- Linux - haladóknak
- NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
- JavaScript topic
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Mesterséges intelligencia topik
- Milyen program, ami...?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1775 üzenetére
Ne szívass, már kezdtem megörülni, hogy Sigmáéknak megjött az esze..
-
-
FEDman
addikt
Nem vicceltem ám, mikor azt írtam, hogy én emiatt az egy obi miatt váltottam rendszert.
Roboter
Mivel makro obit szinte mindenki jót tud csinálni, így hosszabb távon én még mindig inkább abban bíznék, hogy a Sigmának, meg a Tokinának is megjön az esze és ráfekszenek kicsit a mirrorless obik fejlesztésére is. És akkor talán lesz 40/2,8-as makró is.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Na jó, visszavonom, hogy az új Zeiss makró semmi pluszt nem tud adni!
Mindig elfelejtem, hogy az XF 60-as nem tud 1:1-es nagyítást. Ezen felül a Zeiss belső fókuszos, a Fuji nem. Ha valaki komolyan makrózik akkor azért ezek nem mellékes különbségek. -
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1794 üzenetére
Ezt a gondolatmenetet most én is nehezen fogadom be.
Vagy csak én teljesen máshonnan közelítem meg ugyanazt.
Például ha most 0-ról építenék ki egy mirrorless rendszert és a portré obi lenne a legfontosabb és végeredményben egy APS-C NEX váz + egy 1000$-os Zeiss 55/1,8 és egy Fuji váz + ugyanennyiért egy XF 56/1,2 közül kellene választanom, akkor bizony én mindenféle hezitálás nélkül az utóbbit választanám!Vagy hogy ha FF NEX vázat tolunk a Zeiss 55-ös alá, akkor az már egy alap obi és akkor már sokkal inkább az XF 35/1,4 a párja.
FF vázon amúgy tényleg durván jó az a Zeiss obi, de úgy már mindjárt nem lesz a Fujihoz képest kisebb, könnyebb, vagy épp olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1797 üzenetére
Na jó, de akkor tegyük fel, a Zeiss kihozza ezt az 55/1,8-at Fuji X bajonettel 1000$-ért, te komolyan akkor inkább ezt a Zeisst választanád az XF 56/1,2 helyett?
-
FEDman
addikt
És ha már a 2,8-as zoomoknál tartunk, itt van 3db fejlesztés alatt álló időjárás álló Fuji obi.
XF 18-135/3,5-6 OIS - XF 16-55/2,8 OIS - XF 50-140/2,8 OIS
És végre rájöttek, hogy zoom obin is gond nélkül lehet jelölt rekeszgyűrű, ha az fix fényerejű.
-
FEDman
addikt
válasz ROBOTER #1816 üzenetére
Igen, így is nagyon kicsinek gondolom!
Egyrészt mert az Eos100D is egy baromira pici váz, másrészt meg ha összeveted a két váz milyen tudást és építési minőséget nyújt nagyjából azonos méretben, akkor azért szerintem elég szépen kidomborodik hol van itt a mirrorless előnye.Szerk.
Persze ha a 100D-nek is FF DSLR-ekhez mérhető keresője lenne akkor lehet én is mást mondanék, no de hát mint tudjuk nem ez a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz ROBOTER #1824 üzenetére
Az simán lehet ám user error is. Megint csak azt tudom mondani, hogy azért alapból nem ilyen a Fuji. Viszont ha Jpegben használod a DR400-at plus erősen túl exponálod az alanyt akkor viszont szinte garantált az ilyen rózsaszín semmilyen bőr.
Írtam is már korábban, hogy bizonyos esetekben a kiterjesztett dinamika tartományt nem árt ésszel adagolni.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Írtam neked korábban, hogy még egy gépem se érezte magát olyan jól műfényben, mint a Fuji.
Itt egy példa arra, hogy mire gondoltam. Ez egy X-E2 OOC Jpeg éjszaka utcán műfényben iso1250 mellett. Ilyen körülmények között még nem köpött ki egy gépem se ennyire természetes képet.
Nem mellékesen amúgy ez a kép XF 56/1,2-vel készült nyitott rekeszen.
-
FEDman
addikt
Egy X-Trans szenzoron pont úgy állnak a pixelek, mint bármi máson.
Egyedül az elé helyezett színszűrő az ami más elrendezésű. Ez szerintem olyan apróság, mint mondjuk az AA szűrő. Az is ha van akkor azt gondolom a szenzort alkalmazó gyártó dönti el hogy adott típus elé pontosan milyen szűrőt is szeretne.
Szóval attól hogy a Fuji X-Trans elrendezést alkalmaz még egész nyugodtan rendelheti a szenzorokat a Sonytól. -
FEDman
addikt
válasz MC Pite #1830 üzenetére
Szerintem félreértelmezted kicsit azt az alsó ábra sort. Alul balról a második keresőkép nem az X-E2 keresőképét mutatja.
Azon a második képen is az X-T1 keresőképét mutatják csak olyan módban mikor az adatok nem kerülnek a képre. Ilyenkor tényleg kisebb lesz emiatt a keresőképed, viszont a felette lévő felirat pont arra utal, hogy az X-T1 esetében ilyen általad pazarlónak nevezett beállítás mellett a kisebb keresőkép is pont akkora lesz, mint az X-E2 keresője full view módban.Egyébként ilyen lehetőség van a Pana G3-on is, lehet ott is olyan módot választani mikor kicsit kisebb lesz a keresőképed és cserébe semmilyen infó nem lóg rá a képre. És hogy őszinte legyek én ezt a módot használtam is előszeretettel a Panán, mert engem sok esetben zavar a komponálásba ha valami belelóg a képbe.
-
FEDman
addikt
De alul a távolságskála rálóg a képre. Igaz azt bármikor le lehet tiltani. Kicsit amúgy tényleg túlzónak tűnik a normal veiw, fent talán feleslegesen sok a hely. Lehet ez meg azért van, mert vertikális állásnál átrendezi az adatok helyét és így ebben az esetben akkor se kerül semmi a képre.
Eltántorítani az X-T1-től, nem értelek? Amiket leírtam most azok szerintem mind az X-T1 mellett szólnak.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Az X-E1-en is a full view-t használom. Igaz ott nincs is más.
De ami a lényeg, hogy minden olyat ami a képbe benyúlik azt menüből le lehet tiltani. Nálam szinte minden le is van. A mélységélesség skála, a vízszintező és egyéb uri huncutságokat meg csak akkor szoktam bekapcsolni ha azok tényleg nagyon kellenek.Egyébként nem tagadom, hogy az X-T1 belőlem is kiváltja a kell érzést, de azért az E-M10 olyan szempontból mégis izgalmasabb, hogy annál a váznál legalább nem kell még éveket várni ahhoz, hogy emészthető áron be lehessen szerezni.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Hát szerintem mondjuk egy jól megválasztott obi sorral, mondjuk egy XF 14/2,8, vagy egy XF 10-24/4 is jobban tágítja egy komoly tájfotós lehetőségeit.
Ez például engem jobban izgat, mint az elérhető max felbontás és képminőség. Valószínű emiatt sose leszek igazán menő tájfotós.
No de viccet félretéve, a tájfotókat jellemzően nem fali konnektor közelében készítik és így egy hosszabb túrára nem árt ha egy Sigma DP-hez mindjárt viszel 6-8 db akksit is. No meg jó hogy sok fényben érzi magát elemében a foveon szenzor, de azért engem az is marhára tudna bosszantani, hogy tűző napon adott esetben szinte semmit nem látok a DP fix kijelzőjén.
Persze ezek egyike se a képminőségről szól, ami egyébként tényleg bizonyos területeken kiemelkedő a DP Merrill esetében. Ettől függetlenül én szerintem a maradék hajamat is kitépném pár hét Sigmázás után az tuti.
Ehhez képest 500 euro, a 3db együtt 1500 euro nekem legalábbis rengeteg pénz.
No persze ez én vagyok. Ami engem illet kb. úgy vagyok a foveon szenzorral, mint Roboter az X-Trans szenzorral, tud szép dolgokat a foveon, de hajamra kenhetem ha pont ott erős ami egem személy szerint pont hidegen hagy. -
FEDman
addikt
Elismerem én is, hogy bizonyos szempontból képminőségben a DP Merrillek kimagaslót nyújtanak. Ebben nincs vitánk. Egyszerűen csak egy másik oldalról is megközelítettem a témát. A Sigma kompakt minden erénye elismerése mellett azt hiszem én gyakorlatiasabb ember vagyok annál, hogy tényleg tudjam élvezni hosszú távon egy DP társaságát.
Ez persze nem azt jelenti, hogy más ne találhatná meg benne a számítását. -
FEDman
addikt
Nem tudom ez mennyire komoly.
Simán lehet hogy fake. Ha viszont nem akkor az obik 18-56/3,5-5,6 és 23/2 alapján biztos hogy APS-C lesz. Sőt, annyira hasonlít a NEX-ekre, hogy az se lepne meg ha Sony E bajonettel érkezne.
Feltéve persze, hogy bármi is igaz a fentiekből.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz ROBOTER #1891 üzenetére
Nem lenne rossz.
Nekem meg az jutott eszembe, hogy ha feltételezzük azt hogy ezek nem kamu képek (pedig valószínű azok), akkor Leica a Sonyval borulhatott össze és E bajonettet fog használni. Persze a Sony meg a Leica így együtt elég meredeken és nem kicsit hihetetlenül hangzik.
Viszont ha ehhez hozzá vesszük, hogy a pletykák alapján a Sony egy olyan kamerán is dolgozik ami a szenzor előre-hátra mozgatásával tud majd fókuszálni akkor.. -
FEDman
addikt
Szó volt korábban, hogy ki mit választana ha tehetné, Fuji vagy Zeiss obit.
Nos, itt egy ez irányú összevetés, igaz nem portré, hanem normál kategóriában.Ez persze elég szubjektív, de én például ha azonos áron adnák őket akkor is a Fujit választanám!
És ennek több oka is van, de ami leginkább döntő nálam az a kilépő bokeh karaktere. Ilyen téren tűz és víz a kettő.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #1910 üzenetére
Nem hibás a Zeiss obi, egyszerűen csak kemény a bokehja.
Van egy olyan elterjedt hiedelem, hogy egy fényerős obi vagy már nyitott rekeszen is éles és kontrasztos, de akkor a bokeh-ja is kemény lesz, vagy a puha a bokehja, de akkor nyitott rekeszen az élességi tartomány se lesz annyira éles és kontrasztos. Persze ez a teória nem minden alap nélküli, a Zeiss Touit és a Sony E 35/1,8 pont ebből a kottából játszik. A Zeiss obi nyitva is éles és kontrasztos, a bokeh-t is beleértve. Ezzel szemben a Sony 35-ösnek sokkal puhább a bokehja, de ennek fejében az élességi síkban is érezhetően lágyabb nyitott rekeszen.
Az XF 35/1,4-be én pont azért szerettem bele, mert ritka szerencsés kombinációját adja ennek a kettőnek. Úgy lágy a bokehja, hogy közben az élességi sík is kellően kontrasztos és éles. Ezt se a Zeiss, se a Sony obija nem tudja. A Fuji lágy bokeh mellett is már 1,4-en is sokkal jobb kontrasztot élességet mutat, mint a Sony és a Zeiss-től is alig marad el ilyen téren nyitott rekeszen. Sőt, ha megnézed ezt a tesztet akkor azonos rekesztől, 1,8-tól már ilyen téren se marad el a Zeiss-től.
Szóval lehet jó mutat az 1,4-es fényerő, meg jól jön az a 2/3 FÉ plusz, de az igazi különbség pont nem a számokban és a fényerőben, hanem a fentebb vázolt apró finomságokban és az egyedi karakterben leledzik. -
FEDman
addikt
Fuji X-T1 + XF 56/1,2 - Nikon Df + 85/1,4D
Tudom nem egy kategória a kettő, szenzorban, DOF-ban sem a Fuji nyer, de mégis gondolkozás nélkül érte nyúlnék a kettő közül ha ez itt most előttem lenne.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #1913 üzenetére
Miért nem lepődök meg, hogy megint felesleges kompenzálással reagálsz?
Nem, nem láttam még jó Fuji - Sony 35-ös obi összehasonlító tesztet. Ellenben épp te hivatkoztál arra, hogy már korábban is kitárgyaltuk, hogy ennek a Zeiss obinak mennyire kemény a bokehja. Úgy látszik az már kiesett, hogy mindezt a NEX-es topikban beszéltül ki anno egy ehhez hasonló tesztben, ahol a Touit üveget egy Sony E 35/1,8-cal vetették össze. És ott nem csak azt állapítottuk meg, hogy Sonynak puhább a bokehja, hanem hogy érezhetően lágyabb az élességi sík is. Ehhez képest érzésre a XF 35/1,4-nek az extrém sarkokat leszámítva már nyitott rekeszen is jobb a kontrasztja, az élessége, azonos rekeszen meg aztán meg pláne.
Majd csak lesz egy teszt ez irányban, ha mást nem az IR leteszteli a Sony 35-öst is, akkor majd meglátjuk jók voltak e az ez irányú megérzéseim.És mielőtt még több Sonys a szívéhez kapna nem óriási különbségekről beszélek, nem úgy lágy a Sony 35-ös, mint néhány régi fényerős manuális üveg. Teljesen jól használható nyitott rekeszen is, csak a Zeisshez és érzésem szerint a Fujihoz képest is egy picit lágyabb.
Ami a photozonet illeti, mind a tesztek készítője és írója, mind ezek olvasói hajlamosak azt elfelejteni, hogy a felbontás adat önmagában édeskeveset árul el arról, hogy adott obit mennyire érezzük élesnek, kontrasztosnak. De ezt is már annyiszor elmondtuk, hogy szinte szégyellem is már megint önmagamat ismételni.
-
FEDman
addikt
Vagy csak a Fujinál tudják honnan érdemes
nyúlniötletet meríteni, mint pl a távmérős Leica, vagy most a Contax RTS III. Ez persze nem hangzik túl jól, de mint azt láthatjuk ez se megy mindenkinek olyan jól, pedig hát a Nikon önmagagához nyúlt vissza és mégse jött össze a szép forma. -
FEDman
addikt
válasz rumos14 #1919 üzenetére
Hát még jó hogy nem, mi lenne ha tényleg vitáznál?
Szóval akkor még egyszer utoljára, nem grafikonok és műszeres mérésekről beszélek, hanem a szubjektív kontraszt és élességérzetről. Ennek megfelelően konkrétan a meglőtt tesztábrákra gondoltam.
Sajnos a 35-öst még nem tesztelték, helyette itt a Sony SEL 50/1,8 ami szintén nem egy rossz üveg.
Mind a két kép nyitott rekeszen készült.
Ahogy azt most is meg korábban is írtam, a Fuji csak az extrém sarkokban lágyul el, de ezt a kis felületet leszámítva a kép nagy részén meglepően jó kontrasztot és élességet mutat így nyitott rekeszen is. Hasonlítsd össze mondjuk a vonós lányokat, szerintem elég látványos a különbség.És hát ez a két kép gyári Jpeg. Ugye nem kell különösebben ecsetelnem, hogy az X-Pro1-nek, vagy a NEX-5-nek durvább kontrasztban, élesítéseben a Jpeg motorja..
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1922 üzenetére
Áááá, az úgy túl logikus lenne..
Meg tudom ez nem hangzik túl jól, de én antiszociálisabb alak vagyok annál, hogy csak ezért találkozzak rumos fórum társsal. -
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #1927 üzenetére
Örülök, hogy az összes mondandóm közül egyedül az önironikus antiszociális jelző az egyetlen ami meg is ragadt benned.
Az meg már szokás szerint elmegy a füled mellet, hogy én még soha sehol nem írtam olyat, hogy ne lenne jó a Sony E 35/1,8. Sőt, korábban már olyat is képes voltam leírni ezen a fórumon, hogyha Sonys is lennék ez a 35/1,8-as obi lenne az első amit beszereznék magamnak.
Most is ahogy szinte mindig apró karakterbeli különbségekről beszéltem, szó nem volt arról hogy bármelyikkel ne lehetne boldogan elleni.
Na erre mondom én, hogy nem igazán sikerül neked helyén és kellő súlyán kezelni azokat amiket írok. Előbb felfújod az általam vázolt különbségeket, majd jön a túlkompenzálás.
És vedd végre észre, hogy pont azért hívom ezeket a kitöréseket túlkompenzálásnak, mert pont nem tartom annyival gyengébbnek a Sonyt, mint amennyi a te válaszreakciódból ki kehet hallani. -
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1928 üzenetére
Köszi, még mindig tudok dűlőre jutni hogy kell e még egy X-A1 is a családba..
A fogás milyen ezzel a bőrössel?
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1931 üzenetére
Éppen beleszületik a tutiba..
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1933 üzenetére
Tok nélkül csak nagyon műanyag, vagy csúszós is az X-A1?
Ami tokot illeti, szerintem a bőr ha idővel megkopik attól csak szebb lesz. -
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1937 üzenetére
X-M1 már volt a kezembe, de olyan rövid ideig, hogy már max csak arra emlékszem, hogy volt vele semmi különösebb bajom, meg hogy a furán elhelyezett dupla vezérlőtárcsa egész jónak tűnt a gyakorlatban.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1939 üzenetére
Tényleg kimaradt egy nem szócska, úgy látszik ezek már a teljes elhülyülés első jelei nálam..
-
FEDman
addikt
válasz ROBOTER #1945 üzenetére
Helyes, nagyon jó kis gép lett az az E-M10-es!
Nem volt szándékomban téged ez ügyben eltéríteni, csupán csak mint érdekességet jeleztem, hogy mintha a korábbiakhoz képest jobb lenne a helyzet. No nem nagyon, csak egy kicsit. És jelenleg az se tiszta számomra, hogy ez az X-T1 váz miatt van, vagy csak az adobe csiszolta tényleg jobban hozzá a szoftverét a Fujihoz.. -
FEDman
addikt
Még amúgy nekem se sikerült adobe progival X-T1 Rawokat megnyitni, nincs is még hivatalos támogatás. Ugyanakkor a dpreview úgy néz ki megint kaphatott a hivatalos bejelentés előtt egy spéci ACR-t, mert közben már felkúsztak náluk az X-T1 tesztképek, beleértve a raw konverziókat is.
A változás nem nagy, de mintha jobbak lennének a színek. És itt most elsősorban arra gondolok, hogy mintha nem lenne olyan szétfolyós, mint korábban.
A másik ami még feltűnt, hogy elég durván lecsapja a feketéket. Ez Rawban elég meglepő és nem is mondhatnám, hogy túlzottan örülök neki..
Persze ehhez egyrészt valószínű LR-ban könnyedén hozzá lehet majd nyúlni. Másrészt meg simán el tudom képzelni, hogy itt véletlen nem alap beállításokat használtak. Gondolok itt arra, hogy nagy valószínűleg ők már a korábban beharangozott frissített adobe konvertert használták. Arról pedig azt is mondták, hogy már tudni fogja a film szimulációkat is és simán el tudom képzelni, hogy itt is valami ilyesmit sikerült ráhúzni.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Linux - haladóknak
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Így építsd a billentyűzeted!
- Autós topik
- OTP Bank topic
- Micro Four Thirds
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen