-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
venember83
nagyúr
válasz Teasüti #7235 üzenetére
Szerintem éppen arról van szó, hogy a hátsó felfüggesztés fékezés közben is aktív marad, ha pl. egy nagyobb huppanón megy át a hátsókerék fékezés közben, akkor a felfüggesztés elnyeli azt, nem pedig csak simán megdobja a vázat, valamint fékezéskor nem közvetíti tovább pl. a pedál felé a gödröket, huppanókat. Ennek így lenne értelme, nem pedig úgy, hogy fékezéskor lemerevedik az egész hátsó rész.
-
szki
őstag
válasz Teasüti #7242 üzenetére
Na majd ha újra Pécsen járok, akkor találkozunk, és megmutatom, hogy ez 3 ujjas fékkar, de 2 ujjal is állóra fékezem. A fék kormányra felfogatása rendes fém házzal van, és fékkar is alu ötvözet. Szóval nem hajlik erre-arra, mint a műanyag.
Persze minden rendben karban van tartva, és gondolom ez is számít.szerk: a 2 kg-mal könnyebb bicajjal 31 km/órás átlagot tekertem egy 10 km-es körön (kiváló aszfalton), amiben volt 50m szint, és fele szembeszél, fele hátszél (enyhe szél). Nem érzékeltem javulást az eddigiekhez képest, de gondolom hosszútávon számítani fog a karcsúsítás. Még magamról tudok lefaragni kb 3 kg-ot, és nincs tovább súlycsökkentés
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #7242 üzenetére
Ezekkel a gumikkal tényleg nem egészséges durva felületű terepre kimerészkedni!
Itt elsősorban köves, zúzott köves, kavicsos útra gondolok. Száraz, földútra nyugodt szívvel vinném ki.Hát, akkor erős a fogásod.
De egyébként V-féknek nem véletlen van jóval nagyobb ereje.
Könny belátni, h a pillangókra majdnem tisztán merőleges erők jelentkeznek a V-féknél, míg a cantinál már annyira nem. Ott kevesebb a pillangóra merőleges erő komponens. Persze ez függ a beállítástól is, láttam már átlag ember átlag biciklijén szép keskenyre állított canti fékeket, ahol a pillangók közelebb voltak a függőleges helyzethez, mint a széles, átlós, bowdenre merőlegeshez.[ Szerkesztve ]
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7252 üzenetére
a fékkar pozicioját(és egyben az utját) tudod vele állitani,a kisebb kezü emberkéknek hasznos dolog ez...
(7225): én a dx-est választanám és rajta hagynám a canti féket(ha a dx szériábol van az is: shimanonak azok a canti fékjei bitangul tudnak fogni)
a speci FSR rendszer elönye a fékfüggetlenség,lefelé csapatáskor fékezés közben nem keményedik be a tag,nem fog "elpattogni",további elöny,hogy nem "nyúlik" meg a villa berugozás közben,nem rángatja a váltot feleslegesen
szerk:ha valakit érdekel sram 3.0 gripshift váltokar(3*8),uj,dobozos,irjon privátot
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #7261 üzenetére
1: Megérett a megy
2: Elferdült a tengely
3: Az agy csészéje kopott el kopott ferdén. Ha csak imbolyog, de nem lesz instabil a váltás, akkor ne foglalkozz vele, használd míg tönkre nem megy, ezen már nem lehet segíteni
4: elkoptak a kónuszok - csere azonnal, mielőtt mást is magával ránt
5: elkoptak a golyók - csere szintén, mert felmarja az agy csészéit, és a kónuszt is.Igazából teljesen mindegy mi kopott/hajlott el, ha shimano agyad van, ahhoz lehet kapni kész szereléket (tengely, kónuszok, hézagolók egyben)
De hosszabb távon, egy kazettás hátsó agyra való csere jobb befektetés lenne, és már a legalapabb kazettás shimano, is nagyobb terhelést bír, mint egy menetes, mert a csapágyazás felfekvési pontjai sokkal közeleb vannak a papucsokhoz"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
fpeter07
veterán
válasz Teasüti #7261 üzenetére
Pont azt néztük itthon, hogy honnan a jön az a bizonyos hang... Hát nem a racsni mozgott... Még kézzel ráncigálva is lehetett hallani halkan. Lassan törzsvendég leszek a greenzone bringaboltban.
A holnapi társas biciklizésből így nem igen lesz semmi, még egyéni sem. Be kell majd érnem néhány filmmel.
-
ludsimon
veterán
válasz Teasüti #7251 üzenetére
Jah, hát természetesen az úton megyek csak annyit.
Ha ilyen vegyes tüzelésű útra érek ott lassítok a magam érdekében is.Bár tegnap igen meglepett egy kanyarból kiugrott elém hazafelé egy kutya az útra. Jó hátszelem volt 32 km/h körül mentem hát nem sok hiányzott, hogy találkozzak vele közelebbről.
Jól befosott hátranéztem és egy helyben állt.undefined
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #7277 üzenetére
UP!
Vmint ez még tetszik. -
DemonDani
addikt
válasz Teasüti #7297 üzenetére
Mi a keret? Mert nem határoztad meg, na most ilyen fogaskoszorú is kell neked, vagy csak kerekek? 15-20ból tudsz építeni újat Shimano Alivio agyakkal valami B+ felnivel DT küllökkel fogassal vagy annélkül
Olcsó kerekek ezek, nem biztos hogy olcsón szeretnék használt kereket venni, 72 küllő tuti akadna benne csálé is, stb...NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7314 üzenetére
ha a nagy láncekereket is használni akarod a soron,akkor igen
az alap váltoknak rövid a váltoteste és a felsö terelögörgö hozzáér a lánckerékhez,nem fog szépen egyenletesn futni a lánca linkelt kerekek közül a stxest választanám,ha lehet hinni a hirdetés szövegének(az stx agyak elég jok,a felni ráadásul szegecselt is)
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7316 üzenetére
nagyon nem tudsz mellényulni,kb 16-30mm közti felnik mind jok,30mm-töl már az extrém felhasználásra szánt felnik vannak
minnél szélesebb a felni,annál szélesebb gumit tudsz rátenni
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
válasz Teasüti #7321 üzenetére
Könnyebb de annyival nem feltétlen gyengébb. Durvább igénybevételre jobb lehet a 36, de egy erős 32 lyukas kerék is elég sokat kibir. Inkább a felnitől függ a kerék erőssége. Persze a küllő is befolyásolja, de azt most vegyük állandónak( pl egy sima 2 mm-es DT)
Egy 36 küllős duplafalu felni is lehet gyengébb mint egy jó 32-es. A számok még nem feltétlen jelentik, hogy erősebb a 36-os kerék. Minden csak az alkotóelemek típusának a függvénye.[ Szerkesztve ]
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7318 üzenetére
szélesebb felni általában erösebb is
ha széles felnire raksz keskenyebb gumit,akkor a futofelület "vastagszik" meg(szélesebb részen érintkezik a talajjal,a külsö kör alakja oválosabb lesz),viszont van egy határ ami alá nem érdemes menni(széles felni-keskeny gumi),de ez a te esetedben nem áll fenn,az 1,95ös gumi 30as belsö szélességig tökéletes...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7325 üzenetére
használt láncot uj sorral (vagy forditva) nem raknék össze....
a kerékpár fejlesztés pedig veszélyes dolog,rosszhatással tud lenni a pénztárcára...milyen bringába szánod ezt a kereket?érdemes ennyit rákölteni?
az alivio agy nem az örök darabok mintapéldánya[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7327 üzenetére
ebben az esetben én egy gyárilag összefüzött duplafalu felnis,alu agyas,menetes(nem kazettás) kereket vennék,kb 4k huf,boltja válogatja,igy nemcsak a racsni árával vagy elölrébb
én ilyen kerékkel nyomulok(kezdetekben-2002 tájékán- ezt használtam dh-ra is,jobb nem lévén )utoljára kb 2 éve cseréltem benne tengelyt és golyokat,2006 ota boltba-dolgozoba járos bicajbasn teljesit,ha elkap a gépszij akkor ez is kap ezt azt
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #7408 üzenetére
Szóval folytatva, csak már lejárt a szerkesztési idő ... ilyen terepen nem tudok ülve maradni, mert a teleszkópom (Manitou R7 Absolute+) nem tud felvenni eleget az ütésekből, és a nyeregcső sem tompított semmit sem. De bármi más körülmények között, felfelé, lefelé és síkon sincsen probléma, egyedül a betonkeményre kötött föld közepes kráterekkel fog ki rajtam.
De azt azért nem várnám el egy tolvajtól, h szerszámos ládával járkál.
A markolat, a lockout kar, a fékkar, a nyeregcsőbilincs és a nyereg csavarja mind különböző méretű imbuszt igényel, egyedül a fékkar és a váltókar rögzítése egyforma.tulajdonképpen én a gyorszárak létjogosultságát sem értem, főleg, ha már némelyik típust csak célszerszámmal lehet nyitni
A gyorszár nem a szerszámnélküliségről szól, hanem a gyors rugós rögzítési-oldási módszerről, ami általában szerszám nélkül is végrehajtható (néha annyi csak amúgy a "szerszám", hogy le tudod venni a gyorszár karját, és a marokszerszámod belé bedobod a táskádba). Nem mindegy, hogy fél perc alatt ki tudod szedni defekt esetén a kereket, vagy percekig tart csak annak az eltávolítása (például a Manitou Hex Lock átütőtengely esetén 4 csavaron kell átverekedni magad ...).[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Teasüti #7408 üzenetére
Alapvetően a tolvajok nem bicikliszakértők. Kerékről meg relatív nehéz megmondani, hogy mennyit ér, így nem éri meg nekik (megjegyzem hasonló okokból egy fullos kormánnyal / váltókkal / stb-vel szerelt, de ronda vázas, merev hátú, ránézésre semmi extrát nem mutató kerekű biciklit sokkal kisebb eséllyel visznek el, mint egy olcsó, szar felszereltségű, de csili-vili fullyt...). Ráadásul kereket lopni sokkal nehezebb és feltünőbb. Gondolj el két esetet:
1. Odamész a biciklihez, fogod a kereket kiemeled a lezárt bicikliből, majd a válladra véve elindulsz vele, esetleg beledobod egy kocsiba és elhajtasz
2. Odamész a biciklihez, szöszölsz kicsit a zárral, majd felülsz a biciklire és eltekersz
A kettő közül melyik a feltünőbb, és melyiknél nagyobb az esély arra, hogy esetleges szemtanúk megjegyezzék az esetet? Ha meg valaki direkt kerekekre utazik, akkor annál úgyis lesz szerszám, tehát megint csak mindegy.Amúgy alapvetően el lehet mondani azt, hogy ha konkrétan egy biciklit el akarnak vinni, akkor elviszik. Ha a rongálás a céluk, azt megint csak megoldják, még ha el se tudnak vinni semmit. Amit lehet tenni, hogy a "portyázó" tolvajok nem a te biciklidet nézik ki maguknak. És itt érvényesül az orosz medvevadászok elve is: nem a medvénél kell gyorsabban futni tudni, hanem a veled tartóknál...
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #7408 üzenetére
A célszerszámos gyorszárnak szerintem az az értelme, hogy míg egy 15-ös villáskulcs elég szabvány ebben a tekintetben, bármelyik tolvajnak elfér a zsebében, mindig nála lehet, addig egy speckó szerszám, amivel nyílik a gyorszár nem biztos, hogy ennyire elterjedt eszköz lenne a kerékpár tolvajok felszerelésében.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #7408 üzenetére
Íme egy célszerszám nélküli megoldás. Ha normál helyzetben van a bringa, akkor nem lehet a gyorszárat kinyitni, ha kerekekkel felfelé fordítod, akkor igen. Nulla szerszám, gyorszár, mégis véd, és "annyira" nem is drága (más kérdés, hogy mennyire hatékony a konstrukció a hajtás során elszenvedett erőveszteség szempontjából).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
szki
őstag
válasz Teasüti #7439 üzenetére
Sok Sikert a hátsó kerék szereléshez!
A menetes racsni(k) leszedésénél én a szerszámot fogtam be asztali satuba, és kerékagyat tettem rá felülről, azaz vízszintesen volt kerék. És a kereket forgattam el. Így könnyen sikerült meglazítani a racsnit. Ezt azért javasolom, mert villáskulccsal+racsnileszedővel lehet, hogy nem sikerül meglazítani a racsnit.
A küllőket biztos után kell húzni majd. Ha van kis tapasztalatod centrírozásban, akkor magad is megcsinálhatod. A lényeg, hogy sokat ne járkálj laza küllővel![ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
válasz Teasüti #7463 üzenetére
padkát sztem még kibírja, kérdés hogy hányszor. meg ha pl egy ~100 kg-os rider kb 30-35-el benézi a kátyút lockolva hát attól lehet elvérzik:S. lehet az enyém volt defektes.
az enyém olyat produkált, hogy akkor is lockolt amikor nem volt behúzva akar, pl ha finoman legurultam a padkáról leérkezésnél zárt, holott egy helyben pedig simán lehetett nyomkorászni. egyszer felidegelt, lockoltam kb 25-nél kikaptam kerékre aztán érkezésnél jött egy bucka. utána nem lockolt csak lassított a befelé mozgáson de azt is csak kb 30mm után, még mindig jobb volt mint a nonstop lock. aztán cseréltem egy Manitou R7-re. ég és föld. nekem a persely is játékkal volt illesztve a külső szárban...
igazából én nem akartam vele foglalkozni, jóárasított bringával jött (Genesis Element '08), a csere be volt tervezve.
XP NINJA: hát kenés részen lehetett azaz olajcsere. gyárilag zsíros azt tudom.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #7459 üzenetére
Na igen. Izomerő kell a bicajszereléshez, és tapasztalat Majd meglesz apránként mindkettő!
A racsnik szabadonfutójához még nem nyúltam. Tudtommal teli van golyóval, és jobb azt nem bolygatni. Ha fura hangok jönnek ki belőle, akkor inkább csere, mint golyózgatni. Amúgy szerintem speckó körmös v. tüskés kulcs kell hozzá.
Fogaskoszorún a lánckerekek nem kopottak? Ha igen, akkor úgyis csereérett a racsnis koszorú egyben.
A kónusszal el lehet szórakozni, hogy ne szoruljon a tengely, és ne is kotyogjon. De majd rá fogsz jönni a nyitjára
Nem tudom milyen papucs van a hátsótengelyednél, de arra ügyelj, hogy kerék a láncvillánál, és a támvillánál is középen legyen. Én például 135mm-es tengely helyett 130mm-set tettem be, de ügyesen hézagoltam 4 alátéttel a maradék 5mm-t.Más: kerékpár vásárlóknak egy friss cikk a holkerekparozzak.hu-ról: "Kerékpár vásárlás 1 rész: Új bicikli"
[ Szerkesztve ]
-
DemonDani
addikt
válasz Teasüti #7467 üzenetére
Feltételezem nem szokott az időn állni egész évben...
Enyém télen-nyáron napi 6-8órát van szabad ég alatt. 1év alatt is hót rozsdás tud lenni, kenés ellenére is, télen 2 naponta kéne átkenni, talán akkor nem kapná meg de szerintem az is kevés lenne.NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #7467 üzenetére
Miért lényeges a korrózió védelem? Én eddig csak őskövület láncokon láttam rozsdát - igaz ott már vastagon. Rendszeres használat mellett előbb kopik el, mint hogy korrodálna.
Még az enyém sem rozsdás, pedig 2002-es.
Télen, latyakban elég hozzá mindössze fél óra.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
golyani
addikt
válasz Teasüti #7467 üzenetére
ha nincs benne valami okosság, mint pl az RS villákban a Gate, ami nyitja a lockot nagyobb ütés esetén, akkor előbb utóbb elfárad a szelep.
láncomon nekem egy benzines mosás újra olajzás, és pár csepp eső után megjelent 1-2 rozsdafolt. aztán lekopott.(HG73) egy két folt nem számít, max esztétikai probléma.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #7474 üzenetére
Akkor csak én vagyok láncmániás?
Sűrűn törölgetem át ronggyal, meg a lánctányérokat, és fogaskoszorút is. Pedig terepen nem is járok.
Mondjuk pár évtizede a motorkerékpárjaimon sose kapott ennyi gondoskodást a lánc Volt is vagy egy vödörre való láncom...Szerk: már voltam úgy bicajjal, hogy egy hosszú túra előtt olajoztam a láncot, de a legvégére mégis kiszáradt a kánikulában a lánc, és elég idegesítően nyikorgott. Azóta persze olajozom sűrűn.
[ Szerkesztve ]
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #7472 üzenetére
ha már ugyis szétszedted az agyat,akkor a tengelyt már odébb tudod tolni,hogy felférjen majda váltovédö is(sztem ez az egyik legfeleslegesebb cucc a bringán...a 0,5-1 menet az anyán az már nagyon határeset),meg persze toljál bele megfelelö mennyiségű zsirt is,mert gyárilag nemsok kerül oda,ahova kéne
a racsnit meg le tudod szedni egy csillag-villás kulccsal és egy kalapáccsal is(nem kell sajnálni a kulcsot,nemfogja megadni magát,biztonságképp a zároanyát rátekerheted a racsnileszedöre,igy nemfog elmozdulni tengelyirányban)
a küllöropogás/pattogás uj keréknél természetes,pár méter gurulás után megszünik
az egyik oldali konusz és kontraanyát meg rendesen huzd össze,ez legyen a fix oldal,a másik odalon már könnyebb beállitani a megfelelö "feszességet",a kerék pedig a kontraanya és a konusz között lévö távtartok miatt nincs középen(minden váz más,igy ritka,hogy egy uj kerék középen legyen)vagy a távtartokal játszol,vagy visszaviszed a bolta ahol vetted,a küllöutánhuzás alkalmával be is huzhatják középre a kereket
a koszorut meg ne bontsd meg,nem bonyolult,csak sok benne a golyó ( nagyon sok,nagyon kicsi golyo,aztán ha nincs meg mind,kezdödnek a bajok,mert olyat nemfogsz kapni,max másik racsnibol );helyezd vizszintes helyzetbe a racsnit,a nagyobb lánckerék legyen felül,a résbe nyomjál müszerolajat,majd forgasd hátrafelé(racsni dolgozzon és persze továbbra is vizszintesen legyen!)eleinte még szarabb hanjga lesz,de ezt párszor megismételve rövid idö mulva a kis lánckerék felöli oldalon a müszerolaj távozni fog,egy adag piszokkal eggyütt;ezt az olajozás dolgot addig csináld,mig szép tiszta hangja nem lesz
a kis felületi rozsda a láncon még nem oylan nagy probléma,el lehet tüntetni,de onnantol már fokozottabban kell rá figyelni(a rozsdás lánc sokkal joban koptatja a fogsort is!);shimanobol nekem eddig azt xt lánc az,amin nincs/nem is volt még rozsda(deore és lx láncokon elég hamar megjelent,rendszeres olajozás mellett)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
rétisün
veterán
válasz Teasüti #7533 üzenetére
"a minta nélküli érzékenyebb a defektre"
nem feltétlenül....én most cseréltem le a hátsó scwalbe durano-t, kb. 8000 km után. alig van mintázata, de egyetlen defektem sem volt vele (az egy dolog, hogy a párját a defektvédelem fölött 3 mm-el vágta ki valami )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
Ayg0
senior tag
válasz Teasüti #7541 üzenetére
nemrég olvastam valami balatoni programokat gyűjtő oldalon, hogy ezen a héten szombaton(?) lesz ellenörző pontos-pecsételős bringa maraton a tó körül. ha jól tévedek valamelyik nagyobb déli parti városból indulnak és oda kell visszaérkezni is. egyénileg és csapatosan is lehet nevezni. van komppal rövidített táv is, az 150km talán.
Teasüti, JColee: jahogyja... köszönöm a felhomályosítást!
[ Szerkesztve ]
"A Celeron egy olyan gyár ami az Intelnek készít olcsó, megbízható processzorokat, ezért felesleges a Pentiumokért plussz pénzt fizetni."
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Házimozi belépő szinten
- Háztartási gépek
- Ukrajnai háború
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
- Dell Latitude E5540, 15,6" Kijelző, I7-4600U, 16GB DDR3, 500GB HDD, Nvidia 2GB, WIN 10, Számla, gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen