- Windows 11
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Google Chrome
- Mesterséges intelligencia topik
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Aliexpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem nagyon mókás lehet 40 megapixelben fotózni, pláne olyan üvegekkel, amik ezt ki is rajzolják, de ha a 26 megapixel is elég és spórolnál egy zsák pénzt, akkor egy használt X-T4-et néznék (feltéve, hogy nem kapsz idegrángást az oldalra kihajtós LCD-től, én sajnos igen, így amíg az X-T5 nem lesz jelentősen olcsóbb, marad az X-T3).
A megspórolt pénzbe még némi objektív frissítés is beleférhet.
Én nem mennék FF-re, ha a RAW-ból épkézláb fotó piszkálás nem kívánatos (nekem nem _akkora_ dolog, de nyilván nagyon élvezem a jó Jpeg-ek előnyeit). Ráadásul a mai Fujifilm vázak már tudnak "recepteket", amikkel még jobban személyre tudod szabni a Jpeg-ek karakterét és végképp nem kell RAW-hoz nyúlnod.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha új kell, akkor X-T5, mert alig van értelmes akció az X-T4-re (bár nem ismerem a germán viszonyokat). Itthon használtan 500-550e körül mennek és mivel magánszemélynek 300 ezer feletti vásárlásra automatikusan 3 év jótállás jár, ezért nem nagy tudomány garisat is kifogni akár.
Ház színe kérdés: Magnézium ötvözet a váz, mint szinte minden a pro szegmensben, de festve vannak. Az ezüstön meglátszanak a karcok és kopások, az megvigyázós választás, de a feketén kevésbé feltűnő. Az X-T1 is ilyen volt már.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Minden nagyobb szoftver támogatja már az Apple Silicont, szóval válaszd amit jól esik. Nálam Lightroom és Capture One fut párhuzamosan (próbálok lejönni az Adobe ökoszisztémáról, de nehezen enged), de engem személy szerint soha nem érdekelt annyira az 1:1 pixelbuzulás, hogy ez alapján válasszak feldolgozó szoftvert.
Illetve újabban az Adobe Camera RAW-t piszkálgattam még, szerintem egyre jobb a felülete, ha így folytatja nálam ki fogja váltani a Lightroomot.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha van Lightroom előfizetésed, akkor a mobil verzió elég b*szó dolgokat tud (például teljes felhő szinkront az asztali gépeddel, ide értve minden presetet is, illetve a transform, selective eszközök és a healing brush is jóféle extra).
Szerintem Androidon/iOS-en egyaránt a legjobb fotószerkesztő. Még az ingyenes is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Gercsa #36572 üzenetére
Egy fotózáshoz laikusnak valószínűleg a mobiloktól könnyebben esik le az álla, aztán ahogy megtanul fotózni* úgy fogja egyre kevésbé a padlón keresgélni, mert rájön mennyire szemfényvesztősek tudnak lenni az algoritmusok.
*=Ha megtanul fotózni az algoritmusok kényelmes pihepuha ölelésében.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #36589 üzenetére
Nem ismerem milyen jelenleg az iPadOS, de mivel én is lossless compressed RAW-ban fotózok, ezért a MacOS képnézegető sem kezeli. Ez két okból nem érdekel:
1.) Ha van RAW, van Jpeg is mellé mentve, így ha egy bizonyos RAW fájlt keresek, csak a Jpeg-eket böngészem és azonos fájlnévvel ott lesz a .RAF is. Persze tök jó ha már a Finder/Preview is natívan kezel egy RAW fájlt, de nem dőlök kardomba, ezért nem fogok DNG-t konvertálni, több macera ezt logisztikázni, mint a fenti módon keresgélni.2.) Lightroom már eleve kezeli (most az asztaliról beszélek, de most írod, hogy a mobilos is), így importálásnál semennyire nem érdekel, hogy a Finder mit kezel és mit nem.
Szerintem engedd el, többet fogsz szívni a DNG-re konvertálásokkal, mint amit nyersz vele azon, hogy megnyitja a képnézegető.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én az XF 18-55-nél érzékeltem furcsa AF anomálát X-T3-on, amikor még ősszel fotóztam viszonylag sötétben a nedességtől csillogós járdát, akkor nem akart végtelenre állítani az istennek sem. Ráélesítettem a kinyújtott kezemre, az oké volt, vissza a járdára (végtelenre) megint elhasalt.
Ki kellett fókuszálnom valami másra (egy megvilágított távoli épületre) azzal meg oké volt (azt hittem egy pillanatig, hogy a végtelenem szállt el), majd újrapróbálva már a járdára is ráharapott.
Azóta sem tudom megmagyarázni miért csinálta.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
Én az utolsó gondolat mellé teszek egy +1-et: Szerintem annál jobb fotókat kezd csinálni az ember, minél inkább csak egyetlen látószögre szorítkozik.
Csak el kell dönteni, hogy mindent dokumentálni akarunk vagy jó fotókkal hazatérni, ami visszaadja az esemény hangulatát, hordoznak művészi, utcai fotós, dokumentarista, stb értékéket. Ez nyilván nem lehetetlen zoom objektívvel vagy több fix üveggel felszerelkezve sem, de az emberek túlnyomó többségének inkább segítség, ha csak egyetlen látószöggel dolgozhat, mert akkor aszerint kezd helyezkedni, mozogni és kifigyelni a történéseket.
Hardcore sajtófotósok sem csinálják másként, backupnak van egy váz valami nagyobb átfogású zoom objektívvel, de az tényleg csak arra az eshetőségre, ha valami olyan történik aminél fontosabb, hogy meglegyen a fotó, mint a minősége.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én egy zoommal a kezemben azonnal átlényegülök turistamódba, ennek megfelelő kattintgatási vágyakkal. Ami nem baj, ezt kell eldönteni az elején, hogy mit akarok.
Egy fix objektívre hagyatkozva azt nézem, hogyan oldjam meg a feladatot és ennek megfelelően kattognak a kreatív energiákat kipréselő fogaskerekek. Ha nincs tétje és játszani akarok, élvezni a kreatív alkotómunkát, akkor inkább tornáztatom az agyam egy fix objektívvel.
De tény, hogy társasággal ez nem mindig jó, mert folyton elvesztenek. Turista módban meg lesz egy albumnyi fotó, amit a TV-t körbeülve, somlóival a kézben lehet nézegetni.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én street fotós vagyok, de pont arra akarok kilyukadni, hogy ezek a skillek éppen azzal jönnek, hogy a témára nem csupán dokumentumként kezdesz tekinteni, hanem játékként. Ha pedig játék, akkor legyen benne egy kicsi kihívás is meg persze el lehet engedni ha egy fotót nem sikerül meglőni. Mert nem az a lényeg, hogy hány dokumentumfotóval térsz haza, hanem van-e akár csak 2-3 igazán jó fotód ami az esemény hangulatát vissza tudja adni és több réteggel is rendelkezik (pl: játék a geometriai formákkal, perspektívával, stb).
De mondom, azzal sincs semmi baj ha valaki mindent dokumentálni akar, csak ez jellemzően nem szokott összeférni a fentiekkel. Az egyetlen fix látószög (én csinálom ezt akkor is ha csak egy zoom van nálam) viszont rákényszerít, hogy abban az adott látószögben tervezz előre mindent fejben (egy ponton már ösztönösen) és azon kapod magad, hogy több jó pillanatot kapsz el. Nem mindent, lesz amit már eleve fejben elvetsz, hogy ezt nem tudod meglőni, csak nem fog érdekelni egy idő után, megtanulod elengedni. Mert játék ez a műfaj.
Nem azt mondom, hogy így kell fotózni egy eseményt. De meg lehet próbálni, erre bátorítanék mindenkit. Ha meg tömeg van, azt is lehet eszközként használni (pl: fejek között átfotózni vagy azt lekapni amit a tömeg csinál éppen).
Ez a Hableány hajókatasztrófa másnapján készült, nem volt nálam más, csak a telefonom (kb ekv. 28mm). Nem a mentési munkát fotóztam, hanem a jelenséget, ami kialakult a hídon. A minőségért bocsi, nem otthon vagyok és ezek már átmentek az FB/Insta tömörítésén.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #36654 üzenetére
Szerintem a videósnak sem kell.
Van egy nagy rakás tök jól kinéző, hangulatos utazós videó, amik igazából csak a hely hangulatát adják vissza. Jó color grading, jó vágás, jó zene, jó hangeffektek és olyanok, mint a mozgó street fotók, miközben aligha vett fel mindent az illető, azt a 2 perces Youtube anyagot nagyon maximum 20 perc nyersből rakhatta össze.
Nekem ez sokkal őszintébben visszaadja a nyaralások hangulatát, mint amikor valaki timelapse, hyperlapse és drón felvételeket vág össze és tölteléknek belerak némi utcai járókelős b-rollt, meg a saját csaját járja körbe gimballal, miközben az a távolba mereng. Az nem nyaralás, csak annak álcázott valami, amiről pontosan tudod, hogy a csaj valójában nem erre számított, amikor összejött egy ilyen sráccal, akinek a Tinder bemutatkozásából az jött le, hogy folyton külföldre járkál.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz vakablak93 #36677 üzenetére
Rekeszeld le f/2-re és nézd meg úgy is (ha már a Fuji f/2 változatra cserén gondolkozol). Nyitva vacak, de gyorsan pucolódik róla a CA rekeszelésre.
Btw én a Viltrox 56 helyett ezért vettem Sigma 56-ot, sokkal-sokkal jobb nyitva.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz vakablak93 #36681 üzenetére
Sajnos a Sigma Contemporary sorozatban pont nincs erre megfelelő látószög (csak a 30mm f/1.4 van a 23mm és a 35mm közé beékelve), szóval ha 23mm kell, akkor a Fujifilm marad alternatívaként.
A Viltroxok többsége (de nem mindegyike) sajnos CA-ban elég csapnivaló nyitva, de már egészen kis rekeszelésre is jórészt eltűnik. Gondolkozom a Viltrox 33mm f/1.4 és a Sigma 30mm f/1.4 között (már ősszel le akartam ezt futni, de most nem sürget semmi a beszerzése), de az előbbit is úgy érdemes kezelni, hogy ez egy f/2-es objektív, amiben szükség esetén van még egy kis extra tartalék, cserébe CA-val fossa tele a képet.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #36686 üzenetére
Sosem volt a HA-n nagy Fuji dömping, inkább az Index fórumon pörögtek ezek a hirdetések jobban, de ma már akkora az átfedés a Facebookos Fuji adok/veszek csoporttal, hogy én már csak utóbbit nézem.
Egyébként is műfajilag bugyutának, ostobának és képelennek tartottam mindig az irányjelzős fórumos bohóckodást, sosem vettem semmit azon keresztül (tüntetek és bojkottálom).
-
Stauffenberg
nagyúr
Én budapestiként mondom, hogy 3 hónapig vadásztam az X-T3 vázamat, mert a jó ajánlatokat vagy elvitték előlem mire megláttam a hirdetést vagy eleve messze voltak. Nem mondom, hogy a Facebook adok-veszek sokkal jobb, mint az Index, de egy fokkal talán igen és minden Indexes hirdetést megtaláltam ott is.
HA-ról egy jó pedigréjű eladótól megvettem volna akár távolról is, de HA-ra valamiért nagyon ritkán kerülnek fel kicsit is komolyabb Fuji cuccok. Én szívesebben látnám ha a HA lenne a fotósok go-to piactere, mindenki közös érdeke egy rendes, értékelésekre épülő piactér.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az értékelési rendszernek ahhoz van köze, hogy a tőled távolabb lévő terméket is nagyobb bizalommal veszed meg látatlanban egy kiváló pedigréjű eladótól.
A helyben felbukkanó eladó X-T3-ak vagy drágák voltak vagy ami jó vételnek tűnt, azt nagyon gyorsan elvitték (nyilván én akartam kivárni valami jó vételt, mehettem volna rögtön a drágább példányokra is). A távolabbi vidéki példányokért meg kevesebben vállalják be az utazást (én is ilyen vagyok, azért ez nem az az árkategória). Nekem 3 hónapba került, amíg egy helyben átvehető, jó ajánlatra rá tudtam írni annyira korán (értsd: 2 percen belül), hogy én lehettem az első aki megnézni. Négy óra múlva tulajdonos voltam és mutatta aztán az eladó, hogy vagy ötvenen írtak rá még utánam.
-
Stauffenberg
nagyúr
Perspektivikus torzítást akartál szerintem írni.
Amúgy én is így gondolom, mert 18mm mellett azért már többet kell ügyeskedni, hogy ne nyúljanak az arcok, nyilván csoportképre jobb a nagyobb látószöge miatt, de a 23mm kevésbé fog torzítani, jobban lehet vele témát szeparálni és ha esetleg még akad is a háznál XF 18-55mm f/2.8-4, akkor kis kompromisszummal (+1 EV ISO) én azt használnám erre.
De ugye a kérdés nem ez volt, hanem az optikai minőség.
#36706 mikrofon: Szerintem egyéni ízlés kérdése, hogy egy rajzolat jobban vagy kevésbé passzol emberes témára. Van aki szerint legyen nagyon részletes és éles a rajza, mert azt lehet utólag lágyítani, más meg azt mondja jobb ha már eleve egy picit kegyes az apróbb bőrhibákkal, legalább kevesebb az utómunka. Te mit értesz ez alatt?
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha nyers fém lenne, akkor vagy nagyon nehéz döggé válna vagy a merevsége nem lenne ideális vagy a korróziónak nem tudna ellenállni. Ettől még szerintem is állhatna ellen jobban a kopásnak, léteznek azért olyan anyagukban színezett bevonatok, amik jobban ellenállnak a behatásoknak és nagyon kell bántani, hogy előbukkanjon nyers magnézium ötvözet.
Ezüst X-T3-am van, feketét akartam, de ez volt éppen jobb ajánlat. Az előző tulaj már rakott rá pár karcot. Ez van sajnos. Láttam kopott feketét belőle, egy fokkal kevésbé látványos, de nem ég és föld a különbség (én amúgy utcai fotó miatt akartam volna feketét, nem a kopás miatt, de ezzel is elvagyok).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz benedekco #36745 üzenetére
Tudom, de annyira nem fontos. A mérleg másik oldalán van, hogy amúgy olyan szép, hogy nem szívesen takarom el.
Meg amúgy hiába csillog ezüstösen, meglepő módon kevésbé feltűnő így is, mint a full fekete DSLR-szerű Panasonic vázam volt kihajtott LCD-vel. Úgy egy sunyi creepy embernek néztek, aki gyanús, így meg egy bolondos hipszternek. Utóbbi jobban kedvez a streetnek, bár lehet, hogy Józsefvárosba nem venném be így magam.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #36750 üzenetére
A környékek változnak. Engem 13 éve Józsefvárosban fényes nappal késes csávók rámoltak ki, két hete meg ugyanazon a környéken a Corvin negyednél éjjel 2 körül mászkáltam egy 165 magas vékony jógás csajjal (szóval nem a testőrömmel) és tele van fancy szórakozóhelyekkel. Régen meg választhattunk, hogy az egyetemen a lyukasórában melyik késdobálóba üljünk be egy sörre (igaz nem is lett volna pénzünk craft IPA-ra).
Amúgy meg a "rossz környék" sem azt jelenti, hogy törvényszerűen valami bajod fog esni. De minél gyakrabban fordulsz meg ott, annál nagyobb az esély. Ha meg ott élsz, kb méterre meg tudod mondani, hogy hova lépj és ne lépj, hogy elkerüld a territoriális agymenéseket.
-
Stauffenberg
nagyúr
Kérdezzük meg az Apple usereket, hogyan néz ki az alu bántalmazás után.
Amúgy meg az alu legfeljebb csak borításnak oké. Nem vagyok olyan mérnök, aki meg tudja mondani az előnyöket-hátrányokat a magnézium ötvözethez képest, de nem tartom véletlennek, hogy jellemzően borítóelemként használja az ipar, nem pedig vázanyagként (ez laptopra, telefonra egyaránt igaz).
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem tudom Ausztriában mennyi a teljes Photography Bundle, de gyanítom ez a 13€ körüli összeg ott is. Innen nézve a mobilos Lightroom önmagában 5,5€ áron szerintem kifejezetten szar ajánlat, mivel a desktop csomaghoz jár a mobilos is.
Btw szerintem nagyon jól integárlódnak egymásba, például az összes desktop presetet is átszinkronizálja. Mobilon egyértelműen ez a legjobb képszerkesztő az összes közül. Desktopon meg... hát nagyon nem tudom megszokni, hogy a Classic és a sima még mindig két külön filozófia és a sima sokkal butább. Pedig a felületét ezerszer jobb használni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Elektrosokk #36773 üzenetére
Én az X-T30II és X-E4 között őrlődtem múlt ősszel, amikor lejött, hogy az X-T3 méltatlanul alul van/volt értékelve (nem tudom az aktuális árakat) a többi vázhoz képest és inkább azt vettem. Van talán két filmszim ami így nincs meg vázon belül, hiába ugyanaz a szenzor generció, hát akkor kapják be tövig, ezzel engem nem fognak a saját logikájukra rákényszeríteni.
A T30-as szerintem nem annyival kisebb, hogy számottevő legyen, de persze elfogadom ha valakinek az a pár milliméter is számít, de a T3 sokkal többet tud.
Csak az X-E4-re tudnám mondani, hogy érezhetően kompaktabb (volt E2-esem), de nem tetszett, hogy ennyire lepusztították róla a kezelőszerveket. Streetre oké lett volna, de másra nem annyira.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Elektrosokk #36780 üzenetére
Nekem az X-A1 volt az első, az a mai napig megvan (bár már nagyon ritkán nyomogatom). Azóta sem volt még egy olyan gépem, ami annyit volt velem a táskámban és egy időben minden szabad pár órámban munka után sétáltam egyet és street fotóztam vele.
Ha nem lenne olyan határtalan szar benne az AF, akkor a mai napig szívesen cipelném. Az X-T3 közel sincs velem annyit, inkább akkor sétáltatom meg, mikor dedikáltan fotózós sétára megyek otthonról.
-
Stauffenberg
nagyúr
Még egyelőre a vágyakozó fázisban vagy, amikor a nem létezőt keresed, hanem egy hipotetikus rendszert.
Nem tudjuk megmondani helyetted, hogy melyik kompromisszum lesz a számodra a leginkább elfogadható. Én fél éve MFT-ről váltva tépelődtem ugyanezen, de ha előbb jön a Panasonic S5 II, akkor komolyan gondolkodóba ejtett volna. Nekem az most a legjobb ár/érték arányú váz a piacon és bár nyilván mi itt a Fujifilmszimek Fajtisztasági Felsőbbrendűség Lovagrendjének tagjai vagyunk, de nekem komolyan hiányzik, hogy legyen akár csak egyetlen olyan filmszim/profil, ami úgy tud ízlésesen neutrális lenni, mint a Panasonic, hogy van rajta egy csipetnyi funky, de nem húz el semmit drámaian (talán a Canon áll ehhez a legközelebb nekem).
Aztán végül engem a third party gyártók győztek meg a Fuji mellett. A Sigma Contemporary (APS-C) sor kijött Fujira és úgy vagyok vele, hogy mit szenvedjek én hozzájuk képest minimum kétszer drágább, kevésbé fényerős belépő Full Frame objektívekkel, amikkel összességében ugyanott vagyok, csak több pénzért. De a Viltroxok sem rossz alternatívák, de a CA-ban gyengébb olcsó darabokra érdemes úgy nézni, hogy ezek f/2-es objektívek, amiket végszükség esetén lehet nyitni f/1.4-ig is.
De a levetett régebbi generációs fixek is egész emészthető árban mennek a használt piacon (35mm f/1.4, 56mm f/1.2), de ott ugye kompromisszum, hogy hát... izé... nem túl gyorsak (egyébként a Sigma 56mm f/1.4 sem, én korábban Sony vázon próbáltam, ott sokkal harapósabb volt, nem hardveres oka van, remélem még javulni fog FW frissítésekkel).
Akármennyire is összeérnek már a felsőkategóriás APS-C és a belépő Full Frame váz árak, sajnos vagy nem sajnos még mindig áll a mondás, hogy ha kicsi, fényerős és megfizethető objektív kell, az még mindig csak crop vázon adódik jobb eséllyel (kivételek akadhatnak). Én ennyi kiváló, megfizethető f/1.4-es vagy akár f/1.2-es objektív mellett nem tudom azt mondani, hogy Full Frame ~f/2 objektívekért mindenképpen oda akarom adni a fél vesém.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Elektrosokk #36807 üzenetére
Német Amazonon is majdnem 90 EUR ideszállítással együtt. Nem az áfa a baj, hanem az, hogy minden gyártónál elszálltak az árak a csillagos egekbe.
Kell a lítium a Teslákba.
Én is vennék még 2-3 új akkut az X-T3-ba, de nem akarok erre 100 ezret áldozni. A puffadós utángyártott sztorik miatt meg fázom tőlük.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz makosp #36812 üzenetére
Ha jól vettem ki szállítással együtt (szállítási módtól függően) nagyjából 110 EUR a vége, ami bő 21 ezer forint darabonként. Lehet darabonként is venni, az 68 EUR-ra jön ki szállítással, ami már 25.800 Ft napi árfolyamon.
Az itthoni ár 27.890 Ft.
Hát döntse el mindenki, hogy egy német webshophoz kötődő jótállással ki tud-e békülni ekkora árkedvezmény mellett. A dupla pakk ha kapható lenne itthon hasonló (~41k) áron, el is gondolkoznék rajta.
Vagy ha van valakinek hosszú távú jó tapasztalata valamely utángyártottal, nekem az is jó.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Elektrosokk #36824 üzenetére
Itt végig tudod nézni milyen az L-bajonett felhozatal, nem csak Panasonic, de Leica és Sigma viszonylatban is.
A Panasonicnak van egy megfizethető f/1.8-as fix sora, de eléggé méretes darabok sajnos. Bár passzolnak egy S5 II jellegű vázhoz, de tényleg nem kicsik.
A Sigmára ugyanez igaz, van Contemporary sorozat már FF-re is, de f/2 és f/2.8 mellett bennem abszolút megkérdőjelezi, hogy van-e bármilyen létjogosultságuk az APS-C vonal mellett, ahol olcsóbban adnak egy ugyanazt lefedő f/1.4-es sort. Amit nyersz a szenzoron, veszítsd el a fényerőn? Nem látom értemét.
Ha feljebb akarsz lépni fényerőben/minőségben, arra is van bőséggel ajánlat. Ez inkább egy melós rendszer benyomását kelti, nem olyat, ahol tobzódás van a kompakt cuccokból (is).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #36845 üzenetére
Amúgy mik ezek a helyzetek? Szerintem egy nagy átfogású zoomnál egyébként maga az átfogás lesz inkább ami eladja az objektívet, semmint a kinyerhető képminőség.
Azért egy 16-80mm esetén a mai technológiai környezetben már nem kéne okvetlenül valami határ fost várni, ez nem olyan nagyon nagy átfogás (ugyanezt a tartományt lefedő Panasonic 12-60mm és a Pana-Leica 12-60mm közti különbségen is látszik, hogy meg lehet úgy is csinálni, hogy képeslap gyártásra turista módban tök oké legyen, de az szemmel látható összegbe is fog kerülni, de amúgy Instagramos fotókra, 1080x1080-ra leméretezve a Lumix is megtette, pedig amúgy képileg nem tartom sokra, csak nagyon kényelmes ez a tartomány és nem ért nekem 200 ezres ráfizetést a Leica változat).
Én is gondolkozom, hogy az XF 18-55-öt becserélem idővel egy XF 16-80-ra, de most egyelőre a széleslátó végén az a +1 EV fényerő többet ér nekem egy IBIS nélküli gépen, ez kijött a téli hónapokban is, amikor hamar sötétedik és limitált volt az időm. Persze előtte azért letesztelném, főleg becsillanásokra. Az XF 18-55 például olyan utcai/családi/utazós/modell fotóra, ahol szemből telibe ver a nap, elég jól teljesít (értsd: számomra ízlésesen kezeli ezt a szitut, míg a korábbi Lumix 12-60mm teljesen elvérzett, nagyon ronda flair-t és lilás/zöldes foltokat produkált).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #36855 üzenetére
A kidobást szó szerint kell érteni, költözködés után egy leselejtezett, de eléggé elöregedett darabot vettem elő véletlenül és szépen lecsiszoltam vele egy objektív bevonatát.
Először azt hittem csak szétkent valami trutyit, rámentem még párszor vele, aztán kiderült, hogy nem ez volt a gond...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz SidCorky #36873 üzenetére
Ezt már én is hallani akarom, noha nem vagyok szemüveges, de objektíveim vannak.
A LensPen sem mindenható sajnos, az is kicsit elkeni a szennyeződést (pl: véletlenül rákerült ujjlenyomatot nem olyan könnyű leszedni vele), bár eddig nekem az vált be a legjobb hatásfokkal.
-
Stauffenberg
nagyúr
Igaz nekem csak napszemüvegem van, de a szemüvegek mellé adott fél zsebkendőnyi, nagyon finom szövésű mikroszálas kendők nekem mindig csak szétkenik a lencsén a dzsuvát.
Én ilyesmi általános célú törlőkendőt használok, ezerszer könnyebben pucol. Ha poros, előtte a LensPen ecset részével lecsapatom róla, aztán ezzel megyek át rajta. Igaz én csak egy nem dioptriás napszemüveget kockáztatok vele, de eddig semmi baja (kb 3 éve van meg).
A monitorokat is ezzel takarítom, az egyik kendőt nedvesen, másikat szárazon. A matt asztali monitor miatt nem aggódom, majd meglátjuk mit tesz hosszabb távon a szuperkényes MacBook kijelzővel...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
A MacBook kijelzője elképesztően gyűjt minden lófaszt, öt méteren belül eltüsszented magad háttal a gépnek és máris megjelennek rajta foltok vagy ugyanabban a háztartásban pucolsz narancsot két szobával odébb, de akkor is foltos lesz, hát még ha főzés közben odateszed a konyhapult legvégére, méterekre az eseményektől, hogy megnézz közben egy jó doksifilmet, biztosan összeszed valamit, nem beszélve arról, hogy ha vannak macskáid (nekem vannak), akkor biztosan felkavarnak némi port/szöszt, amit a kijelző fog összegyűjteni (hatékonyabb, mint egy robotporszívó).
Sokszor a foltok le sem jönnek tisztítószer vagy izopropil-alkohol nélkül (utóbbi amúgy az Apple hivatalos ajánlása). Ha még idejében nekimegyek, mielőtt rászáradna, akkor a víz is elég neki, aztán áttörlöm szárazzal.
Én ezt a staingate dolgot elengedtem, nem rakok a kijelző alá semmit lecsukás előtt. Persze majd utálni fogom magam, mikor lemállik a bevonat, de legalább lesz még egy okom szidni az Apple-t, hogy rendeltetésszerű használat mellett mi történik vele 3-4 év alatt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #36899 üzenetére
Tudom mi okozza a staingate gondot, de nem tudom minden alkalommal áttörölni a billentyűzetet, ha lecsukom a gépet. Rohanok el otthonról, beülök egy kávézóba, eljövök egy találkozóról, nem tudom mindig megtörölni. Nyilván erre lehet rendszeresíteni egy vékony kendőt, mint arn is, de inkább az van, hogy próbálom kb hetente takarítani a gépet (kijelzőt és billentyűzetet is áttörölve) és reménykedni abban, hogy így azért tovább húzza.
Amúgy meg kismillió féle bevonat létezik, nem is értem az Apple miért egy olyat használ, ami rendeltetésszerű használat mellett lemállik és a javítása gyakorlatilag gazdasági totálkár. Bár elvileg (hangsúlyos az elvileg szó) az utóbbi években kiadott gépeknél már tartósabb a bevonat. Ismerek szakit, aki Apple cuccok javításával foglalkozik, majd rákérdezek nála mi a tapasztalat M1-től felfelé, azért az első példányok már fordulnak rá a 3 éves korra.
-
Stauffenberg
nagyúr
X-A1-et és az X-E2-t is féltokba tettem és semmi extra markolat nem kellett, pont annyi fogást adott, amitől nekem több nem kellett.
Az X-T3-ra már nem raktam semmi, de egy féltokra azért gondoltam, ha másért nem, hát design miatt. Na jó, meg mert nincs IBIS és néha valaminek nekitámasztom a gépet és az meg tudja karcolni a kényes kis festését.
-
Stauffenberg
nagyúr
Változó, Fujival nem mindig szerkesztek RAW-t, csak ha nagyon muszáj, ha két-három fotóról van szó Instagramos kimenettel, akkor gyakran a mobilos Lightroomban szerkesztem csupán (ott sem nagyon, kicsit rántok a görbén, esetleg egy picikét belenyúlok a HSL-be).
De nagyobb mennyiségű batch edit mellett már kell nekem a nagy képernyő, hogy jobban átlássam az átlátni valót, meg ha portré sorozatról van szó és esetleg retus is kell, akkor ragaszkodom a nem tapicskolós bevitelhez (egér vagy a Wacom deszkám). Lehet az iPad 12" neked erre elég lenne, nekem a 13" méretű MacBook is túl kicsi, ezért van egy 27" 4K monitorom.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz gery2123 #36940 üzenetére
Először is üdv a klubban!
Másodszor pedig amit találtál az egy recept, valamilyen konkrét képi világ eléréséhez és ennek a Classic Chrome az alapja. Olyan, mint egy preset a vázon belül. Csak a Jpeg-re van hatással, legjobb tudomásom szerint nem ágyazza be a RAW fájlba (csak a felhasznált filmszimulációs módot, de azt is tudod utólag változtatni). -
Stauffenberg
nagyúr
Amúgy a vállalatok maguknak is köszönhetik, hogy kezdenek elszabadulni a munkavállalói bérigények. Mesterségesen felfújták az árakat (lásd: greedflation), mert volt mire hivatkozni (covid, chiphiány, ukrajna, gazdasági válság). Egyre több jegybank, elemző, közgazdász áll be amögé, hogy a vállalatok kapzsisága okozza az elszabadult inflációt.
Az így szerzett többlet profitról nem hajlandók lemondani, így ha több a bérköltség, mert az alkalmazottak nyögik az inflációt, tovább emelik az árakat, ha pedig vagyonadó emeléssel fenyeget egy kormány, egyszerűen elköltöznek máshova. Mint a norvég szupergazdagok, akik sérelmezték, hogy már 1,1%-ra (!) emelték a vagyonadó felső határát (az alsó amúgy 0,7%) és sípolnak a sajtóban, hogy "felelős cégvezetőként" nincs más választásuk, mint adóparadicsomokba költözni a fojtogatás elől.
Blöee...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz El Joe #36994 üzenetére
Szerintem nem jegelték az X100V gyártását, hanem a rendelések felvételét szüneteltetik, hogy utolérjék magukat a gyártással. Akkora generált hype lett körülötte, hogy egy időre teljesen lehetetlenné vált hozzájutni és még a használt példányok is drágábban mentek, mint az új.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz El Joe #36997 üzenetére
Nekem csak ez van meg:
Fujifilm Japan is temporarily ceasing X100V orders due to having too many to processItt pontosan azt írják, hogy csak a rendelésfelvételt állították le (ez disztribútoroknak szól, attól még a kereskedők vehettek fel rendelést vásárlóktól), mert annyi back order volt (ez a kereskedelemi terminológiában azt jelenti, hogy olyan eszközre adsz le utánrendelést, ami pillanatnyilag nem áll rendelkezésre).
A cél az volt, hogy a gyártással utolérjék magukat.
A hype pedig a TikTokról indult, amikor egy influencer csinált egy videót arról, hogy mivel fotóz és a tini meg kora 20 éves korosztály megőrült ettől és egyre többen és többen vásároltak be és csináltak ugyanilyen videókat, ami addig hajtotta a dolgot, hogy elfogytak a polcokról és már egészen az első X100-ig visszamenőleg a használt árakat is elkezdte felhajtani a kereslet.
Amúgy van ezzel párhuzamosan egy másik hype is ugyanebben a korosztályban, elkezdték felvásárolni a 20 éves, 2-3 megapixeles kompaktokat is, mint "vintage" fényképező. Ez most olyan, mint amikor én voltam ennyi és mindenki Nikon F-et meg Canon AE-1-et kutatott az eBay-en és felverték a csillagos egekbe az árakat. Nekem mindig is volt egy vintage becsípődésem, eleve egy Olympus OM-10-esen és Fujica ST-F-en tanultam fotózni és már kinéztem egy Nikon F-et, ami akkor 20 ezer körül ment, aztán jött a hype és 150 ezerig meg sem állt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz p_adam #37000 üzenetére
A Fujifilm X100V egyetlen igazán jó alternatívája egy másik Fujifilm váz, de nem bánom ha azoknak nem hajtják fel az árát, mert jó lenne az X-E5 után egy jóárasított X-E4-et behúznom másodváznak.
Amúgy meg remélem tudjátok, hogy amint lecseng a hype, embertelen mennyiségű megunt és alig használt X100V szabadul majd rá a használt piacra. Ez a hype-ok anatómiája, soka megveszik hirtelen felindulásból, aztán kiderül, hogy macerább hurcolni, mint az iPhone-t és nem esnek ki belőle feltétlenül jobb fotók (ha meg igen, sem biztos, hogy látja az érdemi különbséget hozzáértés hiányában) és mivel már a többiek sem menőznek vele, csak a port kezdi fogni.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Milyen TV-t vegyek?
- Nintendo Switch
- Házimozi belépő szinten
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Windows 11
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs