- DIGI kábel TV
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- BOINC: compute for science
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- JavaScript topic
- 47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
shiNIN
tag
válasz ujskodas #11008 üzenetére
Persze, megelőzöm, amint tudom, de addig el tud telni valamennyi idő. Akár csak szolidan, de állandóan kanyargós úton az én kicsikémmel nem célszerű előzni, ki kell várni egy kellően hosszú belátható és üres szakaszt a szembesávban. Ha pedig még emelkedő is van, elég reménytelen a dolog. A Tátrában előztem emelkedőn, szánalmas volt Hiába váltok vissza harmadikba, eltart egy darabig, míg be tudom fejezni az előzést. Pedig az utazóm jelentősen a végsebesség alatt van.
-
shiNIN
tag
Részvétem
Én motorozáshoz mindig beöltözöm, egyetlen kivétel, amikor utasként elmegyek a faluba, 5km. Hosszú nadrág akkor is van, de vékony (plusz kabát, sisak, kesztyű, zárt cipő, természetesen). Nem tudom, Teresán hozzá lehet-e érni úgy a kipufogóhoz, hogy megégessen, utasként biztos nem teszek olyat.
Cilin is csak egyszer értem hozzá leszálláskor - a hővédő burkolatot pont elhagyott csőhöz... A vadiúj nadrágom kapott egy kis lyukat, annyi.
Amikor pár napja megint estünk Cilivel... Alvaro beleesett vele egy apró szakadékba az úton, egy ritka problémás helyen, ahol a murvás, nyomvályús emelkedő még kanyarodik is. Na akkor a kipufogó alá szorult a lábam, de nem égette meg. Sőt, még csak nem is bicegtem pár percnél tovább. Most Alvarónak jutott ki a jóból.
Talán ezért hagyta el Cili a visszahegesztett lábtartót. A szerelő pedig tök rég várja a megrendelt darabot, de nem jön gyorsan. A Hyosunggal ez a baj, ne törje az ember, mert rengeteget kell várni a pótalkatrészekre. Viszont olcsók. Kis esésnél a lábtartó és a hátsófékpedál eléggé hajlamos sérülni.Idegbecsípődéssel simán lehet motorozni, ugye? Szerintem nyilván, cruiseren mindenképpen, de már különben is úgy tűnik, javul.
Csak ezen a rohadt rázós úton nem megyek le. -
shiNIN
tag
válasz Djuree #11177 üzenetére
Én is megnéztem, no igen, elvben lehetséges, de ha mi már horvát tengerpartoznánk, akkor hosszabban Mondjuk mi nem is voltunk még ott, kihasználnánk
De Pula nincs messze, még mi is odaérnénk egy nap alatt nem autópályán, nem is látszik túl kanyargósnak a nem autópálya se. Pedig nekünk nagyon kicsi az átlagsebességünk, kicsit kanyargósabb terepen van vagy 40 (megállásokkal, bolt, evés, kis fotózás)... Főúton, ha megyünk 80-90-nel, akkor 60. Érdekes dolgok ezek, persze meg is áll az ember, de anélkül is bekavarnak a városok, miegymások.
Alpesi hágókon nem tudom, mit hoznánk össze, amikor van pár km-en belül 10 U kanyar...A 48 óráson 16.5 óra alatt lett meg vagy 760 km? De a vége lassú volt, igen szürreális volt éjfél után fáradtan átszelni a töksötét Bakonyt, a falvakban mindig jól felgyorsultunk Az pazar volt, kivilágított falvak egy szál ember nélkül...
Azt mondtam, hogy Szlovákia összezavart minket? Sokszor nem tudtuk, hogy mikor vagyunk lakott területen belül. Nem úgy van, mint itt, hogy max. párszáz km-es erdősáv van ház nélkül a falu végén. Ott mentünk, mentünk, itt egy napraforgótábla, ott egy bozót és egyszercsak, km-ekkel az utolsó ház után kaptunk egy meglepő falu vége táblát. Egyszer, egészen biztos vagyok benne, két faluvég tábla volt egymás után. A falukezdetek is még hirtelenebbek voltak, mint itthon. Életemben nem mentem közel se ennyit 80-nal faluban.Az normális, hogy a térképek teljesen hülyén mutatják azt, hogy hol kell letérni? Már a 48 óráson is belefutottunk abba, hogy csak mert az úttól arrébb rak egy falut, lazán átmehet rajta az út. Most két falu (kis szabványköröcske, sokkal apróbb, mint a települések) közé rakott egy T elágazást, ahhoz képest a falvak összeértek és rendesen benne volt a másodikban.
-
shiNIN
tag
Ezzel tökéletesen egyetértek. Néha beírom ideoda, hogy a 125-össel szembeszélben már nem mennék ki nyugodtan a 81-esre, ilyenkor néha válaszolnak, hogy életszerűtlen, de rohadtul nem az, ez itt a főút Fehérvárra és a szél szinte mindig fúj errefelé. Láttam már ritka combos szelet, ami a 28 lóerős 250-esem végsebességét (valami 130, de az elég könnyen elérhető 120 után nincs türelmem kivárni, míg felvánszorog oda, így nem tudom pontosan) 95-re vitte le. 80-nál már nem igazán gyorsult. Úgyhogy egy kis hétköznapi szembeszél rosszat tehet egy 125-ös zsenge lelkivilágának és nem szeretném a főúton feltartani a kamionokat.
Alvarónak speciel tök jó lenne munkába járni egy cbr125, mert többnyire a kanyargós mellékutakon megy. Aki nem valamelyik itteni faluban lakik vagy ide jön, az nem jár rajta szerintem, ott a 81-es Fehérvár felé. Nagyon kicsi a forgalom.
Egy nem túl gyenge 250-es már egészen más, biztos nem fognak kamionok előzni vagy a seggembe jönni, ha én nem akarom Nem lehet olyan villámszerűen előzni és a meredekebb hegyi utakon is felmerül az emberben, hogy azért ki tudna használni egy kis plusz nyomatékot, de ezek azért más jellegű problémák, mint ami egy 125-ösnél fordul elő. Tapasztalatom semmi nincs a kicsikkel, de ami az én motoromnál gyengébb, azt már élből nem tudnám annyira élvezni s feleannyi lóerő és nyomaték (a kis cbr-nek annyi se, a duke-nak picurit több), az nem hangzik jól. Pontosabban helyén kell kezelni s nem azzal kell menni többezer km-es túrákra. -
shiNIN
tag
válasz TayRol #11699 üzenetére
Nekem kicsit fantáziátlan, ha már csinálok egyszer valamit a sisakommal, az legyen egyedi Lefújatni egy profival, az sokkal olcsóbb és értelmesebb. Csak nem tudom, hogy jön össze a kedvenc motívumom (odavagyok a koponyákért, egyszer csináltatok egy "I could KILL for a real human skull" feliratú pólót. Koponyás pólóból sosem elég s nekem csak 3 van, az egyik pláne csajos és sose hordom, bár legalább a színe nem) a motorommal és velem. Leginkább sehogy. Nem baj, a Choinorira majd rakok koponyás matricát Azzal nem lehet melléfogni, lol lesz.
A csajokamotoron.hu-n (ritkán nézek el oda, mert rózsaszín a site és utálom a rózsaszínt) a hosszú rózsaszín copf okoz nagy lelkesedést egyesek körében... Mások a fülek felfogatásának helyes metódusát vitatják meg. A sisak alakmódosítása nem vonz, így is megütődik néha a sisak, mert nem szokom meg, hogy ott kitolódik a fizikai határ. -
shiNIN
tag
válasz Daywalker #11900 üzenetére
Nem
Beleszólok én is a csevelybe... Embere és felhasználásmódja igencsak válogatja, hogy érdemes-e kifejezetten erős motort venni. Sok városi közlekedéshez pl. annyira nem passzol, kevéssé hatékony tartományában van, nem él ott. De lehet, hogy van aki ott is boldog vele, hát tudom én?
Hegyi szerpentinek terén még csak ott tartok, hogy nagyon tudnék értékelni egy 50 lóerős 600-ast. Előzéskor pedig ritkán merülne fel bennem, hogy visszaváltsak. Cilivel kell, mert ha lemondok a bámulatos huszonpár Nm-ről, amit harmadikban előzve tudok kifacsarni belőle, akkor traktoron és biciklin kívül nem tudom, mi a fenét tudnék előzni egy pár km-nél rövidebb szakaszon. Ekkor még se nagy sebesség, se emelkedő, se különösebb dinamizmus nem jelent meg még visszaváltással sem, úgyhogy simán el tudom képzelni, hogy egy 600-as korlátjai zavarnak egyeseket. Azt nem teljesen értem, miért jön mindenki az autópályával, nekem nem ott hiányozna az erő, ha hiányozna, az tuti. Inkább zavarna. Ha egy 50 lovas motorral mennék fel, tuti nem 130-cal mennék, mert úgy unalmas. Lehet, hogy gyorsabban is, de még sosem ültem 130-nál gyorsabban haladó motoron és egy ideig lekötne.
Hm megint eltértem kicsit. Szóval azt akartam mondani, hogy hegyi emelkedőkön sokkal könnyebben előállnak olyan esetek, amikor jó lenne több erő s a fene se akar állandóan visszaváltani minden éles kanyar utáni emelkedőn. Van, aki boldogan felblattyog egy 50-es robogóval, mások dinamizmus nélkül hypermilerkednek fel, de nem mindenki ilyen.Cili visszajött a szerelőtől, kapott igen pöpec új lábtartókat
Nem irigyeltem a srácokat, akik a ház felső részét verték szét (valaki zseni alkotta, tele van vasbetonnal. ytong is volt benne, a válaszfalakat képezte... WTF? ehhez jöttek a kutyaházak a kicsit rosszul záródó ablakokkal. nem csoda, hogy jeget találtunk a szobában télen). -
shiNIN
tag
válasz KubanitoS #11928 üzenetére
A 48 órás után, zsinórban 5. napja motorozva, a 2000. km után már kezdtem érezni a hátsóm. Éppcsak és otthon azonnal elmúlt, egy 4km-es biciklizés sokkal brutálisabb nekem. Hátsó ülésen legkésőbb párszáz km után halál, de addig is meg kell állni és különben se jó.
Az én motorom velem ilyen. Nyilván másoknál ez másképp van.Egyszer szeretném kipróbálni, tudok-e mondjuk 500 km-t lenyomni egyben, csak akkor megállva, ha muszáj (piros lámpa, stoptábla). Valószínűleg igen, de hogyan érezném magam? A 48 óráson voltak apró megállások a feladatoknál.
Többet nem tudnék menni, mert tankolni is kell néha. Lehet, hogy meg is szomjaznék közben. Bár azt még meg lehet oldani. -
shiNIN
tag
válasz Integra #11942 üzenetére
Picit fejtegetem, mert annyira nem tudok jobbat csinálni ebben a melegben.
Az autópálya egyszerű hely, az ember húzza a gázt és megy. Ehhez nem kell olyan sok. Ha valaki 180-ról akar kigyorsítani, az nem tud meghatni, az autópálya igazából nem azt jelenti, hogy végsebesség közelében kell menni. Ráadásul jobbára sík és kevésbé zavarják az embert a többiek. Nincs szükség fékezésre majd kigyorsításra alapból. Lehet, hogy van olyan szint, ahol az már némi élvezetet visz az autópályázásba, nem tudom, miért jó ott kiélni magát az embernek. Sokkal jobb helyek vannak annál.
A motorozásunkba most nem megyek bele, amúgy más a stílusunk és hozzáállásunk Alvaróval, úgyhogy egyre kevésbé tudunk együtt menni. Eddig a hipermazsolaságom, a motorom gyöngesége és a hypermiling logikus és/vagy élvezetes vonulatai iránt érzett vonzalmam lehetővé tette az együtt haladást, de ez nem tarthat(ott) örökké.
Nyilván van még, aki így megy, de van, aki sokkal, sokkal hardcore-abb még Alvarónál is. Az már nem tartozik a normális emberek körébe, valszeg ő is tudja. Persze, a többség nem ilyen, tudom azt én is. Nem is abból indultam ki, hogy 70-nel megy valaki autópályán. De 160-hoz se kell erőgép. Teresa is ment már úgy minden további nélkül, pedig ő csak 50 lovas. -
shiNIN
tag
válasz KubanitoS #11946 üzenetére
Napokig tudnék erről csevegni, ha ilyesmire vágysz, csak fordulj hozzám bizalommal Vagy Alvaróhoz, de akkor kimaradsz a "miért idegtépő Alvaroval menni a nyolcason" s hasonló fejezetekből.
Hypermiling. Roppant logikus technikák vannak benne. Nem szeretünk energiát pazarolni, motorozás közben sem. A normál közlekedésben rengeteget pazarolnak, miközben nem igazán érzik magukat jobban tőle. Mert azt teljesen megértem, ha valaki fékezget, mert neki az jó. Én is hedonista vagyok. Alvaro is, de neki a lassan haladás okoz élvezetet, ezt nem értem, de elég meggyőzőnek tűnik a viselkedése.
Főleg autósok alkalmazzák a hypermiling technikákat, ismerünk pár igen elszántat, akik lemennek 2 liter alá (jó, hibriddel, de akkor is) és hihetetlen, mikre nem képesek. Klímát nem használnak, ha egyedül mennek, "-2MPG, vazz" - szomorodnak el egy piros lámpa láttán és ilyenek. Ha beül melléjük a nyugdíjas anyjuk, megszólal: "fiacskám, kifizetem a benzint, menj rendesen..." - de egy vérbeli hypermiler képtelen "rendesen' menni.
Amúgy simán lehet hypermiler technikákat alkalmazni bármilyen autóval vagy motorral, függetlenül a preferált sebességtől. A hypermiling nem lassú haladást jelent, persze nagy sebességnél óhatatlanul megnő a fogyasztás, ez ilyen.
A kedvencem, amikor a hypermiling miatt dinamikusabbá válik a motorozásom a kanyargós utakon, valamint hogy az erős gyorsítás jót tesz a fogyasztásnak.Cili és Teresa valóban nem eszik sokat (a tátrai úton épp hőség volt és valamiért 2.6, illetve 2.644 l/100km lett a fogyasztás visszafelé, ezek azért extra értékek, hosszú, szolid hegyekbeli túra kell hozzá a mi stílusunkban plusz kánikula), de erről elsősorban a motorok tehetnek. Teresa gyári értéke 3 liter 100-nál és Cili is kifejezetten kisfogyasztású fajta. Persze, pár decit le lehet faragni megfelelő stílusban vezetve (s van a fuellyn olyan, aki 5.5-öt etet egy F650 CS-sel, de többeknek 3.5 is elég. Cili tesói 4 liter alatt vannak), de csodákat nem lehet tenni. S a technikákat is kb. kidobhatjuk az ablakon, ha pl. fúj a szél. A motor típusán és az időjáráson múlik a legtöbb, bár így is marad mozgástér s nem csak az átlagsebesség megválasztása körül.
Röviden most ennyit
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Nem nyilván. Unalmas lenne egyenletes tempóban haladni, sose megyünk úgy.
Korábban írtam, hogy 160-hoz még nem kell erőgép, még csak egy 75 lovas 600-as se, így a kell-e 1200-as érvelésnél nem értem, miért kerül elő.
A 250-esek gyöngébbek, az már más tészta. De az se gond, mivel egy autópálya kb. hasonlóan dögunalmas lassabb tempónál is... Nem is járok rajtuk, csak ha muszáj. -
shiNIN
tag
válasz alvaro #11952 üzenetére
Tudod, kiket hat meg itt a kamionok sebessége... Még engem sem. Nem azért van motorom, hogy kamionok előzgessenek, vazz...
Ha nagyon okom van rá, hogy lassan menjek, akkor elviselem, nincsenek efféle komplexusaim. De ahhoz baromira igyekeznie kell annak az oknak. Az ilyen "lassan menni jó" nálam nem játszik... -
shiNIN
tag
A cigi nem egészséges. Sokaknak a kávé sem (velem nem csinál semmit), valamint az vizet von el és az utóíze se annyira jó.
Én gyümölcsöt szeretek enni, az hidratál és frissít.
Persze kinek mi jön be.
De 100 km-enként tuti nem állnék meg egy kényelmes motoron, ha pl. egynapos motorozásra indulnék Szlovéniába és Ausztriába. Kitépek a nyolcason, addig minek.
Alvaro szerint az övé nem túramotor, én az enyémet annak tekintem saját magam számára. Plusz korlátozott terepmotornak is, sajna e téren lehetne jobb, de a kátyúkat jól bírja. -
shiNIN
tag
Semmi életveszély nincs abban, ha az ember a tipikusan üres autópályán (mi ilyenekkel találkoztunk) gyorsítgat és gurul. Ráfékezgetni???? Uramatyám, azt meg minek tennénk? Mi kerüljük a féket, hisz azzal lendületet vesztünk (persze én csak azért nem fogok gyökkettővel gurulni mindenhova, ahol erőteljesen lassítani kell).
Nem a mi szokásainkat vettem alapul, ami 80-as tempó (autópályán tipikusan lassabban megyünk, mint élvezetes, de még nem éles kanyarban, mert jobb nem lesz a kicsit nagyobb sebességtől. vagy valami efféle, én valszeg nem 80-nal mennék egyedül). Azt írtam, hogy 160-at lazán bír egy nem lóerőre hegyezett 600-as is, csak amiatt nem kell 1200-as. 160 a DUPLJÁJA a saját tempónknak, mégis ezt dobálod rám folyton, hogy magunkról beszélek.
Az autópálya annyira nem fekszik kis motornak (menni persze lehet rajta, én amúgy is elég biztonságosnak látom az autópályát, több sáv van, többnyire nem gond előzni. persze amikor leszűkül, vagy valami, akkor célszerű nekem elengedni a sportautót, ami úgyis elmegy, ha lehúzódom, ha nem, csak utóbbi esetben rajtam keresztül... egyébként nem sok vizet zavarok még lassan se, van annyi eszem, hogy nyilván nem akkor kezdek előzni egy kamionsort, amikor 1 km-re mögöttem jön valaki a belső sávban).
De a 600-as nem kis motor.[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
válasz #25954560 #11960 üzenetére
Mi is meg szoktunk állni, ezért-azért. Térképet nézni, enni, fotózni, miegymás. Ezért is kell nyomni egy hosszabbat egyben, érdekelnek a tapasztalatok
Bizonyos helyzetekben menni kell, mert nincs idő megállásokra (az ilyen elvileg pár perc valahogy nagyon meg tudja dobni a menetidőt, fene se érti), ha az ember utas, az szar ügy, de oldja meg. A sokadik keleti úton már elég kreatív voltam, s valszeg kissé megkavartam a súlypontot féloldalas ülésekkel, de nem nagyon s Alvaro rutinos volt és csak ment simán egyenesen, ennyit le kell tudnia kezelni. Amúgy ha már utasként szar, akkor nem tudom igazán kipihenni, lehet a szünet 15 perces is, akkor is megint ugyanott vagyok 10km után. Mehetnénk az én motorommal és válthatnánk egymást, de nem szeretek utassal menni, főleg Cilin nem. Azonnal leér és teljesen felborul a kettesben kellemes súlypont. Keresni kell jó kis utat meg kiruccanni Erdélybe s menni két motorral. A négyes miatt nem fizetek benzint...
Kánikulában nem is tudok röviden megállni, komplett vetkőzés kell sok ivással. Persze nem megállni még kevésbé megy. A kánikula rossz és kész.
Az ivást azt viszont megjegyeztem még anno. Az fontos. De valahogy motorozós kánikulai napon se iszom nagyon sokat, csak viszonylag gyakran. -
shiNIN
tag
A fékezéssel elpazaroljuk a drága pénzen megszerzett lendületet. A szabadon gurulással nem.
Nekem továbbra is jó a kisebb erő autópályán, mert azzal nem gyorshajtok Megyek szép szolidan és senkit se zavarok. Ritkán járok autópályán, de a beállt M0-sat kivéve mindig elég üres. Illetve Szlovéniában pont volt kamionsor párszor, de igen hosszú üres szakaszok is a belső sávban, így nem tartottam fel senkit. Főleg, hogy az előttem levő autó is 120-szal előzött.
Hm. Nekem az lenne logikus s mindig azt olvastam, hogy jóval a végsebessége alatt jól érzi magát egy motor. Elég buta dolog lenne, ha nem. Én is megyek 120-szal Cilivel és semmi lelki problémát nem okozna 100-110-zel menni tartósan. Ha ez zavarja, akkor béna konstrukció, de használnám, amíg tudnám.
S az autópálya, ahogy írtad, unalmas, az ember többnyire nem ott használja a motort. Ha néha rámegy, nehogy már ne menjen rajta úgy, ahogy akar s amit a motor még lazán bír. Te nem pörgeted a motort, mert ott jobban kopik és nem jó neki vagy mivan? Tényleg érdekel és nem értem. -
shiNIN
tag
Az én 250-esemnek 130 a vége, 110 fölött nem használnám, csak előzéshez. A 600 vs 1200-ról volt szó. Csak megjegyeztem, hogy nekem jobb a kicsi, mert azzal nem gyorshajtok autópályán Amit mellesleg nem is használok.
Ezzel Teresa is így van, nem pörög nagyon autópályán sem. 652 ccm, 50 ló, elég oda.
-
shiNIN
tag
Nyilván van, akinél ez igaz. Nálunk nem, mi eléggé pihenünk menet közben, legalábbis én. Ha nem, az egy nagyon szuper túra, mmmm Bár néha teljesen élvezetes tájat nézve csorogni. Mi megállókkal könnyedén lemegyünk 40-es átlagsebesség alá (jó, főúton csak 50 alá) és az kétségbeejtően alacsony. Én a ritkább, nagyobb megállókat szeretem. Nincs ezzel semmi gond, nem vagyunk egyformák. Amit nem szeretek, az a társas túra, rengeteg hosszú megállóval, amik nem is valami csodálatos látnivalót adnak, csak eszünk 2 órán át vagy ilyesmi. Hmmm bár egy ausztriai buszkirándulást nehéz überelni... A Hundertwasser-templomnál meg akartunk állni, de áááá nem, 5 perc sincs rá. De a tescónál muszáj 2 órás szünetet tartani... Mert kis hazánkban nincs olyan...
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Alvaro most ténylegesen spórol (nem azért, hogy pénze maradjon, hanem hogy tudjon túrázni, nem szeret túllógni a havi keretein, bár néha megtörténik). A lehető leghatékonyabb hypermiling technikát alkalmazza: biciklivel jár munkába.
A carpooling (többen mennek egy autóval pl. munkába) is a hypermiling körébe tartozik.Gondoltam, ismeretterjesztek kicsit
-
shiNIN
tag
Nem tudom, miért tartozik hozzá, de a technikák taglalásakor gyakran odasorolják és a cleanmpg.com-on is beírják a népek, hogy carpooling, Alvaro meg a biciklit a végtelen mpg-vel (Mondjuk ott beírnak sokmindent, mi pl. a házat szoktuk taglalni)
Az én szememben se tartozik oda, csak rímel a benzinfogyasztás csökkentésére.
Mari néni nem ér, mert nincs autója/motorja és nem ahelyett megy biciklivel De valóban mosódnak itt már a dolgok. Nem baj, nem kell mindennek tökéletesen világosnak és diszjunktnak lennie. -
shiNIN
tag
Ez a meleg nem nekem való, de holnap lesz Pátyról egy kis együttmotorozás másokkal, lövésem se, mifélék és hányan, de a Gerecse aranyos s ritkán megyek társaságban. Úgyhogy nekem az van betervezve holnapra
Odafelé meglátogatom Gántot is. Bár az kitérő és Gánt környékén lassú is, de nehogy már 8 km-en át egyenesen menjek Csákvár előtt, brrr. -
shiNIN
tag
Miért lenne vége a szezonnak? Teljesen jókat lehet menni rendes novemberekben, én ott szoktam befejezni (persze télen is vannak jó napok, de másfél hónapos szünetek is, ami engem illet. nincs meleg kesztyűm és öltözik be a fene Michelin-babának). Tavaly és tavalyelőtt is 20 fokban motoroztam egyes novemberi napokon. Tökéletes. Sokkal jobb, mint a 30-40 fok, a kánikulát nem tudom szezonnak tekinteni, bár néha úgy alakul, hogy motorra ülök.
Ma mentem vagy 270 km-t, tankoltam is, de fix összeget automata kúton, így a fogyasztást nem tudom, pedig érdekelt volna, mit okozott a konstans 50-55 km/h-s sebesség Pátytól a Malomvölgyig. Ennyivel faluban szoktam menni, ha vissza tudom fogni magam. Aztán szóltak páran, hogy ennél azért lehetne menni tempósabban, pannóniások ide meg oda Rejtély számomra, hogy a hayabushás hogyan volt képes elviselni, nekem se volt egyszerű. Úgyhogy aztán 70-80-nal mentünk néhol. Szerencsére kétszer kicsit lemaradtam és mentünk 100-zal beérni a többieket. De az főút volt, hiperlaza kanyarokkal. Tinnyénél pedig már nem érdekelt sokminden, többszáz km után a hőségben már nem tudok koncentrálni. Szóval ez nem az a motorozgatás volt, ahol húznak a többiek és jobban veszem a kanyarokat, mint magamtól.
De volt egy gyönyörű quad S láttunk birodalmi lépegetőt, nem volt ugyan olyan magas, mint az eddig megpillantott rekord, csak egy másfél sáv széles traktormonstrum
Meleg volt, 60 km-t alig bírtam ki ivás nélkül. A szokásos kánikulai motorozós vízmennyiségemet ittam meg (8 óránként fél liter). Ezt nem teljesen értem, de egyszerre kicsit iszom és elég.
S nem kérdeztem rá, amikor valaki beszólt, hogy szabadon gurulni életveszélyes. Pedig érdekes lenne egyszer találni valakit, akinek érve is van. Nem mintha bármit befolyásolna, de rohadt fárasztó, amikor meg se próbálnak érvelni, csak tiszteljük a tömeget, aki nem ért egyet velünk és a millióikat olyan motorozásba öljük, ami másoknak tetszik, nem, ami nekünk. Amúgyis bizarr, amikor a normál motoros leveszélyesezi azt, amit mi csinálunk...
(50-nél extrém sokat gurultam szabadon, majdnem mindig, mert olyan lassan nem tudok menni anélkül, plusz nem is egyenletesen mennek az előttem levők, néha lassítani kell. nem is szórakoztató, de együtt kell maradni... amikor 100-zal mentünk, sokkal kevesebbet volt behúzva a kuplung, bár azért persze jelentékeny százalékot, mert ott még gyorsul Cili. ha lesz egy erősebb motorom, nagyon furcsa lesz az elején. de legalább lesz értelme a pulse and glide-nak.)[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Köszi Gondoltam, hogy itt volt valami, de nem emlékeztem már, iszonyú sok szöveget olvastam már itt az idők folyamán s a leírtakból nem marad meg olyan sok Arra emlékszem, hogy az idei 48 órás topikjában volt anno, hogy abszolút semmi érv nem bukkant fel. A tieid jogosak, de azokkal jobbára egyet is értek, ezért nem csinálom pl. kanyarban, ha nem egy, a kanyarhoz képest szánalmas sebességről van szó még nálam is. De csorogni egyenesen, ott nem zavaró. S van, akit sehol sem zavar. Alvaro szerpentinen is sokmindenre képes. Ő ott hardcore hypermiler, én pedig ki akarom használni a kanyarokat, célom a legnagyobb kanyarsebesség, amit még merek és tuti biztonságos is. Ebbe a szabadon gurulás nem fér be, ha nincs előttem senki. Lassítani jobb a motorfék.
De nem mindig megy az ember szerpentinen. Inkább kigurulom a fölös sebességet, minthogy fékezzek tökegyenes falusi utakon, csak hogy aztán megint húzhassam a gázt. Az roppant ésszerűtlen és pazarló lenne s nem is esne olyan jól. -
shiNIN
tag
válasz Integra #12118 üzenetére
Láttuk már mindketten, legalábbis részben A motort egyébként sokféleképpen lehet rendeltetésszerűen használni. Egyesek pl. közlekednek vele, azzal sincs baj.
Mi Móron jártunk, ahol felléptem a kórussal. Brrr, rég motoroztam sötétben esőben, nem volt valami kellemes, főleg, amikor jöttek szembe a Bodajk-Fehérvárcsurgó kanyargós hupás szakaszon és csak azt tudtam, hogy az út köztem és az autós között kanyarog valahol. Az úthibákban gazdag szakaszok nem jók ilyenkor, a kis sebesség viszont segít a bajokon.
A házig vezető földút egyre rosszabb. Majd megpróbálom fotón visszaadni[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
válasz KoVee84 #12151 üzenetére
Olyan nincs, hogy túl kanyargós
Én pedig minek olvasok totalbike-ot, azt nem tudom. Csak csöcsök (remek téma, de nem úgy, ahogy a totalbike csinálja) és 125 ccm az isten, a praktikum és aki szerint nem, az rohadt sznob. A csöcsös cikkekbe már rutinosan bele se mentem, de az utóbbi megint felhúzott kissé. Amikor Zirig előadja, hogy 80-nal menni totál elég, a motorozástól elválasztható az előzés és miazhogy letolnak a kamionok. Ez ázsiai és zen. Odaraknám a forgalmas 81-esre egy kamion elé, hogy 80-nal gyakorolja a zent. Bizisten egy kis, a Móri-árokban szokásos szelet sem sajnálnék tőle.
S azt hittem, mindenki találkozott már olyanokkal, akiket amint lehet, meg kell előzni, különben olyan szitu áll elő, aminek se a motorozáshoz, se a hypermilinghoz semmi köze, de még a nyugodt idegállapothoz is profi zen mesternek kell lenni. Bár a sebességgel és fogyasztással egyaránt egyáltalán nem törődő hozzáállás is segíthet.
Ráadásul 3,7 literes a tankja. Nagyon meghat, hogy 2 litert eszik vagy sem. De én nyilván hülye európai sznob vagyok, akinek nincs érzéke a praktikussághozMintha leromlottam volna enyhe terepen (= nagyon rossz földút és murva). Gyakorolnom kell. A héten valószínűleg beiktatunk pár földutat és mezőt. Apró túráink lesznek a környéken.
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Nekem a sötét plexi sosem segített, viszont este rengeteget rontott. De úgyis szinte mindig plexit felhajtva mentem mostanság, mert nem bírtam ki a melegben lehajtva. Tegnap pedig a sötét és az eső miatt, hogy lássak. Néha elkap egy bogár, az nem kellemes, de ez van. Viszont 80-100 környékén visszacsukódik a plexi, mondjuk jobb is.
A társaság pedig határozottan ront. Én speciel tisztelem a lakott területet, bizonyos mértékig (csak az ilyen 40 meg 30 táblákat nem tudom hova tenni s picit 50 fölött megyek, mint szinte mindenki más), igyekeztem is lassan menni a pátyi túra "na most akkor beérjük a többieket" szakaszain, de nem vagyok én olyan hidegvérű, hogy egyáltalán ne hassanak rám.
Egyedül csak akkor esek be 100-zal egy faluba, ha hirtelen jön és épp előztem vagy finoman száguldoztam s akkor is abbahagyom a gázhúzást, amikor észlelem a lakott területet. Csákváron még határozottan fékezek is, annak tiszteletére, hogy nem kaptak el gyorshajtásért anno. -
shiNIN
tag
válasz Daywalker #12170 üzenetére
Egyszer elbeszélgetnék egy ilyen csajjal, hogy hogyan bírja Azt gondolom, én bárki Alvarónál intenzívebben vezető mögött félnék. Nagyon stresszes hátul ülni. De csupa olyannal találkoztam, aki azt adta elő, hogy ő vezetni félne. Érdekesek az emberek.
A pátyi túrán volt, aki azon lepődött meg, hogy hátul simán lehet aludni. Pedig nyilván, mert amikor épp nem stresszes, akkor dögunalmas. Legalábbis nekem. Teresán az a veszély sem fenyeget, hogy leesek. -
shiNIN
tag
Lehet, hogy városban jobb, bár attól függ, milyen a világítás, nekem Móron tegnap esőben még a víztiszta plexi is zavart, bár láttam azért vele. A sötét plexi az itteni szolid szerpentinfélén volt szürreális alkonyatkor.
Én se ülnék fel más mögé, Alvaro mögött is necces már, ha Cilin ülünk.
Magam mögé valszeg felülnék, de nem élvezném azt se.
Alvaro ült már mögöttem, bár legelső alkalommal igen gyorsan le is szállt. Pedig ő se tökegyenesen kezdte a kétszemélyes mókát Nem szeretek utast vinni s ez akkor se változna meg, ha gyakorolnám. Erről nem kis mértékben a motorom tehet.
Sőt, használhatjuk is egymás motorját, bár azokkal inkompatibilisek vagyunk (én még jogsi szinten is, de méretre se jó, nem is próbáltam még ki). -
shiNIN
tag
válasz zsolt19900 #12195 üzenetére
Már nem. Csak földjeim vannak ott.
-
shiNIN
tag
válasz Djuree #12261 üzenetére
Szerintem tök normális, hogy nem mindenki tudja behatárolni a legelején, hogy kb. mit akar. Miért ne nézelődne sokáig, ha neki az fekszik, a fő, hogy boldog legyen a választásával a végén
Néha belegondolok, hogy nekünk milyen gyorsan ment. Nálam az alacsony és könnyű feltételek után már nem volt sok lehetőségem, s megvettem az első szembejövő eladó Kissast (amit ki se tudtam próbálni, mert még sosem ültem motoron), Alvaro pedig cbr125-öt célzott meg, majd meglátott egy cs-t, ami azért az M7-esre jobban is való Ha volt még valami, nem emlékszem, de sok motort ő sem nézett. Szerencsésen választottunk. Alvaro ugyan azon a véleményen van, hogy Teresa nem egy tökéletes túramotor, én Cilit szeretném kicsit endurósabbnak (bár biztos én is tehetek róla), plusz látszik, hogy egyszer ki fogom nőni, de azért elvagyunk -
shiNIN
tag
válasz KoVee84 #12265 üzenetére
Úristen. Ez borzalmas. Sose mondom többet Teresa műszerfalára, hogy ronda Valaki azt mondta rá, hogy kínai kismagnó s tényleg. Nem egy szép darab, bár megszokható. Nem a műszerfalban kell gyönyörködni. Szerencsére jobbára analóg (a km és az óra digitális), csakúgy, mint Cilié (ami viszont teljesen az). Azt szeretem, mert könnyebb leolvasni, amit akarok, s a szükséges infók megvannak (anno örültem, hogy cruiser létére van fordulatszámmérője , benzinszintjelzőm is van.
Ha hiányzik az óra, akkor rá szoktam szíjazni a kormányra egyet. Analógot. Felhúzhatósat.[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
válasz vendingo #12387 üzenetére
Sajna akkor nem érek rá. Nem írták sehol, mekkora a táv? Így elolvasva nem tudom, zavaróan sok-e a kötöttség vagy sem. Viszont a jövő évi 48 órásra megyek, az tuti Az ideiben rengeteg rossz és/vagy iszonyúan keskeny út volt, a Bike Maraton esetében ez nem lesz probléma (ha összejön a létszám és megrendezik, ugye)... Ausztriában kanyarogni ritkán rossz
-
shiNIN
tag
Nekem ugyan ez még nem volt igazán motorozós idő, bár amíg nem álltunk meg, addig még csak-csak megvoltam, csak a plexi legyen nyitva... De mivel betont vertek szét a fejünk fölött, mentünk egy picike kört, 100km-t
Mértünk mintamélységet. Érdekes, az első abroncs mintha nem kopna egy ideje... No majd meglátjuk, mi lesz.
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
válasz Gaboman #12449 üzenetére
Van ilyen. Ez a legtöbb, amit megtehetsz, visszaírsz normálisan, a tényeket előadva, aztán ha továbbra sem fogja fel (nem szokták. Alvaro anno a motorozz.hu-n nem tudta lebeszélni a népeket arról a hiedelmükről, hogy ő világítás nélkül, leállított motorral haladt egy ideig a 48 óráson éjszaka a töksötét országúton), akkor ignore. Felesleges felhúzni magadat ilyeneken (bár néha nehéz), mert akkor esélyed sincs a boldog, kellően nyugodt életre. De ezt gondolom úgyis tudod.
-
shiNIN
tag
válasz yodamastah #12467 üzenetére
Azt hiszem, miattad jegyeztem meg ezt anno. Persze tény és való, hogy én semennyire se döntök s többnyire úgy megyek be a kanyarokba, hogy még nekem is unalmas, mindazonáltal volt már, hogy ennél lelkesebben mentem és magamhoz képest picit benéztem a kanyart (pontosabban elegem lett belőle, hogy minden éles kanyar előtt fékezek, mikor eleve lassan megyek) s kénytelen voltam tovább dönteni. Kissé parás volt, de akkor nem értem rá ilyenekkel foglalkozni, a kanyarodás közepén pedig már csak rezignáltal vettem tudomásul, hogy lehet, hogy el fogok esni. De nem. Még csak le se értettem soha Cilit
Fékeztem már kanyarban, de csak a legelején, ahol nem okozott gondot. -
shiNIN
tag
Azt nem tudom, milyen a csattogó váltó, de én váltó terén nagyon igénytelen vagyok. Azt várom el tőle, hogy váltson. Az ember aránylag ritkán vált, így még a hangja sem annyira fontos. Amúgyis, Cili úthibákon, kicsit is rosszabb földutakon úgy zörög, mintha szét akarna esni, mit nekem a váltó
-
shiNIN
tag
válasz boogie84 #12485 üzenetére
Az emlékezetes esetben belátható volt a kanyar és sehol semmi forgalom A beláthatatlan kanyarokban különösen óvatos vagyok, de ugyanez van a bukkanókon is. Frusztrál, ha gyorsan közeledem valamihez, amiről fogalmam sincs, hogy mi, mert nem látom.
Akkor még ejtem le nagyon a sebességet, ha érzem, hogy nem vagyok jól (túl melegem van, majdnem elalszom, miegymás). Már megköszöntem magamnak párszor ezt. Főleg régebben volt rá szükség, most már egy kicsit rutinosabb vagyok, elég egy pici plusz óvatosság. -
shiNIN
tag
válasz vendingo #12519 üzenetére
A fotózás nehéz dolog. Vonzó, de mire megáll az ember, olykor már nem látja úgy a képet (a Tátra nagyon rossz volt ebből a szempontból, nem mindig látunk rá arra a pár nagy hegyre... nézelődni se volt olyan jó, mint Ausztria kiesebb tájain), s valóban, öltözés, meleg időben erőteljesebb vetkőzés, ivás, mifene. Sok időt elvesz. Én ha motorozom, akkor már menni akarok, csak néha megállva.
Nekünk Zakopane 3 nap volt, de lassúak is voltunk és nekünk 950km-t tett ki. Én több napra szeretek menni (vagy egyre, de akkor az már legyen vagy 600 km ), amiből az oda és vissza motorozósabb, a többiben nem árt, ha szabad az este mászkálásra, erre-arra. Persze attól is függ, hogy hova megyünk, Plitvicében pl. muszáj megállni és megnézni és körbefotózni a tavakat
Idén egy Kékes környéki motorozós-hegymászós túrácskát kivéve csak egynapos utakat tervezünk, nyolcason ki Ausztriába, motorozás, vissza. Arra nincs idő, hogy kis utakon keveregjünk, úgyhogy az országot kell elhagyni minél gyorsabban (persze ez csak rám vonatkozik, Alvaro viszont simán felkel órákkal korábban, ha kell. Bár annyit nem tudnék behozni.). Visszafelé pedig akár sötét is lehet.
-
shiNIN
tag
válasz yodamastah #12527 üzenetére
Kösz! A videó érdekes, de nem értem elég jól az angol beszédet
-
shiNIN
tag
válasz Daywalker #12581 üzenetére
Azért egy kezdő könnyebben megszívhatja valami harapós erős döggel... Ez mondjuk nem az
A gumi meddig tart kérdés azért sem megválaszolható, mert a gumin is sok múlik, az egyik fajta 2-3-szor annyit is kibírhat, mint egy másik.Azt viszont sosem értettem, miért tartja kb. mindenki tragédiának, ha váltani kell. Bár én elég ritkán váltok az enyémmel, főleg Magyarországon. De az Alpokban se túl gyakran, meredekebb részeknél egy idő után hagyom a fenébe és megyek másodikban
Tudom, teljesen máshogy is lehet vezetni teljesen más 250-eseket, de akkor is.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen