- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Windows 10
- Mozilla Firefox
- Microsoft Outlook topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
Új hozzászólás Aktív témák
-
crissprivat
senior tag
Igen,két nap pihenö után 12,99V nagyon jó
De gondolom nem leamortizált akksit töltött és optimális volt a hömérséklet is hozzá. Ja és, hogy be e volt kötve,vagy kiszerelt állapotban volt az sem mind1. Különben nem vagyok meggyözödve,hogy ilyen magas feszültség maradt volna az akksibanJézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
K Norbi
addikt
Vagy be kell vetni a nehéz tüzérséget [link] Mi kábel van ezen, meg csipesz.
De egy érdekes dolog, csak akkor ér valamit a nagyobb töltő ha ki van szippantva az akksiból a kakó, én hiába töltöm a Mxs-10 el az akksimat, ugyan annyi idő mint a T&C 5.0 val. 4-5 óra mind a két töltővel.
Én abba a hitbe voltam hogy hamarabb felfogja tölteni a 10 es de nem, elszórakozik simán 5 órát az is.B.Ú.É.K!
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Igen a 7.0 Dobozán Töltés 14Ah-150Ah ig.
De a 10 es 20Ah-200Ah ig. Elvileg bírna kell vele.(#1441) gulyi61
5.0 nem neked való. az csak 110Ah ig való töltésre.
7.0 alul az egyik csavarnál a piros dugó benne van?
Azért kérdem mert ha nincs akkor szét volt szedve.[ Szerkesztve ]
-
wrox
senior tag
ok.
5 óra alatt fekete lett mind az 5 kocka. A kockák kerete villog (elvileg akkor villog, ha tölt), viszont közben ki vagyon rajta írva, hogy Cha (ezt meg akkor írja, ha fel van töltve).
Töltőt levettem, multiméterrel rámértem, 13,8 V volt, folyamatosan csökkent 2-3 mp ként 1 tizedet. Holnapután rámérek, akkor milyen feszültségértéket kellene látnom, ha tele van az aksi? 12,7? Vagy 13V?[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
Igen
tibcsiworld ,az nem csepptöltö. Az egy max 0,8A-ig müködö,kifejezetten kis akkukhoz tervezett (pl.robogó) töltö. A legjobb választás lehet egy motor tulajnak.
Azért vette így,mert az mxs 5.0 nem a legjobb már egy 100Ah akksihoz,ha csutkára lemerül. Meg se nyekkenik töle Igy vett külön a motorjához valót és az autóhoz.
[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Dzsidzsi32
tag
A legnagyobb van benne ami befer. Gyarilag 80Ah kell bele. A 100as a legnagyobb ami befer. Teljesen lemerulve sose volt az akkum. Igaz 11,2 volt egyszer. Napi 100 kmt megyek a kocsival,vettem hozza rendes toltot. Sajnos en is azt latom,hogy itt mar csak a csere segit. Igaz ha nem lenne allofutesem,es a riasztom sem jelezne hogy keves a feszultseg,akkor ki se derult volna a problema,mert az aksi siman beinditja az autot. De van allofutes,es van riaszto is,es igy az obd-bol kiderult ,hogy a generator a ludas. Csak sajnos az aksi is karosodott. Egy baj van az exide-al,hogy baromi erzekeny.
-
Kiskokó
veterán
Ember?!
Egy szóval nem mondtam hogy rossz a töltő! Leírtam neki, hogy egy régebbi LIDL-s töltő nekem is így csinált (mivel az akku olyan állapotban volt)
A lényeg az hogy mind1 mit ír ki a kijelzőre... amíg nem írja ki hogy feltöltve addig tölti!Valamin nagyon félre mentél...
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Kernel
nagyúr
Nem kell ez, nem én kezdtem feszegetni, hogy milyen autóm van, és nem én hencegtem, hogy milyen autóim voltak.
Eleve a kérdés volt provokatív, szerintem direkt tenni akarta a fejét a gyerek. Én csak védekeztem.
Majd hőmérséklettel kapcsolatban is lenne még pár szavam, de előbb megvárnám, hogy aki az egészet provokálta, mit tud hozzászólni, mert szerintem nem sok sütnivalója van a témához.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
nootropil
csendes tag
Ismét feldobnám a régi témát :
Bizonyos AGM akkumlátorok pl : optima,odyssey .. tölthetők 14,7 V --l ?
Bizonyosak nem ...
ld:
34.oldalA CTEK automatikus hőmérséklet kompenzációja úgyis megemeli 14,7 V-re hidegben ! Ezért tűnt el a hópihe és lett AGM -gomb helyette.
Csak a Fordok töltenek túl ?
A "sima" AGM akkumlátort nem tölthetem 14,7 V -l, akkor a CTEK miért tette bele az AGM gombot ami nagyjából 3 fajta akkura jó csak.. mert ugye a sima AGM-re nem..
Let's fight...
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
ddsteel
aktív tag
Bocs, ha nem voltam egyértelmű, ilyenem van, anno Deca Matic 119 néven vettem:
Ebben nemhogy LED, még NYÁK lap sincs, szedtem már szét, szerintem másról beszélünk.
Végül CARSTEL 4A-t rendeltem, a kérdésem, hogy azon kívül, hogy egy 72Ah-s akkut lassabban tölt fel, rosszabb-e, mint a 2x annyiba kerülő 8A. Ha csak a töltési idő rövidebb, akkor maradnék a 4A-nál, mert bőven van időm tölteni, ritkán autózom.
Lenne pár kérdésem:
1. A leírásban az autó kasztnijához kötk a negatív csipeszt gondolom, nem baj, ha én az akkura csiptetem (kocsiban tölteném) eddig mindig így töltöttem.
2. 4A esetében le kell-e csavarni az akku kupakjait, vagy nem pezsegteti annyira az akkut?
3. A regenerálás automatikus-e ennél, vagy néha magamtól kell regeneráltatni az akkut, ha igen, honnan tudom, milyen gyakran kell?
4. csepptöltésre jó-e, erre nem találtam utalást a használatiban, maradhat-e sok ideig töltőn az akku.
Köszi a válaszokat.[ Szerkesztve ]
-
Conquestador
újonc
Szia, közben elvittem egy barátomhoz, nála szoktam tölteni baráti alapon. Valami régi nagy méretű töltője van (meg nem mondom milyen, analóg kijelzős, édesapja autószerelő volt, tőle "örökölte"). Na az egyből nekiállt, és fel is töltötte másnapra szépen Az automatikus töltőt pont azért vettem, hogy ne kelljen oda cuccoznom hozzá az akkut, ha esetleg lemerülne... Legutóbb simán feltöltöttem, de akkor bő 9V maradt benne, most viszont sokat állt - az 5.56V mondjuk engem is meglepett, a töltő reakciójával meg nem tudtam mit kezdeni - pláne, hogy mint feljebb is írtam az útmutatójában ki van hangsúlyozva, hogy ezzel a készülékkel teljesen kisütött akkukat is fel lehet tölteni... Azt mondjuk gondoltam, hogy a töltő nem adta meg magát, mert sógor akkuját épp feltöltöttük az incidensem előtt De azért köszönöm, hogy megírtátok, hogy ez a töltő részéről normális reakció volt (mármint az, hogy belőtte 6 voltra), mert azon azért elgondolkodtam volna, hogy nem bolondult e meg a vezérlése. Akárhogy is, ezzel együtt tudok élni, mivel elégedett vagyok amúgy a készülékkel! Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Elnézést az ismétlésért, de azt hiszem megéri. Itt néha tized voltok miatt pálcát törtök egy töltő felett, így egy kis bogarat ültettek a fülembe. Rendeltem egy feszültség referenciát. A három műszeremből egy pontos. A legrégebbi Fluke. Azért meglepődtem, hogy a papírforma mennyire bejön. Amíg volt kijelző addig pontos volt. A legrosszabb egy friss kinai volt az egy tized voltjával (100mV). Bár az RS232-es portja miatt vettem meg, s most bonthatom szét a pontosítás miatt.
Szóval óvatosan azokkal a műszerekkel. Az akksi meg nem döglik meg egy tized volttól.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Nekem is van kétféle típus, egyiket pár hónapja újítottam fel. Pontosabban visszaállítottam eredeti funkciójába. Bővebben:
http://prohardver.hu/tema/hobby_elektronika/hsz_50841-50841.html
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
Hát most egyre jobban belekeveredtem, de nem is csoda, én ehhez hülye vagyok!
nekem van egy tökéletes noname töltőm, és nincsenek is ilyen igényeim! A szilveszterkor itt is és az autóm fórumán is mindenki ki akarta dobatni az aksim, és itt fentebb írtam, hogy talán az autó sem tölti, (és még más gond is van azzal is), így töltés és 1 hét állás után 12,63-ról lement a töltöttség 12,58-ra! Az autó 13,4-el tölti csak, és ennek ellenére így áll a helyzet! Tuti nem cseréltetek generátort!
Ha meg 4 volt lenne az aksiban, akkor a boldogult nagybátyám által készített töltő tökéletesen megfelel a célra! (asszem akkor is valami ilyesmit ajánlottatok) Holnap lefényképezem! Ugyan tekerő, asszem nálatok az a potenciométer, vagy mi, , nah az nincs, de van egy égő, ami hol így, hol úgy világít! Ez talán félig meddig a ruszki verzió?!
szerk.: az aksit elvittem járó motorral aksishoz. Töltőről vettem le, start, és mire odaértem, azt mutatta neki a műszere, hogy tölteni kell! Vicc! A műszere az csak ilyen nagy multiméter szerűség volt, de nem az, mert az is kihozta az aksihoz, csak később! Tehát nem egy terheléses teszt volt!
[ Szerkesztve ]
-
AcCEsS
senior tag
Brogyi és Kernel, köszönöm a válaszokat! Rövid úton megoldódott a dolog. Mivel többszöri töltés-újraindítás után sem történt semmi, a tulaj elmorzsolt egy könnycseppet, keresztet vetett, majd kegyeletteljesen elbúcsúzott az akkutól. Egyébként
nagyontúl hosszú ideig tárolta lemerült állapotban az amúgy sem fiatal akkut, így valószínűleg menthetetlen volt...AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
kusz
csendes tag
JP MOTO TX9-BS 12V 8Ah
Igazabol szeptemberben vettem. gokartban van. osszel talan 2* hasznaltam. jo ideig tolton volt aztan levettem. kb egy honap utan raneztem akkor meg fullon volt. azota nem volt a tolton. most akartam volna osszedobni a gepet. vagy sikerul talalni valakit aki segit vagy veszek masikat 6000ert. de ha mentheto akkor inkabb az elso lehetoseggel lenne az idealis.
-
plaschil
aktív tag
Értem, köszönöm. Szóval 6V-osnak ismeri fel az akksit. Ez sz@r... lehet vissza viszem a Lidl-be, mert ez így semmit se ér. Egy sima "analóg" töltőt kellett volna vennem, az nem ennyire intelligens.
Megpróbálom betolni az autót, és rátölteni a generátorral, úgyis megyek egy hosszabb útra (450 km). Eddig ez mindig működött, csak megelégeltem a betolásokat, és ezért vettem a töltőt...
Creative G500 vezérlő panelt keresek// Hol vagy helyileg? - A kisszobába. // Szilvásbuktát, mert azt szeretem!
-
Kernel
nagyúr
Csak már nem akartam írni, mert úgy tűnne, megint az orosz töltőm fényezem, pedig az már 20 éve is szabályozható áramot tudott, egyes típusok stabilizált (vagy legalább kompenzált) áramot, meg a túltöltés és polaritásvédelmet is.
Nyilván ilyet ma is lehetne gyártani, hiszen semmi különös alkatrész nincs benne.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Mahou
újonc
Srácok, most töltöm a régi 50-es robogóját a haveromnak, sokáig állt a garázsban most vettük elő tavaly óta először. Ráraktam a CTEK töltöt, És a kérdésem az hogy ha Recond-olni szeretném az akumlátort akkor milyen ikonokat kell kiválasztanom? Ki kell választanom a motor ikont és a Recond ikont is egyszerre, vagy csak a recond ikont?
2. Mennyi ideig hagyjam rajta? Ha most rateszem, nem gond ha csak reggel veszem le?
Koszi!
-
will5
tag
Aha, végülis az nem baj ha lassabb. Mert csak az akku szinten tartása és lemerülésének megakadályozása a cél. Van úgy, hogy 1-2-3 hétig nem használom az autót, ekkor lenne rajta a csepptöltő. Télen pedig egyáltalán nincs használva, ott pedig az akku óvása érdekében kéne rajta lennie.
-
nootropil
csendes tag
Hmm Ismételten nagyon köszönöm a hozzászólást és, hogy foglalkoztál a témával.
Mindig mikor már azt képzelem hogy legalább felhasználói szinten értek a töltőkhöz, rá kell jönnöm hogy nem ..
Mostanra teljesen biztos , hogy kuka a Yuasa .. tegnap mentem a motorral (14,4 V-tal tölt különben lemértem)
ma nem indult .. 15 percre volt időm tölteni.. 3. led ig ment a CTEK .. ekkor pöc-röff.Tehát úgy gondolom az akkum nem képes tartani a töltést ..
Teljesen összezavarodtam különben.. most akkor az ólomsavas Yuasa-t 14,7 V-tal vagy többel kellett volna tölteni vagy többször mint 1 héten 1 ? sztem inkább sok volt a töltés .. talán .
konklúzio:
Megrendeltem egy AGM rendszerű Vartát igaz csak 10Ah de motor könyve szerint ok.szokásos kérdés: Az AGM akkor mehet a CTEK AGM programján ? (motor ikon + AGM) így elvileg 14,7-l tolja
Köszi
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Kernel
nagyúr
Nem tudom, mennyit segített volna, ha figyeli a savszintet, noha ez némileg más, mint az én eseteim. Amikor először jártam így, én is hibáztattam magam, hogy miért nem figyeltem, megmenthettem volna.
De hamar összeállt a kép és rá kellett jönni, hogy teljesen mindegy, mert átvezetés miatt fűtötte el a vizet a hibás cella, azon pedig úgysem tudtam volna segíteni.
Viszont mindkét autómban olyan akku volt, ami már kiszolgálta az idejét, így érthető is.
Itt a motoros esetnél túl hamar ment tönkre. Vagy gyári hibás, vagy a 14,4 V-ot nem bírta. Normális esetben szerintem nagyjából egyformán kellett volna csökkenni, és csak keveset. Emiatt gyanús nekem, hogy két cella lehetett gyári hibás is.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
rsf
senior tag
Ne haragudj, de senki sem akar senkit meggyőzni. Én egyszer láttam egy ilyen szerkezetet de nem volt szétszedve. Akkor utánna néztem, hogy mi ez, ennyi. De nagy energiáról senki sem beszélt mert az aztán elég nagy badarság az tény.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Alex123
senior tag
Köszönöm a választ.
Akkor ennél a típusnál maradok:
http://www.akkumulatordepo.hu/Carstel-12V/4AMég 1 kérdés: 56Ah-s akksihoz "elegendő" pl. ennek a kistestvére, a 2A-es töltő is vagy ajánlott ez a 4A-s ?
-
Rent
senior tag
Még mindig nem oldódott meg, mert 3db 1-1,5m hosszabbítóval megint ugyanez volt. Holnap átmegyek egy ismerőshöz (kocsi+töltő) és kiderül azonnal, hogy a töltő a ludas -e, amennyiben nem, akkor szűkíthetem a kört hosszabbítóra, vagy a kültéri szekrényben a villanyóra mellett elhelyezett 220-as kiállásra. de mivel emlékszem, hogy xarakodott a fúró, ezért gyanakszom a 20m-es hosszabbítókra is, de mivel 3db 1,5m-essel is probléma volt, már kezdek megőrülni.
[ Szerkesztve ]
-
Alex123
senior tag
Szia!
Megrendeltem a Carstel 12V/4A -es töltőt, szerdán érkezik...
Lenne még kérdésem:
1.
A régi töltőmnél mindig először az akkura csatlakoztam, aztán dugtam be a töltőt a hálózatba, itt ennél a töltőnél is ez a mód vagy itt először a hálózatba kell bedugni, majd csak aztán rátenni az akkura?2.
Meg a levételnél hálózatból kihúz, akkuról lehúz, stb?3.
Itt gondolom, hogy maradhatnak a gk. kábelek rajta, nem kell kivenni az autóból töltés közben?Bocsi ha "butaságot" kérdezek...
[ Szerkesztve ]
-
Alex123
senior tag
Szia, köszönöm a válaszodat.
Akkor majd várok, hogy hátha hozzászólnak majd a tulajok is...
Közben egy kérdés még:
- a szivargyújtós adapterrel történő akkumulátor töltés gondolom, hogy csak "kényelmi" funkciót láthat el - teszem azt nem kell a motorháztetőt sem kinyitni a töltéshez, stb...? -
Kernel
nagyúr
Relé szokott ezekben lenni a szekunder oldalon, a topikban is voltak képek hasonló töltők belsejéről, ha jól rémlik. Vagy:
https://www.youtube.com/watch?v=14DhsJejnJs
Egyébként másik hozzászólásomban a Carstel.pdf konkrétan le is írja, hogy előbb az akku, utána hálózatba dugni, végén fordítva.
Fel kell készíteni arra is, ha töltés közben áramszünet lenne. Mint a videóban is látszik, a kimeneten vannak fogyasztó áramkörök, visszafelé a töltő leszívhatná az akkut, hosszabb idő alatt.
Ezt megakadályozza a relé, ami áramszünetnél (is) elenged.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Politika
- Milyen processzort vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Vicces képek
- Milyen routert?
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- EAFC 24
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- További aktív témák...
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280
- ASUS DUAL RX 480 OC 4 GB
- Új Lenovo IdeaPad Slim 5 Prémuim "Kis Gamer" Laptop 16" -30% Ryzen 5 7530U 16/512 Radeon 2GB FHD+
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen