- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Aliexpress tapasztalatok
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Amazon
- JavaScript topic
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Router gondok
- XPEnology
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Gergő_
őstag
válasz venember83 #42633 üzenetére
Szerintem a doppingot nem tiltani kellene hanem szabályozni. azzal kezdve hogy engedélyezik a legismertebb szereket ami mindenki használ. EPO, amfetaminok, fájdalomcsillapítók stb.
A szabálytalanság szerintem ott kezdődik amikor a hajtóműbe építenek egy kisebb segítő-motort, volt erről egy cikk indexen vagy hol. A saját testedet tuningolni nem nagy bűn.
Pl az EPO-val mi a baj? Ezt sosem értettem. Vagy más hormonokkal mint a tesztosteron vagy növekedési hormon? A saját testükkel játszanak. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #42671 üzenetére
Azért mozog rosszabbul a dual air mert ott nem egy darab dugattyú tömítést kell megmozdítani, hanem kettőt. Viszont kisebb nyomás kell a két kamrába, mint az egybe tehát az O gyűrű szorosságát kisebbre lehet venni talán. Egyébként a dual air az gondolom a dupla kamra méret miatt lineárisabb tud lenni.
-
F_Gergely
őstag
válasz venember83 #42671 üzenetére
nagyjabol egy arban van a ketto, a soloairhez van pumpa, a dual air melle nem adnak, viszont van poplock, bar egyenlore szamomra ez lenyegtelen. eloszor en is ravagtam hogy dual air, aztan olvasgattam a neten es sokan a solo art mondtak jonak. a rock shox maga is megszuntette a dualt, helyette a solo van es "a teleszkop autmatikusan beallitja a sulyhoz megfelelo ertekeket" en ebben nem igazan hiszek...
ami nekem a lenyeg lenne, tudjam allitani hogy puhan vagy kemenyen mozogjon, illetve ha ugratok ne koppanjon ki a villa. a 2013-as solo air raadasul annyira uj hogy nalunk nem kapni es nem igazan talalok rola velemenyeket. -
belaazallat
addikt
válasz venember83 #42681 üzenetére
Neten rendeltem innen.
És innen melyikre cseréljem?
Az miért nem járható, ha 113mm-es monoblokk helyett rakok bele pl egy 120mm-est. A lánc vonal már így is változott a bringán, 8-as rendszer helyett 9-es van.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
#90933760
törölt tag
válasz venember83 #42823 üzenetére
A jelenlegi is egysebis néha, attól függ ha beszarik akkor van-e kedvem még foglalkozni vele. Nem elég. Én is singlespeedezném, de ilyen terepre nem megfelelő. 2x7 sebis lenne az igazi, normális felosztásban. De ilyenekbe úgy is 3x6 sebisek vannak legtöbbször, amivel előrébb nem vagyok sajnos. Bár ha normálisabb gép és lehet alakítani is akkor megérné lecserélni rajta a hajtást.
-
TripleB
senior tag
válasz venember83 #42823 üzenetére
Nekem van egy 143-as alias elfekvőben, még gondolkodom az eladáson.
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
hoffman_
nagyúr
válasz venember83 #43132 üzenetére
Nagyon komoly, akárcsak az összes többi ilyen video, ezek a DH pályák szerintem brutálisak.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz venember83 #43220 üzenetére
Kicsit nehézkes, de ha elég hangosan kiabálsz bennük lehet meghallja....
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
fpeter07
veterán
válasz venember83 #44407 üzenetére
Már hiányoltam, Dani MacaSkillel együtt. Gyakrabban csinálhatnának videókat.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz venember83 #44407 üzenetére
Nagyon jól nyomja a srác!
(#44408) lsebestyen: Én ma nem bicajozok, de úgy nézem elolvad a hó Zalában, és hétvégén lehet szaggatni az aszfaltot.
-
Bati0501
őstag
válasz venember83 #44407 üzenetére
2.55-nél: Meg az utána lévőfás se rossz...
-
attiati
veterán
válasz venember83 #44458 üzenetére
köszi
Eagl3: nem vettem meg akkoriban, aztán leálltam a témával 1 évig, nem vagyok benne biztos, hogy kihasználnám. De idén mindenképpen veszek valami bicót. Az is lehet, hogy csak valami városjárós olcsó használtat. Te mit vennél 140 körül?
[ Szerkesztve ]
-
Tomi_Sci
őstag
válasz venember83 #44473 üzenetére
Vízszinteshez közelítő papucsos vázat vennék, és az ottani pozícionálással szeretném feszíteni a láncot.
Pályapapucsnál amúgy meg kell bontani láncot, hogy ki lehessen szedni a kereket?Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
madmike
őstag
válasz venember83 #44487 üzenetére
Lövésem sincs. Valami kauciót biztos kérnek, de hogy az mekkora összeg nem tudom.
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
madmike
őstag
válasz venember83 #44487 üzenetére
Nézegettem az oldalt és sehol nem esik emlités arról, hogy fizetni kéne, csupán annyi, hogy fényképes irattal kell magad igazolni.
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
amargo
addikt
válasz venember83 #44487 üzenetére
Nálam tavaly semmit nem kértek, mondjuk otthagytam a bringámat, mert amúgy is azzal mentem
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
lsebestyen
addikt
válasz venember83 #44652 üzenetére
szar lehet elől mennni
-
madmike
őstag
válasz venember83 #44652 üzenetére
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
fpeter07
veterán
válasz venember83 #44652 üzenetére
Nem láttam még egyetlen versenyt sem hóban megrendezve. Ma meg kellene néznem a vasárnapi versenyt. Azóta sajnos el vagyok havazva (he-he).
-
hoffman_
nagyúr
válasz venember83 #44827 üzenetére
Jól emlékszel, pont így volt.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
beci
őstag
válasz venember83 #44852 üzenetére
Köszi.
Amúgy ezek milyen elven működnek?Gps?lorcsi! Köszi.Milyen árban nem tudod?
Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
Muton
addikt
-
Muton
addikt
válasz venember83 #44864 üzenetére
Lehet, hogy gyenge az adója vagy vevője, meg a sok környezeti jel is bezavart nekik. Ami elég ciki egy drága óránál...
Amúgy a Rox 8-am pulzusérzékelője is csak fullos elemmel tud adatot küldeni ha elengedem a kormányt és kiegyenesedek. szerencsére a pedálfordulatszám-mérővel, sebességmérővel nincs baj. EgyelőreSzerintem ezek valahogy nagyon alul vannak méretezve...
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
zoli03
őstag
válasz venember83 #44864 üzenetére
Azt én is tudom, hogy a vezeték nélküliek nemigazán jók. De mi a helyzet a vezetékes VDO-kal? Mert ha a mostani Ciclosportom elromlana, lehet, hogy valamilyen vezetékes VDO-t vennék (pl X2).
-
rii
nagyúr
válasz venember83 #45215 üzenetére
nekem is ezért szimpatikusabb sokkal a sima váltás
mert az viszonylag egy egyszerű szerkezetlehet, még én is ki bírnám cserélni, beállítani már kétlem
míg agyváltónál?
kiküllőzni, agy ki, agy be, visszaküllőzni .... centrirozni
.-/piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz venember83 #45215 üzenetére
Ez volt a cikk. 260g súlykülönbségről lévén szó, azt nem találom túlságosan soknak,mi több elenyésző.
A belső súrlódást aláírom, minden bizonnyal nagyobb mint a lánchajtású kivitelnél.
A szerkezet is bonyolultabb, de elméletileg karbantartás mentes.(az olajcserét leszámítva természetesen)A szíj és a tárcsák burkolva vannak, nem juthat elméletileg szennyeződés ami árthat neki.
Az ember akkora nyomatékot nem tud kifejteni, hogy a szíj elszakadjon.(hacsak nincs elhasználva, ami mondjuk 20000km megtétele- vagy néhány év- után esetleg előfordulhat) A szíjtárcsák élettartama évtizedekben mérhető."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #45215 üzenetére
Rohloff gyártói adatok szerint nem gyengébb a hatásfok, mint láncváltó esetén (hasznos áttételeket nézve).
A kisebb agyváltók is hozzák a +90%-ot, ha hinni lehet az adatoknak.(#45275) Tomi_Sci
És ha rakna rá egy közönséges fékmerevítőt? Én bovdenes V-fékkel is hajlítgatom az S-bend acél vázat, akkor képzelem mit művelhet egy hidrós V-fék. Fékmerevítő nélkül számomra elképzelhetetlen a használata.(#45321) madmike
Sztem fogalomzavarban szenved csupán. Fékváltókar akar az lenni.
Vagy válthat akár automatán is a rugós előfeszítés következtében, ha már megdöglött benne a mechanika.[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
válasz venember83 #45779 üzenetére
Én is, ráadásul nekem izzadós is a kezem, így egyértelmű a hosszú ujjas. Anno rövid ujjasba taknyoltam egyet, az ujjvégeimről lekapta az aszfalt a bőrt rendesen.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz venember83 #45779 üzenetére
Estem már jó párat, de sosem az ujjam vége sérült meg...
Nyáron a hő leadásánál pedig nagy szerepe van -legalább az ujjak- szellőzésének, így nagy melegben nem ajánlott a hosszú kesztyű.
(#45783) amargo: Egy vékony anyag nem hiszem, hogy nagy védelmet képviselne, vitte volna hosszú kesztyűben is a bőrkét. A tenyéren talán véd valamit, de kívül kétlem.
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz venember83 #45797 üzenetére
Egyetértek.
Akkor 2 haverom erősíti a szabályt, mivel nyáron nem egyszer hallottam tőlük, hogy "de qrva meleg ez a kesztyű"!
Félreértés ne essék, nem kesztyű nélkül tolom, hanem vágott ujjúval, de sokszor abba is beleizzadtam és nem kívántam magamnak az ujjvégeket.De veszek egyet és leírom a tapasztalataimat a nyáron...
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Toomy
senior tag
válasz venember83 #45779 üzenetére
Belátom Neked aki inkább mountizik tényleg jól jöhet egy esésnél, de ha tényleg oda kell akkor valami ilyesmi protektorosat ajánlanék.
-
Phülöp
addikt
válasz venember83 #45836 üzenetére
18km-en pont ketszer lehet elhalni vegkimerultsegben, ha igazan jol csinalja az ember.
Amikor meg versenyeztem, pont az ilyen rovid tavokon voltam eros. Sok evvel kesobb atnyergeltem a hosszabb turakra (akkor mar tenyleg csak turak voltak), 100-250km/nap. Ezekhez egesz mas jellegu felkeszules volt szukseges. Az utobbi 4 evben meg nem ultem bringan...
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
madmike
őstag
válasz venember83 #45861 üzenetére
Ezt mi középsuliban általában forditva csináltuk, felrántottuk a delikvens alsógatyáját
[ Szerkesztve ]
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
válasz venember83 #45861 üzenetére
vegyél kantáros gatyát, azzal nem tudják ezt megcsinálni
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz venember83 #46205 üzenetére
Attól, hogy a végállások megfelelőek, még nem fog teljesen pontosan váltani nem?!
Mivel -ha a két végállás közötti részt egy egésznek vesszük- egy kattanás (váltás) az egyiknél 8, a másiknál 9 részre van osztva.
Tehát a 8-as váltókar 1/8-adot húz, míg a 9-es 1/9-edet egy váltásra.Vagy rosszul gondolom?
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz venember83 #46207 üzenetére
Ha jól értem a 8-as kar kezelné a 9-es váltót, igaz?!
Szerk:
A 8-as kar 1/8-ad részt húz 1/9-ed helyett, ugye? Vagyis kicsivel többet mint kéne...Rosszul közelítem meg a dolgot?
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Doki-HUN1978
senior tag
-
SOAD19
addikt
válasz venember83 #46211 üzenetére
Igen, minden marad, a 8-as sor, váltókar, és csak a hátsó váltó cserélődik.
(#46213) Audison
Köszi!
Felhívom a Te és az összes új bringás figyelmét, hogy nyúlásmérővel tessék időnként ellenőrizni a láncot. Ne járjatok úgy, mint én, hogy a lánc szépen assan hazavágja az egész hajtást.
Na, majd a következő bringámnál, már jobban odafigyelek, erre is.[ Szerkesztve ]
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
SOAD19
addikt
válasz venember83 #46286 üzenetére
Nálam párszor volt sima pedálnál, hogy nedves körülmények között, elindulásnál kiállva akartam elindulni, lefele nyomtam a pedált, és lecsúszott a pedálról a lábam... Szóval nem rossz, ez az SPD-s dolog, csak városi használatra nekem mégsem jönne be. Bár, biztos van olyan, ami sétálásra is alkalmas, nem, mint ez a cipő.
(#46289) venember83
Ezzel nem tudok vitatkozni, ebben igazad van. Viszont, nem lehet mindenhova bemenni bicajjal. Pl. ha dolgom van a postán, vagy bevásárolni indul az ember egy nagy bevásárló központba, ne adj isten plázázhatnéka támad az embernek (nem sűrűn kap el, ez az inger ), ott azért kényelmesebb egy hagyományos cipő.
[ Szerkesztve ]
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
válasz venember83 #46289 üzenetére
Most, hogy már nekem is sikerült összeraknom egy spd párost, én úgy jellemeztem az első 50km-es karika után, hogy olyan ez mint anno amikor rallye-ba behozta az audi az összkerékhajtást.
Lehet nélküle élni, de minek?どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
SOAD19
addikt
válasz venember83 #46469 üzenetére
Ez aggaszt engem is, hogy városban sokszor előfordulhat váratlan szituáció... Meg sokszor kell megállni lámpáknál, aztán újra elindulni...
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
SOAD19
addikt
válasz venember83 #46472 üzenetére
Aham! Mi történt városon kívül, elmesélnéd az eseted? Pedig, azt hittem, hogy pont városban rizikósabb használni.
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #46477 üzenetére
Röhög egyet és feláll, ennyi.
Ez a jobbik eset. A rosszabbik, amikor röhögnek egyet a többiek ispengemeta: 3 hete SPD-zek, esés még nem volt (kopp-kopp).
Lesz, legalább egy alkalommal, ez már-már axióma.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
válasz venember83 #46469 üzenetére
agyban két éve spd-re készülök, de valami mindig beleszólt a dologba.
volt már két necces szitu, de szerintem eléggé jól kezdeltem a dolgot
ráadásul belőttem a pedált a cipőhöz, így szinte a legkisebb erőkifejtésre (oldal irányba) pattan a cipő.
viszont hegynek felfele kva jó...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #46919 üzenetére
Amit hoffman mondott az pl egy pont jó alternatíva a dologra. Mavic gyári kerékszettek nagyon erősek a tapasztalataim alapján. Alkatrészekre gondolsz hogy fűzött kerékhez ajánljak, vagy mit szeretnél?
Agyakból, Új alu tengelyes Shimano XT, Sram X9, Novatec Light. Hozzá DT competition (2-1.8-2) as küllő, aztán valami felni, pl sun eq21?
hoffman_
Köszi![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #46923 üzenetére
Szerkesztettem az előzőt, olvasd el újra.
Felnibe még ott a DT Swiss XR 425 XC is pl, az is fasza lehet. Van kerámiás is, DT Swiss XR 4.1. Csak ezek elég drágák.
Ezekből meg az említett agyakból kijön szerintem egy 1600-1700 grammos kerék.
Sram x9 es agy viszont hülyeség, abból nincs azt hiszem tárcsa felfogás nélküli.. egyébként jó kis agyak.[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
válasz venember83 #46933 üzenetére
69kg vagyok, elöl, hátul van fékező felület.
Milyen fékkart és bowdent - bowdenházat ajánlanál hozzá? Esetleg nézelődjek -e Avid Single digit 7 irányában is? A mostani bowdenem eléggé rongyolódós fajta kicsit olyan mintha nyúlna mint egy spagetti.
[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
válasz venember83 #46962 üzenetére
Az viszont drágább is...
Testbikeon nem írnak annyira rossz dolgokat róla. De akkor még nézelődöm.
Még ugyan ebben az árban van Avid BB7 fékkarokkal, mindennel szettben, lehet ez lesz a befutó?[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
válasz venember83 #46984 üzenetére
És ha egymás ellen állítanám, a BB7-et az Elixir 1-el miért válasszam a BB7-et?
A hirdaulikus megoldás a legjobb nem? -
TripleB
senior tag
válasz venember83 #46984 üzenetére
Köszi, a Speci is megvan, már a Reba is szervizelve, hétvégén megkergetem.
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Apple watch SE 44mm cellular 100% "hibátlan 4 hónapos!!!
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- L380 Yoga 13.3" FHD IPS érintő i7-8550U 16GB 512GB NVMe magyarított vbill ujjlolv IR kam gar
- 2025.11.04. Garancia! MSI RTX 3080 12GB GDDR6X TRIO PLUS Videokártya! BeszámítOK
- ThinkPad T14s Gen2 14" FHD IPS i7-1165G7 16GB 512GB NVMe magyarított vbill ujjlolv IR kam gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen