-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
hoffman_
nagyúr
válasz Teasüti #16580 üzenetére
Én nem a vezetéstechnikáról beszéltem. Odaírtam, hogy az másik lap, ez a terület borzalmas. Én a mentalitásról beszéltem. Az nem az oktatón múlik, hogy ha valaki lerakja a jogsit, 1-2-3 év alatt belejön a vezetésbe, akkor orbitális paraszt lesz. (Én egyedül tanultam meg vezetni, a jogsi letétele után anno kb 2 hónap volt, míg magabiztosan be tudtam illeszkedni a forgalomba.)
A telefon téma... Ha a bringás futároknak meg van engedve a vad közlekedés és nem büntetik szarrá, akkor a telefonálást miért? Van, aki egy kézzel is jobban vezet, telefonálás közben, mint az emberek többsége. Arról nem is beszélve, hogy automata váltó esetén meg vicc az egész. És ebbe azt is belekalkuláltam, hogy a telefonálás nem csak egy váltást bonyolít, de a figyelmet is megosztja. Persze nem jó dolog, de ha úgy adódik, akkor telefonálni kell, és kész.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
szki
őstag
válasz Teasüti #16600 üzenetére
Én még email-t is szoktam írni a BlackBerryn vezetés közben Balesetmentesen 10 évig így nyomtam évi 50-60 e km-t céges kocsival. Szóval átmennék bármilyen vezetési vizsgán
Ja, hogy on is legyek! Nagyon gáz a sószáraz út, ahogy az autók felkavarják a port, sót. Elég egészségtelen így bicajozni most
Muszáj a természetben futni, bicajozni inkább, mint a füstös településeken, vagy a poros aszfaltutakon! Bár én elég tiszta levegőjű környezetben élek/sportolok.
Hogy bírod az extra szmogos Pécset?[ Szerkesztve ]
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #21762 üzenetére
vidd vissza és csapj az asztalra,ha kell...
mond el a problémád,jobb helyeken megoldják gyorsba garibagondolom nem tetted ki extrém felhasználásnak a kerékpárt,igy nem kell attól félni,hogy a váz kuka,elég sokat kibírnak,elöször inkább a kcs megy tönkre(általában a csapágyak)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
fpeter07
veterán
válasz Teasüti #22640 üzenetére
Mostani gumim nekem is a ballonosabb fajtából való. Nagyon kényelmes tud lenni. Muszáj volt viszont több levegőt fújnom bele, mivel éreztem, hogy terepen felfelé visszafog. Benzinkúton kicsit csalóka a mérő, mert ha lehúzom, akkor ált. egy barral kevesebb lesz a gumiban. 3-3 körül maradok személy szerint. Nagyjából ez a jó kompromisszum nekem.
-
superecneB
őstag
válasz Teasüti #22701 üzenetére
Inkább egy könnyű merev villa, mint egy szarul mozgó rugós baromi nehéz SR XCM... Debreceni vagyok, itt nincs túl nagy szükség a teleszkópra csak apró kényelmi szempont. Mondjuk kicsit védi az első kereket, de le tudok normálisan jönni egy padkáról.
rétisün:
26"-os kerékhezIlletve még ahhoz kérnék tanácsot, hogyan rögzítsem a krypto u lakatom a bringára. A gyárilag hozzá adott cuccost akármilyen erősen rögzítem a vázra, egy idő után elkezd lemászkálni róla a rázkódás miatt és összekaristolta. Nincs valami jobb minőségű megoldás?
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Teasüti #23244 üzenetére
Nekem a Timex pulzusmérős órám kb. két éve hibátlanul működik. Pedig nyáron kap nedvességet rendesen, a pánt és az óra is.
Igen, tudtommal mellkaspánttal oldják meg, mivel a pulzusmérés nem a szívverés mechanikus mozgását használja a méréshez, hanem a szív elektromos jeleit, ha nem tévedek.
-
Toomy
senior tag
válasz Teasüti #23358 üzenetére
Is-is. Egy kis empátiát kellene tanulni MI könnyen beszélünk akik ezzel is és azzal is közlekedünk. Van azonnali rálátásunk az adott szitura. Míg egy autós csak a saját igazát tudja szajkózni önfejűen. Tisztelet a kivételnek!
Nem is tudom hol olvastam a minap, hogy egy bringást elütött egy csaj az egyenrangú kereszteződésben és még neki állt feljebb. Avagy bizonygatta a hülyeségét, hogy a kerékpáros ellen nincs jobb kéz szabály Na ezen kiakadtam rendesen és hány ilyen van még. -
ludsimon
veterán
válasz Teasüti #23915 üzenetére
Hasznos lenne és nem is értelmetlen, de ott is írtak valami hasonlót, hogy a szem abban a szögben már csak homályos foltot lát, tehát maga az emberi 'hardver' nem tudja azt a szöget élesen, az meg nem tudom szemészeti szempontból mennyire biztonságos/megerőltető a szemnek ha ezt a fizikai határt megpróbáljuk külső behatással feszegetni.
Én nem valószínű próbálkoznék vele. Persze, tudom, hogy egyenesen néz általában az ember, de ha nem lát élesen abban a szögben kisebb figyelmet fog rá fordítani.
( Szerintem )
undefined
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz Teasüti #23915 üzenetére
Szóval nem azért nézelődök körbe, mert rutinszerűen és rendszeresen kellene
Pedig szerintem ugy a jó. Én folyamatosan szkennelem a környezetet, ha városban bringázok."Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Teasüti #23910 üzenetére
Tippre az emberek többségénél szédülést és/vagy hányingert és/vagy fejfájást okozna. Nem igazán tolerálja az agy azt a jelentős torzulást, amit ez a szemüveg okozhat a megnövekedett látómező részen. Ráadásul mivel nincsen állandóan rajtad, ezért még csak hozzá se tud szokni az agyad. (persze biztos lenne akinek nem okozna gondot, de szvsz ez erős kisebbség)
"Azért kocsiban sem szokásom vándoroltatni a tekintetem, biciklin is csak akkor nézek be egy kereszteződésbe mondjuk, ha jön egy."
Elég nagy hiba mind kocsiban, mind biciklin (főleg biciklin, főleg városban).ludsimon
"Persze, tudom, hogy egyenesen néz általában az ember, de ha nem lát élesen abban a szögben kisebb figyelmet fog rá fordítani."
Azért ez nem teljesen igaz A szemüveg alapötlete jó, csak a szükségszerűen bevezetett torzítás nem az. Az ember periférikus látástérben elég jól észreveszi a mozgó dolgokat (de csak a mozgót, a statikust még akkor is rosszul, ha az erősen kontrasztos). Igaz nem tudatosan, tehát nem tudsz direkt periférikus látásba figyelni. De ha bármi mozgás történik, akkor rögtön észreveszed. Érdekes "kísérlet": nyújtsd ki oldalra a két kezed vállmagasságban, kicsit hátrafeszítve, hogy ne legyen a látómeződben. Majd lassan kezd el mozgatni előre mindkettőt. Lesz egy pillanat amikor úgy érzed, hogy látod. Ha ekkor nem mozgatod tovább, akkor viszont nem fogod tudni eldönteni, hogy ott van-e vagy nincs. Ha picit "ide-oda" mozgatod a kezed, akkor még szépen ki lehet tesztelni, hogy milyen nagy az ember látómezeje, igazából meglepő tud lenni -
tvamos
nagyúr
válasz Teasüti #25152 üzenetére
Most akarok sodronyt venni, de nem akarnek vegtelen penzert. Olyannal szemezek, amin nincs zar, csak hurok van a ket vegen. Ra lehet akasztani az U-lakatra. (Azert tetszik, mert olcsobb mint egy igazan jo sodrony zar, es konnyebb is.) Ez jo megoldas? Vagy jobb az a zaras fajta?
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
tvamos
nagyúr
válasz Teasüti #25164 üzenetére
Vettem az adast! Koszi!
Fura a vonatrol nezni azt a bicikli utat, ahol tegnap hazafele tekertem. Igy gyorsabb, sokkal. De a feneklemezem meg mindig sajog... (Itt a vonaton tobb a csaj is...)
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Teasüti #25168 üzenetére
Hát azért ezt én feltétlenül gondolom így. A víz bemegy ott ahol talál helyet és annak a helynek/résnek nem kell nagynak lennie és egy ilyen nagynyomású mosóval nem lehet annyira centizni, mint egy szivaccsal vagy ronggyal. A víz nem a barátja sehogy sem a biciklinek, alumínium ide vagy oda..
-
rétisün
veterán
válasz Teasüti #25374 üzenetére
nekem az ebike-on fél éve van függőben egy pár maxxis-om, szóval vagy csak olyant rendelj, ami zöld kosaras, de inkább kérdezz rá e-mailben, van-e, vagy mikorra lesz.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
fpeter07
veterán
válasz Teasüti #25369 üzenetére
2.4-es gumi már igen vadnak tűnik, lehet bármilyen slick is. Én 1.5-nél nagyobbat nem raknék a sajátomra, már ha slick gumiról van szó. A mostani gumim 2 colos, mint a régi, azzal a különbséggel, hogy sokkal ballonosabb. Kíváncsi vagyok mit tudhat egy igazi 2.2-es terep gumi. Alacsony nyomáson feelinges menni vele, csak már túl puha, nem lehet vele még terepen sem haladni.
-
MarioAna
senior tag
válasz Teasüti #25369 üzenetére
Nekem Cyclops van (2.4-es). Eléggé strapabíró (legalábbis én padkázok vele sokat, de még nem volt vele defektem). Csendes is, méretéhez képest biztos kicsi a gördülési ellenállása, de érződik, hogy nehéz és vastag, ezért nagy sebességnél visszafogja a bringát (bár nekem a Schwalbe Racing Ralph után érezhetően könnyebben gurult a gép).
Nekem egy Sun Mammoth felnin van, arra ráfért ... -
Hasaggymeg
veterán
válasz Teasüti #25369 üzenetére
Nekem Maxxis Overdrive Kevlar Inside 26"x 1,75 van immár 2 éve (~3000km-e),és vegyes véleményem van róla.Jól néz ki a mintázata és jól tapad,elég jó a defektállósága(1 királydinnyés defekt) .Gördülési ellenállása átlagos.Rossz tapasztalatok:először is egyikbe elég nagy csavar van,sztem.vissza is kellett volna azonnal küldenem (e-bike). Másodsorban sehol sem írta,hogy csak 50psi (3,5bar) lehet fújni,amit kevésnek találok és ami miatt ~80kg-om alatt csak átlagos a gördülési ellenállása.Végül gyorsan kopik,vegyes terepen,80% aszfalt 15% föld,5% murva,a hátsó már jó ha az idén még kitart.
Én biztos nem tennék 1,9-nél vastagabbat slick-ben."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MarioAna
senior tag
válasz Teasüti #25404 üzenetére
Nekem egy hibridem van, besorolhatatlan . Dirt váz, országúti hátsó váltó (Sora), meg mondhatni slick gumik.
ilyen
Eddig még defektem nem volt, városban pedig sajnos elég sok üvegszilánkon megyek át. Tegnap vettem észre az oldalán két kisebb lyukat, gondolom kis tüske szúródott bele, de nem érte el a belsőt ezek szerint.
Nyomásmérőm nincs, csak kézzel szoktam mérni: amikor már hüvelykujjal nem bírom benyomni, tehát elég kemény. Érzem amikor valamin átmegyek keményen akkor azért megérzem, de azért csillapít is a ballonossága miatt. -
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #26481 üzenetére
Vonatos kérdésem lenne, hogy milyenek a körülmények a MÁV járatain bicikli szállítása kapcsán?
Általában jók, eddig még nem akadt problémám.Amelyik járat engem érint, az a "kerékpár a vonaton a megjelölt helyen szállítható (korlátozott férőhely)" katergóriába esik.
Megnézed a pontos járatszámot az Elvirán, aztán megkeresed a vonatosszeallitas.hu oldalon a vonatot, hogy milyen kocsikból áll. Ha nincsen külön bringaszállító rész kijelölve, akkor a legelső és legutolsó kocsiban a peronon lehet szállítani, de szálltam én már fel a vonat közepére is, mert ott lehetett elférni. Alapvetően az IC-t és gyorsvonatot, ha lehet, kerüld ilyenkor, a sebesvonatokon általában van rendes szállítási lehetőségMennyire biztonságos (lopástól)? Mi van, ha a vonat másik végében kapok jegyet, vagy oda mellé is lehet intézni? Le lehet zárni a bringát lakattal? Egyáltalán hogyan rögzítik? Én magam akasztom fel - ha jól tudom, akkor kampókra kell felrakni -, vagy a személyzet? Kinek van oda bejárása?
Neked kell felrakni és bárkinek van oda bejárása. A többi kérdésre a válasz eléggé függ a bringaszállító rész kialakításától. Én még kampóval sosem akasztottam fel, még nem volt rá szükség egyik utazásnál sem, általában elég volt letámasztani a megfelelő helyre. Bizonyos esetekben, ha felakasztottad, le tudod zárni lakattal a bringát, bizonyos esetekben nem. Én mindig a bringa mellett utazom, eszembe nem jutna pár méternél jobban eltávolodni tőle.Legutoljára vasárnap utaztam vonaton bringával, ott egy termes kocsi egyik oldalán elbontották a WC-t, és az ajtótól balra és jobbra lévő sarokba felraktak egy-egy kampót, valamint sínt a keréknek, így 2 bringa fért fel oda szabályos használattal. Amikor felszálltam, az egyiket valaki elfoglalta, és lezárta U-lakattal a sínhez. Én felszálltam, megkérdeztem a kalauzt, hogy melyik oldalon nyílnak az ajtó, aztán a másik oldali ajtóhoz betámasztottam szépen a bringát, és leültem a lehajtható székre. A vonat ment, a bringa egy centimétert sem mozdult meg.
Előtte szombaton egy Stadler Flirtön a kijelölt helyen döntöttem neki a bringát az üléssornak és ültem le a bringára rálátással., majd átszállás után egy Bzmoton az egyik kocsi végén keresztben támasztottam ki, és fogtam a kormányt végig.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
nagyúr
válasz Teasüti #26481 üzenetére
Ha nincs bringaszállító rész, vagy vagon, akkor utolsó vagon utolsó peronján tudod szállítani azokon a vonatokon, amelyiken ez engedélyezett (IC, nemzetközi vonatokon, egyes ingázókon, helyjegyes vonalakon általában, stb. nem szállíthatsz, de ez látszik a menetrendből).
Ha van bringaszállító rész (jellemzően egy fél vagon van a bringáknak, egy másik fél az üléseknek), akkor oda szállsz fel. Ha kis állomáson szállsz fel, pláne, ha egyedül vagy, csomaggal, akkor ügyesnek kell lenni, mert nincs sok időd, és jellemzően nem alacsony padlósak a vagonok, és senki sem segít. Persze, ha szerencséd van, már vannak a bringaszállítóban, és segítenek a felpakolásban. A bringát felakasztod egy kampóra az első kerekénél fogva, vigyázva, hogy ne karcold össze a felnit, a hátsó kereket beilleszted a padlóra hajtható vájatba, és kész is. Ha gondolod, le is zárhatod, majd helyet foglalsz a vagon másik felében, az üléseken.
Ha van bringavagon, akkor nagyjából ugyanez a szitu, azzal az eltéréssel, hogy ott nincs ülőhelyes rész. Szal vagy bekempelsz a bringaszállítóba, vagy megkockáztatod, hogy vki más száll le a bringáddal. Mi elég sokat mentünk még tavaly is vonattal, és sosem hagytuk magára a bringákat a bringaszállítóban, vagy a peronon.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
SOAD19
addikt
válasz Teasüti #26481 üzenetére
Tavaly én is vonattal szállítottam a bicajom Debrecen-Püspökladány között, majd onnan Nagyváradig. Ladányig, külön biciklis szekció volt kilakítva: [link]. Le is lehetett ülni, le lehetett hajtani, ahol a bicajom első kereke be van fogatva. Váradig meg az adott kocsi előterében volt kialakítva a bicajoknak rögzítési lehetőség, és szintén volt lehajtható ülő alkalmatosság. Én is aggódtam, hogy hogy megy, ez a kerékpár szállításos téma, mivel ic-vel mentem, azt hittem, hogy a bicajt ott kell hagynom az egyik kerékpárszállításra kijelölt kocsiban, nekem meg a helyjegyemnek megfelelő helyre kell szépen letennem a hátsó felem. De, szerencsére nem kellett otthagynom felügyelet nélkül a bicajom.
[ Szerkesztve ]
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #26484 üzenetére
Ezt részleteznéd egy picit? Van ott kabin, vagy ülés mellette? Vagy legalább rálátásban van?
A legkonkrétabb válasz, amit erre a kérdésre adhatok: az attól függ Ha van ülőhely, szerencséd van, ha nincsen, álldogálsz egy sort, ilyen egyszerűA peron az melyik része a vonatnak? Eddig abban voltam a peron a sínpálya melletti megálló burkolata. Nem előtér az?
De, előtér akart lenniAz nem gáz a villának, hogy azon lóg a bringa? Hátsó keréknél nem jobb felakasztani?
Bírnia kellene, de úgy vagyok vele, hogy nem akasztom fel, ha nem muszáj. Mivel az akasztón a bringa ide-oda himbálózik, ezért kiválóan alkalmas arra, hogy ledörzsöljön egy kis festéket. A stabil betámasztás híve vagyok, valamint a SOAD19 képén látható kerékrögzítős megoldások is jók.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Bandi18
tag
válasz Teasüti #26484 üzenetére
Én pont a hosszú hétvégén utaztattam meg a bringám vonaton.
Miskolc-Ajka (oda-vissza)
Ajka-Székesfehérvár (oda-vissza)Kijelölt kocsiban letámasztottam vagy ha nem volt kijelölve, akkor az utolsó végében. Jött a kalauz megkérdeztem én is melyik oldalon fognak felszállni ha kellett áttoltam az ellenkező oldalra. Végig álltam mellette. A kalauz megkérdezte hogy így kényelmes-e mert fel is akaszthatom mondom köszönöm nem mert lejön a festék, nem ér le a hátsó kerék és csak húzza a telót mondta ok neki mind1.
A legjobbak a kimondottan kerékpáros vagonok. Hatalmas karám ajtók kényelmesen be lehet rakni a bicajt, és bőven van hely le is tudsz ott helyben ülni.
-
nagyúr
válasz Teasüti #26484 üzenetére
A vagon utastéren kívüli részét is peronnal hívják. "első vagy utolsó másodosztályú kocsi peronján 2-2 kerékpár szállítható" Forrás: MÁV.
A villának nem lesz semmi baja a lógástól, kisebb ugrásoknál is sokkal nagyobb erőhatásoknak van kitéve. Hátsó keréknél nem célszerű felakasztani, egyrészt, mert macerásabb, másrészt, meg úgy alul fog becsuklani a bringa, és nem áll egyenesen a helyén. Ha van hely bőven, akkor persze nem feltétlenül kell felakasztani.
Ez egy tipikus kép az utolsó vagon utolsó peronjáról (vmi versenyre utaztunk).
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Toomy
senior tag
válasz Teasüti #26701 üzenetére
Azóta kell amióta idegesítő pattogást a vázon semmi sem szünteti meg csak az. Olyan hangja volt mintha repedt lett volna a váz.
Amúgy csak kínomban zsíroztam be hátha Már 3hete szívtam vele. Az egész bringa szinte ripityomra volt szedve és átnézve. Ma ez volt az utolsó mentsváram és tessék. Már csak az új hajtás hiányzik a gépre. Bár a mostaniban 12600km van és még mindig tökéletes. Na erre varjatok gombot. És még csak egy lánc csere sem volt. Középkategóriás cuccok voltak benne. Talán azért bírta ilyen sokáig mert még nem gyötörtem meg eléggé. De idén ápr. óta kapja rendesen az ívet[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Teasüti #26804 üzenetére
Nem tudom milyen hatással lenne Rád, ha egy vonat kürt kb 5 méterről rád dudálna.
Szerintem úgy beszarna a gyalog, hogy mozdulni nem merne, az autós az még nagyobb balesetet tud okozni, félrerántja a kormányt és ha 2x2-sávos az út akkor szépen belemegy a tőle balra haladó autónak, ne adj Isten, ha 1x1-es az út akkor frontális ütközés.Mert nem fog számítani arra, hogy egy vonat jön és persze, hogy meg fog ijedni.
Azt tudom, hogy ha valaki rám dudálna egy ilyennel lerúgnám a fejét a pirosnál, pedig nem vagyok egy agresszív típus.
[ Szerkesztve ]
undefined
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs