic
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
válasz Freddy76 #1123 üzenetére
Kicsit nem vagyok net közelben azt máris hogy felpörög a fórum..
Csak hogy egy kicsit belezavarjak a kialakult képbe, nekem kifejezetten tetszik az XF27/2,8
Abból amit eddig láttam a képminősége is nagyon rendben van. És szerintem simán van értelme az XF 18-55/2,8-4 mellett is! Méghozzá elsősorban a mérete miatt. És egy ilyen felállásnál nálam nem a cserélgetésen lenne a hangsúly. Már csak azért se, mert sokszor vagy vagy felállás lenne nálam.
Például mikor egy kompakt gépet szeretnék egy könnyed fotózáshoz, akkor ott nem lenne cserélgetés, a 18-55 ilyenkor maradna otthon és csak az XF 27/2,8 jönne velem.
Emellett szól az is, hogy az ilyen minimál egy fix obival fotózok meg mindent témába nekem is az ekv. 40mm jött be leginkább.Szóval én simán látok fantáziát egy ilyen felállásban is. Egyedül talán az szól az XF 27/2,8 ellen, hogy ennyi pénzért már használt X100-at is kapni.
Szóval a döntés nem egyszerű. Rengetegféleképpen össze lehet legózni egy felszerelést és hogy számodra mi lenne a legjobb azt csak te tudod eldönteni.
-
FEDman
addikt
Az XF 35 mellett nekem azért nincs rá égetően szükségem, de egyszer talán ettől függetlenül is veszek majd egyet. De azt is max majd csak akkor ha lesznek kitből kiszedett jól árazott darabok is.
Az XF 18-55-öt lehet tényleg lecserélem majd egyszer egy XC 16-50-re, de ehhez előbb majd ki kéne próbálnom egyszer az utóbbit is, hogy az milyen.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1164 üzenetére
Egyelőre nem sürgős, de majd ha aktuális lesz akkor lehet megkereslek.
-
FEDman
addikt
Az messze a leggyengébb Fuji obi. Nyitott rekeszen még simán a szódával elmegy kategória. Az igazi baja, hogy rekeszeléssel nem sokat javul, sőt minél jobban rekeszeled azt az obit annál több és erősebb lesz a CA.
Ilyen téren kicsit hasonlít az Olympus 17/2,8-ra. -
FEDman
addikt
X-M1 + XF 56/1,2 a nagyszájú..
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1183 üzenetére
Én simán használnám akár X-A1-en is ezt az obit.
Jellemzően bal kézzel mindig az obit fogom alulról és ilyenkor a súly nagy része is ezen a kezemen van alátámasztva. Így simán kényelmes lehet akár egy ilyen felállás is. Gond inkább akkor van, ha az ember félkézzel akarja lóbálni, de mikor ilyen nagy obit használok kis vázon, például régi nagy nehéz manuális 135/2,8 + kicsi könnyű mFT váz akkor meg baromi gyorsan ráálltam, hogy két kattintás között a bal kezemben az obit fogva lóbáltam a cuccot és teljesen jó volt így.
Persze lehet csak én vagyok túl igénytelen ilyen szempontból..Mondjuk ha e mellé meg fel akarnál puszilni az X-A1-re egy nagy vakut is, az már tényleg kényelmetlen lenne, mert annak tényleg rossz a súlyelosztása, akárhogy is fogod a gépet.
-
FEDman
addikt
Az szép a féltégla vázakban, hogy ha valaki huzamosabb ideig használ ilyet azt szinte rávezeti a helyes géptartásra.
Amúgy ma kénytelen voltam kattintani pár képet egy Canon 30D-vel és hát nem esett jól..
Tudom sokan rosszul vannak a féltégla kialakítású vázaktól, de lassan rá kell jönnöm, hogy nekem viszont a DSLR vázak nem állnak igazán kézre.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Én többek között ilyen Yashica FX-2 féle vázakon szocializálódtam. Az ilyen vázakkal érzem jól magam.
És amint az alábbi kép is mutatja a mai napig néha előkerül és ilyenkor van hogy fotózok vele, de az is előfordul, hogy őt magát fotózom.
Az első modern forma vázam egy filmes Eos-5 volt, hetekig sírtam annyira nem állt kézre és annyira nem éreztem magam komfortosan. Aztán ezután is volt egy csomó modern formájú Canon és Nikon SLR és DSLR vázam és egyikkel se éreztem soha annyira jól magam, mint azzal a Yashicával.
Lehet nem is véletlen, hogy a sok tükörreflexes gépem közül az FX-2 az egyetlen amit a mai napig meg is tartottam.Szóval igen, lehet tényleg nem vagyok teljesen normális..
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Ezen felül mindenkinek van csuklója is és ez esetben szerintem valahol ez a rejtély kulcsa, hogy madgie meg én miért érezzük a féltégla vázakat kényelmesebbnek.
Mert bizony van erre a megszokáson túl egy sokkal gyakorlatiasabb ok is, csak erre nagyon nehéz a neten megfelelő példát találni, mert többnyire a másik oldalról vannak képek a gépet tartó emberről.
De most egy X-E1 - Nex-6 összehasonlító videóban találtam egy viszonylag jó példát amit össze is ollóztam:
Itt viszonylag jól látszik, hogy a féltégla Fuji esetében az archoz emelt gépet teljesen természetes egyenesen álló csuklóval lehet fogni, míg a NEX-6-osnál is már egy picit ki kell csavarni a csuklót, pedig annak még alig áll ki a markolata.
Persze ez is egy olyan dolog amire van aki érzékeny, van aki nem, de én például akárhányszor DSLR-t a kezembe veszek tényleg úgy érzem egy idő után, hogy kicsavarodik a csuklóm, kényelmetlen, nem szeretem.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
"ezzel szemben a féltégla vázakkal semmi súlyt nem lehet biztonságosan tartani, mert 2-3 ujjad összeszorításával tartod. ha kellően vékony, ez azonnal kényelmetlen, ha nem, akkor még egy darabig bírod."
Na látod pont ezért nem értjük meg mi egymást ilyen téren.
Soha nem mondtam, hogy a féltégla vázakkal jó dolog nagy súlyt kizárólag jobb kézben kitartani.Sőt, pont azt mondom folyamatosan, hogy én úgy fotózok ezekkel a gépekkel, hogy a bal kézzel fogom alulról az obit is és a súly nagy részét erre a kitámasztó kezemre terhelem és nem a jobb kezemre.
És azt se véletlen írtam, hogy a féltégla vázak szinte ránevelik az embert a helyes (kétkezes) géptartásra, a régi időkből én azt a tapasztalatot szűrtem le, hogy a stabil géptartásnál az se árt, ha nem azon a kezemen van a súly nagy része amivel exponálok.
Persze gondoltam, hogy ez a téma megint heves érzelmeket szül majd, de higgyétek el, ebben semmi ideológiagyártás nincs, a jelenség amiről beszélek igenis létezik!
Készítettem még egy ábrát, hogy én hogy fogok egy szememhez emelt féltégla és egy erősen kiálló markolatos vázat:
Erre persze lehet mondani, hogy ez el van túlozva, de azt azért jó bemutatja, hogy egy erősen kiálló markolatos váznál pár fokkal igenis mindenképp máshogy áll az ember csuklója.
Ettől függetlenül és mindezek ellenére sem érdemes ebből hitvitát csinálnunk, mert tényleg nem vagyunk egyformák. Van akinek ez, van akinek az jön be jobban. Meg az se mindegy, hogy ki mire érzékeny. Ott van például a Pana EVF szivárvány effektje, ami engem soha nem zavart, max akkor vettem észra ha azt nagyon kiprovokáltam. Lehet ez azért volt mert én erre kevésbé vagyok érzékeny.
Nem úgy a csuklómra, aminél úgy látszik én egy kis mértékű elfordulást se élek meg pozitívan, míg te valószínű erre nem vagy olyan érzékeny, mint én.Szóval teljesen felesleges ezen szkandereznünk, mert itt nincs egy igazság, mint ahogy tényleg nincs két egyforma ember se.
Egy dologban viszont egyet értünk, nagyon nehéz felállásoknál már nem is kérdés, az erőteljesen kiálló markolattal sokkal egyszerűbb az élet, mert oda már egyszerűen kell.
-
FEDman
addikt
Nem is értem, hogy voltak képesek gyári markolatot akksinak való kivágás nélkül kiadni.
De a vicc az, hogy erre nemrég ők is rájöhettek, mert decemberben kiadtak egy frissített verziót már kivágással. -
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1212 üzenetére
Az egy kézben lóbálással kapcsolatban már annyiszor leírtam a véleményem, hogy már szinte szégyellem is hogy még egyszer megteszem, de hát legyen..
Már egy Yashica FX-2 egy fix 50-es obival is közel 1 kg! Ez súlyra durván 2db X-E1 + 35/1,4-et jelent. Vagy egy másik példával élve ez a régi Yashica egy X-E1 + XF 56/1,2-nél is durván 200grammal nehezebb.
Azaz ez a régi tükörreflexes se az a gép amit csak úgy jobb kézbe lóbálgat az ember két kattintás között és én mégis megteszem ezt lazán kényelmesen.
Hogy ez hogy lehetséges? Természetesen úgy, hogy mivel én ilyen géppel fotóztam rengeteget megszoktam, hogy két kattintás között nem a jobb, hanem a bal kezemben lóbálom a gépet az obinál fogva. Nekem ez egy így ugyanolyan lazán megy, mintha a jobba lenne, teljesen megszoktam már ezt.
Sőt, mivel jobb kezes vagyok így két kattintás között a felszabaduló jobb kezemmel még a modellemet is szabadabban tudom irányítani, vagy épp mondjuk stúdióban állítani az egyik lámpán, vakun.Szerk.
Ja és ami a D800E-t illeti, olvasd vissza mi volt az utolsó mondatom.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
A Yashica FX2-esem 50-es alappal 2x olyan nehéz, mint egy E-PL1 + 14-150 és mégis lazán lóbálom bal kézben obinál fogva most had ne számoljam ki, hogy hányszor 10 éve már. Még soha nem ejtettem el, de még csak olyan érzésem se volt soha, hogy ki fogom ejteni a kezemből.
Amúgy én tökéletesen elfogadom, hogy neked és sokaknak a kiálló markolatos gépeket esik jobban használni. Én igazából azt nem értem, hogy nektek miért olyan nehéz elfogadni, hogy vagyunk páran akiknek meg tényleg bejönnek a markolat nélküli vázak. Hiszen tényleg nem vagyunk egyformák..
Na mindegy befejeztem, azt hiszem már bőven túltárgyaltuk ezt a témát amúgy is.
-
FEDman
addikt
Sebaj, még pár hét és talán kapuk egy olyan Fuji vázat amit még te is meg tudsz majd markolni!
"X-T1 SLR like compact X-mount camera with additional battery grip and shutter release."
Ez így nekem erősen E-M5 + grip gyanús kialakításnak tűnik.
És úgy néz ki azt lehet tényleg jól gondoltam, hogy ez most azért nem lesz rangefinder like, mert úgy lehet nem fért volna bele ez:
"bigger (extra-large) and better (high performance) EVF"
-
FEDman
addikt
válasz Gondwana #1226 üzenetére
Ezt biztos nem, ez már egy nagyon rég lezárt használaton kívüli lépcsőház, amit ki tudja mikor takarítottak utoljára.
Szomorú látvány, főleg az első képen mintha a sarokban Magdi anyus rég elfelejtett piros seprűnyele heverne..
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1232 üzenetére
Hát most sajna mennem kell, nem tudom elolvasni, de a képek nem rosszak.
-
FEDman
addikt
(OFF)"Sokak szerint meg az ekv. 50mm az igazi alap. Nálam az ekv. 35mm számít annak."(/OFF)
Ismerek én is több nagy öreget akik az ekv. 35mm-t tartják alapnak. Szinte mióta csak létezik a fotózás megy a tiki taki a kettő között. És valószínű pont azért is alakulhatott ki ez a vita, mert az igazi alap az tényleg valahol a kettő között van.
Ennek megfelelően igenis tessék megbecsülni azt, ha egy gyártó véletlenül betalál az ekv. 40mm-rel az iagzi normál tartományba!Persze ez ennyire sose egyszerű és teljesen személy függő, hogy kinek mi áll kézre jobban, ennek megfelelően a fentieket csak félig kell komolyan venni. Valójában ez megint egy olyan téma amiben egyszerűen nem létezik egy és kizárólagos igazság.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1258 üzenetére
Én most csak az alap obikról beszéltem. És többek között pont az volt a mondandóm lényege, hogy a témában az ekv. 35 - 40 - 50mm között bár látszólag aprók a különbségek, mégis 3 külön karakter.
És ennek megfelelően egyén függő kinek melyik fekszik jobban. Neked például az ekv. 35mm és szerintem ezzel nincs is semmi gond.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Az X-Pro1/X-E1-nek a legújabb frissítéssel már teljesen jól használható a AF, de azért még mindig nem a gyorsaságáról híres.
Viszont úgy nézem, hogy az X-E1-nél az expo késedelem ellenben nagyon jó. Ha már előre befókuszáltál, vagy MF-et használsz akkor érzésre szinte azonnal exponál, ami azért nem minden mirrorlessnél van így. Ez például a dokumentarista fotóknál nagyon jól jön.
Holnap ha minden jól megy megyek én is garázdálkodok kicsit a városban.Ami az objektíveket illeti egyedül a fix 18-as sikerült kicsit gyengébben, az összes többi Fuji obi kiváló! Szóval ilyen téren csak az dönt, hogy mire van szükséged és erre mekkora keret áll rendelkezésre.
Az XF 60/2,4 egy kicsit különleges olyan szempontból, hogy optikailag az is gyakorlatilag tökéletes, de ettől függetlenül sokan nehezen barátkoznak meg vele a kifejezetten lassú AF-e miatt. Többek között ezért első körben én is inkább egy manuális 50-essel fogok próbálkozni ebben a tartományban.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1277 üzenetére
Ez a hazai MILC elnevezés nekem kicsit olyan, mint hogy nálunk minden külföldi filmnek ha kell, ha nem valami olyan magyar címet próbálnak adni amibe lehetőleg mindenképp van valami buta erőltetett szóvicc. Ezektől is néha a hajam égnek áll..
Ami az ábrát illeti, ha nagyon komolyan vesszük az értelmezését, akkor nyilván nem igaz, a mirrorless gépek bem a DSLR-ek helyett, sokkal inkább azok mellé érkeztek.
Ettől függetlenül nagyon találó és vicces. Ha általánosságban nem is igaz, de nálam speciel a folyamat pont úgy ment végbe ahogy azt itt bemutatják.
Kicsit nagyobban.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz MC Pite #1290 üzenetére
Az hogy Fujira váltottam abban részben az is szerepet játszott, hogy tetszett, hogy a Fuji már alapból nagyon kellemes bőrszíneket, tónusokat gyárt. Viszont pont a te képeidet elnézve nem egyszer elbizonytalanodtam, mert a te képeiden meg sok esetben nem hogy tetszett volna, hanem kifejezetten rosszul voltam a bőr tónusaitól. Emiatt majdnem el is álltam anno a váltástól..
De most legalább már látom, hogy nálad amit láttam az valójában miért is van.Lőttem gyorsan egy összehasonlító képet a témában. Nem a legjobb, de a lényeg talán így is átjön.
Raw + Jpeg-ben lőttem egy képet Astia és H/S tone 0/0 beállítás mellett. Aztán e Jpeg mellé a vázon belül a Rawból konvertáltam még egy Jpeg-et Astia és H/S tone -2/-2 beállítás mellett.
Íme az így kapott 2 Jpeg:
Nem tudom ki hogy van vele, de én ezt az utóbbi beállítást max az ellenségeimnek tudnám nyugodt szívvel ajánlani.
-
FEDman
addikt
A tanulság számomra, hogy ne akarjak okosabb lenni a Fujinál, a H/S akkor a legjobb ha 0 van.
Egyébként így hosszabb használat után a Provia jött be nekem leginkább. Szeretem, hogy olyan natúr. Utólag felkeményíteni egy képet meg mindig sokkal könnyebb.
Ami a kiterjesztett dinamikát illeti, most már azt is kezdem kiismerni. Auto iso és auto DR mellett ügyesen kombinál a gép, akár jó fényben is felnyomja az iso-t és a DR-t ha kell. Ennek ellenére mégse használom az auto DR-t, mert nem mindig tetszik.
Ha kell én állítom be manuálisan a Q menüből. Ha csak lehet nem használom, ha kell akkor DR200, ha nagyon kell akkor is sokszor csak DR200-ig megyek el.
A DR400-at csak abban az esetben szoktam választani, ha nincs közeli arc a képen, mert bár nagyon ügyesen működik, de kicsit ez is el tudja vinni a bőrtónusokat rossz irányba. Szóval ezt csak ha nagyon muszáj.A DR200-at viszont szeretem, az eddig mindig természetes eredményt adott.
Persze ezek X-E1-re érvényesek, X10-en lehet mindez kicsit máshogy megy. Nem csak a szenzor méretek miatt, de az X-Trans kontra EXR technológia miatt is lehet, hogy ott ugyanez kicsit máshogy viselkedik.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz MC Pite #1307 üzenetére
Na ezt most jól ide tetted!
Miután az egész vita onnan indult ki, hogy egy bűn rossz Jpeg beállítást ajánlottál melegen a többieknek használatra, ezek után megkérdezni, hogy miről is vitázunk, hát..
Néha sokkal egyszerűbb lenne azt mondani, hogy bocsi srácok, most butaságot írtam, nem?
-
FEDman
addikt
válasz MC Pite #1311 üzenetére
Freddy dobta fel a témát, de az első dolog amivel valaki, konkrétan én vitába szálltam az a te kijelentésed volt miszerint az Astia S/H tones -2 mellett egy értelmes beállítás. Szerintem ez beállítás borzalmas, de ha szerinted ez továbbra is okés és továbbra is tartod mindezt, hát legyen, de akkor mond ezt a sok mellé beszélés helyett.
Aztán majd mindenki eldöntheti maga mennyi értelme van így eltolni a beállításokat.
-
FEDman
addikt
válasz JackFeryll #1312 üzenetére
Semmi trükk nincs benne, egyszerűen ilyenkor alul exponál a Fuji.
Kicsit bővebben a Fuji vázakon iso200 az alap érzékenység.
DR200-nál már iso400 a legkisebb választható iso.
DR400-nál meg iso800 a legkisebb választható iso.Ez azért van, mert e két esetben is valójában iso200-on megy a váz. Azaz ilyenkor DR200-nál 1 FÉ-vel, DR400-nál 2FÉ-vel exponál alul a váz. Persze Jpegben ebből semmit nem látsz, mert az alul exponált képet automatikusan felhúzza, mintha iso400 vagy iso800-on lőtte volna. A turpisság ott van, hogy az alul exponált képet úgy húzza fel, hogy az így sikeresen kiexponált csúcsfényeket meghagyja, azokat a részeket nem húzza fel.
Remélem érthető volt, ez egy nagyon egyszerű művelet, csak egyszerűen megfogalmazni kicsit nehézkes.
-
FEDman
addikt
Egy mirrorless gépen nincs külön fénymérés, ez is magán a szenzoron történik. Lehet tévedek, de én ebből arra következtetek, hogy a hisztogramot is az élőképről olvassa le, ami ennek megfelelően max közelíti a valóságot. DR400 mellett meg valószínű ez még rosszabb, mert ezt az élőkép gondolom le se tudja követni.
Szerk.
Igen és valószínű pont emiatt max expo szimuláció mellett tud csak közel pontos értékeket mutatni.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Még ez se a Fuji kezei közül került ki, még ez is csak egy olvasói elképzelés a hamarosan érkező Fuji vázról, de legalább ez már egész pofásan néz ki.
-
FEDman
addikt
Hehe, direkt ezt a teljesen markolat mentes verziót tettem be, gondoltam, hogy erre többen ugrani fogtok, de ez akkor is így jó, így szép..
No de aggodalomra szerintem nincs okotok, biztos nem ilyen lesz a kész termék. Sőt gyanítom ha mást nem akkor opcionálisan tuti lesz hozza nagy kiálló markolat is.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1347 üzenetére
Én továbbra is arra tippelek, hogy ez azért lesz ilyen, mert ez "bigger (extra-large) and better (high performance) EVF" egyszerűen nem fért már bele egy elegáns méretű rangefinder like vázba.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1380 üzenetére
Őszintén szólva csodálom, hogy relatíve sokan ellene vannak..
Mondjuk az ellenzők többsége szerintem sose fotózott huzamosabb ideig dönthető/kihajtható kijelzős mirrorless géppel és egyszerűen fogalma sincs, hogy miről beszél.
Ha nekem valami nagyon hiányzik az X-E1-ről, akkor az a dönthető kijelző!
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1384 üzenetére
Persze, a Panával én is a kihajtható forgatható kijelzőhöz szoktam, a legtöbb pluszt az adja. Ettől függetlenül már egy szimpla dönthető is jobb lenne, mint a jelenlegi semmi (X-E1/2).
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1388 üzenetére
Igen, ez a csípőből tüzelés hiányzik nekem!
Na mindegy, max néha előkapom a kétaknás Yashicámat..
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs