-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
bubi92
őstag
válasz Teasüti #13509 üzenetére
ööö nem divatból. tavasz-nyár-őszre szeretnék egy közlekedési eszközt, ahol nem kell elviselnem a bunkó paraszt embereket, és sofőröket. és mivel kocsira nem futja, meg nem is akarok, így biciklire esett a választás. volt már bmx-em, nagyon szerettem de kényelmetlen volt, volt már 24-es street gép, az is. kiszerettem volna próbálni valami újat és fixikkel mindig is szimpatizáltam, így eldöntöttem az lesz. aztán majd lehet megutálom.
a keretet én nem határoltam be, mert nem úgy veszem, hogy na bemegyek a boltba, és jövőhétre legyen kész. most szépen majd bevásárolok hozzá küllőket, küllőanyákat, gumit, belsőt... felniszalag stb... lefestetem amilyenre akarok és el is megy a pénzem. fizukor jön a következő rész stb stb... tehát ráérek mert nem télen akarom használni. 100k alatt próbálok maradni, ki tudja mi lesz belőle.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #13519 üzenetére
Hogy érthető legyen, nagyságrendileg ilyenekkel találkozok.
Amelyik meg trialozik a fixijével, annak tuti nem ilyen felszereltsége van. -
fungeld
aktív tag
válasz Teasüti #13529 üzenetére
Most 42/14 és azt 2,1-es terepgumival simán kitekerem, úgy 48 km/h a max. Ilyen sebességnél már olyan szinten pörög a lábam, hogy egyszerűen lecsúszik és nem bírom gyorsabban pörgetni spd nélkül. 1,7-es slicket max balaton körnél tennék fel, illetve ha hasonló aszfaltos túrára mennék, de ezek elég ritkák.
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
szki
őstag
válasz Teasüti #13600 üzenetére
Símaszk helyett tudom ajánlani az arcszőrzet megnövesztését. Nálam bevált
A aldis síkesztyűt nézd meg (4eFt).
A téli bicajos öltözékkel nekem csak annyi a bajom, hogy nagyon sok réteg kell, és elég sokáig tart rendesen beöltözniA pécsi tömegközlekedés meg tényleg csak tömeget jelent, és közlekedést aligha. Mislenyből kocsival hamarabb beértem melóba mindig a Zsolnay szoborhoz, mind a kertiből buszozó kollégák (és nem átszállással jöttek).
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Teasüti #13600 üzenetére
azért ha egy decathlon környékén jársz nézz szét. olcsó cuccokat lehet találni, bár nem mindig tökéletesek, de kis kompromisszummal használhatóak.
plusz a híres/hírhedt aldi/lidl kerékpáros ruházat )“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
KaraDani
addikt
válasz Teasüti #13621 üzenetére
A Japánokat lehetetlen utólérni, de itt is "szórakoztató" eljutni A-ból B-be
Ma reggel tömött busz, szállnék le az ajtóból, hogy le tudjanak szállni a beljebb levők. Nyanya aki fel akarna szállni meg nem enged le kb. úgy védte az első pozícióját az ajtó előtt, miközben egyedül ő akart felszállni
Amúgy az árával semmi gond nincs szerintem (főleg ha bliccel az ember ), összehasonlítva a többi várossal többszörösen nagyobb és használhatóbb szolgáltatást kapsz, kb dupla árért. Pl. Kaposváron is 5k körül jár a felnőtt bérlet, és van 10-15 busz, amik olyan sűrűn járnak, hogy azt elmondani nem lehet... Otthon 10-15 éve nem ültem így buszon, ha hazamegyek és kimennék haveromhoz a város szélére 270 egy buszjegy és óránként jár a busz, mígy a taxi elvisz bárhova fix 600 forintért.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #13698 üzenetére
Ha nincs lyuk, akkor is ellenőrizni kell a belsőket, ahol a szelep hozzá van illesztve a tömlőhöz: kiszerelt, felfújt belsőnél ide-oda billented a szelepet, és figyeled vízben ereszt-e. Autóknál is pár évente megérik cserére a szelep, mert elöregszik az anyaga. Illetve a szeleptűket sem árt tisztítani, picit megnedvesíteni.
Valóban képes elöregedni minden, ami gumiból van. Bár nekem most elöl-hátul 12 éves Kenda belső van 5 Bar-ra fújva, és nem ereszti a levegőt hetek alatt se A szűkebb külsőkhöz meg új Continental belsőket használok, de azok se eresztik a levegőt el 7 Bar-ról.[ Szerkesztve ]
-
feka007
nagyúr
válasz Teasüti #13700 üzenetére
Nekem 3-4 hete van meg a bringám, és kőkemény a hátsó, legalább 4 bar. Első kb. 3, de az elején is annyi volt, azóta meg nem fújtam, csak múltkor megnéztem mikor megjöttek a Presta-Schrader átalakítók.
Amúgy nem sokat hajtottam eddig. Ilyen 2-3 fokokba már nem vmi élvezet túrázni bringával nekem. Úgyhogy sztem tavaszig most pihentetem a cuccot.. Legalább egy kicsit azért le tudtam tesztelni még a jobb időkbe, látni hogy rendben lesz ez nagy valószínűséggel, bringakérdés megoldva nálam.
Azért a Wolffal pár km-t megyek a városba minden héten addig is, aztán majd márciusba (remélhetőleg, ha nem lesz újabb 2010) go[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #13708 üzenetére
Persze. Megjön Manitou és még pontos súlyokat is mond hozzá
Vegyél rendes belsőt neves gyártótól, nem sokkal drágábbak ennél a normál kivitelűek (az extra könnyűekre ez nem igaz), és nem lesz ilyen problémád. Én 2-3 havonta szoktam fújni a kerekekbe, akkorra esik le a 3 baros kezdőérték kettő környékére.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #13711 üzenetére
Continental, Michelin vagy Schwalbe belsővel nem* tévedhetsz nagyot.
Nekem amúgy mekkora vázméret lenne az ideális? 186 vagyok, belső lábhosszom meg 87 cm.
20" való neked. A mostani vázméretedet úgy tudod megállapítani, hogy megkeresed a matricát a vázon, vagy a számlát régről. Ahány gyártó, annyiféleképpen mér, a numerikus adatokból esélyed nincsen a számozást kitalálni.* feltéve, ha a szeleptípust eltalálod és nem olyan extra könnyített belsőt veszel, hogy kicsíped felrakáskor
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Manitou
addikt
válasz Teasüti #13711 üzenetére
Szerintem valahol eresztenek azok a belsők. Valami minimális lyuk van rajta valahol, vagy a szelepnél.
Belők közül ezekből válogatnék:
Schwalbe
WTB
Specialized
Continental
Panaracer
Ritchey
Maxxis
Tioga
Hutchinson
Cheng Shin tube
KendaDe a schwalbe-k szerintem elég megbízhatóak és áruk is oké.
19-es váznál nagyobb szerintem nem kell neked.
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #13801 üzenetére
Hidegben felkeményedő villán lehet javítani vmit?
Igen, veszel helyette egy olyat, ami jobban tolerálja a hideget Trollszintű válasznak tűnhet, de tényleg nincsen más megoldás. Próbálkozhatnál az olajszint csökkentésével, kenőanyagok és a hideg viszonyának tesztelgetésével, de maximum annyit érnél el, hogy nagyon-nagyon nem helyett csak nagyon nem mozogna a teló.Pára az van mostanában dögivel, még akkor is, ha nem észrevehető a hidegtől. Én is csak onnan tudom, hogy állandóan nyikorog az első fék, ami csak olyankor következik be, ha a fékpofák/-tárcsák rendesen nedvesek, egy kis esőben még nem szoktak zenélni.
hétköznapi nadrág alá milyen aláöltözőt ajánlanátok?
Szélálló téli bringás nadrág kell ebben az esetben neked, nem könnyű belőle nem kantárosat és betét nélkülit találni, de létezik. Vagy extrém megoldásként nem a farmer alá veszel fel valamit, hanem egy esőnadrágot veszel a farmerra rá.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
simon7012
aktív tag
válasz Teasüti #13804 üzenetére
Kell alsógatya...
Bergusonba nézz körül. Én is onnan rendeltem házhoz szállítással. Nagyon korrektek..Más: Én a bergusonban vettem esőnadrágot nagyon jó.Nem kantáros hanem öves.
Akár hiszitek akár nem azt adtak hozzá.Endura.[ Szerkesztve ]
G DATA INTERNET SECURITY 2022.Xiaomi MI 11,..Szeretem, ha egy POPsi kerek...
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #13936 üzenetére
Karbon vázak ennyire hajlékonyak?
Inkább úgy fogalmaznék, hogy tervezetten hajlékonyak. A modern monocoque vázak esetén a szálak megfelelő elrendezésével el lehet érni, hogy egyik irányban eszméletlenül merev legyen, merevebb, mint az alumínium, míg a másik irányban rugalmas ,és a lehetőségekhez képest maximális komfortot nyújtson. Persze ezt ma még messze nem minden gyártó tudja, csak a karbontechnológia élenjárói képesek ilyen finomságokra.Azért tuti nem lehet alternatívája egy tisztességes rugózásnak, gondolom karbon láncvilla/támvilla se laposrugó módjára "cseklik-nyuklik".
Egy mai modern hátsó felfüggesztésnek tényleg nem, de a linkeltnek simán. Amúgy a Cube a Double Flex Stay megoldása lényegében karbon laprugónak feleltethető megÉn egy karbon hardtailt próbálnék ki szívesen, mondjuk egy O.Nine ideális lenne. Ki akar felajánlani egyet?
feka007: pedig a Leftyt használták a világkupában is, sőt először ott került bevetésre. Állítólag a tűgörgős megoldás miatt nagyon finoman indul meg és mozog, de erről tulajdonosként TriackFeri tudna mesélni igazán.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
szki
őstag
válasz Teasüti #13938 üzenetére
Mert Te össztelóshoz vagy szokva, és feltételezhetően eléggé kiegyenesedve tekersz. Így a nyeregre/ülőgumókra több teher nehezedik. Míg a pedálokra, és a kormánymarkolatokra kevesebb súlyt helyezel. Egy outi esetében sok terhet átvesz a kormány, és persze a pedálok. Főleg ha erős az iram
Persze tudom DemonDani nem outis, de azért a testhelyzet nagyban meghatározza a nyereg kényelmét.[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Teasüti #13936 üzenetére
Ez jól érzékelteti, milyen rugalmasságra képesek a szénszálas elemek: [link]. Az alsó forgáspont tulajdonképpen egy szénszálas lap, ami cserélhető, ha mégis törne, repedne, idővel elhasználódna. Softail a hivatalos megnevezése ennek a megoldásnak.
DemonDani: Mentem vele terepen, semmi negatív érzést nem keltett. Plusz ugye ha 4X-ra jó volt, akkor nem hiszem, hogy sima XC vagy AM felhasználásra ne felelne meg. Plusz meg nem 1-2 éve gyártják.
-
DemonDani
addikt
válasz Teasüti #13940 üzenetére
nem trendi a kényelem, így jó?
(#13941) venember83
szélesebb kialakítású WTB-re gondolsz? csak mert azt nem írtad, vagy nekem nem ált össze ( )(#13937) dqdb
ehhez csak annyit, hogy alu vázat is láttam már, aszem 35mm-es úttal vagy lehet titán volt, de fém, nem ilyen szuper trükkös karbon[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
őstag
-
Ariadne
őstag
válasz Teasüti #13940 üzenetére
Nem tudom, hogy tudsz széles nyereggel menni, engem spinningnél is nagyon zavarnak azok a nagy fotelek a gépeken. Az ülés módtól is függ egyébként tényleg, az ülés módja (szöge) pedig a bringa típustól és vázgeótól függ. Országútin egészen előrehajolva mész, ott kifejezetten nagyon keskeny nyergek vannak, montin kicsit kevésbé, egy trekking bicón meg majdnem egyenes háttal ülsz, ott széles nyergeket szoktak használni, mivel másképp jön ki a súlypontod is.
Igaz betétes nacival használom mindig, de a széles párnázott nyergek montin nekem kényelmetlenek lennének. Pl. a Speci Rival nyergem a crosson még elmegy, mert városinak használom és ritkán, de a montin kifejezetten nem volt kényelmes, azon most egy Speci Avatar Gel van (használt szerzemény, iszonyúan jó!), igaz abból a szélesebb (143 mm-es változat), pedig nő vagyok, így eleve szélesebb nyereg kell... A városban krúzolni trekkinggel jó egy széles zselés nyereg, de erőből bringázni már nem, szerintem nem lehet olyan jól hajtani, ha a fél hátsód a nyereg tetején van.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Teasüti #13975 üzenetére
Nah hohó, itt alapvető tévedés van
Bicikli nyergen nem a fenékizommal ülsz, hanem a csonttal (az ülőgumó a "fenékcsontnak" a neve, ugyebár egész pontosan a medence csont alsó részének). És bármilyen furcsán is hangzik, ez kifejezetten kényelmes. Ennek az az oka, hogy a kényelmetlen ülés nem abból fakad, hogy a csontot nyomja valami, hanem abból ha erek, idegek elszorulnak. Mivel az ülőgumó pontosan úgy alakult, hogy ülésre alkalmas legyen, ezért ha pont azon ülsz, gyakorlatilag nem nyomódik el semmi. Férfiaknál ugyebár plusz probléma a prosztata és a két láb között található egyéb szervek, épp ezért sokaknak a legkényelmesebb a "lyukas közepű" nyereg, hogy ezeket biztos ne nyomja. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Teasüti #13979 üzenetére
Ha bármilyen biciklin a gátadon ülsz, akkor:
- nem a biciklinek megfelelő a testtartásod
- rossz és/vagy nem a biciklihez megfelelő a nyereg
- rosszul van a nyereg beállítva
- rossz a bicikli mérete
Esetleg ezek kombinálva Ha a gátadon ülsz, az már nyomja a prosztatádat is => nemzőképességnek nem tesz jót.(Túl) széles nyereg:
- elnyom ereket, idegeket
- elnyomja a láb közti lágy szerveket
- szétdörzsöli a combot és/vagy nem tudsz tőle megfelelően tekerni ("terpeszben" tekersz. Ami térdnek se tesz jót)Ahogy korábban is írtam, ha nem úgy érzed, hogy a csonton ülsz, akkor nem megfelelő a nyereg (legfeljebb városi 1-2 km-re alkalmas).
-
rétisün
veterán
válasz Teasüti #14043 üzenetére
"ne legyek annyira fitt"
ez itt valószínűleg fogalmazási pontatlanság, valójáan arra gondolt sztem, hogy ha csajozik, nem lesz ereje ennyit és ilyen tempóban bicajozni, azaz még én is tarthatom vele a
lépésttekerést.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
szki
őstag
válasz Teasüti #14043 üzenetére
Kb arról van szó, hogy Pécsre is bicajjal járok (2x180 km), ha egyedül kell menni. A helyközi közlekedést én sportnak fogom fel. Ketten, vagy gyerekeimmel kocsival kell közlekedni, és a külön sportra nem juthat elég idő.
Van pár tervem jövőre. Majd kiderül mire lesz idő felkészülni.
Például novemberben 1645 km-t bicajoztam 66 óra alatt. Ez elég sok idő, ha csak sport lett volna. De kb a 80%-a valójában helyközi közlekedés volt, ami elvitt volna 36-40 órát az időmből autó/busz/vonat + megállókig gyaloglás.[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #14061 üzenetére
Annak örülsz, hogy rosszul fékezel, hiszen a hátsó fékpofák koptak el előbb, vagy annak, hogy keveset bringázol, mert 10 év alatt nem koptak el?
szki: Novemberben 1x estem el, de az is egy másik amatőr bicajos papa miatt volt a városban.
Tegnap én is majdnem fellöktem egyet hátulról. Piros lámpától indultunk, ő volt előttem, kényelmes ráhagyással indultam el, csak arra nem számítottam, hogy a divatos egysebijével a megfelelő izmok hiánya miatt haladás helyett csak össze-vissza fog dülöngélni, így nulláról indulva két-három húzósabb pedálfordulat után jött satufék.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Ariadne
őstag
válasz Teasüti #14084 üzenetére
Ebben a topikban a Balaton kör legtöbbször azt jelenti, hogy reggel elindulsz bringával egy tetszőleges városból a Balaton mellett, és délutánra/estére visszaérsz ugyanoda.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
hoffman_
nagyúr
válasz Teasüti #14149 üzenetére
Engem se lehet megvenni mindig a limitált matricával, bár előfordul De ez úgy alleszusamenn jól néz ki szerintem nagyon Bár szerintem a rózsaszín-lila outi vagy Rock Shox teló is jól néz ki nagyon, már régebben is írtam
más:
Itt többen emlegettétek Meme nevét, ha bringavásárlásról volt szó, sőt még egy linket is kaptam, de azóta ez megszűnt. Ha őt keresem, akkor nincsen online felület most már, csak boltba tudok menni hozzá? Ha igen, akkor ezt helyileg hol tehetem meg? Előre is köszi
#14153, venember:
Nagyon jó video!
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #14149 üzenetére
Limitált modell alatt kizárólag a tesztelőknek és újságíróknak szánt változatot kell érteni.
Nem kizárt, h bikemag-osok kezében is járt ez a bringa.
Telitalálat Láttam élőben, gyönyörű ez a festés, de nem egyszerű harmonizáló színű alkatrészeket találni hozzá, mert a szürke, ezüst, fehér és piros nem megy hozzá, és a túl sok fekete sem az igazi.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
venember83
nagyúr
válasz Teasüti #14149 üzenetére
Egy minőségibb teló alapvetően ilyesmire készül. Nem a mindenféle apró úthibák kimozgására.
Max a trekking bringákba szerelt csirkelábú és pár centit mozgó telók valók városban tekergésre és úthibák javítására. De azokkal meg nem mennék le lépcsősoron, pl.
hoffman_: Vác, Árpád út 44.
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #14154 üzenetére
Azt értem én, h felhasználási területre vannak optimalizálva és méretezve, de ettől az alapelv nem változik.
Az alapelv nem változik, de teljesen más mértékű és típusú erők hatnak terepen és aszfalton. Hiába szeretem terepen az R7-et és városban átlagos aszfalton sem rossz, de amint macskakőre tévedek, azonnal lockolom, mert annyira nem működik rajta, hogy jobb nélküle, mint vele. Trükközhetek úgy, hogy alacsony fokozaton nagy nyomatékkal tekerve direkt behintáztatom tekerés közben a bringa elejét, ekkor jobb lesz a végeredmény, de ettől függetlenül ott bizony felsül a teló. Nem erre van hangolva a mozgása, ennyire finom egyenetlenséget nem képes kimozogni.hoffman_: [link]
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #14159 üzenetére
...az abroncstól. 2 bar vagy alatta már szinte teljesen kisimítja a rázós útburkolatot.
Persze ezen a nyomáson már félve mentem át a szegélyeken. Ezt leszámítva tökéletes kényelem.más: szerelmes lettem ebbe a revolights-ba is, mint a többi ledes kerekes eyecandy-be, de azért 220$ preorder a vicc kategória. Feléért is sok lenne.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen