-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
blattida
nagyúr
válasz #90933760 #33650 üzenetére
Az lenne a legjobb, ha kikerülnének a szekrények síkjából, de ki kell próbálni, hogy mely pozíció adja számodra a leginkább tolerálható hangot.
Tehetsz bele vattát, szivacsot, de ne a doboz falára, hanem a belsejébe tedd! A mennyiség megint csak próba tárgyát képezi.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
-
-
blattida
nagyúr
válasz bajnokpityu #33900 üzenetére
A tensor nem aktív.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz bajnokpityu #33903 üzenetére
Bocs, hülyeséget írtam, másra gondoltam!
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz vodkaboy22 #33909 üzenetére
Semmi gond nincs az aktív rendszerekkel, a stúdiótechnikában szinte csak azokat használják, nem véletlenül (hang, pontosság, zajmentesség, igen, mert természetesen az igazi profi cuccok szimmetrikus rendszerűek, kis méret, közel téri hallgatás!!, stb).
Az elérhető hangminőség alapvetően nem osztály kérdése, tök mindegy, hogy "A", "AB" vagy "D", nem ezen múlik.
Ezt a " ...2 ugyanolyan erősítőt soha nem fogsz csinálni..." dolgot nem értem, illetve nincs értelme, mivel minden elektronikus, gépi zenehallgatás aktív erősítést igényel, ergo, passzív hangdobozok, hangfalak esetében is ugyanúgy működne az általad felvázolt gyakorlati tévedés.
Ráadásul tervezéssel és méréssel gyakorlatilag (nem elméletileg!) építhető két, három, ezer, millió egyforma erősítő (ahogy, természetesen, épül, készül is), csak tudás és hozzáértés szükséges hozzá, az anyagiakon kívül.Hallgass zenét, lehetőleg minél többféle rendszeren, legyél nyitott és a mérnöki tanulmányaid miatt ne szűkülj rá a témára, mert félre visz.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz Iomega #33975 üzenetére
Főleg nem külsős, a topikot csak olvasó tömegeknek, akik egy csomó baromságot láthatnak-olvashatnak itt és ez a sok érdekes dolog bevisz őket a susnyásba, ez, szerintem, nagyon nem vicces.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz KisTücsök #33977 üzenetére
Gondolom, hogy a Chorus 715-ös Focalról van szó.
Hogyha használtban gondolkodsz, akkor nem kell 150 ezer forint a következő fokozathoz.
Maradnál ennél a hangzási világnál vagy van konkrétan elképzelésed arról, hogy milyet szeretnél?Szerintem csak akkor vegyél nagyobb összegért cd lejátszót, ha sok kompakt lemezed van.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz vodkaboy22 #33988 üzenetére
Alapvetően azért jobbak az ötvenes-hatvanas felvételei, mert egyrészt, addigra a rögzítéstechnika kiforrta magát, az akkori kis számú, jól képzett és értő hangmérnök jobban odafigyelt arra, amit csinált, kevés volt a rosszul felszerelt és nem hozzáértő szakember és egyáltalán, sokkal kevesebb felvétel készült akkoriban, mindenre több idő, pénz és igény volt.
A hetvenes években jött a digitális technika, ez nagyfokú visszalépést jelentett hosszabb időre, aztán jött a cd, a költségek csökkenésével hígult a szakma, több lett a stúdió és a megrendelés, a nyolcvanas években már kezdtek jobbak lenni a digitális felvételek, köszönhetően a tecnikai fejlődésnek, aztán a kilencvenes évek elején gyorsult a folyamat, nőtt az igény a minőségre, létrejöttek hangminőség központú stúdiók, lemezkiadó cégek, szaporodtak a jó lemezek, lett sacd, majd dvd-a, stb...Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz vodkaboy22 #34002 üzenetére
De, csak akkor volt nagyjából 100 lemezkiadó, pár száz igazán jó hangmérnök, 20 évvel később pedig már több ezer stúdió, sok tízezer hangmérnök, nem beszélve a stúdiókról, több nagyságrendnyi változás a mennyiségben nem okoz minőségben pozitív változást, de ezt nem igazán miért is kell magyaráznom.
1955-ben már jócskán voltak normális, értsd több ezer üzemórára képes teljesítmény csövek, megbízható elektronikák.
Minőségben nincs túl nagy fejlődés, csak egyre jobban közelítünk az lp szintjéhez (bizonyos területeken sikerült is meghaladni), ennek is lehet örülni és ettől függetlenül zenét hallgatni.
Megfelelő technika már régóta van, sok-sok éve készülnek hangilag, művészileg igényes felvételek, csak kammerer lp fanatikus, abból a nézőpontból pedig teljesen igaza van.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
-
-
blattida
nagyúr
válasz #71562240 #34353 üzenetére
Godot!
Nagyon szépen és részletesen összefontad a vázat, de szerintem is túl bő, már-már terjengős, első hsz-nek túl hosszú és szerteágazó, én is osztom a tömörségre és a kezdők információs igényének kielégítésére vonatkozó megjegyzést.
Nagyon szép és tartalmas lenne a teljes anyag, de azok, akiknek alapvetően szólna, nem értékelnék kellően, és, mint ahogy Dorian is utalt rá, valószínűleg el sem olvasnák.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz #71562240 #34371 üzenetére
Igen, a HM-es első hsz mérete megfelelő lenne, nagyjából akkora terjedelmű legyen szerintem az itteni is.
Az sem rossz, gondolat, ha van egy alap, kisebb terjedelmű tömör és velős első hsz, amihez kapcsolódhat egy kiegészített és folyamatosan bővülő átfogóbb, esszé jellegű tartalom.[ Szerkesztve ]
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
-
blattida
nagyúr
válasz #56474624 #34381 üzenetére
Ez rendben van, természetesen véleményed első felével egyetértek, ám a másodikkal már nem annyira, nem hiszem, hogy pusztán marketingfogás lett volna, ahhoz annyira nem olcsó az a pár alkatrész, inkább egyszerű tévedés volt, az a réteg, akit ez igazán érdekelhetne, alapvetően nem az alaplapot vásárlók közül kerül ki.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz bajnokpityu #34515 üzenetére
Anyag és felület. A vas korrodál, nagyon gyorsan, ergo szar lesz a védőföld, kicsi a felülete, ez is ugyanaz. A semminél több, de nem tisztességes és tartós megoldás.
Arról nem is beszélve, hogy minél többet versz le, annál jobb lesz, ráadásul a hifis cuccoknak is legyen saját, független szondája.
[ Szerkesztve ]
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz Dorian #34519 üzenetére
Felületkezelés nélkül nem sokáig lenne jó...
ozzy
A rozsdamentes nem rossz, ám a hivatalos előírás horganyzott vezetőről beszél.bajnokpityu
Nem abx-eltem, sima józan, paraszti ész, de logikailag is megállja a helyét.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz #71562240 #34537 üzenetére
Ez nagyon szép, de még mindig nem elég tömör és lényegre törő, ne legyen háború és béke, ha csak alfejezetenként 15 mondatot írunk, akkor is bődületesen hosszú lenne, akiknek alapvetően szólna, ezért el sem olvasnák.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz kavics325i #34598 üzenetére
Ez már a fingreszelés típusos esete, szerintem fölösleges ezen lovagolnod.
Ha viccnek szántad, akkor szimplán gyenge.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz kavics325i #34602 üzenetére
Hogy onban is válaszoljak: az indifferens, hogy kié a hegedű, a lényeg az, hogy hallható a különbség.
A kérdésed ebben a formában nem lehet igazi továbbgondolás, mivel másra vonatkozik, mint a valódi kérdésed/állításod.Amúgy nem értem a kérdésed és fenntartom a véleményem, mivel a különbségtételhez szükséges referencia létezik és rendelkezésére áll mindenkinek, úgy hívják: élő zene, de lehet egy azt nagyon megközelítő rendszer vagy hogy a példádnál maradjunk, egy kábel is, tehát könnyedén megítélhető, melyik áll közelebb a valósághoz, a realitáshoz, az élőhöz.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz kavics325i #34619 üzenetére
Uram!
Kammerer nevében nem beszélhetek, viszont azt én is leírhatom, mivel voltaképpen arról volt szó, hogy esetünkben alapvetően nem az auditív memóriáról, annak kialakulásáról és viselkedéséről/működéséről beszéltünk, hanem arról, hogy azzal tisztában van az ember, hogyan, mily módon szól egy hegedű, egy brácsa, egy bőgő, egy zongora, egy fagott, egy cselló vagy akár egy viola da gamba, stb, pontosan ezért megítélhető, hogy egy adott ic kábel vagy más rendszer összetevő milyen mértékben változtatja meg az adott hangszer hangját, függetlenül attól, hogy az eredeti felvétel milyen mértékben/irányban teszi ezt meg.
Attól, hogy egy adott hangszert, interpretációt vagy felvételt nem kedvelek, még el tudom dönteni, hogy az adott komponens hogyan hat a kapott hangra.
Aki erre nem képes vagy ez egyszerűen nem érdekli, az nem hifista, hanem egyszerű zenehallgató személy, aki egy olcsó RFT-n vagy más, hasonszőrű produktumon is képes élvezni a zenét, hiszen a zenehallgatás, mint ahogy Te is írtad, alapvetően emocionális tevékenység, szinte teljes egészében érzelmi alapú, hangulatokhoz köthető reakciókkal és attitűddel.Lehet, hogy a felvetett kérdéseddel erre akartál utalni, de az, abban a formában nem egészen erre utalt.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz kavics325i #34624 üzenetére
Nem, azok a különbségek, melyekről mi is beszélünk, azok nem az egyes hangszerek hangja közötti különbségek, hanem az adott rendszer vagy rendszerelem torzításaiból eredő eltérések, ezek nem apró, hangszín és hangerő béli differenciák, ezektől ugyanis nem lesz a kapott hang torz, színezett, mosott, testetlen, pontatlan, finom részletek nélküli, fárasztó, unalmas, fátyolos, élettelen, elektronikus, éles, sípoló, sziszegő, zsíros, puha, mű, jelenlét érzet nélküli, stb...
Pontosan ezzel a hozzászólásoddal is bizonyítod, hogy a korábbi reakción jogos volt.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz kavics325i #34628 üzenetére
"Tehát azt állítod,hogy két azonos típusú hangszer között csak hangszín és hangerőbéli differenciák vannak."
Nem, én azt állítottam, hogy hangilag van ez a két különbség két azonos típusú hangszer között, de ez a beírásom alapján (is) egyértelmű.
Azért tudod hallás útján megkülönböztetni őket, mert más a hangszínük és/vagy más a hangerejük, ez egyszerű tény, mérhető.Ezek után szerintem sincs miről tovább beszélni.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz Mustármag #34661 üzenetére
Azoknál ez a panasonic nem jobb. csak nem használt, majd 30 éves darab, ezért érdemes lehet cserélni, de ha már cserélsz, akkor ennél vehetsz bele jobbat is, nem sokkal többért.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz Deadzone41 #34682 üzenetére
Hasonló dolog, de nem egészen.
Abszolút polaritás (vagy fázis) alatt azt kell érteni, hogy az egyes erősítő fokozatok közül egyik sem fordít fázist, azaz, amikor a bemenő elektromos jel hulláma fölfelé megy, akkor a kimenő is ugyanezt teszi, minden fokozatra vonatkozólag.
Az, hogy ez a gyakorlatban mennyire hallható vagy szignifikáns, azt mindenki döntse el maga.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz Lompos48 #34687 üzenetére
Nem értünk mást a "fokozat" alatt.
Azért kivitelezhető, ha valaki valóban ezt akarja, az egy más kérdés, hogy a szokványos alapkapcsolások segítségével nehezen kivitelezhető a nem invertálás.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz Lompos48 #34689 üzenetére
Természetesen nem fogok mutatni neked olyan kapcsolást, melyben megoldható az, hogy minden egyes aktív félvezető (tranzisztor) kimenetén ne forduljon meg a fázis (feszültség- és áramerősítést is feltételezve), mivel ez nem kivitelezhető.
Ebből viszont az is látszik, hogy a "fokozat" alatt nem ugyanazt értettük.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
-
blattida
nagyúr
...12-es dinamikája van az általam linkelt számnak...
Ez mit jelent, milyen skálán, milyen mértékegységben? Azt mondjuk nem értem, hogy eleve miért nem dB-ben adod meg, ha már dinamika és HIFI topik...Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
-
blattida
nagyúr
válasz kavics325i #34808 üzenetére
Hol látsz hangfalakat és főleg, hol látsz rajtuk reflexnyílást?
Hangdobozokat lehet főleg kapni és csak azokon van reflexnyílás.Hogy válaszoljak is: az az olcsóbb út és az ilyen hangdobozokra van nagyobb igény.
[ Szerkesztve ]
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen