-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #59361 üzenetére
Ennyiből majdnem kijön egy készlet icetoolz kónuszkulcs ebikeról. [link] Szerintem az azért jóval minőségibb cucc. Van két ilyenem nagyon jó a merevségük, akár sima villáskulcs helyett is használhatók.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #59367 üzenetére
Nekem van kormány csapágy kulcsom az is ilyen lépcsős, 30/32 és 36/40, mindent kicsavar, hagyományos középcsapit, colos fejcsapágyat stb.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz bunddog #59389 üzenetére
Először is hajtást érdemes fejleszteni, ha menetes akkor hátsó agyat, vagy egész kerékszettet utána jöhet a hátsó váltó, de egy ócska vázra ne építs jobb bringát mert a váz a bringa lényege, hiába tuningolod össze-vissza élvezhetetlen vázzal élvezhetetlen bringa lesz.
-
ivana
Ármester
válasz bunddog #59397 üzenetére
Egy menetes hátsó aggyal és acera váltóval szerelt bringa az nem biztos, hogy az a kategória amire érdemes költeni, sokkal többe jön ki venni bele kereket, új hajtást, váltót stb. mint szerezni egybe egy normálisabb gépet használtan. Rendes montit nagyon keveset gyártottak menetessel... Ha felújítod akkor is olyan vázad lesz aminek a szintjébe belefért az acera, menetes agy.
vatafak: A kisebbet, abba bármikor raksz hosszabb stucnit ha túl rövid, fordítva rontja az irányítást.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz bunddog #59416 üzenetére
Ja értem az más. Akkor most mi ez monti? Trekking? A shimano váltók gyakorlatilag cserélhetők bárhogyan amúgy a hetes acera simán viszi neked a 8-as sort megfelelő karral. Ha nagyon 8-as váltó kell akkor használtan keres valamit régi 8 sebi deore lx/xt viszonylag olcsón lesz és azok jók.
-
ivana
Ármester
válasz Integrale #59428 üzenetére
Igen gyakorlatilag mindegy, van egy-két spéci széria ami nem de azok ha jól emlékszem kivétel nélkül dura ace, vagy XT/XTR szint.
(#59416) bunddog Az lx is jó, a hét sebi is (ugyan az). Viszont inkább 3-4k-t ér szerintem az ilyen, mondjuk itt inkább outi árakból indultam ki a vintage monti cuccok nem szoktak annyit érni mint az outisok, pedig elég jó vintage montik vannak.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #59433 üzenetére
Van olyan kmc lánc amin simán elhiszem A legolcsóbb kmc lánc az olyan gagyi, hogy azóta félek a kmc-től, szétszedtem és nem tudtam összerakni kiesett belőle a szegecs, de nem egy hanem 5.
-
ivana
Ármester
válasz Integrale #59442 üzenetére
Elvileg nem lehet vele gáz, de a vastagabb láncot nem biztos, hogy szereti, ha az lenne a kérdés, hogy 8-as váltóval 10-es lánccal megy a 10-es sor akkor az 95%, hogy teljesen ok. Így viszont nem árt egy megfelelő lánc.
(#59443) Hasaggymeg: Nem tudom a típust mert én egybe vettem, de biztos nem Z82 volt. De a kmc logó rajta volt, és nem volt se nyúlva se elhanyagolva, de nem tűnt réginek...
-
ivana
Ármester
Egy kis zsír sose árt, főleg, hogy a sorban lehet alu lánckerék az meg össze tud randán rohadni az acél testtel.
Ha fém kapcsolódik fémhez akkor szinte mindig érdemes zsírozni, a kerekek felfogatásához a papucsokra nem szabad, egyébként ártani nem árt. A stucni ráffogós részére se kellene, meg van egy-két ilyen hely, de ahol csavar van meg ilyesmi oda jó.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #59483 üzenetére
Drágább láncaikkal nincs tapasztalatom, de jókat mondanak róluk... Ez az olcsó viszont mint ha papírból lenne.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #59526 üzenetére
Ebbe meg miért van ilyen törpe kerék? Keményre fújt túl kicsi kerekek nagyon gyilkosak.
-
ivana
Ármester
válasz Pttypang #59559 üzenetére
Acél vázon ha nincs fül simán helyre lehet hajlítani, fogsz egy kereket aminek tömör tengelye van és beletekered. Utána vonalzóval nézed mennyire van a vázban lévő hátsó keréktől és belövöd, hogy párhuzamos legyen.
Csomagtartó, sárvédő, váltó védő ilyenek csavarjaira mindig kell záró anya. Simán a váz nem tartja meg, főleg nem a hiten.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz BlacKSouL #59686 üzenetére
A cross trekkingek vázméretezése nem túl jó hatalmas ugrások vannak. Sokkal jobbak a fitnes gépek ilyen szempontból, és a geójuk is sportosabb, illetve a legtöbbe belemegy cx gumi is szóval amennyire a cross trekking jó terepre ezek is és nincs rajtuk nehezéknek valami ócska rugós teló.
Minimum 4-5cm hely legyen a heréid és a felsőcső között vízszintes talajon
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz ---Lasali--- #59911 üzenetére
Tényleg elég brutál, outinak nincs ilyen homlokcső szöge
-
ivana
Ármester
válasz ---Lasali--- #60023 üzenetére
A kontrának úsznia kell a zsírban, nem az itt a probléma (régi agyaknak a dob felett olajozó nyílása van). Gyenge fékhatást a kopott dob szokott okozni (ami kontránál nem az agytest, hanem a recés szétfeszített rész) vagy a fékkónusz kopása sérülése lehet probléma (ami szétfeszíti), a görgők kopása lehet még de akkor szalajt is. Illetve rosszul beállított kónusz is okoz ilyet.
-
ivana
Ármester
válasz ---Lasali--- #60046 üzenetére
Ez egy sima torpedo klón ezeket régen amikor nem voltak olyan zsírok mint most egész egyszerűen feltöltötték olajjal. Ott van rajta az olajozó. De Sheldon is azt írja, hogy tele kell rakni vele.
Nem tudom mit csinált vele, de hogy túlzsírozni nem lehet az biztos.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #60052 üzenetére
-
ivana
Ármester
válasz gergo5991 #60073 üzenetére
Ez nem eldönthető így, nyilván nehezebb egy aero felni a kérdés az, hogy mennyivel az adott típusnál. Egy aero felni általában erősebb is, de ez inkább a régebbiekre igaz. A legkönnyebb felni viszont laposak, ezek mászáskor előnyösebbek, mert akkor nem mész annyira gyorsan, hogy kijöjjön az aero előnye.
-
ivana
Ármester
válasz Because #60116 üzenetére
Ez a kérdés így kicsit rossz. A gép amit linkeltél az fitness abból igen hasonló lesz mint a cx igen, viszont lehet az is hosszabb váz (koshoz rövidebb váz kell). Az újabb trekkingek, főleg ilyen telós, lapos fejcsőszögű rémségek baromi hosszúak, azokból nem lesz cx szerűség (azok jellemzően az egyenes kormányhoz is rohadt hosszúak). A régi trekkingek meg majd nem egy az egyben régi cx-ek (acél vázasok) azok kossal mehetnek csak kisebb váz kell mint az outi méret, meg azért nem lesz olyan teljesen olyan a geo. Kicsit több az utánfutás és hosszúak, de ez valamennyire kompenzálható rövid stucnival (mindkettő, de nem lesz pont olyan)
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #60144 üzenetére
Ezt is lehet állítani, csak a kormányt kell forgatni. De szerintem is hülyeség, akkor már inkább bullhorn, azt be lehet rendesen badázsolni.
-
ivana
Ármester
Mindenképpen merev villás gépet vegyél. Az is elgurul terepen csak gumi kérdése és legalább nincs rajta nehezéknek valami rugós teló.
Ami fontos még a kazettás agy (ami nem joytech...). És valami normálisabb szett, szóval ennyiért inkább használt abból van értelmes is adott árban.
Gumit cserélni teljesen ugyan olyan minden trekkingen. -
ivana
Ármester
válasz superecneB #60219 üzenetére
A vázat egyedileg lehet csak át alakítani (átvágni), ha alu vagy karbon akkor off, acél talán megoldható ha valami rendesebb akkor meg is éri.
-
ivana
Ármester
válasz Pttypang #60292 üzenetére
Teljesen jók ezek a sunrace-ek nekem van két ilyen itthon, fém mechanika, erős rugó, szerintem 3x7 egyenes kormányhoz teljesen ok. (Ezekről amik itthon vannak levágtam a fokozat kijelzőt mert ocsmányan megsérült, nekem igazából nem kell szóval akár eladó is lehet csak nem túl szép)
-
ivana
Ármester
Szia!
1. Első váltó cserével elvileg kompatibilis. Arra vigyáz, hogy ne outis első váltó legyen hanem montis, mert más a bowden húzás.
2. Talán, de célszerűbb cserélni a racsnit 7-esre. Ha kell adok van az is. Írj rám megbeszéljük mit kérek cserébe.
3. Nem feltétlenül kell cserélni a hátsó váltót, sőt ilyen kategóriára nem érdemes. Ha cserélni akarsz akkor régi deore lx/xt.(#60321) koxx Ez csak szerintem drága vagy ezek tényleg ennyiért mennek? Fura, hogy egy 9-es szettel szerelt bicó ennyibe fáj.
-
ivana
Ármester
A 26" az egyik legviccesebb mert abból is van néhány féle. 559mm az a monti, 590mm szintén 26". Meg a 28" is jó mert az 622mm, de a régi 28-as csepel az 635mm, aztán van a 27" ami meg 630mm vagyis nagyobb mint a 28", ja meg a 29-er monti kereke is 622. Van 24"-os gyerek monti, meg van 24x1 3/8-os tanyabike ami két különböző méret szintén
Utálom a colos méreteket egy felni mérete két szám, az átmérője mm-ben, és a szélessége szintén mm-ben.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
Túrázáshoz csak a csomag tartó Városban viszont én is oldaltáskát használok, belefér minden, ki lehet szedni stb. nem csak bringázáskor, bkv-n például egy hátizsák baromi idegesítő.
(#60416) Hasaggymeg Kiállva én térddel magasabb fokozatba szoktam rugni az alsócsöves váltókart
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Mezi1982 #60438 üzenetére
Ez nem pc (amúgy ott is fele annyi a használt 1366 forever ) Szerintem két értelmes lehetőséged van:
1. Veszel egy jobb használt gépet, gyorsan kopó alkatrészeket cseréled
2. Veszel egy új bringát egybe
Legózni akkor éri meg, ha használtban gondolkodsz, és a kerék fűzésig bezárólag mindent meg tudsz csinálni magad...
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- World of Tanks - MMO
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- DIGI kábel TV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs