- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Windows 10
- Mozilla Firefox
- Microsoft Outlook topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
-
vlaca2
tag
válasz denesdr #113289 üzenetére
Ami nem Master az nem mqa.
pl. itt összehasonlít egy Tidal nem master track-et a quboz-on levő verzióval és bitre megegyezik:
https://goldensound.audio/2021/11/29/tidal-hifi-is-not-lossless/"I see the sound waves" Planar Speaker Asylum
-
VoidXs
Topikgazda
válasz denesdr #113289 üzenetére
Amikor kijött GoldenSound videója, ami kirobbantotta a balhét, abban az hangzott el, hogy igen, de tierről nem volt szó benne. Érdemes megnézni, sokra választ ad a témában.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
vlaca2
tag
válasz denesdr #113302 üzenetére
Igen a yt is egy régebbi masterelés, sokkal halkabb és “vérszegényebb” mint a Tidal-es. Ugyanazt az anyagot kapják a kiadótol a stream szolgáltatok, azért ilyen a spotify-on is.
Mindenképp érdekes hogy miért lett megfordítva?
Van hibás track is, az is ugyanúgy hibás több platformon is(avx kérdeztem hogy másnál is hibázik-e, aztán írták hogy igen, sőt spotify-on is ) ."I see the sound waves" Planar Speaker Asylum
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #113323 üzenetére
JMJ Oxigen-je zseniális a maga módján. Meghatározó album szerintem. A kiadása utáni hetekben/hónapokban rongyosra koptattuk a lemezt. Utána sokáig nem hallgattam (~30 évig), aztán, miután ismét belebotlottam az albumba, eltátottam a számat, hogy mennyire jó zene és hogy mennyire jól szól. DG ~ Lajcsi, ebben egyetértek veled.
"csak a zene van"
-
-
fehér_ember
addikt
válasz denesdr #113364 üzenetére
Nem tudom; lehet hogyha d-osztályon nevelkedtem volna, akkor azt mondanám hogy miért vannak kerekebb/lassabb/fluidabb mélyek is a gyorsak mellett, és hogy pl. miért van teste a zongora billentyűinek is.
Élő zenére sajnos nem járok. Szóval csak az emberi környzetből a mindennapokban előforduló hangokkal találkozom, aminek persze lehet semmi haszna esetünkben. Ebből meg az is következik hogy akár süket emberrel is beszélgethetnél a hifiről esetemben
Amiből az is következik hogy egy süket ember meg minek beszél hifiről. LOL
Úgyhogy a levezetés miatt is már igazad van.
Süketek haza![ Szerkesztve ]
-
fehér_ember
addikt
válasz denesdr #113367 üzenetére
Én megelékszem azzal is, ami a fülemnek kellemesebb.
Persze mennyivel jobb amikor harangoznak a templomban és azt mormogom 200-as vérnyomás mellett: "a faszé nem lehet ezeket jól megbüntetni köznyugalom zavarásáért, meg betiltani ezt a ki..szott kolompolást" Bezzeg ha én stresszelném ekkor hangerővel és ilyen elviselhetetlen zajjal a környezetemet, biztos nem hagynák annyiban, fene a rohadt nagy demokráciát, meg az ilyen ökör szokásokat "békeidőben". Szóval haragból is minimum kellemes hangút vagy semmilyet.[ Szerkesztve ]
-
ozzy711
őstag
válasz denesdr #113442 üzenetére
Azért az ár-érték arányt is vegyük figyelembe. Pl. egy három utas konstrukció 6 db. végfok + váltó ( vezérlő )elektronika. + összekötő kábelek, 3 pár hangszóró kábel ( kb. így hirtelen ).
A másik oldalon két végfok + passzív váltó alkatrészek ( maradjunk az átlagosnál, ne menjünk a csillagokba ) összekötő kábel + egy pár hangszóró kábel.Szerintem a passzív jóval olcsóbban jön ki ugyanazzal a "konfigurációval". Az eredményt így, ennek fényében kell értékelni!
-
senior tag
válasz denesdr #113437 üzenetére
Lenne még egy kérdésem, ha nem idegeltelek még ki. Miként kell ezt rendszerben elképzelni? Megoldható úgy, hogy mondjuk van a forrás, amit még nem tudunk pontosan mi lesz. 2 esélyes van első körben amit meg akarunk hallgatni. Szóval forrás-erősítő-erősítő pre out-mini dsp-sub? Köszi
-
senior tag
válasz denesdr #113448 üzenetére
Köszönöm Kimondottan ez a felállás érdekelne /klasszikus/, párom mondta, hogy kérdezzem meg
1: Ha bemegyünk meghallgatni, kiválasztjuk ami nagyon tetszik, akkor körülbelül azt a hangot szeretnénk itthon is kapni. Szobaakusztikát így is úgy is kezeltetni kell majd dsp ide vagy oda, ha abból indulok ki, hogy a kocsiban is az első, a szigetelés volt bitu lapokkal
2: Nem egyszerű azt beállítani, valószínűleg kéne valakit ahhoz hívni, hogy beállítsa. Szóval kimondottan csak azért kellene, hogy a sub késleltetést állítani tudjuk, mert ebben a szobában 1 helyre tudjuk majd csak rakni a sub-ot, nem tudjuk ide oda pakolászni sajnos. Ráadásul ugye, most pl beállítja az ember közel lineárisra, azt hallgatni nagyon fárasztó és hosszan nem is tudjuk se én se a párom.
Jó példa erre, hogy autó hifinél innen prohardverről egy sráccal megismerkedtünk, vele állították be páromék. Na azt annyira kellemes volt hallgatni, hogy nagyon. Azután jött profi beépítés /Péter Steinbacher/, bemérés és beállítás, ugye az említett lineáris közeli, de azt hallgatni nem volt jó.
Egyszóval a lényeg az, hogy azt akarjuk kb kapni, amit a meghallgatásnál tapasztalunk.Ha nem nagyon off, akkor berakok egy képet a volt auto hifinkről [kép]
[ Szerkesztve ]
-
BIGi75
senior tag
válasz denesdr #113452 üzenetére
Na most ezen kicsit én is elgondolkodtam...
Egy Yamaha RXV685 erősítőt használok audióra is, miniDSP-vel 2 mélyládával, frontokat külön végfokkal hajtom. Jelenleg csak a mélyládák mennek miniDSP-n keresztül, a frontok az AVR DSP-jével, vagy PC-s lejátszáskor EQ APO korrekcióval (AVR ilyenkor Pure Direct módban).
Azt mondod célszerű lenne letiltanom a subkimenetet az AVR-en, és a front pre out-ra kötni a miniDSP-t, onnan etetni a subokat és a végfokon keresztül a frontokat? Megkapják a mélyládák ez esetben is a filmek LFE hangsávját? EQ APO-ban is módosítanom kell ez esetben 7.0-ra és az LFE-t frontra irányítani? -
BIGi75
senior tag
válasz denesdr #113454 üzenetére
"EQ-APO-val jóval komolyabb korrekciót lehet csinálni, mint egy miniDSP-vel"; igen, ezt tudom. De nem csak PC-t használok lejátszáshoz, vagyis azt jellemzően csak mozihoz. Zenére pl. inkább használom az AVR beépített online/LAN stream opcióit, ezért gondoldoltam, de akkor inkább elengedem az ötletet...
Szerk.:
Vagy, vehetek még egy miniDSP-t az AVR és a végfok közé ....[ Szerkesztve ]
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #113442 üzenetére
Biztosan máshogy szólna, a kérdés, kinek tetszene az, hogy ennyivel kevesebb hangra erősen kiható alkatrész kerül (az erősített) jelútba, ergo amikor beüt az ideális állapot, miszerint erősítő termináljai és hangszóró termináljai között a kábelen kívül semmi más nincs. (Ez él akkor is, ha az erősítő termináljai előtt közvetlen vannak passzív elemek, mint D osztálynál pl).
De hifiben rengetegen nem arra a tényleg nagyon alap józan paraszti észmenti dologra törekednek (semmi mérnökiség, de az is lehetne!), hogy semmi ne legyen végfok és az általa hajtott hangszóró között, hanem arra gyúrnak, hogy jól szóljon.
A jól szólásnak a fogalma elég képlékeny nálam, és fentebbiek mentén, nem úgy szeretnék egy hifiből (és szerintem ez nem jó út amúgysem) úgy elfogadható hangot kicsikarni, hogy "megszínezem" passzív alkatrészekkel. Az aktív-elektronikus is színezhet, opamp-tól függően, csak lényegesen kisebb mértékben, a digitális váltás meg bár több DAC csatornát igényel, a legkevésbé tetten érhető, csak itt a plussz erősítők mellett még a DAC is szaporodik, mert az utak nagyon hamar elválnak 2-re vagy 3-ra (vagy 4-re) már a teljes lánc legelején.
Anyway, ismét csak fentebbiek miatt, én személy szerint nem támogatom a "direktbe kötve nyersen szól, hígend kondival/tekerccsel sokkal jobb" -at, mert - továbbra is szerintem - nem ez a helyes megközelítés, tekintettel arra, hogy a teljes lánc legvégén van az oroszlánmunka legnagyobb része (amin lehet javítani, amire figyelni kell) és ez az erősítő és hangszóró viszonya egymáshoz, hogy együtt hogy muzsikálnak (van még utána a szoba, de az nem elektronikusan is kezelhető elhelyezéssel stb).
De ez csak saját meglátásom. Úgyhogy valahányszor egy ilyen árú szettben passzív elemeket látok, én fogom a fejem, és ezzel nem leírom a dolgot, csak "óbaszki, ennyiért már lehetne még tovább lépni". Itt jön be a "kinek mi adható el" faktor, mert nem mindenki gondolkodik úgy, mint én, na, az ő igényeiket elégítik ki az ilyen setup-ok. Egészségükre
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #113470 üzenetére
Jogos, igen, de én elméletet vázoltam, nem akartam bekavarni, a hangkártya is DAC, ha a logikai dobozokat és nyilakat vesszük.
Amúgy aki aktív vált, abból nem néznék ki hangkártyázást, mert ha van pénz a millió extra cuccra egy jó aktívhoz, akkor ne ragadjon már le az illető hangkártyánál. Én örültem, hogy egyszer s mindenkorra elengedhettem őket, egyszerűen nem működnek olyan minőségben, mint a legmodernebb USB-s DAC-ok. Vannak nagyon jó kártyák, de én fázom tőlük szobahifire és nem akartam itt sem ajánlani, meg sem említettem.
Lehet elfogult vagyok (ellenük), de fázom tőlük. 3db kis E30-al olyan digi háromutast lehet kreálni PC-vel, mmmmm. Vagy ízlés szerint bármi mással.
Ami izgalmas lehet még, az inkább erősítő oldal: öreg hm vasak kicsit is "komolyabb" modelljein van analóg bemenet is csatornánként és még olyan szivatás sincs, hogy a csatornák végfok-ereje eltérő, vagy urambocsá, frekiátvitele eltérő. A régi Yamaha 5.1-esem az előbbi volt, a 6.1-es Onkyo-m meg az utóbbi, azaz identikus, full erejű és szélessávúk a végfokok, mind a 6. Ezekkel megoldható, hogy csak végfok módban használjuk őket, azaz 3 sztereó DAC-ról megetetjük őket az analóg jellel az analóg bemeneteiken és ezek a csatornák akkor kötődhetnek be a hangsugárzókba. B opció, hogy szokásos digi módon (pl. coax SPDIF) PCM-ként átvisszük bele a 6 csatorna jeleit és őrá bízzuk a DAC munkát.
Jó érzékeny hangfalakkal még a táp sincs agyonterhelve, miközben már elég komolyan szól a szett. Oké, ez sem a minőség netovábbja, de egy hangkártyával minimum ekvivalens opció kezdőknek. (Csak a magasak elé a játék elején érdemes egy kondit tenni védelemként, aztán ha már beállt minden, kivehető, az előlapi gombokat pedig ki kell kötni, gyerek megnyomja annyi) .
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #113474 üzenetére
Ha az oprendszer támogatja, van. Windows-ban tán AMDFan mókol így, Linuxban is megoldható, a részleteket nem tudom, mert nem jutottam még el idáig, csak működő megoldásokról számoltak be nekem fórumon. Szóval simán lehet több DAC, a rendszer és a játékok filmek minden egyéb, egyetlen virtuális hangeszközt használ, ez lesz a hangeszköz számukra, a fizikai DAC-ok pedig emögött figyelve kapják azt, amit a köztes réteg szétszed nekik való csatornákra.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #113480 üzenetére
Na, pont ezt akarom majd kipróbálni több DAC-al és JRiver-el, elvileg tud DSP Routing környékén ilyen konfigokat, bár azt ajánlották, több eltérő órajelű DAC helyett menjek egy többcsatornással, ezt még böngésznem kell erősen, de előbb-utóbb majd kitúrom.
Viszont pont amit mondtál, amiatt akarnék majd magamnak analógot. Egy olcsó állíthatóval kikísérletezni a beállításokat, vágás, gain, fázis, stb. , a maradékra szobakorrekció a lejátszóban, majd ha minden összeállt, úgy érzem, akkor az így fixált értékek mentén egy profibb analóg váltót beszerezni és akkor 1 DAC, arra meg mehet ki a DSD. Van egy olyan érzésem, hogy rögös út lesz
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #113485 üzenetére
PCM-ben is és DSD-ben is van óhatatlanul zaj, előbbiben ez elterül a frekitartományon egyenletesen és valahol bőven hallásküszöb alatt van jó sok bit esetén (a 16 annak számít) , DSD-nél meg a felső tartományokba tolódik ki a zaj, de szvsz sima DSD64 (SACD) esetén is már annyira magasan, hogy ember meg nem hallja, de akinek esetleg gondja lenne ezzel, használjon DSD128-at, meg PCM 24 bitet és nyugodjon békében.
Az én hitem ezzel kapcsolatban: a digi formátum önmagában töknyolc szinte (ráadásul a DSD is olyan, hogy PCM a forrása, mastering miatt... - nagyon kevés unikum kivételtől eltekintve).
Ahol az érdemi eltérést látom-érzem, az az analógba konverziónál lehet: natív 1-bites DAC-ok ne szarakodjanak PCM-el, ahogy R2R multibites DAC-ok sem szarakodnak DSD-vel. Szóval ha a suszter marad a kaptafánál, az k* jó Mindenki isteníti az R2R-t, mert szubjektíven valamiért "hűdejól szólnak" a sok FLAC-ra (ami multibit PCM), én ugyanígy teszek a szaros AKM DSD Bypass-os trükkjével, amikor JRiver-ben a kimenetet DSD-re állítom, vagy eleve natívan DSD-ben (is) kiadott anyaggal etetem.
Csak nekem megvan az az előnyöm a hifi társadalom 99%-ához képest, hogy kellően nyitott vagyok mindkét oldalra, szóval érdekelnek a jedi trükkök is, meg a sith-ek trükkei is.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #113485 üzenetére
Én ezt a cikket nagyon fapolom: [link]
"In almost all cases I would recommend playing music files in the native format which your DAC chip decodes. That would be PCM for an R-2R DAC chip and DSD for a Delta-Sigma DAC chip."
Hát vagy én vagyok a pszichém által megvezetve, vagy tényleg hallani vélem, de nálam a DSD-nél nincs jobb, azzal a DAC-al, amit használok. A végeredmény mindenesetre megédesíti az életem, úgyhogy élek vele
A cikkből az MQA részt ki lehet hagyni, ma már szabadulnak tőle egyre többen, nagy scam..
Itt meg a noise distribution rész: [link]
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen