- Mozilla Firefox
- Microsoft Outlook topic
- Milyen routert?
- Windows 10
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Direct One (műholdas és online TV)
-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #112806 üzenetére
Én is az 1 fix belső sampling rate-en csodálkozom, mert tud több eltérő órajel frekvenciát attól függően, mi a kívánt mintavételezési freki, amire be kell állnia.
Master Clock
8kHz ~ 32kHz: 256fs or 384fs or 512fs or 768fs or 1152fs
8kHz ~ 54kHz: 256fs or 384fs or 512fs or 768fs
8kHz ~ 108kHz: 256fs or 384fs
108kHz ~ 216kHz: 128fs or 192fs
~ 384kHz: 32fs or 48fs or 64fs or 96fs
~ 768kHz: 16fs or 32fs or 48fs or 64fsPOKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
VoidXs
Topikgazda
válasz denesdr #112806 üzenetére
Oct speed mode = 384 kHz, hex speed mode = 768 kHz. A megfelelő osztások után kiderül, hogy ez egy 48-as natív DAC.
Dißnäëß: az MCLK vezérlésre és DMA-ra való, hangra az LRCK, amit kis számon az MCLK tud korrigálni, de oct/hex módban nem. Meg lehet hackelni, hogy azt higyje, hogy az idő kétszer olyan gyorsan telik, így kiadva többet, mint amire tervezték, de kétlem, hogy ezt sokan implementálnák. Ez már csak kapcsolási rajzon derül ki, hogy ki mit trükközik.
lapalapa: a DAC interfész nem tudja kezelni, hogy mit kötsz rá a gépre Vagy nem értem, mire gondolsz.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
ozzy711
őstag
válasz denesdr #112858 üzenetére
Nem tudom hány wattig, bírja, de erre a teljesítményszintre lett megadva a torzítási adat.
Ezen az oldalon ( fehér ember linkelte )érdekesen lettek megadva az adatok: [link] 10 és 50 watt közötti adatot nem látok, 50w 8Ohm-nál <1%-ot írnak.Egyébként ez egy "szimpla" AB osztályú erősítő, gondolom a "szokásos" keresztezési torzítással.
-
ozzy711
őstag
válasz denesdr #112861 üzenetére
Amúgy fülre milyen a crossover torzítás?
A "szakirodalom" szerint, amikor A-ból átvált B-be, de ez nem egy fix pont, hanem frekvenciafüggő is lehet, ( "össze-vissza" váltogat ) amit nem könnyű mérni ( lehet egyáltalán ?) Hogy fülre milyen? Pont olyan mint általában a hifizés, van aki kiütést kap egy AB osztályú erősítőtől, van aki imádja.#112862 denesdr : Kb ez is annak a leírása lehet. Én mostanában nem találkozom ilyen problémával.
A D osztály a topológia miatt mentes lehet ettől, ezért is jobb lehet. ( szerintem )
Csodálkozom is, hogy a Topping miért nem D osztályú?[ Szerkesztve ]
-
vlaca2
tag
válasz denesdr #112868 üzenetére
Hi!
Rosszul gondoljátok hogy ez a “fapad” mindenképp hátrány. Ez egy létező irányvonal hogy minél kevesebb process fusson a végponton és a “magasabb rendű” funkciókat egy másik device végezze el.(pl. Somt sms-200, Sonore Microrendu stb. ezekben ráadásul wifi, bluetooth és dac sincsen)
Az NP5 ezeket a protokollokat ismeri:
AirPlay 2
Bluetooth®
Chromecast built-in
Roon Ready
Spotify Connect
DLNA/UPnP
Ezekkel nagyon sokféle képpen lehet küldeni rá streamet a Roon-on kívül is. pl Mac környezetben Tidal appról(desktop/ios) airplay-en keresztül. Upnp/DLNA-ra is van több lehetőség, linux/windows alól is. LMS szerver-hez van Tidal/Deezer/Spotify plugin és tud airplay/upnp kimenetet is.( telóról meg vezérelhető) stb."I see the sound waves" Planar Speaker Asylum
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #112913 üzenetére
"A cast az bizony stream, akármit is mond a hazai kereskedő/képviselő."
Na ebben nem vagyok egészen biztos...
Pio-t szinte csak fizikai távval használtam. Dlna esetén nem mindig, de ott is inkább táv.
Ma írtam az illetékesnek és kértem a megerősítést bármely irányban. Nekem ez nem presztízs kérdés, de szerintem jó lenne ezt tisztázni, mert nem mindegy, hogy számít/nem számít.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #112928 üzenetére
Ebben a pillanatban kaptam választ a tegnapi kérdésemre. Lényeg, cast nem = stream, de ha nincs más az is jó. Tömören ennyi. Meg azt is kaptam válaszként, hogy annak higgyek, akinek szeretnék. Nos, én a válaszlevél írójának hiszek, ha nem nagy baj.
A cikk még egyszer... [link] nincs teljesen kivesézve a kérdés, csak pongyolán és szőrmentén, de aki írta, olyan komoly szaktutású és tapasztalatú ember, aki tudja, mi és miért."csak a zene van"
-
-
-
#70211840
törölt tag
válasz denesdr #112973 üzenetére
Bocsánat, teljesen igazad van. Nem mondtam, de régebben nem volt vele ilyen gondom.
Lassan 10éve használom megszakításokkal ezt is és a nagyobb hangsugárzó párt is. Ez idő alatt a fülem is változott (sajnos), de akkor más hangsugárzóimat is hasonlóan magashiányosnak hallanám. Jelenleg olyan érzésem van, minha a mélyközép lényegesen erőteljesebben szólna, mint a magas.
Szóval valami megváltozott a dobozban. És a fura, hogy mindkét hangsugárzót érinti.
Ezen az oldalon hallgatva egy frekimenetet érezhető, hogy 8kHz felett elveszik az ereje, míg a nagyobb hangsugárzóimon simán megy feljebb érezhető esés nélkül. Mindezt úgy, hogy az erősítőn +5dB van magas erősítésnek beállítva. -
denesdr
addikt
válasz denesdr #112997 üzenetére
Vagy pedig nincs konverzió és a stream el sem indul, ha a hanganyag nagyobb rátájú mint 96/24.
Ha viszont a Chromecast konvertál, akkor az azt jelenti, hogy a streaming szolgáltató szerveréről nem közvetlenül jön a jel a hálózati lejátszóba, hanem a Chromecast szolgáltatás gépein/szoftverein keresztül.[ Szerkesztve ]
-
bala6120
senior tag
válasz denesdr #113000 üzenetére
Amelyik fogadja a streamet. Tidalt, Apple Musicot használok. Tidalon 48/24 a max, ha jól tudom, Apple Musicon van 192/x( em tudom hány bittel) anyag is.
Nem tudom, hogy működik az, hogy pl. Tidalon az anyag elérhető MQA, valamint 44/16 verzióban. Ilyenkor megtalálható a 2 verzió? Így viszont ugye biztosan nincs konvertálás. -
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #113140 üzenetére
Köszi a kieg-et, ja.
adodaniel:
De ugye az alap felvetés onnan indult, hogy én most utálom az analógot is és az LP-t teljesen inferiornak tartom a digitállal szemben. Előbbi nem igaz, utóbbi teljes mértékben igaz, és hogy magyar konstruktőrök mivel demóznak, meg abból én mit hiszek el, előbbi az ő dolguk, utóbbi meg az enyém.De amikor az Arénába kihangosítunk egy LP-t (nem, nem teszünk ilyet, mert nem vagyunk hülyék) pár tíz kilowattra, és beállunk a B középbe, feltesszük a tűt, és jön a brrrrrr utána meg persze letépi a fejünket a hangerő, attól még a síri csendtől nagyon, de nagyon messze vagyunk.
De ehhez nem kell Aréna, elég egy olyan közepes nagyságú helyiség, amibe beteszünk pár 110dB-s tölcsért, pár temetői csendre képes Hypex-et (hogy ne a csövik zúgását halljuk 1 méterről), jön az LP, megérinti a tű a felszínét és kocc potiállásban garantáltan ismét csak tompa "grrrrr" végig, mielőtt indul a tényleges értelmes anyag. Én nem tudom, ezt miért nem lehet ép ésszel felfogni..
Az, hogy ez egy 95dB-s rendszeren egy közepes szobahangerő mellett nem jön ki, mert mondjuk köszönőviszonyban sincs egy élő szimfonikus hangerejével és beesik hallásküszöb alá - cserébe dinamika sincs- , nem tépi le a fejed a harsona, más dolog és aki dinamika címszóval így demózik, annak tudnék némi szakirodalmat ajánlani a decibelek, hangszóró érzékenységek és hallgatói távolság viszonyáról. De nekik ez nem kell, senki nem azért hallgat zenét, hogy az ágyú mikor dördül, megsüketüljön.
Az LP nagyon sokmindenre elég, teljesen ki tudja elégíteni - tekintettel a szobai alapzaj szintre - hallásunkat. Csak .. a fenének kell újra és újra azt magyarázni valakiknek, a kőkemény kemény LP-s magnak, hogy a digitál megeszi reggelire.
A lényeg, hogy engem halál nem érdekel, ki mivel demo-zik, amikor hárásó átjött denesdr-hez Hypex-et hallgatni és pislogott, hogy ez így síri kussban van, semmi "ffffff" és majd abból szólalt meg akár gatyaszaggató hangerővel is tisztán bármi, az beszédes. Ugye mikor az analóg iskola embere rácsodálkozik az elektromos autóra, ami tegnap még 100 km-t sem ment és 2 napig töltött, ma meg elmegy 600-at és másfél óra alatt tele. (És amúgy respect hárásónak, mert nagyon bírom, rohadt jó zenei ízlése van és nyitott csomó új dologra).
Szóval ehhez SINAD kell, ez nem bújik elő akármiből, és persze a lánc összes szemének tudnia kell, ergo a Hypex végig hiába tudja, meg a DAC, ha a forrás egy jó LP lett volna és leengedjük a tűt, nem úgy indul Vivaldi, hogy elkezdi húzni egy marék vonós a síri csendből, hanem úgy, hogy tompa "ggrrrrrrrr" mert a tű már szeli a műanyagot, mi pedig eléggé nagy hangnyomást céloztunk meg - meg nem vagyunk botfülűek. Szóval LP-vel egy egérfingot és két üstdobot nem tudsz egyszerre befogni temetői koromfekete csend mellett (érdemi kompresszió nélkül, élethűen), digitállal igen. Nem hinném, hogy ilyen kísérleti demo-kat nyújtanának azok a szakemberek és gyártók, akik LP-t használnak ilyen célra.
Sajnálom azokat, akik ezt még élőben nem tapasztalták meg, mit jelent Philip Glass Timpani Concerto-ja, vagy nem kell messzire menni, egy modern, nem szalagról készült, full digi verziós Ravel Bolero, kompressziómentesen.
Ezt az LP nem tudja és el kellene engedni, nincs helye műszaki szempontból (sem) itt annak, hogy milyen magyar konstruktőrök hogyan demóznak LP-vel, ez már hitrendszer behozása és annak sugallata, hogy le kellene borulnunk előttük, vagy minimum valamiféle tiszteletet támasztani egy olyan csoporttal szemben, akik nagyon tudják vagy akarják tudni, mitől döglik a légy, elkezdtek gyártani és azért, mert "konstruktőr", már hasra kellene esnünk, utána meg még a végén díszvendégként esetleg majd befut Long úr is a kütyüjeivel varázsolni kettőt ? A vinyl-ek klassz hangú cuccok, egy marha kényes és hülyére hangolható-tuningolható mechanikával és elektronikával (egyenszilárdság híján erre rengeteg lehetőség adódik), de ennyi, semmi több, menjetek járogassatok bemutatótermekbe, de számomra a száraz adatokon kívül semmit, de tényleg, az ég adta világon semmit nem jelent, hogy egy vagy több konstruktőr egy súlyosan inferior forrással demózik. (!!). Merész...de magyar piacon, magyaroknak ez megtehető, ez a durva, bár ha belegondolok, vannak ilyen vadhajtások a nyugaton is elegen. A gond még mindig nem ez, mert nem azt mondom, hogy megvezetik a közönséget, mert piszok jók ezek a szeánszok, hangok, hifik, úgy egy az egyben. Egyetértek. Csak arra hívnám fel a figyelmet, hogy ez tök réteg dolog és nincs köze ahhoz, amire a technológia ma képes, hiszen rég elhagytuk-meghaladtuk az LP tudását.
Ezek veterán v8-as találkozók, ahol rálép valaki a gázra és egy Hemi a béleletlen bódéban akkora hanggal visszangozva ropog, hogy az ember behugyozik örömében, de ugyanez az autó az első kanyarban füvön vagy szalagkorláton van egy RS6-os Audival szemben.
Szóval ezeknek a gyártóknak el kell adniuk és ha a vastag pénztárcás célközönség az a korosztály, aki zömében az LP-re esküszik, nem pedig a JBL-es Beats-es fiatalok, akkor ők LP-vel fognak demózni, senkinek ne legyenek illúziói, a nap végén a sarki pék pénzért ad kenyeret, nem vinyl-ért.
Ha én máról holnapra hifi céget szeretnék csinálni, nyitni, demózni, akármi, denesdr-el összeállunk meg még 1-2 okos emberke, csinos lányok, molinók, csini terem, jó megvilágítás, gyönyörű hangfalak, satöbbi, összetákolunk egy komoly digi láncot, mit szólnának a szakma nagyjai, ha nem lenne a fedélzeten egy normális LP-nk ? Azt mondanánk, bocs, ez most windows-ról megy, vagy legjobb esetben Roon-ról és/vagy Linuxról, meg ott a DAC, az a kis dobozka, ennyi aha. Kérdeznék sokan, és az LP ? Mi meg megvonnánk a vállunkat, hogy ember, az dinoszaurusz technológia, mi nem LP-zünk ...
Vajon hány rajongónk lenne, az amúgy fizetőképes és minőségre fogékony célcsoport körében ?
A száraz tényen nem változtat, hogy dinamikában még a szalagnál is karcsúbb - ugye rengeteg agyonistenített LP nyomást, "régi jó kiadást" és hasonlókat mind szalagról készítették - és egy jó digitál lánc, mondjuk mikrofontól végig, irdatlant tud a szalagra is büntetni, nemhogy a vinyl-re. És hogy erről még papolni kell egy műszaki (!) topic-ban, az enyhén szólva WTF. Halál nem érdekel, milyen nemzetiségű gyártók mivel etetik a népet, ugyanúgy, ahogy a veteránautós és v8-as amcsiautós talik sem érdekelnek, mind-mind a múlt ittmaradt őskövületei, gyönyörű hang, csodás unikum dolgok, de ahogy nyomatékban sehol sincsenek a villanyhoz képest, úgy az LP sem üti meg a minőségi digitál szintjét.
Gyönyörű, félreértés ne essék.
Élvezetes, álomszép, tényleg.
Úszhat nyakig ezüstben, krómban, meg tényleg, mivel szokták még az ilyen show-kat feldobni ? Rózsafa, tölgyfa, bükkfa, bőr, mahagóni, teakfa, úú mi van még, doki segíts..
(...)De akkor sem üti meg a digitál tudását.
Tök jó lenne egyszer s mindenkorra megérteni mindkét világ működését, mielőtt egyoldalúan állást foglalunk egyik vagy másik mellett. Lehet érzelmeskedni, lehet arcoskodni, lehet hozni n+1 példát, hogy ki mivel demózik, az az ő dolga és ha kihúzza magát, hogy ő LP-vel demózik hangzást, hajrá, akinek tetszik, vegye azt. Semmi bajom ezzel, csak ne állítsunk hülyeséget, mert - szar hírem van - a világ összes zenei anyaga lassan digiben van archiválva, és majd mikor 100-200 év múlva jönnek az ilyenolyan reissue-k, garantáltan lesz olyan, ami iszonyú jó minőségű, hallgatható nyomás lesz (ha lesz még LP és nem hal el a reneszánsza is), miközben a mesterszalag már rég elporladt.
Érted a diszkrepanciát és a mondanó lényegét ?
Nem az LP-vel van bajom, mert nekem is van és nagyon szeretem a hangját
Hanem a kijelentéssel, hogy egy lapon említhető a digivel, urambocsá, jobb annál.Hát ízlés dolga, de hogy mindazt nem lehet vele eljátszani, amit digivel igen, az biztos, és az is, hogy ez egy logikailag egyirányú utca, tehát amit digivel el tudsz játszani, NEM tudod eljátszani LP-vel, a digi több. Ő a nagyobb négyzet, amibe belefér az LP, mint kisebb négyzet.
Nincs az az LP, amire olyan precízen tudnál eredetileg is mondjuk 96/24-ben végig digitálisan feldolgozott nagy dinamikájú anyagot nyomni, mint fordítva: ma van olyan digitális formátum és módszer, amibe az LP röhögve befér, az összes sajátos hangzásával, nüanszával, minden atyaúristenével együtt és a maradékra meg megy a zaj, meg a rengeteg nulla, mert egyszerűen nem ér fel oda az információ a műanyagról. Nem tudom, miért ilyen nehéz ezt felfogni, elfogadni, és miért kell kardoskodni az LP mellett, pláne egy műszaki topic-ban. Az Audiokulturában ez tökre elférne, ott például alig olvasgatok, be sem szólnék, szabadon nyomhatnátok a butaságokat
Tök jó lenne, ha beleásnád Magad kicsit a munkásságába, nagy nevekkel dolgozott, évtizedes tapasztalat, tisztelet díj, AES, anyámkínja és a fél ipar fúj rá mint örgöd a tömjénre, mert nonstop és újra bizonyítja, hogy az összes analóg formátum vesztett a digihez képest, hogy az ipar és a gyártók hol akarják-próbálják mindenféle vudu mentén lehúzni a díszes utazóközönséget, még azokat a full zsetonnal telelévő audiofileket is próbálja visszahúzni az erő sötét oldaláról, akik már rég elvesztek egyébként, mert az igazság odaát van. Mert nincs az az analóg reprodukciós módszer, ami akár csak közelíteni tudná a tényleges analóg világ digitalizált verzióját - természetesen mindkét esetben végig profi munkáról értekezünk, mint elméleti-gyakorlati maximumokról.
Szerintem Te még nem hallottál elég lemezt, vagy sosem kísérleteztél vele olyan láncon, ami képes 120dB-ig elmenni, hogy milyen a temetői koromfekete csendben, amikor tényleg, a hangya elfingja magát, utána pedig a sugárhajtómű szaggatja a dobhártyádat. De akár ki is csoroghatna az agyad a füleden, digitális reprodukcióval tudunk ekkora dinamikát befogni és reprodukálni, analóggal nem. Tökmindegy, van-e értelme vagy nincs, nyilván senki nem diszkózik otthon, de digivel hiperűrugrásnyival többre vagyunk képesek, mint analógban.
Hogy a zeneipar, a masteringek minősége, újrakiadások, forrásanyagok (amikből ezeket készítik) és minden egyéb erre hogyan hat ki és kavar bele, egy tök más téma (és sajnos palira veszik az emberek zömét). A digitális, mint reprodukciós technológia, meghaladja az analógot, az analóg analógját (mint az LP, amit szalagból készítenek és őket hívják "régi jó nyomásoknak") pláne.
Egy tisztességesen összerakott, faszán szobakorrigált DSP-zett szobai láncba behozhatnál akármilyen pörgetőt, ha nem kamu az, hogy Te ennek-annak-amannak a karakterét és tudását felismered, garantáltan fel tudnád ismerni a karakterét, az analóg hangzását, a mindenét úgy is, hogy átalakult digivé, korrekciót kapott, majd visszaalakult a DAC-on analóggá és ha az LP-nek a phono preamp része csöves, azt is hallanád mint karaktert. Mindent. A digi egyszerűen ma már többre képes. Az más dolog, hogy rengeteg ponton és helyen folyamatilag és/vagy módszertanilag nem élünk ezzel
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Gabor970
addikt
válasz denesdr #113140 üzenetére
hát ha valaki nálam meg akarja hallgatni milyen az lp, kizárólag hatvanas-hetvenes évekbeli full analóg lemezt fog hallgatni. Természetesen a nyomás is akkori. Én legjobban a hatvanas évek eleji felvételeket kedvelem. Egyszerűbb felvételi technikák, nagyon jó jelenlétérzet.
Tanulj meg alkalmazkodni a körülötted levő világhoz, mert a világ nem fog tehozzád! /boda
-
ozzy711
őstag
válasz denesdr #113159 üzenetére
A kulcs az a bizonyos "digitális íz" amitől sokan viszolyognak. Ez az olcsóbb készülékek sajátja volt nagy sokáig a cd születésétől kezdve ( hogy meddig, az lehet egy vitaalap ).
Ennek én is fültanúja voltam. Manapság szerintem is ez teljesen eltűnt, de az "analóg láncok" simasága, folyékonysága, lágysága sokakat "megdelejez", amit szerintem el kell fogadni, ettől kerek a világ.
A műszaki paramétereket nézve nem kérdés a digitális előnye, de könyörgöm ez (is) egy szubjektív hobbi, mindenki el tudja dönteni mi tetszik neki jobban. Persze a felsőbbrendűség, kizárólagosság hirdetése nem kívánatos, ez nem kérdés.
Mondom ezt úgy, hogy gyakorlatilag a cd tényezővé válása óta azt hallgatom ( kb. 92-93 óta ).[ Szerkesztve ]
-
-
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #113171 üzenetére
"de az is lehet (sőt), hogy más keverést kapott a digitális hordozóra szánt verzió, akár szándékosan."
Akkor gratulálok a munkájukhoz. Inkább mennének közmunkára, ha csak ennyire képesek. Viszont az SACD eredetije is Warner és az LP is Warner nyomás, bár tudom, neked/nektek ez sem mond semmit. A CD-t én vettem még anno, mondjuk el is adtam azóta, de emlékeim szerint az is Warner volt. Így aztán igen fura, hogy ennyire másképp szól/nak/tak. De bizonyosan erre is van valami frappáns magyarázatod, cak hogy ne legyen már igazam, mert a digitális igenis felsőbbrendű.
#113172fererencz89 kicsit másabb a történet, mikor kezedben a hordozó és nem egy streaming felületen lévő akármit hasonlítasz össze egy másik stream oldalon lévő akármivel, aminek az eredete teljességgel anonim. CD és LP esetén, mikor a kiadó is azonos, azért élnék a gyanúperel, hogy nem a stúdióban bactak el valamit. És lenne még két tucat példám, hogy az LP mennyivel "élhetőbb" hangú az én szerény rendszeremben.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
-
avl
aktív tag
válasz denesdr #113184 üzenetére
nem.
szebb.mint egy füszerezetlen / kevésbé füszerezett étel vs. füszeresebb (ahol a "hordozo" már háttérbe kerül) ...nyilvan van az az étel/hordozo/alap, ahol kár ez; és van, ahol szükseges, mert az alap borzaszto lenne
ruházat és ember (nöi push up) hasonlo
sok hasonlatot lehet erre is
-
avl
aktív tag
válasz denesdr #113186 üzenetére
nem.
...lásd fent (lehet az a zene/felvétel, ahol muszáj, mert anélkül nem olyan jó ...miattam lehet ez Bocelli is; és van olyan zene/felvétel/igény, ahol baj, ha "szebb", mert elvesz az "öseröböl", a meglevö es valosagos "szálkásságtól", "harsányságtól")
szebb lehet, tetszhet is jobban, de nem az eredeti, nem olyan, nem "hü" (nincs hosszú üm) hanem más
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #113183 üzenetére
Komolyan kérdem, nem ismernél fel egy Steinwayt egy bárzongorával szemben?
Vagy egy Stradivarit és tanulóhegedűt?
Vagy trombitát harsonához képest?
Vagy fuvolát a klarinéthoz képest?Azért, ha hallok valamit, ami nem is hasonlít arra a hangszerre, aminek lennie kellene, csak gyanakodom már picit, hogy itt valami baj van a tonalitással...nem?
Vagy ha a bariton inkább mezzoszopránként hallatszik, akkor is semmi?
Még a Metallicának is van egy saját hangja. Ha ettől nagyon eltérőt hallasz egy rendszeren, akkor nem szoktál elmélázni azon, hogy ez mi a franc?
Kicsit sarkítottam, de nem kell ismernem személyesen az előadót ahhoz, hogy meg tudjam állapítani, ha egy lejátszó eszköz valamit nagyon elbarmol a hangjával. Nem is kell ehhez Zeneakadémiát végezni, csak ismerni kell pár hangszer eredeti akusztikus hangját.Tudom, most jön az, hogy mi van akkor, ha szándékosan eltorzítják a hangját... ja, lehet, de az egy másik műfaj. Az tudod, mert ha Barabás Lőrinc játszik, akkor bármi megeshet a trombita hangjával, ám de Chris Bottinál nem.
Ja, hogy a NODE. Nagyon is vélek, de még nem érett meg eléggé. Aztán lehet hogy nem is fog.. Sokkal jobb, mint elsőre, egyelőre ennyit mondanék róla.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #113194 üzenetére
Igen és nem jobb, sőt.
#113192denesdr hallottam már olyat is, hogy a hegedű csak visított (fűrészelt) és ha nem tudom, hogy hegedű, fel sem ismerem a hangszert. Analógnál ilyen nem fordulhat elő. Ott is lehet szar a hang, de nem tud annyira kivetkőzni magából, hogy felismerhetetlenné váljon a hangszer. Meg még lenne pár eset, mikor csak pislogtam, de persze alap, vagy ahhoz közeli cuccok voltak. Ahogy mész felfelé (árban is), úgy lesz egyre elviselhetőbb, illetve egyre kevésbé zavaró a fals tonalitás. Nyilván szerintem.
"csak a zene van"
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- ASUS DUAL RX 480 OC 4 GB
- Új Lenovo IdeaPad Slim 5 Prémuim "Kis Gamer" Laptop 16" -30% Ryzen 5 7530U 16/512 Radeon 2GB FHD+
- LG UltraGear 49GR85DC-B Gamer Monitor!49"/5120x1440/240hz/1ms/G-sync-Freesync/HDR1000/HDMI 2.1
- Keresek Sapphire Radeon RX 6950 XT / RX 6900 XT Toxic Limited Edition
- Casio Edifice Karóra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen