- DIGI kábel TV
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- BOINC: compute for science
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- JavaScript topic
- 47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Anno nem véletlen született az a nagyon gyenge dpreview-s X10 raw teszt. Viszont azóta az adobe nem csak beismerte, hogy bizonyos esetekben az EXR gépekkel hibásan működnek, hanem ahogy néztem azóta ezt korrigálták is.
Szóval első körben a LR valamelyik újabb verziójával szerintem bátran próbálkozhatsz. -
FEDman
addikt
válasz Gondwana #1567 üzenetére
Exifet nem tudom hogy lehet itt megnézni, gondolom nem volt túl sok fény. Ennek ellenére nem értelek hogy hol van ebben a meglepő, egy ekv. 35-ös obival ilyen tárgytávon meglőni ezeket a képeket, én nem látom AF szempontból hol van ebben a kihívás..
Melyik mirrorless váz nem hozta volna ehhez hasonló obival ugyanezt ugyanitt? -
FEDman
addikt
Nem hinném..
Az én mondandóm lényege ezzel pont az volt, hogy ezzel szerintem pont ellentétes érzelmeket kelthetünk a kívülről érkezőben. Gondolok itt arra, hogy ha én még életemben nem fogtam volna Fuji vázat a kezemben és azt látnám, hogy valami olyasmin lelkendezünk, aminek gyakorlatilag kötelező feladatnak kéne lennie minden normális kontraszt AF-es gépnek abból nekem pont az jönne le, hogy itt valami tényleg nagyon nincs rendben. -
FEDman
addikt
Ha megnézed akkor már az X-Trans szenzoron is arányaiban nézve kevesebb a piros és a kék pixelek aránya.
Gyanús nekem, hogy ez amúgy nem véletlen. Sose volt még olyan gépen ami műfényben annyira jól érezte volna magát, mint az X-E1. És csak egy tipp, de lehet ebben ennek is van némi szerepe.
-
FEDman
addikt
válasz Gondwana #1591 üzenetére
A sima szenzor 2x2 pixelenként ismétlődik, ugyanez az X-Trans esetében ha megengedőek vagyunk akkor 3x3 pixeles felület ismétlődik. Emiatt nem lehet a kettőt akárhogy összevetni. Legjobb ha az itt szereplő 6x6-os táblán szereplő összes pixelt megszámolod és akkor látni fogod, hogy a X-Trans esetében nem csak az elrendezés, de az arányok is kicsit mások.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
A nem muzsikál jól az relatív, kinek mi a fontos. Akinek a minél nagyobb felbontás fontos annak biztos nem a Fuji a legszimpatikusabb. Nálam a felbontás már rég túl van azon a ponton ahol még izgat, hogy mennyi is az annyi.
Ennek megfelelően ez az RGBW elrendezés is szimpatikusnak tűnik nekem így elsőre.
Tegyük fel ez alá bepuszilnak egy 24Mp-es szenzort és minden egyes RGBW pixelt összevonják eggyé és ennek eredményeként végeredményben kapunk egy foveon szerűen karcosan éles 6Mp-es végeredményt az eddigiekhez képest is érdemben jobb érzékenység és dinamika mellett, akkor részemről ez már simán pezsgőbontás lesz..Ami viszont kérdés a számomra az az, hogy a négyzet alakú pixelekre milyen mikrolencséket fognak majd tervezni..
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1598 üzenetére
Nem pont ugyanarról beszélünk. A különböző színek aránya amiről én beszélek csak nagyon kis mértékben tér el a hagyományos szenzoroktól és a kép egészére értettem, hogy esetleg lehet jótékony hatása. Amiről te beszélsz az meg a fura elrendezés ami miatt nagyon furán szóródnak a színek, nagy lukakat hagyva. Na emiatt pixel szinten tényleg küzd bizonyos felületekkel, ebben teljesen egyetértek veled.
Ez viszont nálam már bizonyos szempontból az elérhető max felbontás kategóriájába esik és mint ilyen különösebben nem izgat.Ettől függetlenül továbbra is tartom, hogy túl nagy különbség azért nincs a kettő között. Olyannyira, hogy erősen elgondolkoztam, hogy kéne a családba még egy X-A1 is..
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Látom hiába mondom, hogy ez a váz messze nem lesz olyan nagy, mint azt páran gondoljátok. Az X-T1 szélességre azonos lesz az X-E1-gyel, magasságra pedig durván 1 centivel lesz csak magasabb. Ez azért szerintem még nem az a mérték, ami miatt hirtelen egy másik kategóriába kéne sorolni.
Persze a + markolattal együtt már nagyobb lesz, de azt meg nem muszáj ám használni.Ettől függetlenül az X-E1 szerintem is sokkal szebb és letisztultabb forma, de az meg már egy megint másik kérdés.
-
FEDman
addikt
"igen, ergonómia területén kb. 30-40 éve nincs fejlődés, sőt, van, amiben visszafejlődtünk. amúgy sem értem, hogy miért nincs még cég, aki a hatmillió gomb és tárcsa helyett csinál egy vázat, amin van:
- iso, blende, záridő, expókorrekció tárcsa (mindegyik lockolható)
- pici 3-4 állású módválasztó (mindegyik custom)
- af-l és ae-l gomb
és... más semmi. majd mindenki felkonfigurálja a módokat arra, amit akar."Már tegnap is akartam írni neked, hogy amit itt leírtál az szinte az X-T1 csak nem lesz annyi programozható gomb.
Nos, most hogy túl vagyunk a hivatalos bejelentésen kicsit korrigálom magam, ez nem szinte, hanem ez pont olyan, mint amit leírtál!
Az X-T1 programozható gombjai:
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Csak egy kis apróság, hogy ez a váz is kis buta pöcök vakut kapott, ami elég béna.
Viszont az is jól látszik, hogy ez is olyan, mint az Olympusé, azaz olyan pici, hogy az energiát is a váztól nyeri. Ez a megoldás amellett, hogy kissé idétlen az Olynál még a váz méretét is kissé megdobta. Szerencsére az Fuji nem alkalmazott váz magasító accessory portot, ehelyett a vaku saru kapott két plusz kontaktot.
Egyszerű és nagyszerű..
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz HThomas #1651 üzenetére
Nem hiszem, az X-E2-ben is hybrid AF van már és még nem hallottam olyat, hogy emiatt pontatlanabb lenne. Itt eleve a PD AF szenzor is a szenzoron azaz a kép síkjában van, plusz a mind a kettőt használja egyszerre. A PD szenzor valószínű elsősorban abban segít, hogy eldöntse gyorsan milyen irányba és mekkorát kell mozdítani az AF-en, aztán végül a kontraszt AF meg finomhangol.
Vagy legalábbis ezt a hybrid AF-et én valahogy így tudom elképzelni.Az X-E1-en is úgy van, hogy az M módban is megy az auto iso csak ilyenkor valamiért nincs expo korrekcióra lehetőség. Nem tudom ez miért van, jobb lenne ha itt is lenne.
-
FEDman
addikt
válasz ROBOTER #1650 üzenetére
Mondhatnám, hogy ez nem a Sony, nem akarnak minden igényt kielégíteni!
De amúgy igen, annak hogy a Fuji ennyire karakteres gépeket csinál megvan az a hátránya, hogy nem mindenkinél talál be. Az X-Trans szenzort pl. megértem, hogy nem mindenkinek tetszik.
Nekem mondjuk bejött, most hogy kezdem kiismerni jobban is, mint gondoltam.Érdekességnek itt az első pár követő AF melletti 8 f/s sorozat XF 56/1,2-vel.
Az elsőn nagyon lassan battyoghatott az a ló, a második, a szembefutó kislány már egy fokkal jobb. Bár ott meg annyira homogén semmilyen a háttér és annyira rikító kontrasztos maga a téma, hogy igazából itt se nagyon nehezítették meg a gép dolgát. Ettől függetlenül egy mirrorless váztól nem is olyan rossz ez. -
FEDman
addikt
válasz HThomas #1657 üzenetére
Különbséget tennék a között, hogy egy gép tendenciózusan hibázik, mellé állít, meg a között, hogy a téma helyett mondjuk az annál sokkal kontrasztosabb háttérre állít élességet. Gyanítom abban a tesztben is ez utóbbi lehetett. Ez szerintem minden gépen elő tud fordulni és nagy százalékban van benne egy nagy adag user error is.
Például nem vette kellően kicsire az AF pontot, vagy csak szimplán túl a szélére helyezte azt.
Persze olyan is van, hogy egy gépen nem lehet kellően kicsi AF keretet választani, de a Fujin szerintem pont lehet.
-
FEDman
addikt
Sok!
Itt most M mód + autó iso-ról volt szó. Ebben az esetben tök mindegy milyen belende/záridő párost választasz mert végül az expót majd az iso határozza meg, amit meg ilyenkor a gép dob automatikusan. Éppen ezért lenne értelme ha itt is lenne expo korrekció.
Nekem már néha jól jött volna.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Bár eddig nem voltam maradéktalanul elégedett az X-T1 külsejével, de be kell ismernem a Fuji megint kitett azért magáért. Nem is értem hogy csinálja, de én még nemigen láttam olyan mirrorless vázat ami egyszerre mind a legkisebb, mind a legnagyobb rendszerobival ennyire jól nézne ki.
-
FEDman
addikt
Gyorsan felkerült a méricskélős oldalra. Érdekes, hogy az X-T1 mellet a Sony A7 egyszerűnek tűnik, mint a bot.
Ez persze erősen szubjektív, kinek melyik forma jön be jobban. Méret szempontból viszont alap obival nem is kérdés melyik a nyerő.
Vagy akár nézhetjük zoom obival is.
Engem ez kicsit meglep, azt hittem ha majd lesz FF mirrorless akkor az a teljesítményt is figyelembe véve nagyon jó lesz méretre. Ezzel szemben ez eddigiek nem ezt mutatják. A most említett két példában úgy kisebb a Fuji, hogy közben DOF-ra is kb azt hozza, mint az FF Sony. -
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1683 üzenetére
Nem tudom milyen lesz videóban, előzetesen túl sokat nem várok tőle ilyen téren.
Viszont ami már biztos, hogy ez a váz már színes focus peaking-et kapott.
A nagy újításként beharangozott Dual mode-dal kapcsolatban egyelőre nem igazán érzem mi a pláne? Megcsinálták oké, de mikor mire lesz majd ez jó? Ha "akció" van akkor tök felesleges az osztott kép, csak összezavarja az embert.
Ha mondjuk állványon tárgyfotózol akkor esetleg látványosságnak oké, de igazából akkor sincs értelme megosztani a képet. Minél kisebb felületet használunk annál nehézkesebb a manuális élességállítás. -
FEDman
addikt
válasz rumos14 #1694 üzenetére
Ez kezd most már kicsit a savanyú a szőlőbe hajlani..
Miért ne örülnénk egy új váznak és miért kell neked itt pont most olyan közhelyeket puffogtatni, hogy most jó hogy itt az új vas, de majd jön újabb jobb.. ??
Nem kell aggódnod, hamarosan tuti jön a Sonyhoz is APS-C csúcs váz is és akkor ti is örömködhettek egy kört.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Sok esetben nekem is nagyon tetszik a Sony minimál dizájnja, a NEX-5n, a NEX-7, de legfőképpen RX1 külsőre szerintem is gyönyörű! Az A7 viszont nálam kilóg ebből a sorból, számomra nagyon zavarosan keverednek rajta a különböző stílus elemek és egyszerűen nem áll össze egy egységgé.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Igen, nagyon olyan, mintha csak az RX1-re ráaggattak volna pár oda nem illő dolgot.
Mondjuk az X-T1 is olyan nekem, hogy ha ez most itt lenne előttem akkor erős késztetést éreznék, hogy leellenőrizem nem e mégis levehető az a "prizma" pont mint egy F3-ason.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Tényleg nem kicsi, de azért nem is a vállalhatatlan kategória. Nekem mondjuk, mint alapvetően fix obi pártinak a Pana 14-140 se tartozik már azért a kompakt méretű obik közé. Bár arról ha mást nem azt ellehet mondani, hogy legalább könnyű. Ez a Fuji obi így érzésre biztos nehezebb lesz.
Persze minden csak viszonyítás kérdése. A D200 + 16-85-ösödhöz képest valószínű még mindig kisebb és könnyebb lesz ez a Fuji felállás. Persze nyilván nem annyival, mint amennyivel te szeretnéd, hogy kisebb/könnyebb legyen.
Amire te vágysz, méret/teljesítmény azt szerintem előbb fogod majd egy kompaktban megtalálni.
-
FEDman
addikt
Amúgy ezen a képen most tényleg kicsit ijesztően nagynak tűnik. Nem lepődnék meg ha belső zoomos kialakítást kapott volna és attól lesz ez ekkora.
Nem tudom, lehet most ezzel kicsit mellé fog lőni a Fuji. Biztos piszok jó lesz mind mechanikai kialakításra, mind optikai teljesítményre. Kérdés csak az, hogy hányan fogják majd mindezt értékelni és hányan fogják csak azt látni, hogy ez egy szimpla 18-135/3,5-5,6 méreg drágán és főleg a vázhoz képest dög nagy méretben?
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1729 üzenetére
Nekem ne mondd, vígan elvoltam mFT-n a 20/1,7 - 45/1,8 párossal!
No persze most sincs okom panaszra, de pl az utóbbit fogalmam sincs Fujiba mikor fogom tudni kiváltani AF-es obival..Az E-M10 egyébként 3 tengelyes szenzor stabit kapott.
-
FEDman
addikt
A 60-as makró valahogy nem hoz lázba..
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Tudom hogy optikailag maga a tökély, de ismerem magam, ha lenne akkor se nagyon használnám. Makrózni nem nagyon szoktam, sőt telézni se nagyon, ekv. 50mm fölé is nagyon ritkán kívánkozok.
Ahhoz meg hogy kilépjek a "komfort zónámból" ahhoz kell valami plusz, a 60/2,4 számomra nem igazán ilyen. Még a kit obim 55/4-es végétől sincs elég messze, de igazából a 35/1,4-hez képest se érzem kellőképpen másnak. Egy 60/1,8 vagy egy 70/2-ről lenne szó akkor az én hozzáállásom is más lenne.
Vagy ha mondjuk XF 35 helyett XF 23/1,4-em lenne, akkor is biztos jobban izgatna a 60-as, de így egyelőre nem erőltetem ezt az üveget. -
FEDman
addikt
A Fuji mintha direkt arra gyúrna, hogy szívassa az adobe-t!
Mire kiizzadnak az X-Trans szenzort normálisan támogató konvertert addigra tuti bejelentik az X-Pro2-t egy teljesen új az eddigiekhez képest is bonyolultabb egyedi szenzor technológiával.Na de viccet félretéve pozitiív hír, hogy az adobe úgy néz komolyan gondolja a Fuji gépek támogatását is. Kíváncsi leszek, hogy a film szimulációkat mennyire ügyesen tudják majd adaptálni..
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Akkor elég rendesen félreértelmezted amit korábban itt írtam!
Mind az mZuiko 45/1,8-at, mind az XF 60/2,4-et remek obinak tartom.
A saját komfort zónám alatt meg azt értettem, hogy jellemzően milyen látószöggel szeretek leginkább fotózni. Ez nálam az ekv. 35 és 50mm között van nagyjából. E fölé valami miatt nem szívesen megyek, csak ha nagyon muszáj.
Ez mFT-n is így volt, a 20-ast sokkal többet használtam, mint a 45-öst. Nem azért mert 45-ös ne lett volna ugyanolyan jó, hanem mert egyszerűen csak a 20-as látószöget jobban szeretem.Ettől függetlenül néha azért jó ha van valami a fix alap felett is. Azt viszont nem szeretem ha nem elég karakteres a különbség a kettő között, mert más különben igazán még obit cserélni sincs kedvem.
És itt van a lényeg, jelenleg az XF 35/1,4 és a XF 60/2,4 között több szempontból is kisebb a távolság, mint az mFT esetében volt az 20/1,7 és a 45/1,8 között volt.
Azaz nem az én igényeim változtak, csak most más karakterű obit használok lent, ami miatt kicsit másra vágyok fent. -
FEDman
addikt
Azt írtam is, a 35/1,4 fölé egy rendszer 70/2-est obit mondjuk már kellően távolinak tudnék érezni.
Vagy ha megtudnám fizetni akkor a fényereje miatt akár az XF 56/1,2-esben is lenne fantázia.
De akkor meg már lehet az 35-öst is le kéne cserélnem XF 23/1,4-re, úgy lenne az igazi!
Ehh, ez kész anyagi csőd..
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Ebből egyelőre két dogot szűrtem le. Egyrészt remélem a Fuji a jövőben nem fogja erőltetni az ezüst színű obik gyártását, másrészt meg hogy az az ember aki egy nagytelét borús szutyok időben is képes f22 rekesz mellett tesztelni annak lehet nem kéne erőltetni ezt a fotózás dolgot.
-
FEDman
addikt
válasz ROBOTER #1764 üzenetére
Nem, természetesen a Fuji alapból nem ilyen borzalmas képeket köpköd magából.
Sajnos jellemző a Fujira, hogy botrányos gyári képet szokott prezentálni, de most ehhez képest is sikerült mindent alulmúlniuk!
Még tippem sincs, hogy mit művelhettek azzal a képpel amit linkeltél, de hogy nem egy nyers alap kép az tuti..Még a szimpla tesztelők is jobb képeket lőttek ennél.
-
FEDman
addikt
Pedig a Fujitól nem áll messze a beépített ND szűrő alkalmazása. A képek is biztos kevesebb élességet vesztenének egy jó minőségű ND szűrővel, mint amennyi az f8-cal jár.
Persze az is lehet, hogy becsukott állapotban annyira összetolódnak a lencsék, hogy igazából már el se fért volna már az a szűr.Ezzel együtt is egy nagyon ügyes gép, használd, élvezd amíg csak ki nem jön egy még ütősebb kompakt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest