-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#92251648
törölt tag
Ez egy nyitott fórum, amit sokan olvasnak. Az elmúlt napokban többször is előkerültek azok a tévedések, félreértések, amiket megpróbáltam tisztába tenni. Nem téged, hanem a félreértéseket. Bocs, hogy pont a Te hozzászólásod kapcsán tettem ezt, de jó apropót adott! Nehéz megérteni, hogy ha mindennel tisztában vagy és ennyire nehezen viseled a válaszokat, akkor miért kérdezel.
-
#92251648
törölt tag
Nincs gond. Ha mindenki a leírt sorokat próbálná értelmezni és nem keresne valami odaképzelt mögöttes mondandót, sokkal békésebb lenne ez a topik is.
Annyit azért még elárulhatnál, hogy egy szerinted is rengeteg basszussal rendelkező felvételnél miért alkalmazol plusz kiemelést. Vagy csak úgy maradt évekkel ezelőtt?
-
-
#92251648
törölt tag
Hogy hibásak-e, azt innen nem tudom megállapítani, de hogy mindkét doboz ugyanazt produkálja, az nagyban csökkenti az hiba valószínűségét. Továbbra is arra tippelek, hogy nem felelnek meg a céljaidra. A Denon erősítő 50 Wattja elégséges kell legyen.
Ha egy hangszórót túlterhelünk, azaz túl nagy áramot zavarunk át rajta, a lengőtekercs felmelegszik, a huzal szigetelése elég, átüt rajta az áram, a menetek között elektromos rövidzár jön létre, ami tovább növeli az átfolyó áram erősségét, a tekercs felizzik, majd megszakad, a hangszóró illat- és füstjelekkel búcsúzva örökre elhallgat. Ha észbe kapva közbeavatkozunk, esetleg nem halálozik el teljesen, de a megpirult szigetelés néhol már nem látja el feladatát, néhány menet között átvezethet, a zárlat miatt lecsökkent impedancia pedig erősen leterheli az erősítőt.
-
#92251648
törölt tag
Ha néhány menet zárlatos, attól csökkenhet a hangszóró érzékenysége, némileg torzíthat is, de amit te hallasz, az szerintem egészen más, bár az általad használt igéket (zörög, zizeg) nehéz beazonosítani. Esetleg készíts a jelenségről egy felvételt és tedd közzé!
4,6 ohm DC ellenállás normális egy 8 ohmos névleges impedanciájú hangsugárzónál. Utóbbi adat sem fix érték, néhány frekvencián simán csökkenhet 6 ohm alá is, de ezt egy ellenállásmérővel nem tudod mérni.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #90500 üzenetére
"Csak reméltem, hogy otthon nem ez a "kép" fogad, amely kétségemre rá is erősített a szalonban az eladó, mondván: "ez stúdió hangfal, mint a neve alapján is tudni lehet, tehát sosem lesz nagy tere, inkább a pontosság jellemző rá"
Melyik stúdióban használnak ilyen hangsugárzót? Kicsit elmélázhatunk azon, hogy a stúdióban alkalmazott hangdobozoknak "sosem lesz nagy tere, inkább a pontosság jellemző rájuk", akkor a felvételek készítésekor mégis miként állítják be a térhatást?
"Egy jó koncertteremben nincsenek visszaverődések."
A koncerttermekben sokkal több visszaverődés jön létre, mint otthon a szobádban. Az általad említett Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem nagytermének akusztikájáról részletes dokumentáció jelent meg a pár évvel ezelőtti felújításkor. Abban szépen le van írva, az utózengést milyen értékre igyekeztek és tudták beállítani az átalakítással. Egyáltalán nem a nulla érték volt a cél, butaság is lett volna. Az akusztikus hangszerek eleve úgy vannak kitalálva, hogy a terem rásegít a hangjukra. Visszaverődések nélküli akusztikai térben szerintem nem tudnál végigülni egy koncertet, mert nagyon kellemetlen érzés ilyen helyiségben lenni.
"Ott nincs semmilyen visszaverődés a falakról. Még soha nem halottam fantom háttér hangokat sehonnan sem, pedig érzékeny vagyok az ilyesmire."
Biztosíthatlak róla, hogy minden irányból hallasz visszavert hangokat, de a szemből érkező direkt hang relatív erőssége, illetve a látvány azt mondatja az agyaddal, hogy csak szemből hallod a műsort. Ha van kedved hozzá, legközelebb koncert közben néhány pillanatra tedd a két tenyeredet a füleid mögé, azaz árnyékold be őket hátulról, aztán tedd le a kezeidet! Ha nem hallasz különbséget, akkor igazad van.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #90502 üzenetére
Ha a hangnyomást elfogadjuk egy dinamikai paraméternek, akkor számomra igen sok köze van a hangminőséghez. De míg a hangminőség fogalma nincs definiálva, nem tudunk vitatkozni róla.
Az MP3 témához... néhány évvel ezelőtt kb félszáz résztvevővel lefolytattam egy kísérletet. Ugyanazt a zenei részletet játszottam le MP3 és Wave formátumokban. A feladat csupán annyi volt, hogy meg kellett tippelni, melyik volt az MP3. A résztvevők kb 60 %-a adott helyes választ. Volt köztük laikustól a hangmérnökig mindenféle egyed. Azóta is több alkalommal vicceltem már meg hallgatóságot a rossz hírű MP3 tömörítéssel. A történettől függetlenül persze egyetértek veled, törekedjünk a lehető legjobb forrásanyagra, de ha egy kedvenc muzsikám csak MP3-ban érhető el, akkor sem szoktam elfolyatni a véremet zenehallgatás közben. És hogy borzoljam a kedélyeket, az elmélet ellenére a FLAC és tömörítetlen Wave anyag sem szól mindig ugyanúgy, szóval a FLAC sem mindenható, csak egy vállalható kompromisszum.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #90527 üzenetére
Nyugodj meg, ez mindennél fontosabb! Én csupán a furcsa kijelentéseidre reagáltam, azokkal van vitám, nem veled, de ne kelljen már ezt 2 naponta leírni ebben a topikban! Az ilyen mellékvágányokat hagyjuk inkább a pszichológusokra!
A kereskedő is szakértő, de általában egy másik szakmához ért. A hazaiak közül én igen kevésnek a szavára adok (most hirtelen csak 3 személy jutott eszembe), neked is ezt javaslom.
A "konstans visszhang" kifejezést nem tudom értelmezni, de a koncerttermek akusztikáját jellemzően előre megtervezik. Így volt ez a MÜPA és a Zeneakadémia nagyterme esetében is. A terem méreteitől, a nézők számától, a zenei műfajoktól és a várható programoktól függően választják meg a paramétereket, pl. az utózengési időt, ami - állításoddal dacolva - soha nem nulla, jellemzően 0,5 - 1,5 sec között van. Mivel a MÜPA-ról már a tervezés idején lehetett tudni, hogy széles műfaji palettát fogad majd be, az akusztikáját úgy találták ki, hogy az aktuális műsorhoz lehessen igazítani. Mivel gyakran jársz oda, biztosan észrevetted már, hogy a falak és néhány berendezési tárgy nem mindig ugyanúgy állnak.
Hogy miért találták ki a soksávos mozihangot, az egy elég hosszú történet és nem is kizárólag műszaki terület, szóval nem vágnék itt bele, de az okok között szerepelt a lakószobák jellemzően rossz akusztikája is. Ezek a problémák néha kevésbé fájdalmasak, ha körbevesszük magunkat hangsugárzókkal.
Az MP3-as kísérletem nem a megvezetésről szólt, hiszen senkit sem befolyásoltam, egy teljesen egyszerű kérdésre kellett válaszolniuk. Voltak köztük igen tapasztalt fülűek is, de szerintem a hifisták többsége is megbukna egy ilyen teszten.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz #10726912 #90530 üzenetére
Ha a piacon két paradicsom közül meg kell állapítanod, hogy melyik a magyar és melyik a spanyol, abban mi az átverés? Ha nem tudod magabiztosan megválaszolni a kérdést, akkor milyen alapon esküdsz fel bármelyikre is? Részemről csupán ennyi volt a történet tanulsága.
Én úgy látom, itt senki nem biztatott senkit arra, hogy dobja ki a FLAC, vagy bármiféle formátumú zenegyűjteményét és cserélje le MP3 állományokra. De legalább ekkora túlkapások azon kijelentések is, hogy az MP3 ördögtől való és komoly hifista nem engedi a rendszere közelébe. Biztos vagyok benne, hogy a lakószobák akusztikája és a többségében gagyi berendezések jóval többet vesznek el az általad célként megfogalmazott "valódi hangból", mint az MP3 tömörítés.
"Vallom, hogy a zenehallgatást a tudatunk is befolyásolja, így tudnia kell mindenkinek, hogy mit hall, milyen formátum, milyen felbontás, stb és pártatlanul dönthessen mindenki, a pillanatnyi zeneélményre alapozva.."
Ezt most nem értem. Ha magabiztosan képes vagy detektálni a formátumok közötti hallható különbségeket, miért van szükséged arra az infóra, hogy éppen milyen formátumú műsort hallgatsz? Lehet, hogy kellene egy néha felvillanó, nagy, piros, "Tökéletes hangminőség" feliratú lámpa a rendszereinkbe és ezzel meg is van oldva a hifizés nagy problémája? Bevallom neked, mikor zenét választok és hallgatok, fogalmam sincs, milyen formátum kerül a lejátszási listára, szándékosan nem íratom ki a szoftverrel. Ezzel akkor én most át vagyok verve? Nem hiszem. Inkább csak Te és én más üzemmódban űzzük ezt a hobbit. OK, tudom, az igazán haladó hobbitársak már évek óta túl vannak magán a zenén és ők már "e" betű nélküli zen állapotban tudnak hifizni, de nekem még nem sikerült odáig fejlődnöm és remélhetően soha nem érek el arra a szintre.
-
#92251648
törölt tag
válasz Kiskokó #90614 üzenetére
A gazdagon párnázott kanapék nem feltétlenül szerencsések a hangzás szempontjából, mert komoly energiát tudnak elszívni a basszus tartományban. Ennél valószínűbb, hogy a hallgatási pontod olyan szerencsétlen helyre került, ahol több akusztikai kioltás is létrejön. Ilyenek általában a szoba közepén, a faltávolságok felezőpontjánál vannak.
-
#92251648
törölt tag
válasz Pazolini #90648 üzenetére
Talán az volt az eredeti felállás, amit írsz, de mára nagyon átalakultak a célok. Szerintem manapság az a hifista, aki szeret pénzt költeni otthoni audio eszközökre. Ennek nincs köze sem a filozófiához, sem a zeneművészethez, azok más ágak, más hobbik, más tudományok. Na jó, a fórumozásnak van némi köze a filozófiához.
-
#92251648
törölt tag
válasz Eugene Roe #90668 üzenetére
Ha csak a hangnyomást vizsgáljuk, 25 Hz-en is adhat ki energiát magából egy kicsi hangszóró, ha ennek megfelelően van illesztve, méretezve a doboz, csak közben a torzítása felszökik 10-30 %-ra. Szóval igen, le tud menni mélyre, csak ennek komoly ára van. Ez tipikusan az az eset, amikor a kevesebb a több.
-
#92251648
törölt tag
-
#92251648
törölt tag
válasz Dorian #90689 üzenetére
"...mindenképp a szoba berendezése az első lépés"
Ideális esetben, mikor már a tervezés során megjelenik a szempontok között az akusztika, úgy alakítjuk ki a szoba berendezését, a falszerkezeteket, burkolatokat, hogy azzal már eleve egy jó akusztikát kapunk, amin utólag maximum finomhangolni kell. Az akusztika tökéletesen modellezhető, tervezhető, nincs szükség találgatásokra, többszöri nekifutásra.
Mikor egy már berendezett, belakott szobát próbálunk feljavítani akusztikailag, az kicsit a gányolás kategória egy előre jól kitalált, megtervezett szobához képest. Sajnos az esetek többségében utólag próbálunk faragni a helyzeten, ami rengeteg kompromisszummal jár. Fel kell borítanunk a szoba megszokott rendjét, látszó panelekkel kell operálnunk és a feleséget is meg kell győznünk a beavatkozás létjogosultságáról. Ez legalább akkora feladat, mint jól megtervezni egy új szobát.
-
#92251648
törölt tag
válasz Kiskokó #90695 üzenetére
Amennyiben több utas hangdobozról van szó, nem javaslom az elfektetését, mert ahogy mozogsz jobbra-balra, változik a hangszórók fázisviszonya, ami jól megkavarja az átvitelt. Nem véletlen, hogy néhány komolyabb stúdió monitoroknál, ahol megengedett/szükséges az elfektetés, az előlap is elforgatható, így a közép- és magassugárzó egymás felett lesz mindkét esetben.
-
#92251648
törölt tag
válasz ctrlaltdel13 #90929 üzenetére
Szépen leírtad az egyik módszert, amivel viszonylag gyorsan fel lehet ismerni a rossz lejátszó rendszert. Pár évtizeddel ezelőtt a HiFi magazin szerkesztői is alkalmazták. Egy jó lánc megfelelő akusztikai környezetben szabad mozgást enged anélkül, hogy durva különbségeket éreznél. Ha a fejed mozgatása nagy eltéréseket okoz zenehallgatás közben, akkor ott valami nem kerek.
-
#92251648
törölt tag
válasz ctrlaltdel13 #90974 üzenetére
Minél problémásabb az akusztikai környezet, annál nagyobb jelentősége van a hangforrás és a hallgató elhelyezkedésének. Ez valóban sokszor leírtam, így sok helyen olvashattad is. De az tényleg csúnya baleset, ha egy fejdöntés miatt szétesik a sztereó színpadkép.
-
#92251648
törölt tag
válasz ctrlaltdel13 #90991 üzenetére
"Nem szét esik a szinpad kép,de az előadó színpadi elhelyezkedése igenis változik."
Ez valamennyire normális, főleg kis hallgatási és bázistávolság esetén.
-
#92251648
törölt tag
válasz Snoop-y #91349 üzenetére
Nincs ott semmi dráma, csak kicsit furmányosnak kell lenni és egész jó akusztika alakítható ki. Legalább annyi előnye van a szobád elrendezésének, mint hátránya. Pl. nem a faltól 30 cm távolságra van a füled zenehallgatás közben, mint sokaknak. Nagy tér és megtört felületek vannak, így az állóhullámok kevésbé idegesítenek... és még a pizzából is maradt 2 szelet.
-
#92251648
törölt tag
válasz alphamooncam #91423 üzenetére
Attól tartok, ha valaki kevesli a felharmonikusokat otthoni zenehallgatás közben, akkor nem a hangfelvételeket kellene eltekergetnie, hanem a lejátszó rendszerét rendbe tenni.
-
#92251648
törölt tag
Félreértést gyanítok. A torzításnak sok fajtája van, de egyiket sem szeretjük, csak némelyikre kevésbé vagyunk érzékenyek, mint másokra.
A páros harmonikusok zeneileg ugyanazt a hangmagasságot jelentik, csak más-más oktávban. A 440 Hz-es A4 zenei hangnak bármelyik páros al- és felharmonikusa szintén A hang. Jelenlétük számunkra kevésbé zavaró, viszont ha a jelenléti arányukat változtatod, azzal meghamisítod a hangszíneket. Stúdiókban használunk ilyen eszközöket, Octaver és Exciter a nevük, hangszerek hangzásának változtatására, dúsítására való, de egy lejátszó rendszerbe ilyesmit illeszteni hiba. Játszani persze lehet velük, ahogy bármi mással is.
A páratlan felharmonikusok jelenléte az emberi fül számára kevésbé kellemes, érzékenyebbek vagyunk rájuk, emiatt elnyomásukra nagyobb figyelem jut, mint a páros torzításra, pl. erősítő, hangsugárzó mérésnél, tervezésnél.
Semmiféle torzítás sem kívánatos a lejátszó rendszerben, ami szép, de persze elérhetetlen cél, ám törekedni lehet és kell rá.
-
#92251648
törölt tag
válasz #01758976 #91822 üzenetére
"Vegyünk pár nem ma kezdő „zenebolondot” innen a fórumról. Gyuri, Ear, fapaci, te. Lefogadom, hogy mindőtök rendszerében, van legalább egy valami elem, ami nem régebbi egy évesnél."
Nagy összegben ne fogadj! Jelenlegi rendszerem legfiatalabb eleme 3 éve érkezett hozzám, azóta semmit nem cseréltem, csak lakást, de ezt nem nevezném HiFi beruházásnak.
Mindig van feljebb, de a HiFi "fejlesztések" többsége inkább oldalazó mozgást végez, nem mutat tisztán felfelé. A jelenlegi láncom bekerülési költsége pont ötöde az egykori legdrágább rendszeremnek, de semmilyen szempontból sem marad el annak produkciójától, sőt... A folyamatos cserélgetések inkább a vásárlás és birtoklás adta élvezetet szolgálják, amiből nem kötelezően, de ki lehet gyógyulni.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #91867 üzenetére
Miért ne értenék egyet veled?
-
#92251648
törölt tag
válasz #01758976 #91894 üzenetére
A legújabb LuXor PC-t használom otthon, jobban mondva az új széria prototípusát, ami kb 2,5 éve készült el, tehát kicsit sarkítottam a 3 évvel, bocsánat!
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #91904 üzenetére
Azt gondolom, felesleges ilyen erőltetett minőségi listákat felállítani a különféle médiumok között. Az analóg lemezjátszónak, CD-nek, PC-nek még sokáig meglesz a maga jellegzetes hangja, talán soha nem is fognak ugyanúgy szólni, de teljesen mindegy, hiszen az emberek többsége - velem együtt - nem kizárólag hangzás alapján választ magának eszközöket. Ha csak ez lenne a szempont, akkor soha nem csomagoltam volna el a lemezjátszómat és nem aludna a szekrény mélyén immáron két évtizede.
-
#92251648
törölt tag
válasz #10726912 #92239 üzenetére
"... a zenehallgatás és a hifizés között hatalmas különbségek vannak és ez egy hifi fórum."
Ez a kijelentés nagyon hasonlít egy pár évvel ezelőtti mondatra, amit egy szintén Tigris nevezetű fórumtárs írt az AVX-en, mégpedig hogy ő már annyira haladó hifista, hogy maga mögött hagyta a zenehallgatást. Nehezen feledhető szavak, sokunknak rendszeresen eszébe jutnak azóta is. Zenehallgatás nélkül miként értelmezzük a hifizést? Egykor a zenehallgatásról szólt, de lehetséges, hogy időközben lemaradtam valami fontos fejleményről.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz krichd1 #92261 üzenetére
Mióta az internetnek köszönhetően mindenki ért mindenhez (is), a gyártók és a magazinok szépen leszoktak a mérési adatok publikálásáról, mert néha durván félremagyarázták, tévesen értelmezték azokat az önjelölt "szakértők". A hifizés sokak számára szimpla vásárlási versenyt jelent, nem céljuk a kapcsolódó jelenségek megértése, a műszaki adatok értelmezése. Őket csak az érdekli, hogy mivel járnak a legjobban, de ennek nem szeretnének utána járni, inkább valaki mondja meg nekik a tutit 5 szóban. Az ide beírt kérdések többsége is erről szól.
-
#92251648
törölt tag
-
#92251648
törölt tag
válasz #10726912 #92281 üzenetére
Elolvastam párszor a hozzászólásodat, de még mindig nem világos, mit szerettél volna mondani vele. Zenehallgatás közben nem érzékelek múltidézést, minden jelen időben zajlik, az élmény azonnali. Hogy zenét sokféle eszközön lehet hallgatni? Ez így van, de hifizni is sok módon lehet, ahogy az e topikban is tetten érhető. Hifistának vallja magát az a hobbitárs is, aki 40e forintból próbál komplett lejátszó láncot építeni, miközben más hifisták ezen összeg sokszorosát költik egyetlen kábelre. A rengeteg különbség mellett egy közös pont biztosan lesz köztük: mindannyian zenét hallgatnak a rendszereiken. Akkor hát miért is akarod a zenehallgatást kivenni a HiFi-ből?
-
#92251648
törölt tag
válasz #10726912 #92311 üzenetére
Kétlem, hogy bármi jelentősége lenne annak, Te vagy én mit értünk HiFi alatt, ezért nem is engedném bő lére a témát. Amit a környékünkön hifizés címszó alatt művelnek, annak többsége nem tartozik a HiFi eredeti berkeibe. Tőlünk kicsit nyugatabbra nem is igazán használták rá a HiFi kifejezést, egyszerűen csak stereo néven emlegették az otthoni zenelejátszó eszközöket. A HiFi kicsit több az ilyen eszközök vásárlásánál, de nálunk már régen elmosódtak a határok.
Felesleges azon igyekezned, hogy a HiFi és a zenehallgatás közé árkot áss, mert ezek bár önálló, egymás nélkül is űzhető hobbik, jó esetben szépen kiegészítik egymást, egyszerre vannak jelen az élvezetben. Én legalábbis mindkettőhöz ragaszkodom.
Rápörögtél a kábelek jelentőségére, amin nem kell meglepődni. Sokaknál van valamilyen súlyozás a részegységek között, egyes funkciókat a többinél fontosabbnak gondolnak, abban látják a siker esélyét. Pár évvel ezelőtt mindenki a DAC-okról beszélt, a konvertereket tekintették a rendszer szívének, a piaci kínálat is többszörösére hízott, aztán szépen lecsengett, helyére került ez is. Te most a kábelekben hiszel, de idővel talán belátod, mindennek jelentősége van, az egyik láncszem hibáit nem lehet a másik egység erényeivel kijavítani. Azt a néhány száz ezer forintot, amit kábelekre költöttél, más egységekre is lehet költeni, változás, jó esetben javulás ott is elérhető. A kábelek cserélgetése az eljárás egyszerűsége miatt mindig is népszerű lesz a hifisták körében. Tőlem is rendületlenül viszik a Luxor kábeleket, de én szándékosan nem merészkedem a százezres kategóriába, mert nem szeretném ezt a számomra riasztó piaci jelenséget erősíteni, amiben ekkora pénzeket kérnek el egy összekötőért. Biztos vagyok benne, hogy a rendszer, ami képtelen 20-30e forintos kábelekkel élvezetet produkálni, azon a milliós kábelezés sem segít, maximum a felhasználó lelke nyugszik meg ekkora beruházástól, hogy ő mindent elkövetett, ennek most már tutira jól kell szólnia. No de ennyi bölcselkedés már sok is így kora reggel.
-
#92251648
törölt tag
válasz salesman #92355 üzenetére
Halkan megkérdezném tőled, szerinted miről kellene beszélgetni egy "Hi-Fi-ről általánosságban" elnevezésű topikban. Tényleg érdekel.
-
#92251648
törölt tag
válasz #10726912 #92372 üzenetére
Minden vita mélypontja, amikor elkezdünk Wikipedia cikkeket idézni. Én nem tudok HiFi nevezetű szabványról. Amit ilyen néven szoktak emlegetni (az a bizonyos DIN 45500), annak gyakorlatilag minden mai készülék megfelel, szóval nem vagyunk előrébb.
-
#92251648
törölt tag
-
#92251648
törölt tag
válasz alphamooncam #92564 üzenetére
Inkább 40 ms környékén van az időkülönbség határa, ami felett már különálló hangnak (pl. visszhang) éljük meg a második hanghullámot, alatta pedig zengésként.
A görbéid között nincs burkoló görbe, az másról szól, a hang időbeli viselkedését mutatja. Az első ábrádon hangnyomás frekvenciaválaszt látunk.
-
#92251648
törölt tag
válasz gordonfreemN #92603 üzenetére
"Szóval arra lennék kíváncsi, hiába a jól kinéző vezeték még belül is, az az utolsó 10cm fog dominálni végül?"
Amennyiben ez így van, akkor cserélni kell a hangszóró lengőtekercsében lévő több méternyi huzalt, de minimum a lengőtekercs és a forrfüll közötti átkötőt!
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #92627 üzenetére
10-12 évvel ezelőtt építettem több ProAc R 2.5 klónt is (amik nem is voltak annyira klónok, mert a váltón változtattam). Napokon át egymás mellett állt otthon a saját verzióm és a forgalmazótól kunyerált gyári doboz, hangban nem volt köztük lényeges különbség. Az R 2.5 akkori ára 1,2 MFt volt, az én dobozaim anyagköltsége kb 280e Ft volt. Ezzel persze nem magamat akarom ajnározni, csak annyit mondani, hogy némi szaktudással és odafigyeléssel nagyon jó dobozokat lehet otthon is építeni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hővezető paszták
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Formula-1
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Hobby elektronika
- Milyen processzort vegyek?
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Autós topik
- További aktív témák...
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen