-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
doc
nagyúr
en inkabb nem probalnam ki a taknyolast, plane kozuton
de azert gondolom ez nem 'normalis' hogy igy erzem, eljatszogatok majd a futomubeallitasokkal (persze csak ugy ovatosan)azt hogy miyen mikor csuszik, tudom, a hatso kerek azert blokkol neha (Szfvaron mar nem egyszer megesett amikor a sargara befekeztem, a hatso meg szepen blokkolt a hofeher, gyalog is eletveszelyesen is csuszos aszfalton), de azzal nincs gondom (talan a sokezer bringas kilometer segitett, ott megszoktam )
persze kanyarodas kozben meg sosem csuszott meg, akkor repulnek is azonnal az arokba[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz Topiccsendőr #7958 üzenetére
vagy csak ugy hajtja oket, hogy eselyuk sincs megdogleni
BTW, a szomszedos topicban kaptam tippet motoros dolesszog-mero appra: [link]
stifi:
lehet hogy igazad van, es teljesen normalis a jelenseg, csak meg nem vagyok hozzaszokva. gondoltam erre is, talan irtam is visszabb hogy tavaly azert nem dontogettem ennyire, de mar kezdem megszokni a mocit... lehet hogy itt az ujabb megszokando penteken viszem kollegamat haza, majd megprobalom figyelni hogy ugyanugy viselkedik-e a motor a 100 kg tokesullyal mogottem -
doc
nagyúr
-
doc
nagyúr
hagyjad, multkor bementem BP-n egy motoros boltba, hogy olyan tanktaska kene nekem amibe a 15-os MacBook belefer. hat eppenhogy nem rohogtek ki pedig a VRF tankjan boven elferne hosszaban
egyebkent a gumis haloval siman lehet a hatso ulesen hordani, ugy szoktam (persze benne van a notebook-taskaban)
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz DigitXT #7968 üzenetére
en is leszedtem, mert a default Android felbontason hasznalhatatlanul nagyok a szamok (lenyegeben nem latszik az ertek)
most a Pirelliset probalnam, de az meg baromi primitiv, GPS nelkul el sem indul
azert majd letesztelem alkalomadtan...egyebkent a telefonban NEM csak gyorsulasmero van, legalabbis a mar telefonomon levo 'Bubble level' appban ki lehet valasztani hogy melyik szenzort hasznalja: a gyorsulasmerot, vagy az orientation szenzort - nyilvan az altalad is leirt okok miatt motoron az utobbi lesz a nyero
-
doc
nagyúr
ezt a sisakot esetleg ismeri valaki?
vagy magarol a markarol van altalanos tapasztalat? -
doc
nagyúr
jesszus mit csinaltak szegeny Vifferbol
a filigran azert kicsit eros (illetve gyenge) jelzo nem eppen kicsi motor
raadasul varosban nagyon nem erzi jol magat, szoval en oda nem ajanlom (eleg sokat jarok ezzel a motorral orszaguton es varosban is)viszont onnantol hogy kiszakadsz Budapestrol, zsenialis
mondjuk kezdomotornak szerintem nagy (a teljesitmenye es a sulya is)
mondom en, aki ezzel kezdtemha olyan sportmotor kell amivel jol lehet turazni, akkor szerintem CBR600F (mondjuk egy F4i esetleg F3)
csak azokkal meg az a baj, hogy amiket megneztem, mind nagyon durvan le voltak lakva, roncs volt mind a harom (illetve megneztem egy negyediket is, az nagyon baba volt, pedig "csak" F2, de horrorisztikus csillagaszati penzt kertek erte) -
doc
nagyúr
hat ez a Pirellis tracker app egy f*s
kiprobaltam egy oras setaval
szerinte a max. dolesszogem 32 fok, a max. sebessegem (ismetlem, gyalog) 43 km/h
raadasul a vilagon semmit nem lehet benne beallitani (na jo, a sebesseg mertekegyseget, aztan ennyi)ugy tunik ha akarok egy hasznalhato motoros dolesszogmerot, meg kell irni magamnak
-
doc
nagyúr
válasz DigitXT #8071 üzenetére
akar volt akar nem, akkor is sz*rul mer
egyebkent egy helyen rajzolt a grafikonra szaggatott vonalat, gondolom az azt akarja jelenteni
de akkor is rossz, ha eltunik a GPS jel, akkor is siman kiszamolhatna egy atlagtempot az utolso es elso mert poziciobol, nem veszi ugy hogy hirtelen odateleportaltam (es kozben meg percekig egy helyben alltam) -
doc
nagyúr
válasz vendingo #8184 üzenetére
tavaly 6 napra mentunk Horvatorszagba, ket szemellyel, egy tanktaska es egy top case siman eleg volt (bar sator nem volt benne)
a helyedben en vennek egy 'duplazhato' (zipzarral magasithato/magasra nyithato) tanktaskat elso korben, ebben egy ferfiember boven elfer 6 napra. a sator meg mehet haloval a hatso ulesre (bar az SV-nek ha jol emlekszem, eleg pici az utasulese)
a hatizsak nagyon szar, en azt kihagynam ha van mas megoldas -
doc
nagyúr
válasz csabyka666 #8198 üzenetére
[link] (nem az en velemenyem, de ideillik)
-
doc
nagyúr
válasz csabyka666 #8207 üzenetére
ez a 200km spray, 2500 olajcsere hatalmas baromsag, nem tudom ki mondott neked ilyet...
a lanc siman elmegy 6-800 km-t egy fujassal (S100 rulez ), olajcserere az en motorom kezikonyve 12000-t ir, altalaban felenel (6k korul) szoktam cserelni
raadasul lancot szoci motoron is kell fujni, az nem tipusfuggo..."ha valami elromlik rajta, akkor nem tudom kifizetni " - na ezt a szoci-mentalitast kell elfelejteni... miert romlana el? az en 16 eves motoromba raktam eddig 13 ezer km-t, es SEMMI baja nem volt ezalatt. abban igazad van, hogy a fenntartasa nincs ingyen (egy lancszett-csere egy 100+ LE-t gepnel siman 35-40 ezer, kisebb motornal azert kevesebb), de egy megbizhato 250-500 kobcis motor fenntartasa szerintem hosszu tavon nem dragabb mint egy MZ
-
doc
nagyúr
válasz Topiccsendőr #8215 üzenetére
ja, tokozva konnyu jo, akkor szamoljunk hozza evente egy lancspray-t (16 EUR, orult nagy kiadas )
hideginditasi problemaim? keversz valakivel
egyetlen egy problemam volt eddig a mocival, mikor par mp-re leallt a 'villany', mert mikor tavasszal visszaraktam, nem pucoltam le az akksi erintkezoirol a saletromos mocskot, ezt azota potoltamcsabyka666:
nehez megmondani hogy 'egy evben' mennyibe kerul, inkabb km-fuggo a szerviz
en mondtam hogy kb. 6 ezrenkent cserelek olajat, ez mondjuk evente kettot jelent, most Castrol EVO Extra olajat kap, szurovel es a szerelo munkadijaval egyutt ez mondjuk 10ezer (evente 20) (a hivatalos kezikonyv szerint feleennyi olajcsere is eleg lenne, de en nem akarok centizgetni)
iden szezon elejen kapott uj lancszettet es az osszes fekbetetet csereltuk, plusz teleszkopolajat, ez volt kb. 60ezer (lancbol nem a 100 LE-sre, hanem a 130 lovasra valot rakattam ra, mint mondtam nem centizgetek), de ez nyilvan nem fogy el egy ev alatt. tavaly ilyenkor kapott uj gumikat, azok boven jok lesznek meg erre az evre, tehat azt is szamolhatjuk ket evre (kb. 50ezer saccra, pontosan mar nem emlekszem)
ha ezt osszeadom, akkor kb. 75ezer jon ki evente (evi 10-15ezer km-rel, es sportos kozlekedessel szamolva). nem keves, az igaz, de ne felejtsd el hogy ez egy 100 loeros moci, egy feleekkora gepre minden olcsobb, es valoszinuleg tovabb is birja (akar fekbetet, akar gumi, akar lanc az amirol szo van). ha az egyetlen szempont az lenne, hogy minel olcsobban jarjak vele, akkor valoszinuleg vennek egy 250-es robogot, de azert az nagyon nem ugyanaz az elmeny (bar valoszinuleg veszek majd egy 150-200 koruli robit bevasarolni)[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz csabyka666 #8220 üzenetére
jo, mondhatod azt is hogy a nagymotor osszes koltsege a biztositas. a simsonon is cserelni kell idonkent dolgokat (kezdjuk ott, hogy olaj abba is kell), gondolom lancot azon is kell cserelni neha (az mas kerdes, hogy amennyit a Szimokkal altalaban mennek, elobb rohad szet mint hogy elerjen annyi km-t ahol mar csereerett)
meg a ketutemu technika amennyire tudom, azert rendesen magaban foglalja az idonkenti komoly atbuheralast (dugocsere, stb)meg azert azt vegyuk mar eszre, hogy egy 50 kobcentis Simsont hasonlitunk egy 750 kobcis sporttura motorhoz
igaz hogy en sik hulye vagyok a szereleshez, de meg ha nem igy lenne, akkor sem mernek egy Simsonnal elindulni pl. a horvat tengerpartra. sot, meg egy MZ-vel sem, legalabbis nem egyedul, tobbfos turakat mar szivesen bevallalnek vele, ott csak van valakinel az ami eppen kell ha valami megdoglik utkozbenamugy teljesen jo es szimpatikus a jozan hozzaallasod, hogy nem akarod anyagilag tulvallalni magad, grat
azert a helyedben en komolyan fontolora vennek egy kisebb, MZ-nel joval fiatalabb, mondjuk 250-es negyutemu motort. ott egyreszt minden alkatresz olcsobb, mint ami egy joval nagyobb gephez kell, masreszt nem is tepi annyira a lancot/gumit/feket -
doc
nagyúr
válasz csabyka666 #8227 üzenetére
allatkodni en is ritkan szoktam tobbnyire kozlekedek a mocival (havi 3-4-5 alkalommal Budapest es haza, ez oda-vissza 350-400km/alkalom) meg turazok
allatkodni a palyan kell100-as utazot egy 125-os negyutemuvel is el lehet erni, a fenntartasi koltsege minimalis, benzint alig eszik
-
doc
nagyúr
12-13ft/km? az eleg soknak tunik...
ha osszeadod amiket az elobb leirtam, a 75000 ft / evi 12000 km, az kb. 6-6.5 ft/km, a fele annak amit te irtal, es en mar az osszes kopoalkatreszt csereltem a mocin (azert valoszinuleg iden meg akarok fekfolyadekot csereltetni, de az mar nem egy nagy osszeg) -
doc
nagyúr
azert a gyorsulasa egy MZ-nek sem kimondottan szedito (bar gyanitom hogy egy negyutemu 125-ost azert siman otthagy). en a robogonak celoztam be ezt a meretet, 15 km-re eljarni a Tescoba tokeletes lesz, es Qrva sokat lehet pakolni bele/ra (bar ha a VFR-rel megyek, tanktaska + hatso ulesre halo kombinacioval meglepoen sokat tudok pakolni, ha a top case-t is felrakom, az meg mar a kanaan ), emelle fogyaszt meg max. 3 litert, de lassan jarva meg annyit sem, alig dragabb mint a bicikli
vendingo: ha mar arra keszultok, hadd ajanljam a Logoutos irasomat a tavalyi horvat nyaralasunkrol (klikk ide a nevem ala), hatha talalsz benne hasznosat
kimondottan cipot mi nem vittunk, helyette volt fejenkent egy-egy gumipapucs a tengerbe (plusz ugye rajtam motoros csizma, Zasszonyon meg edzocipo). de azzal is ugy voltam, hogy ha hazafele annyi cuccunk lenne (pl. ajandekok, stb miatt) akkor a ket par gumipapucsot otthagyjuk, minimalis erteket kepviselnek. aztan nem kellett, belefertek hazafele is, hutomagneseket meg kepeslapokat vettunk meg begyujtottunk egy fel szatyor kagylohejat
kajat/piat teljesen felesleges vinni, kint egy supermarketben nem dragabb mint itthon, sot, Horvatorszagban kimondottan jo aron lehet akar pizzat is enni (isteni finom!)
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz Topiccsendőr #8248 üzenetére
nyilvan egy negyutemu sokkal bonyolultabb, tobb alkatreszbol all mint egy ketutemu, tehat egyertelmu hogy a general is dragabb
cserebe sokkal ritkabban van ra szukseg
Neked nyilvan nem kell mondani hogy egy normalisan karbantartott, odafigyelve hasznalt negyutemu blokk boven 100ezren felul elmegy general nelkul
ezt egy ketutemuvel nem hiszem hogy meg lehetne oldani...Nem egyszerű kérdés, hogy mi éri meg.
az biztos
raadasul mivel teljesen mast is nyujtanak, meg osszehasonlitani sem igazan lehet oket...
masok, na -
doc
nagyúr
válasz HUNNIA1920 #8382 üzenetére
elso motornak boven eleg az 5-600 kobci, a liter feletti szornyeket felejtsd el
az altalad irt "kicsi" motorokkal boven el tudsz motorozni sokaig, nem fogod oket egy szezon alatt kinoniazert en a 300-ba kerulo ER-5-oket eleg nagy ivben kerulnem ki lehet persze fogni fonyeremeny gepeket, de erre kb annyi eselyed lesz mint a lotto otosre
(ha visszakeresel a topicban, anno en is ilyen arban akartam motort venni, de a sracok lebeszeltek rola - ezuton is koszonom minden topictarsnak duplaannyiert vettem mocit, de nem is bantam meg, ha belegondolok hogy miket sz0phatnek egy olcso, "csak vigye mar el valaki" motorral... )
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz DonThomasino #8444 üzenetére
guglizz ra, van egy csomo kalkulator
nyilvan erosen fugg pl. kobcentitol -
doc
nagyúr
penteken mentem hazafele, elottem is ment egy Alfa
eloszor azt hittem, kigyulladt a motorom, aztan hogy a sisakban levalt a beles es valami ragasztoanyagot erzek
vegul leesett hogy az Alfabol jon az az irtozatos buz, gyorsan leeloztem es megmenekult a szagloszervem
pedig semmi szemmel lathato fust nem jott belole -
doc
nagyúr
ma nekem is kellett 1-2-szer ledudalnom ilyeneket, szerencsere tobbnyire lehuzodnak maguktol mikor feltunok a tukorben
de volt olyan tavaly, hogy a 110-es tablanal siman totyorgott egy szoke tyuk (semmi bajom a szokekkel, de az volt ) kb. 70-nel a belso savban, es hiaba dudaltam ra, le se' szarta
mivel amugy teljesen ures volt az egesz ut (mi a francnak megy tokures uton belul??) kikerultem jobbrol, de vartam mikor rantja ram a kormanyt -
doc
nagyúr
ez volt mar tema par hete/honapja, bar nem emlekszem hogy mi lett a hivatalos eredmeny
en mindenesetre eleg vilagosan emlekszem a motoros kreszkonyben arra a kepre, ahol motorral eloznek zarovonalon belul egy teherautot, szoval az alapjan szabad (en mondjuk ma is eleg sokat eloztem igy, mikor kenyelmesen elfertem)MOD: ittene: [link]
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
na, akkor fussunk neki meg egyszer ennek:
tilos elozni:
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;tehat, feloldva a dupla tilalmat:
SZABAD elozni: ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható
es itt semmifele kitetel nincs az elozo/elozott jarmu kategoriajat illetoen
egyebkent tenyleg nagyon idiotan tudnak felfestegetni
ott van pl. a Varpalota utani, Szekesfehervar fele meno resz, van vagy 1 km hosszu, teljesen egyenes, belathao szakasz, vegig zarovonalazva -
doc
nagyúr
igen, a szokasos hulye megfogalmazas azert itt is jelen van
ez a resz konkretan tilto rendelkezes, csak van egy kulon megengedo resze
ebbol ugyan nem feltetlenul kovetkezik, de nyilvan ugy logikus hogy belathato utszakaszra is ervenyes (nyilvan be nem lathato kanyarban eleve nagyon veszelyes az ilyen elozes, ld. azt a nem is olyan regi balesetet, ahol a szembejovo wartburg a zarovonalon atment a masik savba, es ehhez meg eloznie sem kellett a motorosnak, igy is siman elkaszalta ) -
doc
nagyúr
válasz runner 125 #8739 üzenetére
azert kiprobalnek egyszer egy fuggocsapszeges kormanyzasu gepet, kivancsi vagyok milyen
amugy ott van az iranyar: 5milla
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
válasz runner 125 #8749 üzenetére
1,5-ért egy VFR, a maradékért meg autó.
ahogy mondod, kollega
-
doc
nagyúr
válasz Buster17 #8804 üzenetére
tuning dugattyuszett (magyarul szettapostak), kenyelmetlen enduros ules (250 km ezen? belehalsz...), ketutemu technika, szoval en max. kornyeken szaladgalos motornak vennem (de ahhoz meg megint csak sokkal jobb es gazdasagosabb egy negyutemu robogo)
ja es latom kozben felmerult az hogy nincs rajta rendszam: ezzel csak addig jarsz amig el nem kapnak a sunok, aztan sokszazezredbe fog kerulni a mutatvany...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest