- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- XPEnology
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Opera böngésző
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
- Python programozás
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #12651 üzenetére
Hány centis a teljes nyeregcső, és ebből mennyi van a vázban?
szki: még nem volt jó első teleszkópod, azért nem értékeled a lefeléket. A felfelé az csak a kötelezően elvégzendő program a lejtőn száguldozáshoz
runner 125: elhibázott stratégia aszfalton kell felmenni, mert ott könnyebb, és egy jó kis single track ösvényen lezúzni, attól termelődik az adrenalin
fungeld: Oké, nem a tiéd, de viszonyítási alaphoz szükség lenne a válaszra. A Merida a 180-as magassághoz 18"-as Matts vázat ajánl, 185-höz 20"-ast. szóval valószínűleg kivitelezhető lesz.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
amargo
addikt
válasz fungeld #12651 üzenetére
Nem tudom, hogy mekkora kellene, de 420-om van - bár elég lett volna csak 400, de 450 ennél nagyobbat találni, ami jó is már körülményes. Igaz lehet legyártatni.
(#12653) fungeld: Ez teljesen átlagos, szerintem nincs itt semmi probléma, mert még a jelző csík alatt vagy.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #12653 üzenetére
Az nagyon kevés, így ne használd, a képen szereplő nyeregcső egyértelműen rövid, ezzel el tudod repeszteni a vázat.
Egy 400 mm-es elég lehet, ha nem tervezed, hogy nősz még, mert a gyártók vagy azt szokták ajánlani, hogy 10-12 cm legyen a vázban, vagy azt, hogy a nyeregcső harmada. Az átmérővel vigyázzál, mert 27.2 mm, 30.9 mm és 31.6 mm is elterjedt manapság.
A kormány pozícióját egy meredekebb kormányszárral tudod emelni. Ha olyan nyeregcsövet választasz, aminek van némi hátranyúlása, azzal is "magasságot" spórolhatsz meg. Az igazi megoldás hosszabb távon egy 19-20" környéki váz lenne.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #12851 üzenetére
Lakott területen kívül sisakkal 50 km/h, sisak nélkül 40 km/h, lakott területen belül 40 km/h, kerékpárúton 30 km/h, gyalog- és kerékpárúton 20 km/h lenne a végsebességed. Természetesen csak akkor, ha az út-, látási és forgalmi viszonyok megengednék.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
szki
őstag
válasz fungeld #12851 üzenetére
Számold ki! Ha tudnád ugyanolyan pedálfordulttal tekerni, akkor 48x48/11/42x14=70 km/h. A valóságban viszont a menteszél/légellenállás leküzdése elveszi az erőt.
Elég gyors tekerő vagy, mert a montidnál jelenleg 127-es pedálfordulat kell a 48 km/h-hoz.. 48/11 áttétel esetén 87-es fordulat elég lesz 48 km/h-hoz
Sok sikert hozzá! -
Manitou
addikt
válasz fungeld #13166 üzenetére
Az, de felejtős. Az olyan vázakat amiket nem tárcsafékhez terveztek gyáriilag, azokat valószínűleg az utólagos tárcsásítás csavarni fogja. Még egyszer nagyon régen mikor még V fékek sem nagyon voltak, akkor itt nálunk egy emberke csinált házilag ilyen átalakítót a vázához, profin megvolt csinálva / le volt gyártva az alkatrész, szépen össze lett rakva, aztán annyira csavarta a vázat a tárcsafék, hogy le kellett szerelnie és hagyományos féket használnia.
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #13283 üzenetére
A teljes rendelésre 10 euró, de ez szerepel a honlapjukon is (pár kivételtől eltekintve ennyi a szállítási költség). Arra figyeljél, hogy bankkártyás vagy paypalos fizetésnél 5 eurót felszámítanak, ezt előre utalással tudod csak elkerülni.
venember83: 100+ km-es terepes túra ennyi szinttel ilyen rövid nappalok mellett szép kör.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
venember83
nagyúr
válasz fungeld #13293 üzenetére
Ha még növekedsz, akkor persze jó. A haver 21 centis Kellys vázat vett, mondván, hogy milyen jó vétel, 185 centijéhez sok volt, kb. a váz vezette a pilótát, és nem fordítva. Jelenleg egy 19-est használ. Próbáld meg, ha akarod, kis stucnival és egyenes nyeregcsővel akár jó is lehet.
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #13290 üzenetére
Hülye ötlet az lenne, ha előre raknád a BB5-öt és hátra a BB7-et
teasüti: 40e soknak tűnik, de ha a bérlet árával nekiállsz számolni, akkor máris nem olyan sok. Én úgy oldom meg, hogy nem izzadok büdöset Hosszú ujjú mezben, téli bringás dzsekiben és opcionális aláöltözetben nyomom fent, lent térdmelegítőben, őszi időre tervezett nadrágban (-10-ben is, a sok réteg miatt elég) és opcionálisan aláöltözötben lent. Kézre thermokesztyű 5 fok felett, alatta téli bringás kesztyű, fejre sisak alá való sapka 10-12 foktól lefelé.
Értelmes tempót diktálok befelé, azaz laza 17-22 közötti sebességet tartom sok szabadon gurulással és a szokásosnál gyakoribb váltogatással, hogy ne izzadjak ki. Munkahelyre beérve a bringás rész leugrik, normál ruha fel. Pár naponta viszek be tiszta pólót, inget, addig a szekrényben lógnak. Szintén van bent egy kabátom és normál cipőm az SPD helyett. Iskolában állandó és zárt tároló nélkül nehéz szerintem is bejárni, de próbáld úgy megoldani, hogy felül a legfelső réteget cseréled le változatos utcai ruhára, alatta pedig a technikai rész van, nadrágnál pedig mehet az utcai. Esőben megfelelően megválasztott kis forgalmú útvonalon csigatempóban tekerek sárvédőkkel (80-90 hozzászólással ezelőtt részleteztem), latyakban természetesen marad majd a BKV. Öltözködés szempontjából amúgy a legnehezebb szakasz a lakás-utca és utca-iroda távolság a bringacipelés miatt.
superecneB: az átütőtengely nem igazán erre való Vagy vegyél a gyorszár helyett csavaros rögzítést, léteznek speciális kulcsos gyorszárak, vagy az Acornak (?) van olyan gyorszára, ami csak fejjel lefelé oldható ki. Így szerelésnél megúszod a csavarozást, de a lezárt bringából nem tudják kilopni. Amúgy egyetemi környéken venember83 megoldása az egyetlen járható út. Az RM30 (vagy Altus vagy Tourney szint) és XT eléggé érdekes párosítás ...
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
belaazallat
addikt
-
Ariadne
őstag
válasz fungeld #13425 üzenetére
Pont ilyenem van, persze cross bringán, nem montin, és keskeny slickekkel. Aszfaltos bicó, nagyon szeretem, főleg lefelé , emelkedőn viszont határozott hátrány, hogy 28-as a legkisebb tányér, határozottan érződik, hogy nem 22... Vannak emelkedők, amiket épp ezért montival simán megmászok, a cross bicóval meg bőrlégzéssel megy csak.
Szóval alapvetően szerintem sem érdemes, nem nyersz vele annyit, hogy megérné.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
belaazallat
addikt
válasz fungeld #13527 üzenetére
Hali!
Deore 531-es váltóm van és egy alivo váltokarral működtetem.
Milyen terepen szoktál biciklizni és milyen arányban? biztos szükséged van montira? Egy jobb cross bringával mehetsz terepre, és aszfalton is jól érzi magát, és általában 48-as tányérral adják.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
runner 125
nagyúr
válasz fungeld #13538 üzenetére
3"-lal.
_
Ma is tekertünk egy jót. Azt hittem szarabb idő van, de az első pár km után már majdnem melegem volt, így a kesztyűt is lekaptam. 21km lett.
Indulás előtt volt lánctisztítás és olajozás, a múltkori dagonya odatett neki."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #13538 üzenetére
A 21"-os vázaknak mennyivel van rosszabb geometriája a 18-asokhoz képest?
Ez teljesen vázfüggő, nem lehet megmondani a konkrét geometriai adatok nélkül.venember83: ha költségre "optimalizálva" csak az első vagy csak a hátsó háromszöghöz nyúlnak a méret növelésekor, akkor simán előfordulhat, hogy változik a geometria "jósága" negatív vagy pozitív irányban.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
runner 125
nagyúr
válasz fungeld #13544 üzenetére
Szerintem az piszok nagy lesz.
Nekem a 19"-os fully Merida-m gyári 130mm-es stucnival nagy volt a 187cm-es magasságomhoz....
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
fungeld
aktív tag
válasz fungeld #13544 üzenetére
Megtaláltam az adatait hátha ez segít valamit.
Vázadatok
Méret 21"
Nyeregcsőhossz 533mm
Nyeregcsőszög 73°
Fejcsőszög 70,5°
Fejcsőhossz 130mm
Felsőcsőhossz(vízszintes)625mm
Láncvillahossz 423mm
Tengelytáv 1106mm
Monoblokkmagasság -30mmAz adatok 480mm beépítési magasságu villával érvényesek!
Ahogy nézegettem a 20"-oshoz képest szinte csak a nyeregcsőhossz változik a többi elhanyagolható.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
belaazallat
addikt
válasz fungeld #13538 üzenetére
Ez egy cross bicón van, amit aszfalton használok. Elvárásaimnak megfelelően teszik a dolgukat.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
szki
őstag
válasz fungeld #13660 üzenetére
Olaj tippet kösz! Próbálkozok még mással is.
(#13661) BMW001: akkor Te nagyon bírod a hideget
Tegnap reggel -4 C fok volt, és köd, mely ráfagyott a bicajra, és a ruházatomra. Szépen néztem ki(#13666) Teasüti: oké tekertem már egyetlen pólóban + bicajos dzsekiben hidegben, és nem fáztam. De nem volt jó, mert az izzadtság mindent átáztatott, és nekem nem lehet vizes a ruhám, mert 9 órával később újra bele kell öltöznöm és 90 percet tekerni akár éjjel...
Nagyon macerás ez a télies öltözködésElfáradtam ebben a két hétben Így hétvégén nem bicajozok, hanem szétkapom a bicajt, és megejtek egy nagy generált. Minden kap zsírt, olajat, stb. Csak a monoblokkhoz nem nyúlok.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz fungeld #13677 üzenetére
..egyik haverom elég sűrűn lejár, egyszer voltam vele én is. Hát megvan a hangulata, az tuti.
Egyébként a göncök 90% hulladék, viszont a 10%-a korrekt állapotú termék. Legyen az fűrész vagy bicó. Egy eladót láttam, akinél komolyabb bringák is voltak, de javarészt KTM városi bevásárlós és túrabicók, viszont annyi esze volt, h 80-100k + -ért kínálta mindet.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
dqdb
nagyúr
-
venember83
nagyúr
válasz fungeld #14032 üzenetére
Abban, hogy a tengely integrálva van a hajtókarra, nem egy monoblokk részét képezi. Merevebb, sokkal. És egyszerűbb a csapágycsere is, mert csak két csésze megy bele a vázba, nem egy komplett monoblokk. Ezekben a csészékben van a csapágy, amin gördül a hajtókarba integrált tengely.
Szerintem jó lesz abba a vázba a négyszögtengelyes monoblokk is, csak ki kell csavarni az integrált hajtómű két csapágycsészéjét vagy minek lehet azokat nevezni.
-
gery03
senior tag
válasz fungeld #14104 üzenetére
Ha az illető rendelkezne egy fényképezővel, vagy legalább egy kis türelemmel, akkor már csinálhatott volna egy igazi képet is. Mert ez most is egy moslék.
Szerintem nem tudod cserélni, legalábbis én nem látok semmilyen körmöt, ami azt sejteti nekem, hogy BB30-as. Ahhoz meg négyszögtengelyt találni nem egyszerű eset...
De várj meg még egy véleményt. -
félisten
válasz fungeld #14104 üzenetére
Nekem az a gyanús benne, hogy a "sima" integrált csapágyhoz hasonló ez a csapágy, ami normál esetben a középcsapágy házán kívül van, itt meg belül.
Ha ki is tudod venni ezt a csapágyat, és a menetbe bele is tudnál tenni egy négyszöges monoblokkot, akkor sem biztos, hogy a négyszöges monoblokk tengelye eléggé kilóg majd belőle, hogy fel tudd rá tenni a hajtókarokat.Én első ránézésre azt mondanám, hogy nem megy bele a négyszöges hajtás, de nem vagyok annyira tapasztalt, hogy biztosat merjek állítani.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #14824 üzenetére
váz: 1500 gramm (alumínium hardtail), 1000 gramm (karbon hardtail)
első kerék: 750-800 gramm (gyorszárral, de tárcsa, belső és külső nélkül)
hátsó kerék: 850-900 gramm (gyorszárral, de tárcsa, belső és külső nélkül)[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
- Ingatlanos topic!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kedvenc zene a mai napra
- További aktív témák...
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
- ÚJ GIGABYTE G5 Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
- HP ProBook 4530S, 15,6" HD Kijelző, I3-2350M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
- HP ProBook 6560b, 15,6" HD Kijelző, I5-2410M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia Az Ára
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen