Új hozzászólás Aktív témák

  • wnix

    senior tag

    "A U2 énekese szerint az elmúlt évtized megmutatta, hogy végzetes károkat okoz az internetes kalózkodás."
    A helyében úgy fognám fel az internetet, mint egy óriási reklámfelület, a rádió-műsorszóráshoz hasonlót. Csak egyetlen fájl kell létrehozni, és azt megosztani számonként. Nem kellene a CD-k (a CD-t a hallgató írja meg magának, ha tetszik, és ebben már szokott lenni jogdíj is) terjesztésébe invesztálnia, hanem a "reklám" eredményeként megszaporodó koncertigényeknek tenne csak eleget. Vissza a zenészeket a szerszámaikhoz és az élő publikum előtt dolgozzanak, ott legalább egyből megtapasztalják, hogy érdemes-e tovább erőltetni a zene-gyártást, vagy inkább más szakon kellene probálkozni...

    A végzetes károkat szvsz az okozza, hogy gyakorlatilag minden zaj, és zörej, vagy akár a hangmentesség (lásd John Cage - 1940-ben "írt" 4'33" című száma) - amiket gyakran zenének neveznek - mint szellemi alkotás levédethető 30-40-50-70 évre, miközben az emberi kultúra egyik alapja kéne, hogy legyen.

    Eine Kuh macht muh und die Kühe machen Mühe :)

  • Zoli1222

    őstag

    A címet át kellene írni, mert így sztem hülyeség. Hova rohant ki? A retyóra? Magához a témához meg nem is akarok hozzászólni, mert... áááá. Minek?

  • sbazsi

    veterán

    válasz Penge_4 #147 üzenetére

    Azért, mert minden változik, a nyelv meg mivel kifejezőeszközünk, így követnie kell a változást, hogy hatékonyabb legyen.

    Én sosem éreztem azt, hogy nem tudom kifejezni a gondolataimat. Egyébként ha úgy érzed, hogy nem elég hatékony, akkor lehet veled van a gond. ;) :P

    Miért nem maradhatott egyszerűen "file"?
    és az miért lett volna jobb? kérlek fejtsd ki az előnyét.
    Egyébként mint #146 is írja, van rá magyar szó.

  • FRENK1988

    veterán

    válasz moonman #142 üzenetére

    Mert mi nagy fizikai megterhelés az nekik. Én mondtam egy járható utat de biztosra veszem, hogy az nekik nem klappolna :(((

    Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

  • Dany007

    veterán

    válasz ollie #155 üzenetére

    Nem, asszem félreértettél...

    Beszélgettünk:
    Kérdezted: "Hány magyar lemezkiadót ismersz? :U"
    Válaszoltam(tunk): #89, #90 hsz.

    Erre te fennakadsz azon, hogy nem foglalkozom az afrikai éhezőkkel...
    "Köszönjük, most már tudjuk, hogy milyen ember vagy."

    Szóval így értettem, hogy az én gondolataim az afrikai éhezőkkel kapcsolatban már messze elúszott a témától...
    De akkor őszintén kérdezem, - ha már én ilyen rossz ember vagyok mert csúnyán fogalmazva leszarom az afrikai éhezőket - Te évente hányszor gondolsz az afrikai éhezőkre? És mennyit segítesz rajtuk? Mit és milyen értékben adományozol nekik, illetve a javukra?
    Na, gondolom kb. annyit, mint én. :)

    [ Szerkesztve ]

  • ollie

    MODERÁTOR

    válasz Dany007 #156 üzenetére

    Rossz emberbe próbálsz belekötni, mert én pl. 2 évig csak azért éltem Albániában, hogy segítsek a szegényeken...

    ***

  • Penge_4

    veterán

    válasz sbazsi #153 üzenetére

    "Egyébként ha úgy érzed, hogy nem elég hatékony, akkor lehet veled van a gond."

    Biztos. Próbáltál már 35 karakterből álló angol szöveget lefordítani úgy, hogy ne legyen több 40-nél és ne veszítsen az értelméből? Próbáltál már szoftvereket lokalizálni? A magyar Windows Start menüje 15-20 pixellel szélesebb. Vannak olyan szoftverek/helyek, ahol ekkora különbségek nem engedhetők meg.

  • Narxis

    nagyúr

    válasz Penge_4 #158 üzenetére

    Nahát, ez kurva nagy probléma. Nem is tudom, hogy működött eddig a Windows nálam úgy, hogy 15-20(!!!) pixellel szélesebb a start menü. Megyek és veszek is angol nyelvű windowst, de akkor már nem is állok meg itt, kiköltözök rokonaimhoz Ámerikába és felveszem az "ámerikai" állampolgárságot.

    Nagyon köszi, hogy szóltál!

    Thanos was right.

  • sbazsi

    veterán

    válasz Penge_4 #158 üzenetére

    én is találkoztam már hasonló problémával, de eszembe nem jutott, hogy emiatt meg kellene szüntetni a magyar nyelvet.
    :U

  • Dany007

    veterán

    válasz ollie #157 üzenetére

    Neem, pont, hogy te kötöttél bele ezekbe a dolgokba.
    Amúgy egy szóval se írtam, hogy nem segítek az embereken, vagy ilyesmi... Pusztán az afrikaiakat hoztam fel példának.
    Bár ezen tényleg fölösleges vitázni, nemsok köze van a témához. Mégis, ez a 'belekötésed' indította el azt a lavinát, ami még most is tart :)

  • madgie

    titán

    válasz FRENK1988 #154 üzenetére

    Nem egyszerű egy lemezt feljátszani, nekem elhiheted. Egyáltalán nem olyan, amit a DVD-ken látsz, hogy körbeállnak, a joint lóg a szájukból és nyomják élvezettel... köze nincs hozzá, azt csak a show miatt csinálják. Egy átlagos stúdiónap után alig bírod elvonszolni magad az ágyig, mert baromi megerőltető 10-12 órát (itthon meg akár 18-20 az anyagiak miatt) a takt-jelre figyelni és atomórapontosan felnyomni több sávon. Koncertek dettó, egy jó koncert után úgy ki vagy facsarva, hogy másnap alig bírsz kikelni az ágyból.

  • Doom

    aktív tag

    válasz sbazsi #114 üzenetére

    Egyetértek. Szerintem a nyelv a kultúra része. Ha hagyjuk kihalni, azzal a kultúra egy jelentős darabját hagyjuk elveszni. Nagyrészt a kultúra különbözteti meg az egyes népeket egymástól.

    Ezen kívül a szofisztikált káromkodási módszereinket kár lenne kihalni hagyni ;]

  • floatr

    veterán

    válasz Doom #163 üzenetére

    :)

    Én támogatom a nyelvi migrációt. Mondjuk két év múlva az aktuális kormányzat alkotmányba foglalja, és elkezdődik a nagy munka. Először az alkotmányt fordítják le, aztán szépen sorra fontossági sorrendben mindent, törvényeket, jogi kiadványokat, nyomtatványokat, adóíveket, az állam működéséhez szükséges dolgokat, aztán jöhet a kultúra: Maunika show (már félig angol), a gagyi szinkronokat ki lehet kúrni az ablakon ("nyomorék" Romhányi fordítások és tsai). A legvégére maradna a magyar irodalomtörténet többszáz éves "mellékterméke" -- már csak hogy értsék két évvel később is, hogy mit akart pl. Ady, meg Petőfi --, nomeg a tankönyvek.

    Ábaz, lehet h egyszerűbb bevezetni az általánosban az angol oktatást. Jaaa, hogy már 3. osztályban kötelező választani egy idegen nyelvet...? Akkor miről beszélünk?! :D

  • Racecam

    MODERÁTOR

    Egy pár személyeskedő hozzászólást és annak reakcióit töröltem. Nem tudom, hogy keveredett ide a magyar nyel és kihalása, de totál OFF, viszont nekem nincs kedvem visszamenőleg gyomlálni, úgyhogy megkérek mindenkit a jövőben hanyagoljuk ezt a témát ebben a topicban.

    Com'è diverso il mondo visto da qui

  • bLaCkDoGoNe

    veterán

    válasz FRENK1988 #138 üzenetére

    Neked, és mindenki másnak is figyelmébe ajánlanám a #27-es hozzászólásomat.

    Az U2 2009-ben 123 millió dollárt(!) hozott össze koncertezéssel, csak Észak-Amerikában!

    "«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

  • arnyekxxx

    veterán

    Csak a tények kedvéért:

    http://www.artisjus.hu/opencms/export/artisjus/felhasznaloknak/faq.html#02

    Internet

    Hogyan tehetek közzé jogszerűen zenéket?

    A közzététel csak a jogosultak engedélyével lehet jogszerű. Zeneszerzők nevében az Artisjus adhat engedély, az erre vonatkozó ismertetést honlapunkon olvashatja. A zeneszerzők engedélye azonban nem elég, hiszen a közzétett "zene"valójában hangfelvétel, amelyen előadóművészek előadásában rögzítették a zeneművet. A hangfelvételek kiadóinak és az előadóművészeknek pedig szintén meg kell szerezni az engedélyét. Az előadóművészi jogokkal kapcsolatosan a Művészeti Szakszervezetek Szövetsége Előadóművészi Jogvédő Irodája (www.eji.hu) tud felvilágosítást adni, az engedélyezésre jogosult kiadók (minden egyes kiadót egyedileg kell megkeresni!) megtalálásában pedig a MAHASZ (www.mahasz.hu)nyújthat segítséget.

    Jogszerű-e a fájlcserélő (p2p) hálózatokban való részvétel?

    Nem. A szerzői jog által védett művek, filmek, hangfelvételek stb. csak a jogosultak engedélyével közvetíthetőek az interneten. A fájlcserélő hálózatokban a fájlok megosztása történik minden olyan résztvevővel, aki a hálózathoz kapcsolódik. Ez - bár a technikája más - a szerzői jog szempontjából ugyanolyan nyilvánossághoz közvetítésnek minősül, mintha valaki egy szerverről, weboldalon keresztül tesz engedély nélkül letölthetővé védett műveket.

    Letölthetek-e magáncélra filmeket, zenéket, játékprogramokat?

    A másolás a szerzői jogban főszabályként engedélyköteles, a letöltés pedig másolatkészítést jelent . A törvény azonban egyes esetekben lehetővé teszi, hogy a magánszemély magáncélra szerzői jog által védett művekről másolatot készíthessen. A kivétel vonatkozik például a zeneművekre, filmekre - ha azokat nem védi másolásvédelem - , de nem vonatkozik a szoftverekre. Így az előbbiek lemásolása (letöltése) ma nem minősíthető jogellenesnek, míg a szoftverek másolása, letöltése a jogosult kifejezett engedélye jogellenes.

    Úgy hallottam, 24 óráig szabadon használhatom a letöltött fájlokat, ha utána törlöm. Igaz ez?

    Nem. Ha a letöltéshez engedélyt kell kérni, e nélkül nem jogszerű még 1-2 óráig vagy 1-2 percig sem. Nem igaz az sem, hogy bizonyos ideig az internetes közvetítés (feltöltés) sem engedélyköteles. Így hiába olvasható ez jogsértő tartalmakat közvetítő oldalakon - a felelősség alól senkit sem mentesít.

    Aki úgy gondolja, hogy a paraszt zenésze örüljön, hogy letorrentezve meghalgatjuk és éljen meg a koncertekből, az ezzel a saját ismerethiányát mutatja meg. Most nem U2 és hasonló kategóriáról beszélek, ezen a szinlten persze aranyélet lehet turnéból, de egy magyar nem élvonalbeli zenekarnak (itt most zenekarról beszélek, nem otthoni pc-n összetologatott zenével operáló digitális djhuszárokról) kiindulási alap a létezésnél, hogy befektet kb 1 millát hangszerekbe (ez erösen minimál alap, enélkül nem hogy studiófelvételt de késdobálóbeli haknikoncert minőséget se lehet nyujtani), egy studiófelvétel alsó hangon minimál költségvetéssel is fél milla. Ha koncertezni megy, akkor vagy vesz saját hangosítást (gagyit 2-300e-ből el lehet kezdeni falusi kocsmákba jó lesz szinten) vagy bérel a koncertre. tehát egy koncert alapból indul 30-50e minusszal (mikrobuszbérlés, benzinköltség, hangosításbérlés). Egy nem tankcsapda kategóriás zenekarra jó esetben elmegy egy vidéki helyen 100 fizető néző. Ez azt jelenti, hogy 300-500Ft belépőnél 0ft-ot keresett a zenekar. Pár nagy klubtól eltekintve ennél többet nem nagyon szoktak elkérni belépőre mert akkor meg a kutya nem megy be (sok helyen nagy dilemma az átlagos koncertlátogatónak, hogy vagy belépő, vagy +1 sör....) Szóval a zenészek nagytöbbsége elég komolyan hozzájárul anyagilag, hogy nektek, "letöltöm mert nekem jár" huszároknak meglegyen a mindennapi szórakozás. Aztán ha majd ezeknek a nagyrésze megunja, hogy havonta egy minimálbért kifizet azért, hogy másnak szórakozást nyujtson, akkor maradnak a sztárzenekarok, meg a pchuszárok és lehet sirni, hogy hova tünt a minőségi szórakoztatás. Pár évig lehet lelkesedésből zenélni, de egy idő után nem feltétlen elég az elismeréshez, hogy koncert után a csillogoszemű rajongó aláiratja a fénymásolt borítós mp3-as cd-t. Egy minőségi zeneanyag létrehozásához legalább annyit kell dolgozni, mint egy eszregályosnak, csak az esztergályos ezért fizetést kap, a zenész meg fizet érte.

  • speedyx86

    tag

    válasz ollie #157 üzenetére

    Ehhez miért kell Albániába menni? Itthon nincs elég rászoruló?

  • #95590400

    törölt tag

    válasz arnyekxxx #167 üzenetére

    hmm. el lehet menni ám havat lapátolni is. senki sem kényszerít senkit zenélésre. mondom ezt úgy, h az ivócimboráim egy részét régi zenészek teszik ki. igaz, nagy részük polgári foglalkozást talált (zeneiskolától kezdve tékomos szerelőn át magyartanárig) és max lagzikon hakniznak, meg sörfesztiválokon lépnek fel. ingyér.
    sok az eszkimó, kevés a fóka és ez utóbbiért felesleges köpködni a letöltőket. a legnagyobb baj, h a piac kicsi, hülye és sokan akarnak nagy szeletet egy produkcióból.
    meg akkor még ott van a jóféle bebetonozott artisjus rendszer az alapító atyákkal meg a pontrendszerükkel.
    magyarországra egy külföldi zenész srác egyszer annyit mondott: itt zenei nácizmus van.

    [ Szerkesztve ]

  • FixY67

    senior tag

    válasz arnyekxxx #167 üzenetére

    Azért annyit hozzátennék, hogy aki azt állítja, hogy a p2p hálózatok használata önmagában jogellenes, az vagy síkhülye vagy egy rosszindulatú gazember (igen, ezzel legazembereztem/hülyéztem az artisjus egyáltalán nem tisztelt munkatársait).
    Ugyanis ezen hálózatokon sok egyéb is elérhető, nem csak a "lopott" filmek és szoftverek.
    (lásd: linuxos rendszerek csomagjait, telepítő file-jait is terjesztik ilyen utakon)

    ...

  • Depression

    veterán

    Pont a zenével vagyok úgy, hogy nem fizetek a felvételekért. (nem is töltöm le)
    A zenekaroknak a koncertek legyenek a főbevételük, a zene pedig a reklám.

    Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

  • sh4d0w

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz arnyekxxx #167 üzenetére

    Na, még egy idióta, jogvédő gyászhuszár.

    Kisfiam, ha nem tűnt volna fel, előbb lett a zeneművészetből ipar, minthogy megjelentek volna a fájlcserélő hálózatok. Már 30 éve is ipar volt a zene, akkor meg még publikus internet sem nagyon volt, CD-t meg nem veszek meg 1-2 hallgatható szerzeményért, világos? Pláne nem olyan árakon, ahogy adják a kompaktlemezeket.

    A fájlcserélőkre meg inkább érdemes lenne úgy tekinteni, mint minőségbiztosítási rendszerre: ha nem megfelelő a produktum minősége, elküldhetik végre a vásárlók az előadókat a fenébe. A Te állításod szerint meg élvonalbeli magyar zenekaroknak havonta minimálbérnyi befektetésbe kerül az, hogy koncerteznek. Akkor most szólok, hogy ők hihetetlen pénzeket kapnak az "üreskazetta" jogdíjakból, csupán azért, mert élvonalbeliek.

    Fájdalom, de nem tudok könnyeket hullatni azért, mert minősíthetetlen a produktum, el lehet menni a levesbe.

    https://www.coreinfinity.tech

  • #95590400

    törölt tag

    válasz sh4d0w #172 üzenetére

    pedig alapvetően igaza van. ahhoz, h egy zenei anyag korongra kerüljön, rengeteg meló, pénz, veríték és seggnyalás kell.
    szerintem a hazai könnyűzenei helyzet minősíthetetlen. akik minőségi zenét gyártanak, már régen a piacon vannak, gyakorlatilag márkák. aztán ott vannak a többiek, akiket tol a média. akik szeretnének valamit, azok inkább kimennek és megcsinálják kint a szerencséjüket. vagy nem. de egyedül mai helyzetet egyedül a fogyasztókon kérni számon és mindenért a letöltést hibáztatni rohadt nagy pofátlanság és hazugság.
    mellesleg, magyar zenét kb. 3x töltöttem le. egy yonderboi-t, aminek a cd-jét ellopták anno az albérletből. aztán egy ossian és egy tankcsapda pakkot, mert a gyári, műsoros kazetták elkallódtak. de ez kb. 1 óra után a lomtárban landolt. unalmas volt múltat idézni. meg rémisztő... :DDD

  • FixY67

    senior tag

    válasz sh4d0w #172 üzenetére

    Rémegyszerű: nem kötelező CD-ről, egyéb hanghordozóról zenét hallgatni. Van rádió, annak van már netes formája, tessék azt használni! Jahogy ott nincs meg minden? Akkor tessék a kasszához fáradni!
    Gondolom ha megtetszik valami márkás óra, de nem tetszik rajta egy-két alkatrész, akkor azt is fizetés nélkül hozod el a boltból, mert nehogy már azokért a szarokért is fizess... :U

    ...

  • madgie

    titán

    válasz sh4d0w #172 üzenetére

    Akkor tessék elfáradni a próbaterembe, összezenélni két nagylemezt, majd tátott szájjal nézni, ahogy az artisjus egy fillért nem fizet. Pedig fogyott, mert utánakérdeztünk anno az ország másik felében is az ismerős zeneboltokban és mert kiadták válogatáslemezen és underground rádiókban is ment. Mindenhová folyik a pénz a zeneiparban, csak a zenészekhez nem (persze a mainstream-nél más a helyzet). Ebbe untam főleg bele.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz FixY67 #170 üzenetére

    Olvasni-e tudsz? Ott az idézet, nem a p2p a jogellenes az ajust (és a jelenlegi törvények) szerint, hanem a zene/film feltöltése, mert az már nem a magáncélú másolás jogi kategóriája (ezzel semmi gond, szabad matricás hordozóra másolni bárkinek tetszés szerint) hanem a jogvédett anyag nyilvános közzététele, ami viszont nincs benne a matricával megvásárolt jogok között.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz sh4d0w #172 üzenetére

    Na, még egy idióta, jogvédő gyászhuszár.

    Farkam se jogvédő, csak idemásoltam mi a hivatalos helyzet, ne urban legendek alapján vitatkozzatok azon, hogy mit lehet jogszerüen és mit nem.

    Már 30 éve is ipar volt a zene

    Már 300 éve is ipar volt a zene, a muzsikus cigány se ingyen húzta a lagziban és Beethoven is jó fizetésért irta a szimfóniáit, nem hobbiból napi 8 óra kenyérsütés után.

    CD-t meg nem veszek meg 1-2 hallgatható szerzeményért, világos?

    Világos, bár kutya nem kérdezte.

    A fájlcserélőkre meg inkább érdemes lenne úgy tekinteni, mint minőségbiztosítási rendszerre: ha nem megfelelő a produktum minősége, elküldhetik végre a vásárlók az előadókat a fenébe.

    Nem jo meglátás. Ha ingyen van a beszerzés, mindenki minden sz@rt leszed, mert a vinyón elfér. Onnantól lehetne minőségbiztositás, ha x>0 befektetést kellene a letöltés mellé tenni. Amig semmibe nem kerül letölteni az egész internetet, addig ez nem minőségi ellenőrzés. Letölteni az ótvarhulladékot is letölti az ember ingyenért, akár csak egy uristenezeszarhallgasdmeg élményért is, ha ugyanezért akár minimálisat is fizetni kellene, akkor csak az elmebetegek töltenék le a vacakot.

    A Te állításod szerint meg élvonalbeli magyar zenekaroknak havonta minimálbérnyi befektetésbe kerül az, hogy koncerteznek

    Néma értő olvasás gyakorlása esetleg? Pont nem az élvonalról beszéltem, az élvonal tud keresni koncerttel, a nem élvonalbeli, de egyébként minőségi előadóknál jelenik meg az anyagi gond. Akinek ugyanannyi egy hangszer mint a tankcsapdának, akinek ugyanannyi a buszbérlet meg üzemanyag mint a tankcsapdának, akinek ugyanannyi a studió óradij mint a tankcsapdának, akinek ugyananyi (illetve sokkal több) befektetett munka megirni egy albumot mint a tankcsapdának csak nem fizet neki a klub egy millát/koncert, hanem fizet 700Ft-os jegyárból 70%-ot. Azt meg elhiheted, hogy tudom mennyit lehet jogdíjbol kapni:)

  • FixY67

    senior tag

    válasz arnyekxxx #176 üzenetére

    Idézem amit idéztél:

    Jogszerű-e a fájlcserélő (p2p) hálózatokban való részvétel?
    Nem.

    ...

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz #95590400 #169 üzenetére

    hmm. el lehet menni ám havat lapátolni is. senki sem kényszerít senkit zenélésre.

    Tudom, el is mentem (nem havat lapátolni) inkább megélni, mint szórakoztatni. Igen kellemes érzés több ezer embert főműsoridőben szórakoztatni nyugati sztár előtt böszme színpadon, olyan mint egy drog, az ember hajlandó érte fizetni is sokáig. Aztán van aki tovább amatőrködik tékomszerelés vagy magyartanitás közben, meg ingyen haknizgat sörfesztiválon, de ezzel a felállással nem lehet kiemelkedő minőséget nyujtani.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz FixY67 #178 üzenetére

    Akkor kicsit olvassunk tovább az idézetben (ami a jogvédett zenék és filmek internetes letöltéséről és megosztásáról szól, nem linux terjesztésről):

    Jogszerű-e a fájlcserélő (p2p) hálózatokban való részvétel?

    Nem. A szerzői jog által védett művek, filmek, hangfelvételek stb. csak a jogosultak engedélyével közvetíthetőek az interneten. A fájlcserélő hálózatokban a fájlok megosztása történik minden olyan résztvevővel, aki a hálózathoz kapcsolódik. Ez - bár a technikája más - a szerzői jog szempontjából ugyanolyan nyilvánossághoz közvetítésnek minősül, mintha valaki egy szerverről, weboldalon keresztül tesz engedély nélkül letölthetővé védett műveket.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz madgie #175 üzenetére

    Lehet, hogy az underground rádiók nem jelentették le a dalotokat, nekünk ha valahol voltunk tv/rádió akkor mindig jött az utalvány artisjuséktól. Azt nem mondom, hogy sok volt:)

  • sh4d0w

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz arnyekxxx #177 üzenetére

    Már 300 éve is ipar volt a zene, a muzsikus cigány se ingyen húzta a lagziban és Beethoven is jó fizetésért irta a szimfóniáit, nem hobbiból napi 8 óra kenyérsütés után.

    Az még művészet volt, Beethovent hasonlítani New Kids On The Blockhoz... vágod, ugye? Akkor ott még nem létezett kiadómaffia.

    Nem jo meglátás...

    Nem 1 és nem 2 felmérés mutatta azt, hogy a minőségi produktumokért hajlandóak fizetni azok, akik korábban letöltötték az adott kiadványokat, a hulladékért azonban nem.

    Utolsó részt benéztem, mivel nem az élvonalbeliekről írtál, átsiklottam a tagadás felett. Ettől függetlenül a jogdíjakból irgalmatlan bevétele van a zeneiparnak - elméletben azoknak az előadóknak, akik között vmilyen rendszer szerint szétosztják a pénzeket. Azért nekem ne kelljen már azzal is foglalkoznom, hogy az élvonalba nem tartozó előadók (nyilván ők teszik ki a döntő többséget a zeneiparban) küzdjenek azért, hogy megváltozzon a jelenlegi elosztási rendszer. Én, mint vásárló a végpontban, lenyelem az üres adathordozók jogdíját (akkor is, ha a saját produktumaim kerülnek rájuk), nem küzdök ellene, így élhetek a szabad felhasználás jogával.

    https://www.coreinfinity.tech

  • #95590400

    törölt tag

    válasz arnyekxxx #179 üzenetére

    megkérdezem újra, az, h ki kellett menned zenészként, mert itt nem boldogultál, annak egyedül csak a letöltők az okai?
    őszinte leszek, értem én a zenészek problémáit. ahogy a bányászokét is. meg a postásokét, vasutasokét. meg a többiekét. csak k..vára lesz..om. én nem fogom rosszul érezni magam attól, ha behal a zeneipar, filmipar, játékipar, vagy mert rosszul osztják el a bevéteket, nem képesek változtatni a piaci szemléleten. egyrészt mert nem fog behalni. másrészt meg oldják meg egymás között. engem meg hagyjanak ki a buliból, a netemet meg hagyják békén.

    [ Szerkesztve ]

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz sh4d0w #182 üzenetére

    Kifagyott az imádott Operám, ugyhogy ujra cimszavakban.

    300éve a Beethoventhallgatók mondták azt, hogy fura ez a modern zene, bezzeg amikor még egyszólamban énekelt az a templomi kórus az volt az igazi müvészet és 200év mulva valószinűleg a Metallica és Michael Jackson lesz a tananyag a klasszikusok órán.

    felmérést mindenki olyat csinál amilyet akar, én 0-hoz közelálló mennyiségű embert ismerek, aki rendszeresen megvesz olyan zenét/filmet amit letöltött. Biztos létező emberfajta ettől függetlenül, de üzleti modellt erre épiteni eléggé rizikós..

    A nem élvonalas zenekarok megbecsülése pedig a hallgatók kezében van. Ha lemezért nem fizetsz, koncertért nem fizetsz, akkor egyszercsak nem lesz más csak a tankcsapda.

  • wnix

    senior tag

    válasz arnyekxxx #180 üzenetére

    "Jogszerű-e a fájlcserélő (p2p) hálózatokban való részvétel?"

    Erre a "nem" állítás - így kijelentve - hamis. Ugyanis az igen-nem ott dől el, hogy "engedély nélkül letölthetővé védett műveket". A szerzői jog ugyanis érvényes mindenre, amit egy egyén szellemi-termékkét kibocsát, azonban a terjesztés jogáról bizony lemondhat. Ilyen pl a linux, vagy a saját zenéd, amit szabadon megoszthatsz. A terjesztés joga nem egyenlő a szerzői joggal. Mert az egyikről a szerző bármikor lemondhat. A fájlcserélők szempontjából a terjesztési jog megsértése lehetne mérvadó. Erre azonban az artisjus és a legtöbb jogvédő szervezet fittyett hány, sőt monopolizálja a terjesztés jogát. A nagyokat segíti, a kisebbeknek meg gátat emel, ott ahol tud.

    A kiadóknak ugyanúgy fel kell előbb utóbb ismerniük, hogy az internet mint terjesztési médium a kiadók - az összegyűjtőtt szerzők műveinek - létjogosultsága lassan lejár. Nincs értelmes ok arra, hogy a szerző ne tudja ugyanolyan hatékonyan szerzeményét terjeszteni, mint egy kiadó. Azonban a szerzőknek is fel kell ismerni, hogy a terjesztés viszonylagos olcsósága épp azt vetheti fel, hogy az emberek már nem hajlandók sokkal többett kiadni érte, mint amennyit egy egy szerzemény értékének tulajdonitanak.

    Másrészt hol vagyon megírva, hogy egy szerzőnek csak nyereséget hozo szerzeményei vannak. A szellemi tulajdon még nem jelenti azt, hogy másoknak sokat ér. Ez nem változik attól sem, hogy esetleg CD-n, vagy akár az interneten terjesztve próbáljuk nyereségessé konvertálni.

    Eine Kuh macht muh und die Kühe machen Mühe :)

  • sh4d0w

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz arnyekxxx #184 üzenetére

    Én nem mondtam, hogy koncertért nem fizetek, de CD-ért - olyan áron, ahogy most kínálják - biztosan nem.

    Metallica és Jackson zeneművészeti szempontból egészen biztosan nem lesz tananyag, noha Jackson természetesen úttörő szerepet vállalt a fekete zenészek elfogadtatásában.

    https://www.coreinfinity.tech

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz #95590400 #183 üzenetére

    Nem csak, hanem is. De a tendencia egyértelmű volt. Hiába hallgatnak sokszor annyian mint kezdő koromban, ha lemezeladás párszáz db (innen 0 bevétel van), klubok csak jegybevételben fizetnek és jegyárat 1-2 sörben maximalizálnak mert ennél többért csak a tankcsapdára/ossziánra fizetnek a helyiek.

    Mit lehetne azon a piaci szemléleten változtani zenészkét, hogy senki nem akar semmiért fizetni mert ugyis megkapja ingyen? Én változtattam a saját szemléletemen, nem maradtam ingyenbohóc.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz wnix #185 üzenetére

    Az eleje mellébeszélés, jogvédett tartalmat csak a jogtulajdonos vagy annak meghatalmazottja terjeszthet, torrentpistike nincs ebben a körben, igy részéről a p2p megosztás jogtalan. Ezt lehet lila köddel magyarázgatni, de felesleges.

    A szellemi tulajdon még nem jelenti azt, hogy másoknak sokat ér

    Ez természetes. De ha valaki letölti, hallgatja - nézi azt a szellemi terméket, és a szellemi termékért az előállitója ellenszolgáltatást kér, akkor azt illik kifizetni. Vagy nem igénybe venni ezt a szellemi terméket. Bolt/kifli hasonlat elcsépelt és nem is pontos mert hiszen a kifliből a boltban kevesebb lesz, de pl ha bemész az autoszerelőhőz, hogy beállitgassa a kocsidat, melozik vele pár órát, utána nem opcionális, hogy fizetsz-e neki, hanem kifizeted amit kér, mert természetes, hogy a sok órai vesződségéért jár a fizetés, pedig nem lett kevesebb autószerelő a szervizben. Ugyanez miért nem evidens, ha zenész sok hónapos munkájával és jelentős anyagi ráforditásával létrehozott termékét veszed igénybe? Ha a szerelő drága, nem mész oda, megszereled otthon. Ha a zene drága, miért nem irsz magadnak számokat, miért természetes, hogy más munkájával szórakoztatod magad?

  • sh4d0w

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz arnyekxxx #188 üzenetére

    Miért azonosítod a p2p-t a torrenttel? Létezik DC is, ahol aztán azt osztasz vissza, amit akarsz.

    https://www.coreinfinity.tech

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz sh4d0w #186 üzenetére

    Te nem mondtad, de a tapasztalat az, hogy 100 koncertre járóból 99.9 nem fog annyit fizetni egy nem sztárzenekar koncertjéért, hogy abból a zenekar fent tudja tartani magát.

    Hogy melyik mai előadó/szerő lesz tananyag, azt csak az tudhatja, akinek jó üveggömbje van. Ha neked van ilyen, kérhetek 5 számot a jövő hétről?:)

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz sh4d0w #189 üzenetére

    elnézést, akkor DCpistike. Az elv ugyanaz, a te gépeden levő jogvédett anyagot se torrenten, se DC-n se kismókusokkal bitenként széthordatva nem terjesztheted jogszerűen. Nem olyan bonyolult ez.

  • Dany007

    veterán

    válasz arnyekxxx #187 üzenetére

    A gond ebben az, hogy az összes jogvédő meg az ilyen Bono féle majmok azt képzelik, hogyha most rögtön megszüntetnék a letöltéseket mint lehetőséget, akkor a sok torrentező futna a boltokba és halálra vásárolnák magukat cédékkel meg dévédékkel.
    Na szerintem ez itt az alapvető gondolatmeneti hiba!
    Fogják az illegális letöltések számát, beszorozzák az adott album(ok) árával és kész is a 'kár' amit a letöltések okoznak nekik.
    Ez finoman fogalmazva is baromság. Így számított kár értékkel elítélni valakit pedig kifejezetten hazugságnak tartom és teljesen alaptalannak.
    A letöltők nagy többsége akkor se venné meg az adott albumot ha nem lehetne letölteni. Gondoljunk csak bele, egy áltag mai fiatalnak mondjuk van hmmm mennyi... nehéz lenne megsaccolni, de mondjuk csak 2000 zeneszámot. Ez min. 120 albumnyi zene, de gondolom jóval többféle előadó és stílus is megtalálható, vagyis ha minden számot albumonként kéne megvenni akkor jóval több albumról lenne szó. Átlag áron saccolvan az a 120 album 120x 4.000 forint... Vajon melyik diák vagy fiatal költene ennyi pénzt zenére, ha nem lenne letöltés?? Hát egyikse az biztos. Szóval abszolút nem reális így a kárt megbecsülni. Egyenesen értelmetlen baromság.

    Azt meg még hozzátenném, hogy az utóbbi időben nem egy olyan felmérést lehetett olvasni, aminek az volt az eredménye, hogy a letöltők azok, akik gyakrabban és többet vásárolnak eredeti cd-t dvd-t stb....

    [ Szerkesztve ]

  • #95561216

    törölt tag

    válasz arnyekxxx #176 üzenetére

    Attól, hogy az artijustos hippimajmok azt írják, nem illegális se a letöltés, se a feltöltés.

  • #95561216

    törölt tag

    válasz arnyekxxx #187 üzenetére

    Azért nem a csúcsszuper magyar előadók fantasztikusan igényes és remek számainak letöltése a jellemző, szerintem. Lehet kirívó eset vagyok, de nálam ezerből egy a magyar szám. Akit meg mégis megéri néhanapján hallgatni, az fennmarad. Most hogy ti abbahagytátok, az biztos nagy személyes tragédia, de igazából szart se érdekel. És nem a torrenten múlik, mert amíg cd volt azt másolták, amíg kazetta addig azt.

    Ha meg holnaptól valami karikacsapásra megszűnne minden lehetőség, hogy zenét szerezzek ingyen, akkor egész pontosan ennyit költenék zenére: 0 ft. Egyrészt csakazértse alapon, másrészt meg nincs rá igényem, elég a rádió is alkalomadtán. Most akkor mond meg, neked mi lenne a jobb, ha téged is lewarezollak, és megmutatom olyas valakinek, akinek megtetszik, és elmegy egy koncertre? Hogy 1-2 sör a beugró, hát Istenem. A Tesco se sír, hogy csak ennyit adnak a gazdaságos termékekért.

    A filmek már más tészta, van kb 50 eredei dvd-m, meg 1-2-3 hetente eljárok moziba, kínálattól függően. Viszont sok filmet nem ismernék, ha előtte nem töltöttem volna le, és nem tetszett volna meg.

  • #95590400

    törölt tag

    azért ne bizonygassuk már állandóan, h a zenei filecsere megszűnésével nem nőnének a a cd eladások, legális letöltések, mert iszonyat röhejes. nem kell a mentegetőzés, tőtike pistike legfeljebb kicsit kevesebb sört venne, meg töményet, kevesebb cigit szívna a ződ takonyba, jobban pumpolná aput, túlórázna, stb. akkor meg majd az szeszgyárak kezdenének offenzívába. :DDD
    de felesleges ebben gondolkodni, mert a zenei piacra nem lehet visszahozni a xx. századot. adaptálódni kell, meg kell keresni azokat a csatornákat és árakat, formákat, amikor az ember nem köp egyet cd vásár vagy fizetős letöltés helyett.
    ezt meg hadd ne én találja már ki.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz #95561216 #193 üzenetére

    Te mondhatod ezt, de azok a hippimajmok meg tudnak szükség esetén jogszabályokat idézni, ami egy fokkal erősebb jogi érv mint flimo nick kinyilatkoztatása. És mondok egy vicceset, egyelőre örülj, hogy ilyen jofejek a magyar szabályok, nem kell attól félned, hogy pár visszatöltött mp3-ért jogerősen kicsinál a bíróság. Nálunk fejlettebbnek mondott demokráciában azért volt már erre példa. Mielőtt belemagyaráznád, nem tartom normálisnak az usa dolgot, szerintem a magyar átalánydijas szabályozást kellene finomitani. De valamilyen védelem kell a szellemi alkotásoknak, az szvsz nem normális, hogy amit digitálisan sokszorozni lehet az szabad préda.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz #95561216 #194 üzenetére

    A te véleményed más zenéjéről igazából szart se érdekel, az meg a te személyes tragédiád, hogy a mai rádiókban hallható zene kielégíti az igényszintedet. Mindenkinek megvan a maga keresztje.

    Ha meg nem látod az összefüggést a korlátlanul ingyen elérhető tartalom és a fizetős adathordozó eladhatósága között, akkor no comment.

  • Dany007

    veterán

    válasz arnyekxxx #196 üzenetére

    Én még mindig nem értem mire ez a nagy 'rinyálás', már elnézést :)
    Azzal egyetértek, hogy védeni kell a szellemi termékeket is.
    De nincs az akkora veszélyben, mint ahogy azt előadják páran, élén a jogvédőkkel.
    A zenei részt már kitárgyaltam. Egyértelműen nem vészes a helyzet. Itt is elég megnézni, hogy az igényes zenét játszó együttesek bizony megélnek a koncertekből és a csekély lemezeladásokból. A fiatal tehetségeket pedig pont, hogy elősegíti az internetes ingyenes megosztási lehetőség.
    Vagy elég csak a hazai piacot megnézni. Ahogy a 100. körüli hszben is írtam (illetve linkelték), ma Magyarországon 49 lemezkiadó cég működik! Köztük nagyon sok 10-15 éves múltra tekinthet vissza. És a lényeg, hogy még mindig nem mentek csődbe! Pedig válság van! Nagy kis és középvállalkozások mennek tönkre. A világcégek is emberek százait, ezreit bocsájtják el... De mégis 49 lemezkiadó tevékenykedik csak ebben a pici kis országban!
    Ilyen helyzetben inkább az lenne az érdekes kérdés, hogy vajon anno, az internet elterjedése előtt mégis mennyi profitjuk lehetett ezeknek a kiadóknak, ha még ma is képes megélni 49 különböző úgy, hogy állítólag szinte mindenki letölt, haldoklik a piac és egyéb sírás rívás megy már évek óta!
    Na? :)

    Aztán ottvannak a szoftverek kérdései... Érdekes módon, a nagy gyártók mind a mai napig a piacon vannak. Hiába van crackelve megjelenése napján a Photoshop CS4, mégis jókora profitot termel. Ugyan ez a többivel. Nembeszélve a játékiparról. Ami az elmúlt 20 évben a sima 7köznapi szórakoztatásból egész iparrá fejlődött. Kismillió játékgyártó ontja magából a játékokat hónapról hónapra.... Ott az aktuális példa az MW2. A legtöbbet letöltött játék, és egyben rekord idő alatt (pár nap) visszahozta a készítés költségeit is. Nehogymár még ezek sírjanak...

    Aztán ottvan a filmipar. Amíg képesek olyan filmet készíteni, mint az Avatar (most mind1, hogy nekünk tetszett-e vagy nem), ami már most kevesebb mint egy hónappal a megjelenés után 1 milliárd dollárt hozott, és szintén rekorder, addig ne sírjanak nekem itt a letöltések miatt!
    Mellesleg az az 1 milliárd dollár a gyártási költség duplája! És ha jól tudom még ki se adták dvd-n.

    Most mindez után hol itt a probléma mert én k***a nem látom!?
    Mert aki akar, tud, és igényesen csinálja, az igenis bőven megtud élni belőle.

  • #95561216

    törölt tag

    válasz arnyekxxx #196 üzenetére

    Aztán valamiért mégse nagyon idézik. Amit mégis azt rosszul értelmezik. Nem csak "flimo nick" szerint, hanem a Magyar Köztársaság Bírósága szerint is. És egyelőre még ők hozzák az ítéleteket, nem az Artisjus.

  • #95561216

    törölt tag

    válasz arnyekxxx #197 üzenetére

    Hát, a mellékelt ábra szerint nem csak az én véleményem volt :)

    Az meg, hogy az alapján próbálsz minősíteni, hogy rádiót hallgatok, anélkül, hogy tudnád milyet, egyáltalán magyart és offlinet-e, nos elég szánalmas. Gondolom te is azok közé tartozol, akik mással nem tudnak kitűnni, mint hogy mások zenei ízlését fikázzák, mert bezzeg ők, ők olyat hallgatnak, amit rajtuk kívül még tízen bírnak ki sírás nélkül, és ettől tök egyediek. Pedig nem, kurva sokan vagytok.

  • fekeandras

    őstag

    A kiadójuk ellen mikor rohan ki Bono? Mert ha nem 4500huf lenne egy albumuk lehet meg is venném. De a 2-3 számért ami tetszik róla nem adok ki annyi pénzt.

    Viszont azt el kell ismerni, hogy Bono elég komoly összegekkel támogat különböző alapítványokat és egy rakás segélykoncerten résztvettek mint szervező/fellépő. Ettől függetlenül hülyeséget gondol. ,,Jobb legyen a világ".
    LOL :U
    Ilyen alapon akkor kerekedjünk fel nyírjuk ki az összes politikust, pedofilt, drogos bűnözőt, állatkínzót + robbantsuk fel minden környezetszennyező üzemet és kész! Na akkor lenne jobb a világ...

    mod: Ahogy az én idős nagyanyám mondja: ,,mindíg az sír a leghangosabban akinek van"

    Hát mennyire igaza van. :K

    mod2: ,,Bono cikkében tíz pontba szedte, hogy mik a legfőbb kívánságai a következő évtizedben, miknek kellene megvalósulnia ahhoz, hogy jobb legyen a világ"

    Bazze írjon a mikulás bácsinak szép tíz pontos kívánság listát... :DDD :)) Hol él ez? :U

    [ Szerkesztve ]

  • sh4d0w

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz arnyekxxx #191 üzenetére

    Tényleg nem vágod; DC-n letöltöm az mp3-at és visszaosztom a linux iso-t, így aztán egyetlen jogvédő sem köthet belém, a hatályos magyar törvények szerint jártam el.

    https://www.coreinfinity.tech

  • floatr

    veterán

    válasz sh4d0w #203 üzenetére

    Najó, én támogatom azt az elképzelést, hogy tiltsák be a fájlcserét, sőt megfejelném annyival, hogy a jelenlegi pitiáner összegekért szórt kiadványokat csak igazi műértőknek pozicionálva többszörös áron mérjék.
    Akkor majd kiderül, hogy mennyire értékes produkciók azok, amik most így elsikkadnak.

    Csak még most sem értem, hogy ezek a -- jobb szót nem találok rá -- "majmok" miért nem tudnak végre lemászni a fáról, és felfedezni, hogy jébammeg, lehet h itt teljesen más az alapprobléma, és alakítanak a jelenlegi majd százéves modellen.

  • Pörp

    senior tag

    válasz Dany007 #204 üzenetére

    Jó én egyetértek veled abban, hogy az Adobe-ot, Tankcsapdát, Bono-t :), James Cameron-t már nem érinti olyan mélyen hogy hány %-ban veszik meg a termékeiket, de ők már befutottak, ismertek. Még ha szart is csinálnak tegyük fel (nem mondom hogy szart csinálnak), jobban megnézik, megveszik, már csak a kíváncsiság miatt, meg mindíg ott lebeg tudatalatt, hogy dehát ez U2, biztos jó. Alkottak már jót, ellenben nem lennének népszerűek.
    Szerintem ez a ki veszi meg a termékemet dolog inkább tehetséges, ámde szegény művészeket érinti, akiknek a CD,DVD eladás is számít. Mindazonáltal mint írtam valóban érdekes a felvetésed, és így részben igazat adok neked.

  • wnix

    senior tag

    válasz arnyekxxx #188 üzenetére

    "Az eleje mellébeszélés, jogvédett tartalmat csak a jogtulajdonos vagy annak meghatalmazottja terjeszthet, torrentpistike nincs ebben a körben, igy részéről a p2p megosztás jogtalan."
    A mellébeszélés az, ha valaki a pontos fogalmazásban olyan feltételekből indul ki, amelyek nem adottak. Esetünkben pl torrentpistike tulajdonsága az Artisjus felől minden esetben arról szól, hogy p2p-t használ. Ezt így általánosan jogszerűtlennek nevezik. A bibi akkor van, ha torrentpistike nem jogvédett anyagot terjeszt. Akkor is van egy aprócska gond, ha torrentpistike maga is jogtulajdonos.

    "De ha valaki letölti, hallgatja - nézi azt a szellemi terméket, és a szellemi termékért az előállitója ellenszolgáltatást kér, akkor azt illik kifizetni."
    Szellemi terméknek van az a fránya tulajdonsága, hogy a felhasználása csak akkor lehetséges, ha szellemi tulajdonunkká vált. Magyarán a termék elfogyasztása után tudjuk, hogy a termék jó-e vagy sem. Az felhasználási értékre nincs garancia. Azonban ebből kiindulva a kifizetés is gonddá alakul. A sz@rért is kifizetnéd azt az árat, amit egy elvárt értékért adnál oda ?

    "Ugyanez miért nem evidens, ha zenész sok hónapos munkájával és jelentős anyagi ráforditásával létrehozott termékét veszed igénybe? Ha a szerelő drága, nem mész oda, megszereled otthon."
    Talán rossz irányban indult el a kultúránk. A gyártása is drágult, a terjesztése is, és ezzel együtt a fogyasztása is. A gond az, hogy most létezik egy olyan terjesztési lehetőség, ami szinte ingyenes. Ez az ingyenesség azonban lehetővé teszi azt is, hogy illegális - értsd jogvédett, és terjesztési jogot nem megkapott - tartalmakhoz hozzáférjen a felhasználó. Ebből a szerző számára az következik, hogy a terméke után ő sem kap többé garanciát arra, hogy valaki fizet a termékért, illetve a termékért és a terjesztésért.

    Ezen úgy lehet túllépni, hogy az interneten a jogvédett tartalmakat hozzáférhetővé tesszük, és a terjesztési díj - ami a fizikai hozzáféréshez szükséges eszközök árába belekerül - és a jogdíj - ami a fizikai adathordozó árába kerül bele - rendszere kiépül, de ezután legálisnak tekintjük a tartalom felhasználását. Megjegyzem, sok országban mindkét "díj" már létezik. Talán egyszerűbben: a műsoros CD-k, DVD-k gyártásaból, és a műsoros CD-k, DVD-k terjesztéséből már nem lehet profitot kihozni, vagy csak minimálisat, hisz ezt maga a felhasználó végzi. Az igazi profitot a szerző azzal hozhatja csak létre, ha koncerten, publikum előtt úgymond egyedi szolgáltatást nyújt.

    A mostani kiadóknak nem kellene elfeledni, hogy volt korábban olyasmi is, mint mozgó-színház, és koncertek is, amelyekből a legjobbak bizony megéltek. Ellenben a terjesztés monopolizálása még nem volt annyira kultúraellenes. A "kicsi" együttesekből azért lettek "nagyok", mert élő publikum előtt is bizonyitani tudtak. Ha erre nem voltak képesek, akkor kerestek más munkát. Szemét, ami globálisan terjedt volna nem sok volt. Ma, amikor monopolizálva van szinte minden, már nem a kultúra művelése az alfa és omega, hanem a kultúrából való meggazdagodás. Erről le kellene szokni, főleg annak fényében, hogy már a szellemi tulajdont kizárolagos tulajdonná is át szeretnék konvertálni. Lásd a korábbi hsz-emben a 4.33-című számot, amit 1940-ben a "szerzője" "megalkotott", és 2002-ben a szerződési jogokra hivatkozva egy másik szerzőt a "hasonlóság" miatt megbüntettek. Hogy pontosan mi is volt a 4.33-című szám tartalma ? Hangszer nélkül előállított, hangfreqvencia nélküli hangok sokasága 4 perc 33 mp-ig (süketbarát zene, amiből a süket ember épp annyit hall, mint a legjobb hallószervekkel ellátott társa), amit "csend"-ként is definiálhatnánk.

    Eine Kuh macht muh und die Kühe machen Mühe :)

  • #95590400

    törölt tag

    engem ez az egész a ludditák (no nem az a minőségi és magas zenei produkciót képviselő lányformáció) tevékenységére emlékeztet. gondolok itt az ipari forradalom idején zajló géprombolásokra, pl. a lyoni takácsok még magát a feltalálót is bántalmazták, mivel - egyébként jogosan - munkájukat féltették.
    könyörgöm, vegyük már észre, több millió emberről van szó, akik egyébként is a potenciális vevőkör 99%-át adják..száműzzük őket a marsra, kapjanak kis torrentcsillagot, éljenek kenyéren és vizen?
    igen, elfogadott tevékenység. igen, etikailag és törvényileg is megkérdőjelezhető. igen, károkat okoz. megállítható olyan módszerekkel, amelyek fair-ek és tisztességesek mindenkivel szemben, a szabadságjogok sérülése nélkül? nagyon úgy néz ki, nem.

  • WN31RD

    addikt

    Van egy, vagy talán kettő, U2 CD-m, el is adom, amint ráérek, ennyivel is kevesebb lemezt vesznek tőlük...

    ''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''

  • Dany007

    veterán

    válasz Pörp #206 üzenetére

    Értem értem én is.
    De szerintem senki nem tanul megasztárnak. Vagy érez rá késztetést vagy nem. Vagy tehetséges vagy nem.
    Szóval, ha valaki törekszik felfelé, akkor felrakja magát és a műveit a netre. Ahol bizony könnyen megszerezheti a neki kijáró népszerűséget, már ha tényleg kijár.
    Szerintem ilyen téren ez lenne a lényeg. Egyfajta szelektálódás, amit már itt sokan megkérdőjeleztek, de nem cáfoltak. Szóval, hogy aki igényes munkát csinál, nem a pénzre hajt, azt előbb-utóbb úgyis felkapják. A net pedig a legjobb média ma, hogy az adott szellemi terméket a lehető legtöbb ember ismerje meg.
    Aztán ha mindenáron a pénz és az ebből való megélhetés a cél, akkor a népszerűség ebben is sokat segít.
    Persze ebből adódik értelemszerűen, hogy aki gagyi, szart hoz össze, az nem fog előtörni. A potenciális vásárló nem a gondosan elkészített marketing reklámfogással találkozik először a tévében, hanem a nyers alkotással. Így mindenféle befolyásolás nélkül hozhat véleményt.
    Most hirtelen egy közeli példa jut eszembe. Egy régi haverommal anno Dj-skedtünk piciben, gépen. Ő ezt továbbvitte és azóta is űzi. A mixeit rendszeresen felpakolta a netre. Neki ez hobby, imádja, sokszor órákon át saját magát szórakoztatva csinálja.
    Aztán egyik nap a 'semmiből' megkeresték egy rádiótól, hogy lenne-e kedve nekik csinálni mixeket adásba... És hopp... Na de ez csak egyetlen példa volt ami most hirtelen eszembe jutott, biztos lenne több is.

    Szóval szerintem aki jó az tud érvényesülni, főleg a net segítségével. Népszerűség, ismertség. Aztán egyszer csak felkarolja őket is valaki. Onnantól meg már meg lesz a háttér a koncertezéshez vagy hasonlóhoz... Én valahogy így látom :)

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz sh4d0w #203 üzenetére

    Persze, ki állította ennek ellenekezőjét és mikor? Ha töled nem tudják tölteni akkor torrenten is leszedheted a zenét teljesen jogszerüen. Ezt azért már kismilliószor leírta minden jogvédő f@szhuszár. A letöltés jogát megvásároltad a matricás adathordozóval, a feltöltés jogát nem, se torrenten, se DC-n se ftp-n se kismókus hátán bitputtonyban.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz #95561216 #200 üzenetére

    http://www.artisjus.hu/opencms/export/download/aszerzoijogrol/szerzoi_jogi_torveny.pdf

    olvasgasd és keresd ki benne azt a paragrafust ami szerint nyugodtan töltögethetik tőled a jogvédett zenét.Sőtt még az se fér bele a szabad felhasználásba, ha a szomszéddal másoltatod le magadnak a cd-t.

    Linkelnél bírósági ítéletet, ami szerint jogvédett tartalmat megosztani jogszerű?

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Dany007 #210 üzenetére

    Az a baj, hogy nem egyről beszélünk. Neked a példa a haverod aki kb 0 költséggel mixelget zenét. Neki ha hetente egy 10.000Ft-os fellépési lehetőség bejön, akkor az nettó haszon. Én zenészekből álló zenekarokról beszéltem végig, akiknek a létezés milliós nagyságrendű befektetéssel kezdődik (hangszert nem lehet letorrentezni), akiknek egy koncert nem egy laptop/lemezjátszó elszállitása a kispolszkival a kisnagykunjászmajsai diszkóba, hanem 4-5-6 ember meg fél tonna technika mozgatása. A haverodnak sokat segithet a net, ilyen "sztárok" könnyen lehetnek sikeresek a neten, de én igy hirtelen nem is tudnék zenészekből álló zenekart mondani, akik nem kiadói támogatással, hanem csak neten olyan ismertséget értek el, hogy abból nem megélni, hanem csak zenekart fenttartani tudnának.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz wnix #207 üzenetére

    Esetünkben pl torrentpistike tulajdonsága az Artisjus felől minden esetben arról szól, hogy p2p-t használ. Ezt így általánosan jogszerűtlennek nevezik

    Olvasd már el a törvényt meg az artisjus értelmezést! Mindenhol konkrétan JOGVÉDETT tartalmakról van szó, sehol senki nem akar korlátozni senkit abban, hogy feltegye torrentre a saját házipornóját. ha torrentpistike jogtulajdonos, akkor vagy nem jelenti be az alkotását az artisjushoz és akkor azt csinál az alkotásával amit akar, de nem is részesül artisjusos jogdijakból és jogvédelemből, vagy ha élni akar ezekkel a lehetőségekkel, akkor megbizza az artisjust a jogkezeléssel, ezzel persze a saját jogait korlátozza, cserébe kap más lehetőségeket. Az nem müködik, hogy kérjük a közös jogkezelésből származó előnyöket, de a kötelezettségeket nem fogadjuk el.

    Szellemi terméknek van az a fránya tulajdonsága, hogy a felhasználása csak akkor lehetséges, ha szellemi tulajdonunkká vált. Magyarán a termék elfogyasztása után tudjuk, hogy a termék jó-e vagy sem. Az felhasználási értékre nincs garancia. Azonban ebből kiindulva a kifizetés is gonddá alakul. A sz@rért is kifizetnéd azt az árat, amit egy elvárt értékért adnál oda ?

    Ez nem csak a szellemi termékeknél van igy. Müködik -e pl: Bemész a boltba, ránézésre tetszik a süti, kikéred a pultból, megeszed felét, böfizel egy jót, majd közlöd a pultoslánnyal, hogy ez a süti mégse jött be, nem fizeted ki. Életszerű?

    Talán rossz irányban indult el a kultúránk. A gyártása is drágult, a terjesztése is, és ezzel együtt a fogyasztása is. A gond az, hogy most létezik egy olyan terjesztési lehetőség, ami szinte ingyenes. Ez az ingyenesség azonban lehetővé teszi azt is, hogy illegális - értsd jogvédett, és terjesztési jogot nem megkapott - tartalmakhoz hozzáférjen a felhasználó. Ebből a szerző számára az következik, hogy a terméke után ő sem kap többé garanciát arra, hogy valaki fizet a termékért, illetve a termékért és a terjesztésért

    Ezzel mindenben egyetértek. A drágulás azért nem csak a szerzők, előadók/ kiadós sara, a hallgatónak elvárása a minőség, az évtized zenei alkotására se lenne kiváncsi pár fanatikuson kivül senki, ha a 60as évek hangminőségével szólalna meg egy felvétel. Mai hangminőséget meg nem lehet olcsóból megcsinálni. Szóval a közönség elvárja a minőséget, de nem szeretné megfizetni meg az árát.

    Ezen úgy lehet túllépni, hogy az interneten a jogvédett tartalmakat hozzáférhetővé tesszük, és a terjesztési díj - ami a fizikai hozzáféréshez szükséges eszközök árába belekerül - és a jogdíj - ami a fizikai adathordozó árába kerül bele - rendszere kiépül, de ezután legálisnak tekintjük a tartalom felhasználását.

    Egyrészt egyetértek, megfizethető árú online hozzáférés lehet csak a jövő, de érthető az ettől való tartózkodás is, mert hiába van olcsón online valami, ha ugyanazon az online ott van ingyen is. Ha elfogadott lenne, hogy az egyszeri nethuszár jellemzően kifizeti azt a kis összeget, akkor könnyebb lenne áttérni online terjesztésre. Ma azért az a jellemző, hogy amit ingyen is meg lehet szerezni, azért keveset is csak az fizet, aki technikai analfabéta és nem tudja beállitani a torrentkliensét. Egyébként meg a letöltött tartalom maszek felhasználása ma is jogszerű, köszönhetően az utált matricának. ma Magyarosrszágon senkit nincs jogalap baszkuráni a gépén levő zenékért/filmekért, elég elbaszott kampány a letöltés-lopás kisfilm nyomatása, de nem véletlenül nem pereltek még be egyetlen magánembert se az mp3 lejátszóján levő zenékért.

    A mostani kiadóknak nem kellene elfeledni, hogy volt korábban olyasmi is, mint mozgó-színház, és koncertek is, amelyekből a legjobbak bizony megéltek ... A "kicsi" együttesekből azért lettek "nagyok", mert élő publikum előtt is bizonyitani tudtak

    Mások voltak akkor a feltételek. Sokkal kisebb befektetéssel lehetett egy sokkal szellősebb piacon létezni. A mai körülmények között értelmezhetetlen egy régi koncepció. Az meg, hogy a kicsikből a nagy tehetséggel és sok munkával lettek nagyok, az inkább amcsi karrierfilm sztori mint valóság. A kicsikből akkor lettek és lesznek nagyok, ha valaki belenyom egy csomo pénzt. Ha ügyes a pénzbelenyomó akkor tehetségest vagy tehetségtelent de divatosan eladhatót pénzel, tehetséges választása esetén akár hosszu távon is megmaradhat sikeresnek. Disney filmben persze az utcán kolduló jóhangu gyerekből lesz stadionsztár miután egyszer elénekeli magát a közeli klubbos cipőjét takaritva, de ez kb annyira realitás mint a starwars.

    A 70 éves szellemi tulajdon védelem szerintem is gáz, de pár évig azért illene védeni az ötletet és annak megvalósitását. Ha ez az ötlet az, hogy X perc csendet alkotásnak nevezünk, akkor ezt.

  • #95561216

    törölt tag

    válasz arnyekxxx #212 üzenetére

    [link]

    "Itt már a nyomozást megszüntető ügyészségi határozat mondja ki, hogy "még ha tényként is fogadjuk el, hogy a szerveren döntően szerzői jogvédelem alatt álló műveket osztottak meg, a nyomozás akkor sem tárt fel olyan bizonyítékot, hogy ez bárkinek a jövedelemszerzését vagy jövedelemfokozását szolgálta volna, tehát hogy a művek megosztása túllépte volna a szabad felhasználás kereteit". "

    "Egy felhasználó ellen indult büntetőügyben ehhez hasonlóan fogalmaz az Index birtokába került bírósági ítélet is: az F.G. ellen szerzői jogsértés miatt indult büntetőügyben a bíróság (miközben kimondta, hogy a vádlott azzal, hogy szerzői jog által védett számítógépes programokat jogdíjak fizetése nélkül használt, bűncselekményt követett el) az internetről letöltött, illetve másolt cd-ken és dvd-ken tőle lefoglalt filmekről és hangfelvételekről úgy fogalmazott, hogy "a vádlott által letöltött film és zenei anyagok vonatkozásában a bíróság álláspontja az, hogy a szerzői jogdíj megfizetés F.G. vádlott által azzal megtörtént, hogy az üres adathordozókat megvásárolta, hiszen az adathordozók vételára már a [...] szerzői jogdíjat is tartalmazta." "

    "az anyagiaktól mentes fájlcsere - még akkor is, ha jogvédett alkotásokról van szó - a magyar jogalkalmazók értelmezése szerint nem lépi túl a törvény által megengedett szabad felhasználás kereteit."

    Miközben a "jogvédők" a hozzád hasonlóknak magabiztosan hazudnak, addig a bíróság felé így nyüszítenek:

    "Nem akarunk nagymamákat kártérítésre perelni, csak hogy mondják ki végre, hogy az aktív fájlcsere engedély nélkül jogsértő."

  • #95561216

    törölt tag

    válasz arnyekxxx #213 üzenetére

    Ebben szerintem semmi meglepő nincs. Ha most a neten akarna elindulni valaki, akkor nem a többi netes zenekarral kellene versenyeznie, hanem a kiadók által feltápolt, urambocsá kitalált "zenekarok" ellen, amelyek kész imidzsel és hatalmas háttértámogatással érkeznek. Ezért is lenne kívánatos a kiadók megszűnése jelenlegi formájukban.

  • Dany007

    veterán

    válasz arnyekxxx #213 üzenetére

    Hát nem egyről beszélünk az is biztos. Amúgy a #198 -as hszt írtam neked. Abban többmindenre kitérek.

    De tény, abban igazad van, hogy egy együttest hangszerekkel mindennel együtt összedobni nem olcsó mulatság.
    De!
    Ez nem úgy működik, hogy a haverokkal kitaláljuk legyen egy zenekarunk, és jön a kiadó, aki majd alánkdobja a millás felszerelést, meg cipelget minket koncertekre!
    Először az adott zenekart is 'fel kell fedezni'. Azért mert van egy zenekarom, a semmire nem fognak támogatni! Ahhoz előbb fel kell mutatni valamit, nem? Tehát mindenképp önerőből kell kezdeni valamit!
    Na és pontosan erre jó a net. Hogy amíg a kezdő zenekarnak nincs támogatása, addig is tudja magát hirdetni, meg tudja mutatni a neten egy nagyon széleskörű tábornak, hogy ők mit is tudnak!
    Egyértelmű, hogy ez egy költséges hobby. De nincs olyan, hogy kitalálok egy zenekart és tolonganak majd a szponzorok... :U
    Így ez egy plusz lehetőség a kiadók számára is, hogy előre felmérjék mire lehet számítani az adott együttesnél.
    Mert eddig mi volt...? Az adott együttes bevitt egy demó CD-t, aztán a kiadó eldöntötte, hogy érdemes-e vele foglalkozni, vagy nem.
    Viszont ha a zenekar képes érvényesülni a neten, képes népszerűséget elérni, akkor a kiadó már eleve fel tudja mérni, hogy kb mire is számíthat.

    Amúgymeg, akinek nincs pénze a zenekar költségeire az ne csinálja, menjen el rendes munkára dolgozni. Vagy csinálja munka mellett. Ennyi. Ha én kitalálom, hogy síelni fogok, akkor csakúgyból senki nem fogja alámdobni a sífelszerelést és fizetni az utakat... :U

  • madgie

    titán

    válasz Dany007 #217 üzenetére

    Kicsit idealistán látod a dolgokat, nézzünk meg egy esetet: adott egy zenekar, aki az elején tehetségkutatókban, majd az itthoni zenekari médiában "fel lett fedezve": jó kritikák mindenhonnan, eleinte felmutatható eredmények, akár nagylemezek, szereplés a válogatásalbumokon, internetes ismertség. De egy idő múlva nem megy semmire a tehetséggel és a saját kis beforgatott zsebpénzzel sem, ha nincs a tűz közelében, nem viszi el a XY fesztiválszervezőt pizzázni, nem bratyizik ZW újságíróval, nem jár el napi rendszerességgel olyan helyekre, ahol a "fontos emberek" megfordulnak, magyarul nem nyal be tövig. Ez már nagyon rég nem a tehetségről szól és az előbbi példát tekintve egy vidéki zenekar tökön is szúrta magát, mert Pesten zajlik az élet.. hacsak nem fizet egy embert saját pénzből, aki megcsinálja ezt az "aljamunkát" (és itt jönnek képbe a csalók).

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz madgie #219 üzenetére

    Most nem teljesen értem mire is akarsz kilyukadni, de megpróbálok válaszolni.
    Végülis azt írtad le, hogy milyen nehéz szegény lefutott zenekarok előadók élete. Ezt nemtom másképp kapcsolni a lemezeladásokhoz, minthogy akkor ők abból éljenek meg?
    Szóval valamit félreértek.
    Pontosan, ahogy leírtad, egy együttesnek úgy kell 'dolgozni' a pénzéért. Senki nem mondta, hogy ez könnyű. Ezért szoktak lenni általában a menedzserek... Aztán, hogy mennyire tisztességes vagy sem, annak nemsok köze van a letöltésekhez.
    Egy jó együttesnek mindig tudnia kell nyújtani valami újat. Valamit amivel megtarthatja a népszerűségét, hogy kíváncsiak legyenek a koncertjeikre stb...
    Nem arra kell számítani, hogy na majd akkor a lemezeladásokból jól megélnek... :U
    Másrészt ha ez nem megy akkor nem muszáj ezt csinálni. El lehet menni dolgozni.

    Így legalább kiküszöbölhető lesz az a sok sorozatban gyártott(!) együttes, amivel a '90 es évek végén szembesülhettünk.
    Amikor jött valami nagyképű művészlélek, összeszedett 3-4 srácot és csinált nekik egy együttest. Aztán szép marketing eszközökkel fel lett futtatva. Aztán jól megéltek a lemezeladásokból, miközben nem csináltak mást csak hakniztak. Nem egy közülük élő előadást el se akart vállalni...

    Amúgy az egész tényleg egyszerű. Nem a lemezeladásokból kell megélni. Aki tényleg jó, arra úgyis felfigyelnek. Főleg a net segítségével. És annak tényleg lesz koncertközönsége, és bevételei. Ha fenn tudja tartani a színvonalat, a népszerűséget akkor a dolog működni fog.

  • madgie

    titán

    válasz Dany007 #220 üzenetére

    Egy szót sem szóltam a lemezeladásokról, de azt fogod, hogy attól, hogy valakit megtapsolnak a neten, még nem fogja a Sony Music otthon a fotelban megkeresni? Az a mesében történik csak meg. Koncertközönség sem jelent még semmit, nem csak a tehetség határozza ezt meg, sőt. Klisés dolog, de kőkemény biznisz.

  • Dany007

    veterán

    válasz madgie #221 üzenetére

    Jah, akkor most példákat kéne felhoznom, de nemmegy...
    Meg amúgy én se azt mondtam, hogy futni fog hozzá a sony music, csupán azt, hogy nagyobb az esély, illetve az adott kiadó könnyebben le tudja csekkolni, hogy az illető mit is alkot, milyen 'kereslet' van rá stb...
    Bár ez ettől még a monDanivalóm lényegén nem változtat. : )

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák