- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #37021 üzenetére
honnan veszed, hogy a femforgacs a fekpofaban lenne eredetileg?
Pont, hogy a felni koszorult fekfeluleterol valik le, miutan a betet egy nagyobb fekezes utan megeg, felkemenyedik es kikergesedik.
Keress valami puhabb kevereku betetet, mert megeszi a felnid.
Mikor azt latod, hogy mar tele a betet aludarabokkal, egy tuvel piszkald ki, es egy csiszolo vaszonnal csziszold fel a betetet, hogy a kemeny reteg lejojjon.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #37060 üzenetére
Röviden, igen.
Nem ragaszkodok mindenképp a cseréhez, de a bovden házakból kimosni a retket az kicsit nehéz, és nem éri meg vele vesződni. Főleg hogy a bovdenek kopó alkatrészek, pár hetet-hónapot használt bovdent is ha szerelek, nem szívesen rakom vissza. Belsejükből a teflon cső hamar elkopik, főleg az olcsóból.
A bovdennek ha nem foszlott szét a vége, és nincs elhasználódva, megtörve, megoxidálódva, akkor még vissza tehető egy alapos erős oldószeres ronggyal való törölgetés után, de ha nem rozsdamentesről van szó, akkor akár ez is cserélhető egyből, mert az sem tétel.
A fékpipa megmenthető, abba a kis műanyag csöveskét jól ki lehet mosni mondjuk féktisztítóval.[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz Teasüti #37084 üzenetére
"2:30-nál a kocsin hiperűrugrás látható.
Nem is láttam még kamera képét így betorzulni vízszintes pásztázásnál."youtube rázkódás csökkentő effektje okozza, néha tud extrémebbet is csinálni.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
fpeter07
veterán
válasz Teasüti #39795 üzenetére
5 fok alatt nem árt a 3 réteg ruha, vagy két nadrág, ki miben gondolkozik. Hosszú betétes nadrág+lábmelegítő kevés, ki kell egészíteni még egy térdmelegítővel is. Felül jóval egyszerűbb öltözködni: műanyag póló+ valami bringás felső pokrócnak. Csak visszább kell venni a tempóból.
-
Daniel Alves
őstag
válasz Teasüti #39795 üzenetére
Napi 12-14km-t tekerek a melóba.
Én elmentem egy kínai áruházba és vettem 5k-ért pamut melegítő felsőt és alsót az alsónak a szára gumis így a hideg sem jön be +kesztyű sál sapka és meleg zokni. Cipő sima adidas sportcipő semmi extra... mondjuk idén ha jól emlékszem -3 fok volt a leghűvösebb amiben tekertem.Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com
-
Daniel Alves
őstag
válasz Teasüti #39801 üzenetére
Uhh egynem ez sok volt
Egyelőre marad ez a felállás meg a thermo kabát viszont őszintén bevallom még -20 fokban nem tekertem nincs viszonyítási alapom
Természetesen van helly hansen alsó felsőm mivel nyáron motorozok lehet befogom vetni majd azokat is ha jönnek a nagy hidegekMás:
[Csepel Torpedo 3 váz szett] ebben a vázszettben a monoblok milyen minőségű? Valaki tudja? Szerintem ő lesz a kiválasztott.Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com
-
Kakumix
senior tag
válasz Teasüti #39810 üzenetére
Magas hóban szerintem a BKV sem működik
Ki kellene próbálnod, mert a vékony slick jól vágja a havat, viszont a szélesebb terepgumi az, ami meg tud kapaszkodni. De írta itt már korábban valaki, hogy hóban "nem lehet" biciklizni, azon a pár napon inkább sétál vagy BKV-zik. Viszont, ahogy kinézek az ablakon és látom a szakadó havat, valószínűleg én ma megtudom, mennyire tapad hóban a széles MTB kerék.szerk.: Közelebb menve az ablakhoz, látom semmi nem marad belőle csak a pocsolyák.
runner 125: Nem írtam, hogy a videón szereplő nem lopta a bringát! A becsületes megtalálót is idézőjelbe tettem, számomra egyértelmű - még ha talán nem is bizonyítható a bíróságon -, hogy lopás történt.
Valóban nem biztos, hogy jó a béna jelző - vagy hogy jogos - még az is lehet, hogy a korábbi részben látott ügyvédes jelenet, ahol a tényállásokról beszéltek csak ez után lett felvéve, így ekkor még nem tudták, hogy ki kell kötni.Viszont a 10. részben, hogy a rendőrök megint nem csináltak "semmit" az orgazdával és próbálták őket lerázni az nagyon gáz.
[ Szerkesztve ]
Legyen szép napod!
-
D.Orion
veterán
válasz Teasüti #39810 üzenetére
Felejtsd el a slick-et!
A tavaly nyáron vett Capriolo Elvis City kerómon Rubena FLASH 700x35c gumik voltak/vannak.Nagyobb pocsolyákon is veszélyes volt vele átkelni, mert elúszott a kerékpár! Amikor leesett az első hó konkrétan irányíthatatlanná vált a kerékpár. Kimértem km/h-val. Ha 18km/h-nál gyorsabban haladtam, akkor egy szimpla balra nagy ívben lekanyarodást nem tudtam megcsinálni, mert azonnal csúszott el oldalra amint fordítottam a kormányt. Ha nem volt letaposva a hó, akkor teljesen esélytelen volt vele haladni.
A most használatban lévő kerómon Schwalbe CX Comp 35c van.
A gumi vastagsága hasonló, de a mintázata miatt eddig esőben sokkal jobban működött. Most mindjárt megyek egy kört, hogy hóban mennyire tapad, de nagy hó esetén holnap reggel a friss szerzeménnyel a Munda-val megyek dolgozni. Azon mégis csak rendes MTB vastag gumik vannak.Ui.: Igen most van három olcsó szar kerékpárom.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz Teasüti #39819 üzenetére
Érdekes. Nekem az első gumival pont a szűz havon voltak problémák. Taposott havon jól működött, csak kanyarodni ne kelljen sehol se. 2.1-et én már túlzásnak érzem pláne, hogy gondolom nem hegyekbe közlekedsz, meg földutakon így 1-2 nap alatt minden aszfaltos utat letakarítanak általában. Szerintem keress egy olyan kialakítású gumit aminek jól látható futófelülete van, de közvetlenül mellette már erősen bordázott legyen. Így ha netán besüllyedne valahova a futófelület, akkor a bordák már azonnal tapadnak és nem fog elúszni a kerék.
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
válasz Teasüti #39856 üzenetére
Hogy érted, hogy mi?
Olyan anyagból van ami nehezen szakad - bár idén egy bukás megtépázta -, könnyen szárad mellesleg nem testhezálló így elég furán nézne ki alatta és funkciója sem lenneD.Orion:
"csak 20-30 perceket tekertem eddig ilyen hidegben időhiány miatt."
"Lassan megyek melóba jövet és menet is."
A kérdező edzeni indult ki, ugyan ilyenkor én sem edzek - ez az időszak számomra csak a szinten tartás próbája - és Dirtyz-kel mentem már olyan emberrel is, aki sima rövidnadrág és rövid felsőben jött 7-8 fokban Pilisre, de azért 2-3óra alatt kitud hűlni az ember, bármilyen jó a vérkeringése, nézd meg egy-egy cyclocross versenyen miket vesznek magukra, pedig ilyen versenyeken > 180as pulzussal közlekednek. 20-30 perces futáshoz, csak a futónadrág és a softshell van rajtam, meg sapka és kesztyű
Teljesen más körülmények vannak a városban és kint a szabadban is, simán 10 fokos eltérés is van. János-hegyről lejövet Bp-en kvázi döglesztő meleg van. Amit leírtál közlekedés az kvázi a városi sétálásnak felel meg.
Amiket felveszel, azok sokkal jobban hőszigeteltek, sőt. Képzeld el azt, hogy valaki beírja, hogy Ő meg csak 1db irhakabátot szokott felvenni. Kb ilyen összehasonlításokat feszegetsz. Elkezdtem összehasonlítani a ruházatunkat és hidd el bőven fel vagy öltözve ahhoz a tempóhoz, azért melegedsz ki - ez is annak a jele -, de még hozzám képest is sokkal jobban fel vagy öltözve, de ez így is van rendjén, mert én hegyre felfelé menet kimelegedek annyira, hogy komfortos legyen. Tényleg sokáig lehetne ragozni, de én mindig azt mondom, hogy akkor öltöztél fel megfelelően, ha terhelés alatt éppen nem fázol, de terhelés nélkül már bizony mozogni akarsz.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Toomy
senior tag
válasz Teasüti #39851 üzenetére
Igen komoly, mert az egy igen régi ócska kinyúlott bringás rövid gatya, de erre még pont megfelel.
Pénteken reggel én is bedzsesszeltem a mountival Battáról a XI. be (25km) havas jeges földutakon és bringautakon. Nagy élmény volt. fél órával később értem be, de megérte. Igaz fejben nagyon el lehet fáradni a koncentrálás miatt. Hétvégén is szeretnék 1-2órát menni, de ez a brutális szél ez már nekem sem buli[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
válasz Teasüti #39964 üzenetére
"Jóval előbb elfogy az oxigéned, mint közönséges kerékpározás esetén. Szvsz bármilyen terepezésnél, vagy outizásnál durvább a változatosabb és teljesebb terhelés miatt."
Érdekes én pont azért hagytam ott, mert nem igazán terhelt meg. A spinracing-en vannak karozások, ezek az edzések nem kerül annyiba, mint a spinning.
Voltam olyan edzése, ahol direkt "kemény edzést" adtak az említett gyakorlatokat sprintelésekkel törtük meg, fárasztó volt, de ennyi. Sehol sincs egy ilyen terhelés, ahhoz képest mint, amit a terepen kapsz, de szerintem még országúti edzéshez képest sem. Egyszerűen nem is lehet egy kalapba venni a kettőt. Csak annyi, hogy tekered mind a kettőt.
Ettől még a mai napi jó véleménnyel vagyok róla - leszámítva a felesleges térd terhelést -, hiszen én is csak jókat írtam róla 2 éve, sprintelni megtanítottak, ennek örülök.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
hoffman_
nagyúr
-
superecneB
őstag
válasz Teasüti #40145 üzenetére
Szerintem bőven elbír többet is. Láttam én már régi 28-ason cigány gyereket fuvarozni a kis 60kg-s "tesvírét"... Nekem van itthon egy ilyesmi csomagtartóm aluból mint amit odaskicceltél, ha adsz ötletet mivel tudom leterhelni mennyit bír megcsinálhatom. Én 71kg vagyok, annó ültem már rá, hogy mennyire strapabíró, de nem nyekkent meg. Persze ekkor egy helyben állt a kerékpár az előszobában, csak leteszteltem jól raktam -e fel
[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
válasz Teasüti #40147 üzenetére
szerintem jobb lenne egy acélvázas libakergető ... mert az olyan össztelós bike.ok nem tudom elbírják-e a hátsó tengelyen keletkező hatalmas erőket... (merhát túl sok minden van rajtuk azért az árért, tehát nem mindenből jók .. inkább sokminden van rajtuk ...) pld ha óvatosan is, de fel akarsz menni a padkára akkor nehogy kiaszakdjon ... szerintem ... vagy egy régi, 97-es évjáratú használt mtb-t venni az ilyen súllyokhoz
én pld a kalahari 590-es után tet utánfutómnál éreztem, hogy (kva nagy súllyal persze) hogy tekereg a váz .-) lassan kellett menni, meg óvatosan .. igaz ... 2 m hosszú meg 1,5 m hossző deszkák voltak .-)
trekkinggel is viszek nagy súllyokat, de érzem h a sima csomagtartó se muzsikál túl jól ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
superecneB
őstag
válasz Teasüti #40147 üzenetére
Nekem pontosan ilyen van itthon. Alapból nincs felszerelve a bringámra, csak ha esetleg túrázni megyünk akkor kerül fel. (Ilyen még ezzel a csomagtartóval nem történt )
Ha lesz egy kis időm felrakom, és megyek vele egy kört neked. Én egyébként megbántam, hogy nem nyeregcsőre erősíthetőt vettem. Bátyámnak az van, egy Zefal, és arra csak 10kg van írva, de sokkal masszívabbnak tűnik mint egy ilyen konstrukció. Ilyen legalábbis ilyesmire emlékszem, de az biztos, hogy nem gyorszáras a rögzítése hanem 4db belső kulcsnyílású csavar fogja. Szerintem lazán elbír egy fullra rakott 3 rekeszes túratáskát. Barátnőmnek sima acél pálcás csomagtartója van, mikor Balaton körre ment 2 éve szerintem több cuccal mint egy férfi (súlyban is) simán bírta az egy hetes kis túrázást.Másik:
SMP kérdés nyitva, de végül is mindegyEZ esetleg jobb vétel mintha Ádykától rendelnék egy ilyen 3800as 3W os Cree Q5 ledes csodát?
Melyik rögzítő a legjobb az ilyen lámpás megoldásokhoz?
Esetleg érdemes lenne egy ilyet rendelni hozzá?
És végül: Ez milyen sárvédő? -
rii
nagyúr
válasz Teasüti #40154 üzenetére
az a gond, h viszonylag magasan van a súly ... mi történne, ha jobbra-balra megindul? .-(
mi tartja meg?libakergetőkön fent is rögzítve van a csomagtartó
én nyeregvzcsőre semmit nem mernék tenni .. ja persze max 10 kg-ot .-)
az csak arra van kitalálva hogy lefele hat rá erő .-)(#40154) Teasüti:
hát lejtön még nem gondolkodtam h mit csinálna .-)
mondjuk az MTB-men elől-hátul tárcsa van ... csak bírná .-)[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
válasz Teasüti #40156 üzenetére
irdalmatlan jó móka .-)
csak jól ki kell világítani
meg ugye nehogy az utánad beforduló autós egyből a hátsó kereked mögött már el akarjon menni .. szóval ajánlott lenne zászlócskát feltennide szerintem könnyebb az utánfutóval adott sulyt vinni mintha az a kerékpárod hátulján lenne ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #40176 üzenetére
Kikérem magamnak.. magunknak.. én saját gyorszárhoz, vázhoz, villához be szoktam állítani a csapágy hézagot hogy a legfinomabban fusson.. kónuszos rendszer nagyon érzékeny erre.
Kár hogy ilyen vélemények terjednek el a bicikli szerelőkről, én azért tudok mondani egy két szervizt, akiről tudom hogy precízen dolgozik, nem össze hányja. Szóval nem kéne általánosítani, mert mást a munkájától fosztasz meg.Egyébként valahogyan valójában osztályozni kéne a szervizeket, mert hozzánk is hoznak mások által elcseszett bringákat, és ez nem tesz jót a szakmának.
Egyrészt az a baj hogy volt olyan idő mikor mindenféle papír nélkül, egy személyigazolvánnyal indíthattál szervizt..
Meg nekem van egy olyan ötletem, ami nehezen kivitelezhető, hogy beadni egy bringát minden szervizbe, fullszervizre, amin direkt el vannak rontva a dolgok, majd utána szét borítani egy specialista gárdának, és megnézni hogy mi hogy lett megcsinálva, osztályozni, és felrakni netre egy adatbázisba, ami mindenki számára elérhető.[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz Teasüti #40188 üzenetére
Az, hogy kinek mi tartozik bele az irreálisba meg mi nem, az bármikor lehet vita téma.
A te esetedben a szerelő és a rendelést felvevő személy ugyan az volt?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
belaazallat
addikt
válasz Teasüti #40190 üzenetére
Gondolom az fel sem merült, hogy esetleg a szerelő nem kapta meg a papírt, mert a kedves kollégának nem tettszett a mosolyod?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
belaazallat
addikt
válasz Teasüti #40192 üzenetére
Tőlem nem vettél semmit, szóval nincs igazad!
Ezzel csak arra akartam rávilágítani, hogy nálad nem biztos, hogy a szerelő volt a ludas. De ez a végeredményen nem változtat.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Teasüti #40300 üzenetére
-Persze ha korrekt akarok lenni ide írom, hogy a nagyobb tömeg miatt jobban gyorsul lefelé
Ezt kár volt hozzáfűzni, ezzel elveszted minden hiteledet, még ha amúgy okosság is lehetne a többi része.Nem értem, miért vesztettem el a hitelemet?
A nagyobb tömegű test jobban gyorsul lefelé nem igaz?!Egy pontot még szerettem volna arra az oldalra húzni, ha már egyszer a kerék mérete miatt gyengítettem. Illett ezen tulajdonság előnyét is megemlítsem. (hogy értsd a miértjét)
Persze nem akarom ezt a kérdést így túllihegni.
Erről egy bikemagos cikk jut eszembe, amelyben a magyar meridások páros versenyéről írtak több részben is.
Közben megtaláltam.
A 2. kép fölötti bekezdés sok mindenre választ ad!Számomra a tanulság: Lehet ócskavasad, ha ügyes vagy és tisztában vagy a magad és kerékpárod képességeivel, jöhetnek a méreg drága karbon, meg 29-es kerékpárjaikkal a többiek.
A kerékpároson múlik 90%-ban az eredmény.[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
deicide
veterán
válasz Teasüti #40306 üzenetére
??. Én is tapasztaltam, hogy 120kg-os tömegemmel jobban gyorsultam lejtőn, mint egy cingár bringás.
26 vs 28, most összezavarsz, mivel mindkét bringán a nagytányér 48-as, akkor a kerékmérettel nem lesztek előrébb sebességben azonos fizikai állapotot feltételezve?
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Hasaggymeg
veterán
válasz Teasüti #40306 üzenetére
.. a tömeg nem függvénye a gravitációs gyorsulásnak....légüres térben bro,légüres térben!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Teasüti #40306 üzenetére
Úgy látszik hiányoztam fizika órán mikor ez volt a téma, de arra határozottan emlékszem, hogy egy ping-pong labdát és egy teniszlabdát ugyanazon lejtőn legurítunk akkor a teniszlabda ért le elsőként.
Ennek függvényében azért ezt a megállapításodat gondold újra kérlek!
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #40314 üzenetére
fúú basszus..
Na! Kezdem olvasni, vagyis tákolni a válaszokat.
Nem ugyan arra a bicajra raktam fel mind a két kereket, az érdekes lett volna felni fékes rendszernél.
Azonos állapotban volt, én biciklim volt mindegyik, én raktam össze őket, én szervizeltem. Én állítottam be őket, kb a hátam-karom szögei is ugyan azok voltak, kormány magasság, minden... Alkatrészek közt elhanyagolható különbség volt, a két bringa súlya is pár 100 gramm eltéréssel azonos volt. Kerekek agyra-felnire-küllőre szinte egyeztek. Ugyan az a patent pedál, integrált hajtómű 9 es rendszer stb stb.
Pár apró különbség, hogy a trekking gumija kb 3mm szélesebb volt az pedig az MTB javára válik, de nem ő nyert a tesztben, tehát ez sem változtat a dolgokon.
Mindig 6 barra fújtam mindkettőt, 5 barnál én már érzem hogy nehezen mennek.
Környezeti változók, hagyjuk már.. ez nem olyan teszt volt hogy életembe először elém rakták a két biciklit és mennyek velük egy 5km es kört. A trekkingbe belenyomtam 9700 km -t, utána ellopták, és elkezdtem a montit használni munkába járni meg túrázni.Ezeket az adatokat milyen pedálfordulatszámnál számoltad?
Valamint adott gumiknak a kerületével számoltál? Mert ugye nem milyen mennyire ballonos, milyen a szövet szerkezete hogy mennyire magas, stb..
Szerintem ennél többet ki lehet velük tekerni még azelőtt hogy elforogna a lábad nagyon magas fordulatra (bő 100 fölé pl) 40kmh az 26 os kerékkel még keskeny 28mm es gumival is kevés, pedig azzal sokkalta kisebb a kerék mint terep gumival.
A 28 as keréknek meg 32mm es gumival sokkal többet gurul egy hajtókar fordításra 48-11 be mint egy országúti 53-12 ben 23mm es gumival, szóval ezek az eredmények elég falsak.Nem váltottam keresztbe. Kb 30-35 ös tempónál van ez, amikor az országutin a 39 es tányér lassan kezd elfogyni de még alul van 3 fokozat, a nagytányér meg még sok, szóval ez az a sebesség ahol a 10 es rendszerben mindegy melyik tányért választod, mindegyiken eléggé keresztbe kell tenni a láncot.
Én értem hogy összehoznak a tényezők ezt azt, de azt nem hozzák össze, hogy a montival "országúti" gumival menni olyan menni mint egy dízel teherautóval, amibe pakoloda sebességeket de nem megy, csak nyomatéka van, míg a trekkinggel kilősz mint egy honda VTI -vel.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
veterán
válasz Teasüti #40314 üzenetére
Figyelmen kívül hagyod,hogy a Földön vagyunk,ugyebár és nem csak az,amúgy valóban tömegtől független.gravitációs gyorsulás befolyásolja a lejtőn ereszkedő mondjuk azonos bringa 2 különböző tömegű lovasát, hanem a légellenállás is.Toronyból leejtett polisztirol golyó csak nem fog egyszerre Földet érni egy ólom golyóval.Holdat viszont már igen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #40327 üzenetére
Helyesbítek , mikor ledobsz két testet a levegőben, akkor csak akkor kísérik egymást, ha ugyanolyan alakjuk van.
Így csak a tömeg eltérő a két testnél - m/A viszonyból következik a közegellenállás -, vagyis ugyanolyan képet fest a légellenállás/sebesség grafikonjuk.Ha eltérő az aerodinamikájuk, akkor más meredekségű parabolákat kapunk függvényképnek. Az egyik meredekebben ível felfele, így lehet az, hogy jobban gyorsul a másik.
(#40328) Doki-HUN1978
Esetünkben ez csak annyin változtat, hogy képbe kerül még a jármű és talaj közt fellépő ellenállás, valamint a lejtő meredekségével korrigálják a gravitációs erőt. A lényegen semmit sem változtat.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #40332 üzenetére
Nagyon fizikáztok ahelyett, hogy sportolnátok!
De már nem is tudom mit akartok itt modellezni! Tudtommal a bicaj nem űrrepülő légüres térben! Számoljatok a légellenálláson túl a talajjal érintkező gumik gördülési ellenállásával, és a csapágyak súrlódásával is. Vegyük a közös tekeréseink során már sokszor előforduló esetet: rétisün és Béla elindul lefele egy lejtőn kezdőlöket nélkül, és lefele sem tekernek. És nem meglepő, de Béla előbb ér a lejtő aljára! Most hadd ne írjam ki a testsúlyokat, bicajokatItt a buliidőszak ideje! Meg lehet futni, bicajozni 11 napon át! Január 2.-ig semmi meló
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #40341 üzenetére
Várjunk, mi? Már belezavarodtam.
Lássuk csak megint...
Azonos aerodinamika, eltérő tömeg, együtt esnek, különböző végsebesség.
Lejtőn gurulva bekerül még a talajra gyakorolt ellenállás, ami súrlódási tényező szorozva grav. erő korrigálva a meredekséggel. Grav. erő meg a tömeg és grav. gyorsulág szorzata. Vagyis...
Jah. A nagyobb tömeg jól jön a talaj ellenállásánál is.
Légellenállásban elméletileg csak végsebességben van különbség, gyorsulásban nincs, ha azonosak a felületek. -
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Teasüti #40343 üzenetére
Azonos a felület, tehát az kihagyhatjuk az egyenletből.
Két eltérő tömegű test nem fog ugyanakkora gyorsulást produkálni.Pontosabban talán addig fognak, amíg az alacsonyabb tömegű el nem éri a végsebességét?!
Nem voltam jó fizikából, ezt már nem tudnám kiszámolni...
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen