- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- VMware
- Videó stream letöltése
- Aliexpress tapasztalatok
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
- DIGI internet
- DIGI kábel TV
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz Hasaggymeg #10324 üzenetére
Gondoltam, hogy 8-as rendszert akarsz az összeállításból, ezért is olyanokat írtam, ami nem érinti a hajtást.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Hasaggymeg #10318 üzenetére
Egyet kell értenem Manitou kollégával, amiket vettél jók lesznek, hasonló cuccok voltak az előző bringámon és nagyon meg voltam velük elégedve.
Az XTR bowden kb. alig tér el valamit a sima bowdenttől. Legalábbis használatban nem fog kijönni annyira.
Szerintem elég olyan bowdent venni, ami rozsdaálló. A felé nem kell menni szvsz.belaazallat:
Én anno bezsíroztam és jó lett. De várj meg valaki okosat, nehogy butaságot mondjak.
[ Szerkesztve ]
-
Fáraó
őstag
válasz Hasaggymeg #10318 üzenetére
Gondolom később áttérsz majd 9-es rendszerre, ezért rendeltél XT váltót hátra.
venember: Azért nem olyan rossz az a NN, még bízhatsz benne. A Wildkogel trail-en, eső után 2 órával, mentem le NN-el. Volt, hogy az ösvényen folyt a patak több száz méteren-esővízelvezetésképpen. A vizes köveken, gyökereken csúszkált a NN, de azért jó volt, nem volt zakó. Ha tutira akarsz menni, ott a WTB Velociraptor.
Konkrétan ezen a részen volt végig patak.
[ Szerkesztve ]
VIGYORRRGAZMUS.....
-
Fáraó
őstag
válasz Hasaggymeg #10356 üzenetére
Nagyrészt aszfaltra, kíméletes tekerés mellett, 80 kilóval, ezzel a felszereltséggel egy fél életre elég lesz, ha rendesen karbantartod.
[ Szerkesztve ]
VIGYORRRGAZMUS.....
-
venember83
nagyúr
válasz Hasaggymeg #11723 üzenetére
-
fpeter07
veterán
válasz Hasaggymeg #11723 üzenetére
Sportos lett a kicsike!
-
dqdb
nagyúr
válasz Hasaggymeg #11723 üzenetére
Nem áll ferdén az a nyereg? Szemre enyhén előre dől az orra, ami nem túl egészséges. Persze a kép simán csalhat, de én a helyedben biztos, ami biztos, rádobnék egy vízmértéket.
Az ilyenre a sorozatos szívások miatt nagyon ráállt a szemem, ráadásul 2 perce raktam le a vízmértéket Éppen most készülök próbát tenni az eggyel korábban Fizik Nisene nyergemmel, hátha a mostani nyeregcsővel kombinálva bejön (értsd: a mostani Syntace nyeregcső hosszútávon vízszintesen tartja a Ritchey Logickal ellentétben, aminek ez 2-3 km-en jött csak össze, aztán dőlt hátra). Ha igen, akkor téli nyeregprobléma megoldva, mert jó dolog a Selle SMP-n anatómiai kivágás, csak a hidegben alulról szellős, esőben pedig erőteljesen nedves. Ha nem, akkor sárvédő gányolása következik a nyeregpálcákra
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Ariadne
őstag
válasz Hasaggymeg #11929 üzenetére
A jobb oldali az "előtte", a bal oldali az "utána", szorozva 83.000-rel...
Tamoo: Ejj, hát nekem is ez a nagy gondom. Sok felesleges kilót ledobtam, de még legalább ugyanennyi hátravan, ahhoz a visszapótláson kell spórolni, viszont ésszel. Nem egyszerű...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
runner 125
nagyúr
válasz Hasaggymeg #12015 üzenetére
Jaja, muszáj lesz.
Bár, őszintén, szerintem én ezt nem fogom ott hagyni sehol - tolom magam mellett, akár a bankba is.
amargo
Nagyon kitartó vagy, úgy tudom a krisnások mindig 'vesznek fel' térítőket.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Hasaggymeg #12263 üzenetére
...figymá', csak úgy bele-bele kapsz a fórumba, vagy azért nézed az előzményeket is?
Mivel gyárilag SPD-s pedállal hozták - és nincs SPD-s cipőm, így értelemszerűen le _kell_ cserélnem, h normálisan tudjam tekerni, mert erről sima sportcipőben kb. 'lejár' a lábam...
venember83
Köszi, akkor szerintem eldőlt a kérdés.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz Hasaggymeg #12292 üzenetére
olajos
-
venember83
nagyúr
válasz Hasaggymeg #12791 üzenetére
A válasz határozott nem.
-
runner 125
nagyúr
válasz Hasaggymeg #13214 üzenetére
..nem csak te.
feka007
Durva a marketing.
Egyébként e kapcsán jutott még eszembe; múltkori Decathlon látogatás során megnéztem a bringakínálatot. Márkákra nem emlékszem, de amúgy sincs jelentősége, viszont a lényeg:
129.000ft-os kerékpárt van pofájuk olyan első teleszkóppal eladni, aminek a becsúszószára 1:1-ben azzal a fekete festékkel volt lefújva, mint az egész bicikli és maga a teleszkóp is.
A szimering azon az igénytelenül és pontatlanul lefújt festékrétegen "mozog".
Röhej, komolyan.
..az már csak hab volt a tortán, h már most tiszta zsír volt az egész.dqdb
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
venember83
nagyúr
válasz Hasaggymeg #13900 üzenetére
Gondolom, hogy érzékenyek a fogaid. Reklámoznak több fogkrémet, ami elvileg enyhít ezen a problémán, de nem vagyok teljesen biztos abban, hogy ezek valóban hatékonyak.
-
félisten
válasz Hasaggymeg #14348 üzenetére
Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Zebu
addikt
válasz Hasaggymeg #25346 üzenetére
Országútival próbálkozom ezekkel. Bár a bringaút sajnos hagy kívánnivalót maga után....
Virsli gumival életveszély...
Képzeljétek szombaton áthajtottam Sződligetnél egy döglött kutyán! Haver ment előttem, én a seggében és nem szólt a drága, hogy mi következik. Csak úgy ropogott alattam. Majdnem pereceltem egyet...
[ Szerkesztve ]
-
MZsoltee
veterán
válasz Hasaggymeg #25716 üzenetére
Az a gond hogy pécsi vagyok. És itt még csak tervben van a Decathlon, de hát válság van így...
Most elugrom és körbenézek a város bringás boltjaiban. Hátha...[ Szerkesztve ]
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
Misály
addikt
válasz Hasaggymeg #26165 üzenetére
Csak jól kell belőni a sebességet, és nem esik szét.
-
Zebu
addikt
válasz Hasaggymeg #26426 üzenetére
És ő milyen gyártmány, mennyibe kerül, mit lehet tudni róla?
-
D.Orion
veterán
válasz Hasaggymeg #38747 üzenetére
Több hóra már nem kell számítani holnaptól. Inkább a szél lesz majd a probléma és az esetleges eső. Vasárnapra már 12fok fölötti hőmérsékletet mondanak, persze csak délutánra. Engem inkább a szél és az eső zavar, a hideg annyira nem érdekel. Ma hajnalban munkába jövet szét is aztán, mert lusta voltam sárvédőt venni.
-
Toomy
senior tag
válasz Hasaggymeg #38886 üzenetére
Az tuti jól van. Nekem a max. az osztrákoknál kerek 80-an volt. Előtte meg a Gerecsén Tardosról lefelé Tata irányában hátszéllel 78. Ott azért már észnél kell lenni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #39006 üzenetére
Meg szokták adni hogy mekkora kell hozzá.
Szerelési útmutató FC-M411
FC-M410 / FC-M410-8
FC-M361 / FC-M361-8
FC-M311 / FC-M311-8
126 ost ír hozzá, de ha nem lesz jó, nem veszem meg tőled. -
hoffman_
nagyúr
-
coqito
tag
-
hoffman_
nagyúr
válasz Hasaggymeg #39032 üzenetére
Lasali szervizes, tudja mit miért mond. Az, hogy nem lesz jó mégsem, az benne van a pakliban, de kb 3% rá az esély.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz Hasaggymeg #39034 üzenetére
Akkor lehetne 100%-os választ mondani, ha valaki pont a te cipődben járt volna és próbálta volna ezt így. A hivatalos papíron, amit Lasali is linkelt, 126 kell hozzá, én is direkt megnéztem, de ez nem jelenti azt sajnos, hogy szentírás. PC-ben is előfordul, hogy nem megy A meg B, holott mégis kéne neki. De jó eséllyel nem lesz gond.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #39037 üzenetére
Jó ez, de én egy hosszabb (175mm) -es hajtókart vennék, már ha nem vagy nagyon alacsony.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #39044 üzenetére
Ha nem borzalmasan alacsony a középrésze a bringádnak, akkor nem fogsz fent akadni a 175 össel, de egyébként jól kimagyaráztad magad. De a 187 centihez nekem sehogy se áll össze a 170 es kar.
Lehetsz konzervatív, és maradhatsz a 170 esnél, de én kicsit jobban tanácsolnám az egyszer élünk módszert, hátha rájössz hogy a 175 ös okozta nyomaték többlettel mennyivel is jobban tudsz menni.
Én 181 centi körül vagyok, 44 es a lábam, én MTB-on 175 össel megyek, országútin meg 172.5-el.
MTB -n egyszer volt egy alivio 170 es karom, azzal nem tudtam menni egyszerűen, emelkedőkön megállt a lábam mintha valaki megfogott volna.. nem gyorsult, borzasztó volt..
175 össel nem tudok olyan szép technikát pörgetni mint a 172.5 el, meg kicsit fárasztóbb is a tekerés, de nem cserélném le kisebbre az MTB -n, meg anno a trekkingről se vettem volna le, mert viszont nyomatékosabb, jobban meg lehet vele indulni. Na mindegy gondoltam röviden megosztom a saját tapasztalatomat ilyen téren. -
Hasaggymeg
veterán
válasz Hasaggymeg #39052 üzenetére
A 68/118-asra gondolok,ugyebár.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #39052 üzenetére
Az mindegy hogy ES 21 vagy 51, 5 ös számmal kezdődőek szoktak a deore kategóriát jelenteni, szóval a techdoc-ba csak azért írja a 2 -ast mert kategóriájában az közelít az aliviohoz.
Mondjuk erre a kombóra 17-18 ért azt mondtam volna a shimano áremelés előtt, hogy nagyon rossz ár, mert akkor lehetett venni deore integráltat ennyiért. De ~17 ért én még tudok egy helyet ahol lehet kapni, privátba elárulom. Mondjuk nem nagy titok de nem akarom a német piacot gazdagítani. ES51 nem tudom megér-e plusz pénzt, ezeket a beázás előbb kikészíti általában, minthogy elkopjon, viszont mind a kettő ugyan úgy be tud ázni. Szóval ha nem mész sárba, nem mész esőbe, nem mosogatod a biciklit állandóan, akkor el tudom képzelni hogy az 51 es tovább elmegy, de másik esetben annyira nem.[ Szerkesztve ]
-
Muton
addikt
válasz Hasaggymeg #39141 üzenetére
Én komolyan bevezettetném, hogy akit bicajlopáson kapnak, az állami bicajmosóban tisztítsa meg bárki biciklijét (pl 100 db-ot). Tehát lenne az utcán egy sátor, az ürge odaláncolva a nyakánál, majd jönne a hegyről Palika a sáros dh bicóval, meg Pillácska a tiszta por fixijével, és az alanyunknak meg le kellene mosni, küllőt polírozni, st. Ha Palika, vagy Pillácska valamit nem talál az igazinak, mert pl egy küllő nem csillog eléggé, akkor az nem számít lemosott bicajnak. Hát ennek lehet, h lenne visszatartó erje és a liberális nyugat sem pampoghatna, h fizikailag bántalmazzák a tolvajt.
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
lecsokolbi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #39300 üzenetére
Szerintem is az de nem merem az érdeklődőnek tutira ezt mondani. Majd holnap egy szakértő megmondja csak már jó lett volna ma visszaszólni.
- Mindenki hazudik! -
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Hasaggymeg #39316 üzenetére
Csak annyira, mint egy Picasso vagy Rembrant...
...azok is csak túlértékelt tapéták, nem?
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #39328 üzenetére
Az oké, de nem az volt a kérdés, hogy valóban GS van-e a képen?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
D.Orion
veterán
válasz Hasaggymeg #39412 üzenetére
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Hasaggymeg #39416 üzenetére
A mosópor szemcséi állítólag eltömítik a "lélegző" ruhák pórusait, ezért nem javallott mosóporral mosni!
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
SOAD19
addikt
válasz Hasaggymeg #39419 üzenetére
Pár hónappal ezelőtt a helyi túraboltban beszélgettem az eladóval, és szóba jött a lélegző anyag is. Mondta, hogy nem kell csodát várni ezektől se, aktív mozgás során, - mint pl. bicajozás is - leizzadsz, annyi, hogy nem annyira, kicsit jobb mintha egy normál ruhaneműt használnál.
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #39421 üzenetére
Van aki nem keni a láncot minden használat után, sőt hetente se, sőt ki se mossa ha már karcol benne a homok meg tele van olaj sárral, láncot se cserél időbe.. rákeni a műszerolajat, mert szerinte jó az is stb. Autóba se cserélne soha olajat csak ha felvillan az automata vissza jelző hogy 30 ezernél már kéne.
Vannak ilyen felfogású emberek is, szerintem kicsit te is ebbe a csoportba tartozol, semmi bajom nincs velük, csak ezt a hozzá állást ne erőltessek rá másra. -
Doki-HUN1978
senior tag
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #39419 üzenetére
Van itt némi félreértés. Nyilván kerékpározás közben, mivel fizikai munkát végzel, ezért le fogsz izzadni. Akkor nem fogsz, ha alulöltöztél, ellenben akkor meg fogsz fázni jó eséllyel. Nyilván a lélegző ruha nem fog tudni annál jobban "lélegezni", mint ha nem is lenne rajtad semmi, márpedig akkor is leizzadnál
A lélegző ruha két dologban segít:
1. Átengedi magán a levegőt, így szinte olyan érzés, mint ha nem is lenne rajtad semmi (nyilván ennek nincs túl nagy jelentősége, ha van felette más, pl. szélálló réteg)
2. Átengedi magán a nedvességet is, nem issza be, így nem fog a nedves ruha rádtapadni (ez viszont akkor is nagyon hasznos, ha több réteg ruha is van rajtad)
Ennél többet várni tőle kb. olyan, mint ha azt várnád, hogy egy jobb kerékszettől már tekerés nélkül felmenjen a bicikli a dombraSzóval nyilván a "lélegző" szóhasználat marketingfogás, mert nem fog a ruha levegőt venni. De sokkal jobban hangzik, mint ha "levegő- és izzadságátengedő ruha"-nak hívnák
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz Hasaggymeg #39436 üzenetére
Az ív hiányzik való igaz, pont ezért is ér bele a kar a vázba - de ez a minőségre és a kilengésre nem válasz Hogy pukkadjanak meg...
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #39633 üzenetére
Nem mert ez hülyeség Merev villára mióta hegesztesz rá egy plusz fékhidat? Senki nem csinál ilyet..
Csak azért rakták rá mert valami őrült kitalálta hogy így majd úgy néz ki mint egy tárcsás bicikli.
Ja, valamint lemezből készült cantilever fék volt rajta. -
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Hasaggymeg #40125 üzenetére
Gondolom erre gondol Lasali fórumtárs?!
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Hasaggymeg #40127 üzenetére
Én személy szerint zsír sprayt még nem használtam lánc kenéséhez,de elég viszkózus anyag.
(nekem würth-ös van otthon, lehet kipróbálom majd. Nem jutott még eszembe, de lehet jó)Ha alaposan meg szeretnéd tisztítani, akkor a legjobb levenni, de a helyén brigéciol+ ecsettel is adhatsz neki.
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
rii
nagyúr
válasz Hasaggymeg #40123 üzenetére
az elején féltem csak .-) mikor enyhén tudatmódosított állapotban a csúszós, talajemtni fagyos, vizes betonon zanzásztam lefele itt és az itt található út közepére kitett "demnszky"-oszlopot csak sejteni lehetett h hol van a köd miatt meg ugye ott szotkak kutyát sétátatni ó, roboval robogni ... .-)
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #40127 üzenetére
Ez az
Olcsó, fél liter van benne, jól adagolható csaponként is akár. Létezik belőle környezet védő lebomló verzió is. (PTFE és Bio felirat van rajta, ebbe van egy golyó is, sárgább zsír van benne, gondolom ez ásványi, a másik meg szintetikus) Én szeretem, beszivárog a láncba, aztán megköt, és ken, a láncról meg le lehet törölni a fölösleget.
Én úgy szoktam újra kenni, hogy ha még nem nagyon retkes, akkor csak törölközőt oda fogok a lánchoz, aztán állványon jól meghajtom visszafele a hajtóművet. Ha már retkesebb, és így nem hatásos a törlés, akkor előtte le szoktam fújni petroleumos spray el, vagy fegyvertísztítóval, wd40 el, akármivel, ami akad és nagyon híg. Féktisztítót, brigéciolt, egyéb zsírtalanítót nem szabad használni kenés előtti tisztításra, csak ha teljesen ki mosod, és újrakened, mert teljesen nem tudod vele megtisztítani, benne marad a zsír, viszont a féktisztító pl beleszivárog, tönkre teszi a zsírt, szóval adsz egy pofont a szarnak. Szóval kenés előtt alacsony viszkozitású kenő spray el ha befújod, az meglazítja, és akkor szépen le lehet törölni.
De egyébként használható több helyen is, váltókat ha kimosod, akkor a forgás pontokat újra kenni, váltó mechanikát is ha pl kimosod, azt is újra lehet kenni, beszivárog oda ahova a zsírt nem tudod bejuttatni stb...
Hasonló felépítésű amúgy a motorex spray is, vagy pl a Motul Repsol lánc kenője, csak azok 3-4 szer ennyibe kerülnek, és annyival nem jobbak.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #40120 üzenetére
Elsősorban az ára miatt nem hódít.
Nézegettem a Rohloff agyváltókat, csak úgy 150 lepedőt kéne asztalra vágni érte (nem mai infó).
A hétköznapi néhány sebességes ócskavasakat inkább hagyjuk. Azokat szóra sem méltatom.
Bár lehet csak én használok 8-10 fokozatot városban.MÁS:
Cesar van Rongen féle hóláncot hol lehet beszerezni???
Jobb vételnek tűnik, mint egy pár terepgumi. -
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #40134 üzenetére
És hány száz km/h-nál jön ki szignifikáns hátrány?
Kicsit idevág a Bugatti Veyron esete, ahol majdnem megoldhatatlan problémát jelentett a visszapillantó tükör okozta légellenállás és irdatlan nagy kapacitások révén végül megoldották a problémát, ami veszélyeztette az egész autó tervét. Pedig a jármű arculatának egy elég parányi része csak a két tükör. Na most a váltókanál a görgőkkel még ennél az aránynál is kisebb és a menetsebesség is töredéke a Veyron-énak. Mondhatnám úgy is, ki nem szarja le?!
Vagy kicsit kulturáltabban megfogalmazva: a mérnöki gyakorlatban elhanyagolható tényező.
Nem mintha a labor körülményeknek sok köze lenne a mérnöki gyakorlathoz.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #40134 üzenetére
Azzal nem, főleg mivel a láb nagy részt lefogja a menetszelet Ellenben maga a váltó rendszer (már csak a plusz görgők miatt is) jelentősen rontja a bicikli hatásfokát Viszont minél feszesebb a lánc, annál jobb a hatásfok (már csak ezért sem célszerű nagyon hagyni megnyúlni a láncot).
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen