-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Snoop-y #227884 üzenetére
Az RS6 az egyik nagy kedvencem! De árban eléggé odébb van azért. Plusz nem tudom, h mennyire piacképes egy olyan autó, simán előfordulhat, h a rajtam marad egy-két évig... és azt az értékvesztést nem szívesen finanszíroznám.
Qru: A 911 talán a legnagyobb kedvencem, elég régóta figyelem azokat is. Sajnos a Covid szinte lehetetlenné tette a beszerzésüket. 2019-ben már épp kezdett normalizálódni a korosabb (2012-14) példányok ára, de azóta hónapról-hónapra csak az emelkedést látom. Gyakran előfordul, h a Mobilén a parkomban lévő autónak emelik az árát (ilyet sem láttam korábban), aztán egy-két hónap múlva eladják magasabb áron.
focvis: Teljesítményben hasonló, viszont ez annak a sótlan változata.
rbalint88: Neked van az a gyönyörű A4 kabriód, igaz?! Az egy hibátlan autó.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Snoop-y #227904 üzenetére
Te Svájcban élsz, ugye?! Hogy én mennyire irigyellek! Gyönyörű tájak, tükör aszfalt, fullos autók... Ha nem vennék ilyen szigorúan a gyorshajtást, maga lenne a paradicsom. Egyébként tervben van, h tavasz végén-nyár elején felgurulok az Alpokba autóval pár napra. Folyamatosan nézem a YT videókat, elképesztő helyek vannak arrafelé. Tényleg nagyon szerencsés vagy, h ott élsz!
CLA nem igazán tetszik, azon azért eléggé feltűnő a jóárasítás. A Merci a C-osztálytól indul nálam, mondjuk ott meg is áll, mert egy C63 AMG-nél nem nagyon kéne jobb. Na jó, dehogynem! Pont a múlt héten voltam bent a Pappasban, most döbbentem rá, h mennyire komoly kínálata van a Mercedesnek.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz MunezXBK #227952 üzenetére
Szerintem én évente legalább kétszer-háromszor meglátogatnám - ha csak 500 kilométerre laknék tőle. Pluszt azt se felejtsük el, h neked az odaút sem kis élmény az Autobahnon.
Qru: Megfelelő autó? Kis túlzással szinte bármi megteszi oda. Főleg az első 10-20 körre. Én már több ezer kört szimulátoroztam azon a pályán, de első alkalommal biztos, h csigatempóval fogok közlekedni. Amúgy egész korrekt áron lehet autót bérelni. A Kopasznak van is erről egy videója.
tboldi: "... sétakocsikázásnak sem utolsó" - pontosan!
freeknight: Ingyenes!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz rbalint88 #227980 üzenetére
Csak vicceltem! Nem hinném, h vannak olyan elvetemült arcok akik agresszívan lépnek fel egy ilyen helyzetben. Mondjuk még soha nem voltam márkatalálkozón, szóval lehet, h tévedek.
MunezXBK: "...ha elborul az agyam" - a pénz elégetésének az egyik legélvezetesebb módja!
kisza25: Köszönöm! Úgy érted, h ingatlanokkal "üzletelsz"? Nekem az a fő profilom! Mondjuk az elmúlt egy évben már az eladói oldalon álltam, és az elkövetkezendő egy-másfél évben nem tervezek vásárlást. A Tipo eladással csak óvatosan, kecsegtető a gyors haszon, de mit veszel helyette? És főleg mennyiért?
brumi1024: Követem Mishát, szeretem a videóit! M4-es videó is megvolt.
Kolondrum: Ez tényleg nem néz ki jól, sajnálom! Jobbulást!
-
nagyúr
válasz kisza25 #228045 üzenetére
"... most is vettem egyet egy hete" - bátor ember vagy! Bár simán lehet, h neked lesz igazad. Mondjuk ha hitel is van benne, akkor jobban védhető. Én most másra spekulálok.
Faterom Ceed-jének a használt árát figyelem (nem szereti, cserélni szeretné), kb fél év alatt 5.5-ről 6.5-re emelkedett az értéke.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Doki16 #228460 üzenetére
"Gyakorlatilag aki nem tud otthon tölteni annak nem éri meg." - ez így van. A hármast fizetős oszlopról töltöttem az utolsó egy hónapban amikor nálam volt. A 100 forintos émászos árammal kb ugyanannyira jöttem ki mintha benzinnel mentem volna. Csak azért "bajlódtam" a töltögetéssel, mert városban nem szerettem a négyhengeres motor hangját hallgatni. Mondjuk ez télen volt, tavasszal azért valamivel jobb lett volna a matek. De ezzel az áremeléssel ez megint fordult volna.
Szerk.: Télen jóval több mint 20kWh volt a fogyasztásom.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz radi8tor #228474 üzenetére
Szerintem bőven van létjogosultsága itthon is. Mondjuk az olyan embereknek mint én, akik sokszor mennek rövid (max 15 kilométeres) távokat naponta. Otthon töltve olcsóbb, kulturáltabb, környezetkímélőbb és nem utolsó sorban sokkal kímélőbb a technikára nézve is. Nekem például egy télen-nyáron 100 km hatótávú, hathengeres benzines PHEV tökéletes választás lenne.
joamilestoné: Én is töltöttem, annak ellenére , h nem spóroltam vele semmit. Városban jobban esett villannyal menni.
Tsebacsi: A pontos értékekre már nem emlékszem, de hűvösebb nyári napokon klimatizálás nélkül nagyon sokszor volt 50 km felett a hatótáv. Úgy emlékszem 61 vagy 62 km volt a rekordom. Télen ennek a fele kb.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Doki16 #228491 üzenetére
Meglepő értékek ezek. Én korábban nem gondoltam, h egy "normális" autóval le lehet menni 15kWh alá.
"Bőven elég a 118 lóérő és 295 Nm." - ezt aláírom. A hármas villanymotorja 113 lóerőt és 265 Nm-t tudott, tök jól elvoltam vele.
Tsebacsi: Persze, teljesen más a három autó. Az enyémen 255-ös gumik voltak hátul - az sem csökkenti a fogyasztást... De azért lehetne takarékosabb. Arra gondoltam, h elég rég gyártják (gyártották) már az i3 ahhoz, h jobb fogyasztású autókat fejlesszenek a "konkurenciától".
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz cOxeR #228532 üzenetére
Ez így igaz. Tényleg napelemről töltve az igazi egy ilyen autó.
#228555 [vilike]: Van baj. Ha a dombon felfelé padlózó PHEV-es tajparaszt, akkor vajon mi lehetek én?! Én még a bükki szerpentineket is meglátogattam párszor a tölthető hibridemmel. Még jó, h nem vonták be a jogsimat! A BMW-t sem értem, h minek rak egy ilyen autóba 292 lóerőt?!
-
nagyúr
Az ő esetében is egy 225 lóerős PHEV-ről volt szó. Nem értem, h miért akkora bűn egy ilyen autót néhanapján megpadlózni?! Nem véletlenül olyan erős, ha úgy tetszik: erre (is) gyártják (BMW XtraBoost például). Még így is sokkal zöldebb mint a legtöbb idősödő dízel vagy benzines társa. Én szerintem egy tök átlagos felhasználója voltam annak az autónak, kilenc hónap alatt maximum 20 kilométert mentem vele benzinnel lakott területen belül, szóval eléggé kíméltem a környezetet. Pedig nem vagyok "sötétzöld". De ne is nézzenek annak, és ne kelljen már visszafognom magam ha néhanapján olyan kedvem van.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz MunezXBK #228576 üzenetére
Szégyellem is magam miatta.
Más: Pár hete az Égésteret hallgattam utazás közben, és nagyon meglepődtem az egyik ott elhangzó adaton. Tudjátok, h hány kg szén-dioxid keletkezik egy liter benzin elégetésekor? Több mint három! (3,3 kg ha jól emlékszem). Egy átlagos, 8 litert fogyasztó autó minden kilométeren (!) termel 260 grammot. Elég ciki, de nekem csak most esett le, h a CO2 kibocsájtásra vonatkozó egy-két száz grammos adatok nem 100, hanem csak 1 kilométerre vonatkoznak.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
"Egyáltalán lehet ezekkel a PHEV-ekkel úgy járni, hogy teljesen üres a tank, amíg úgyse kell?" - persze, h lehet! Én például mindig csak kb negyedtank (vagy még kevesebb) benzinnel jártam a várost, és csak akkor tankoltam tele ha hosszabb útra indultam. Nehéz volt hozzászokni, mert egyébként soha nem járok ilyen kevés üzemanyaggal - sz*r volt ránézni a kijelzőre . Nem azért használtam így, h ne "rohadjon bele" a tankba a brenya, csak azért, h ne hurcoljak magammal hetekig/hónapokig 30-40 kg üzemanyagot mindenhová.
Doki16: Nem rossz, de 340 lóerővel egy kicsit jobb gyorsulásra számítottam. Jóval közelebb az 5 másodperchez.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #228641 üzenetére
Én nem mértem az enyémet, de találtam olyan YT videót amiben 5.1-et mértek a gyári 5.9 helyett. Ezért gondoltam, h ideális körülmények között a tiéd is bemehet 6 mp alá. Pár hete vettem egy Dragy-t, úgy tervezem, h mostantól minden autóm gyorsulását le fogom mérni. Találtam is Miskolc közelében egy hibátlan útszakaszt erre a célra.
Snoop-y: +1.
brumi1024: Ebben az esetben teljesen felesleges 400 LE felé húzni azt az autót.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Persze, tudom! Ezért hajt a kíváncsiság, h vajon mit tud a valóságban?! Nem mintha számítana az a pár tized... Érdekes ez amúgy, mert nem minden autóban érzem ugyanúgy a gyorsulást. Az S5 például eléggé hátba vert, de ültem már olyan autóban ami kb egy másodperccel gyorsabban futotta a százat (bőven 4mp alatt), de mégsem éreztem annyira gyorsnak. Nem tudom, h min múlik ez?!
tboldi: Csak Doki hozzászólása után esett le, h miről írtál.
Doki16: Komolyan nem értem, h minek bajlódik ezzel bárki is?!
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #229729 üzenetére
Sanszos, h elhajtanak, szerintem várj vele még "állandósul" a probléma. Engem a BMW-től elhajtottak. Pontosabban annyit csináltak, h szemrevételezték a futóművet, és küldtek nekem róla egy videót, h mindent rendben találtak.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #229732 üzenetére
Kötelezőnél mindenképp szólj nekik róla! Legalább legyen nyoma. Én is akkor említettem meg nekik. Jut eszembe! Volt egy hasonló sztorim a helyi Audi szervizzel is. Nem a futómű felől, hanem az utastérből hallottam különböző zajokat. A szervizes srácnak volt pofája a szemembe hazudni, h ő nem hall semmilyen zörejt, szerinte full csendes az autó. Több mint 50k kilométer volt benne, nyilván nem lehetett az. De ő lerendezte ennyivel. Pár hónappal a gari lejárata előtt történt, plusz amúgy is eladtam az autót, szóval nem mentem bele egy végtelen vitába.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
Holnap szeretnék kiugrani Parndorfba, M1-en megyek Füzesabonyig, de utána nem szeretnék felhajtani az A4-esre (nem szeretnék osztrák matricát venni arra a pár kilométerre). Hogy lehet ezt kivitelezni a határon? Vagy válasszak másik határátkelőt?
Ja! Oltásokkal sem állok túl jól (két orosz egy Pfizer), ellenőrzik ezt még mostanában?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #230720 üzenetére
Erről jut eszembe, szerintem kedden volt szerencsém élőben látni a "szuperzöld" Volvódat. Aznap pont a párod vezethette...
Munez: Hú baszki, de kár érte.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #230795 üzenetére
Tükörhegy és M0 között valahol. Most kedden, szóval akkor nem a tiéd volt. Nem gondoltam volna, h van egy ugyanilyen (vagyis nagyon hasonló) zöld kombi Volvo Magyarországon. Ha jól emlékszem R-es rendszáma volt.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Sziasztok! Időhiány miatt egy ideig nem követtem a topikot, most viszont szeretném megosztani veletek a napi fogyasztásomat - ami engem eléggé meglepett. Új év, új vas, sikerült megszegnem egy elég régi fogadalmamat, nevezetesen, h nem veszek többé dízel autót. Azonban most úgy hozta az élet, h kellett egy hosszútávú utazóautó, és sikerült meggyőzni magamat arról, h ne benzinest vegyek (pedig elég sokat megnéztem). Ráadásul ez egy SUV, amiket alapból nem különösebben kedvelek. Szóval Q8 50TDI, városon belül (Miskolc), viszonylag kevés dugóval:
Ja! És hogy valami hasznosat is megosszak, múlt héten találkoztam ezzel a listával, ami a 2023-as hazai autós eseményeket tartalmazza. Bocs ha már volt.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz cOxeR #262335 üzenetére
Forgalmiban csak 2155kg! És sajnos érzésre egy kilóval sem kevesebb. Pár napja felgurultam a Bükkbe, elég gyorsan rá kellett jönnöm, h ezzel nem fogok feljárni "csapatni". Hiába a technika, a fizikát még mindig nem tudják meghazudtolni. Városban is sokkal nyugisabban megyek vele. Ne is értem azokat akik hasonló autókkal rodeóznak a városban.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs