Új hozzászólás Aktív témák
-
Rent
senior tag
Na ennyit a Carstel toltorol. Tavaly vasaroltam januarban. Ugye meseltem, hogy az egyik kocsi akksijat dobalta toltesrol. Annak ellenere, hogy a nagyszerviznel (markaszerviz) jonak hoztak ki az akksijat, egy autoszerelo rokonnal ramerettem egy kapacitasmerovel, amivel egyertelmuen kijott, hogy kapacitasabol veszitett mar nem keveset, viszont ezert nem kellett volna dobalnia a toltest. Kapott a kovetkezo heten egy gyari toyota akksit a lexus realszisztemaban. Ezutan ezt az akksit is dobalta, de vegul atallt csepptoltesre, gondoltam uj az akksi, biztos csak ezert csinalja.
A mai napon a chopperemmel jartam ugy egy kuton, hogy tulszivta magat a ket karbi es nem akart indulni. Ahelyett, hogy a szerelomet hivtam volna eloszor, addig probalkoztam ugy negyed oran at rengeteg megszakitassal, mig vegult mar az akksi nem tudta forgatni az oninditot. A szerelom persze megmondta a frankot, tul sok naftat nyeltek a karbik, mert gazfroccsel allitottam le es volt neki egy kis szivato is inditaskor, azt mondta zarjam el a benzincsapot es ugy probaljam. Kutassal bebikaztuk es poccre indult. Hazagurulva a motor akksijat termeszetesen radugtam erre a csoda Carstel toltore, es mar nem tudom hanyadjara teszem ra, mert rendszeresen leall. Digitalis multimeter rakotve, 1.03A -el tölti es altalaban arra megyek ki, hogy megall a toltesben, nem atall csepptoltesre, hanem lekapcsol teljesen, a multimeter szerint is 0.00 A a toltes. A chopper akksija 1 eves, hibatlan, 2 hete bent tartom, a feszultsege egy het utan is 12,83V volt meg kint a hideg mellekepuletben is. Raraktam a szinten teljesen feltoltott funyiro akksijat, ami bent van 2 hete a hazban, melegben, ezt is lekapcsolja.Ugyhogy ennyit a csoda Carstelrol. Reszemrol annyi, hogy kovetkezo honapban veszek egy CTEK 5.0 -at inkabb 22-ert, es ez megy a kukaba, nem ajanlom senkinek. Azt banom, hogy nem 5-ert vettem Lidlben 3 ev garival az ultimate speedet :\
[ Szerkesztve ]
-
-
agyarka
aktív tag
Ez így van, de ez nem zavarja a töltő gyártók marketingeseit, elvégre nekik is élniük kell vmiből.
Erről a töltőről vélemény? Van nem AGM es verziója, a leírás alapján végig impulzus töltéssel szulfátalanít, emelt feszülségű savforralás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Csodálkoztam is ezen a kínai negatív pulzáló töltésen, de most már legalább tudom hova tenni.
Kernel
OK.Érdekes téma ez a regenerálás, többfelé megközelítése van, szakirodalma meg alig. A gyártók meg kreálnak mellé hangzatos magyarázatokat, ki tudja mennyi kutatás után.
Van egy ilyen Absaar 6A es töltőm. Nem emlékszik vki, hogy ez hogyan működik? Mármint, hogy tirisztoros vagy sem.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Ernst Beer holland feltaláló szabadalmaztatta 1954-ben
azonban van aki nem tartja elég megalapozottnak.[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
Jogos amit írtál
Pontosítok. Nálam egy gyári bmw akkuról van szó. 12V / 90Ah / 720A
Sima savas,nem AGM,de a gyártási technológiáját nem tudom. De gondolom ez már a modernebb fajtához tartozik. A lényeg,hogy ez a fajta bírta a 14,40V-14,45V töltési feszültséget. A világítás is bírta,nem kellett soha égöt cserélnem
Most egy exide 100Ah és 900A van helyette.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Kernel
nagyúr
Mármint söntszabályzó van benne?
De akkor nem a gerjesztést (ami nincs, mert mágnes a forgórész), hanem a leadott feszültségre terhel rá, energiapazarló módon.
Egy ilyen szabályozatlan generátor stabilizálása más módon eléggé problémás, mert terhelés nélkül és nagy fordulaton túlzottan felszökik a feszültség. Ezt sem áteresztő, sem PWM-szabályzóval nem jó feldolgozni, vagy túl komplikált lenne, ami hibaforrás, meg költség is.
A söntszabályzó jelent egy egyszerű kiutat, csak annak meg ez a hátránya, hogy elfűti a többletet (műterhelés gyakorlatilag). De kis teljesítményű generátornál még elmegy ez a megoldás is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Szétszedős tesztet egyelőre nem találtam róla, csak egy másik eladót, ahol van két visszajelzés:
https://www.aliexpress.com/item/-/32729808311.html
Egy francia vevő szerint tökéletes, de lehet, hogy nem is ért hozzá. Másik:
"Разобрал это чудо, на посмотреть что внутри. Плата не промыта от флюса, При работе токами 5.5 А сильный нагрев алюминиевого корпуса. Внутри радиаторы на прищепках-надо менять на нормальные. При 3 стадии U почему то в место 14.4В переходит при 15.2В. Ну а так ничего себе кипятильничек."
Tehát nem tetszik neki, hogy a panelról nincs lemosva a flux / gyanta, ami ugyebár a legkevesebb lenne. Kellemetlenebb, hogy kevés szerinte hűtőborda, 5,5 A töltőáramon túlzottan melegszik és 15,2 V-ra tölt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
Új fejlemény!!
Végül arra jutottam sensor nélkül fogom használni, mert ezek a régi autók nem 15,2V vannak tervezve, nehogy kinyírjon valamit az elektronikába, vagy a valamilyen vezérlőbe.
Az új autókba simán mehet azok 15V az alap! De egy 2002 autó elektronikáját nem túl szerencsés dolog nyomatni ennyivel ezt a VW szerelő mondta... Azt mondta rakjam össze a két kezem hogy eddig nem nyírt ki semmit! Igaz hogy elviseli! De 15,5V felett már nagyon közel a max! Ezek nem erre vannak tervezve.. Mert a rendszer áram alatt van mindig.
Ha lekötöm az akkut úgy ok! Azt mondta töltsem simán, akku nem drága.. vezérlőegység 200 tól indul.
És kurvára igaza van! szóval bye bye sensor.Recond ot se egészséges futtatni ha rá van kötve! Szóval lehet benne valami.
Akkunak jó, autónak már nem biztos.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
Kernel
nagyúr
A görbén nyoma sincs az indítózás hatására leeső feszültségnek, így nem hinném, hogy az akkun mértek. Csak remélni lehet, hogy az akkucsere alkalmával rátettek egy rendes műszert is.
Pedig elképzelhető, hogy épp az indítás alatt mért esés függvényében emeli rá a feszültséget. Gyakorlatilag indítást használhatja terheléspróbaként.
További lehetőség a generátor gerjesztésének lekapcsolása tizedmásodpercekre, amit senki nem vesz észre, de tesztmérésekre alkalmas, az akku töltődését érzékelni lehet ilyen módon is. De ha a grafikonon az indítást sem látjuk, akkor ilyet sem lehet észrevenni.
Az első grafikonnál mintha még jobban le lett volna merülve, mert először 25 percig emelt töltés, leáll, utána 10 perc, leáll, de egyik alkalommal sem vett vissza, mert hamarabb leállították a motort, mint erre sor kerülhetett volna.
Csak a következő indítás 5 perc emelt feszültsége után áll be a töltés normál szintre.
A második grafikon különbözik abban is, hogy amikor leállítja a motort, valamivel terhelget az akkura. Tehát ez nem az éjszakai parkolási szint, hanem láthatóan az alá esik be a feszültség. Sőt, relatív gyorsan esik.
Kivéve 16:10-kor, amikor valószínűleg leparkolt és magára hagyta az autót.
Megfigyelhető, hogy a reggeli indítás után 10 perc rátöltést elegendőnek "gondolt" a processzor, viszont az állóhelyzeti fogyasztások miatt 13:50-kor ismét rátöltött 5 percet. Csak ezután leállt a motor, többet nem is tudott volna. 14:30-kor indították ismét, amikor még 20 percet töltött rá pluszban.
Leállás után megint aktív terhelés, de ettől még nem tudott lemerülni annyira, hogy a következő indításnál emelni kelljen. Végül "aludni" ment, ott már nincs plusz terhelés.
Mindent összevetve, szerintem ki van ez találva. A konstruktőrök nem az akku állandó 14,4 V vízbontási küszöb közelében való tartását választották, hanem inkább egy kímélő 13,5 V feszültségre állnak be.
Ha az indítási tesztnél gyengének mutatkozik, plusz energiával pótolja. Ennek mértékét nem biztos, hogy az indítási esés szintjéből kalkulálja, nem zárom ki, hogy kontrollálja is a töltést, a gerjesztés rövid, észrevehetetlen lekapcsolgatása mellett.
Hogy a taxis állóhelyzetben sűrűn merítgeti, emiatt (és/vagy minőségi hiba miatt) 18 hónap alatt kinyírta az akkut, az nem a töltés problémája szerintem. Valójában még a merítgetés ellen is jól dolgozik a rendszer, úgy néz ki.
A töltés dolga elvileg, hogy energiadeficit ne keletkezzen, reggel induljon az autó. Autó indul, a rendszer működik.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
agyarka
aktív tag
A cikk szerint az adatok rögzítése a saját szerverükön történt, erre a Torque nem képes. Valószínűleg vmi flottás cuccot tették bele, ami az eszköz tápfeszültségét is monitorozza.
Elhiszem, hogy nekik ez különleges mérés, hiszen egy újszülöttnek minden vicc új.[ Szerkesztve ]
-
Mr Bond 007
őstag
Köszi! Akkor ezek szerint az az agm csak márkajelzés. Megtaláltam a táblázatban, és normál aksi. Akkor most mi legyen? Jelenleg recond (6.-os kondícionálás fázisnál tart most) módban megy a töltőn agm-re állítva. Tegyem át most normálra? Vagy most már hagyjam így végig menni, nem okoz bajt?
-
DigitXT
félisten
Nem lehet, hogy már a Forex is kever-kavar a termékleírásokban?
Eleve mi az, hogy "AGM, gyárilag zárt"? Attól, hogy zárt, még nem
feltétlen AGM, de olyat is írnak, hogy "AGM, felitatott": elég vicces.
Mintha létezne nem felitatott AGM: ez szerintem oximoron! -
Rent
senior tag
Direkt irtam kisbetuvel mert altalaban ekezet nelkul es kisbetuvel irok, raadasul tudtam elore, hogy valaki szova fogja tenni, de nem Rad gondoltam. a lenyeg hogy, ha van meg pajzsos aki ezt olvassa, keresse fel Oket gps modul szoftver frissites miatt, ha meg nem tette.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
De amúgy ha te töltöd bele a lötyit, akkor mindenképpen AGM?
Utóbbi nem egy "alfaja" a VRLA akkuknak? (Azt nem te töltöd.)Szerk: minél többet tudok a témáról, annál kevésbé értem...
(Viszont annál nyilvánvalóbb, hogy "abszolút biztos" a dolgában
pont az lehet, aki nincs is tisztában az összes lehetőséggel.)[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Gyakorlatilag ma már nehezen tudsz venni nem gondozásmentes akkut. Bár itt is van szójáték, karbantartás mentes-gondozásmentes, vagy jótállás-garancia-szavatosság, mindnek van köze egymáshoz, néha egyezik, néha nem...
A JÁSZ pl. eddig is gondozásmentes volt (Ca-Ca), de kitekerhető kupakok voltak a matrica alatt. Most már roncsolás mentesen nem bontható, és van szemes változat is. Van ahol egy teljes hosszban végigérő műanyag lapot lehet felpattintani és alatta vannak a dugók. Aztán vannak az ultrahanggal lehegesztett tetejűek, ezeket megint nem lehet nyitni, ilyen volt évekkel ezelőtt a Global akku.
Írtam már, hogy megtaláltam a műhelyben a Resurs-1 töltőmet?Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Igen, olvastam erről a TL494-es változatról. Túl van bonyolítva nagyjából feleslegesen.
(#3039) topyjo A Lidl-ösből most vettek a környezetemben 7-et, senki nem szólt, hogy ilyennel találkozott volna. 14,4, ill. 14,7V a lekapcsolási szint, ahogy írják. Vidd vissza!
CAR BATTERY CHARGER ULGD 3.8 A1 IAN 102626Üdv Inhouse
-
tibor2010
tag
A Pennys töltő szépen helyrerakta a 45 Ah-ás akkut. Hajnalban pont elkaptam, amikor az utolsó töltési fázisra kapcsolt, ekkor 14,47 V-ot mutatott a külső, 14,5-öt a belső műszer. Nem sokkal ezután váltott FUL jelzésre.
Korábban sűrűn váltogatta a 13,6 és 14,3V-os töltést. Ugyanezt tapasztaltam a LED-es Ultimate Speed töltővel, még a feszültség értékek is megegyeztek.
A 60 Ah-ás akkunál volt némi hiányérzetem, a feszültsége túl gyorsan ment lefelé (századokról beszélek) a töltés után. Ezért azt még ráraktam a Ring töltőmre. Ennél mindentől függetlenül lehet kapcsolni a szulfátlanítást. Ezután még töltött rá kicsit, most ez is rendben van.Nagy becsben tartom az Ultimate Speed töltőt, három halottnak hitt akkumat hozta helyre, de ...
Áramszünet esetén visszaáll alapállapotba (az LCD-s változatot nem ismerem), ehhez képest a Pennys előrelépés.
A másik, hogy nagyon gyenge minőségű kínai kondit (33uF/350V) raktak bele. Konkrétan teljesen szétégett,
lyukat égetett maga alatt a NYÁK-ba, tönkrement 2 dióda és csak ezután ment ki a biztosíték.
A Pennys is aggasztóan melegszik, amikor max. árammal tölt. Nem szeretem ezeket a teljesen zárt dobozokat. -
csiga8
senior tag
Igen, oka van, mert start-stoppos az autó. Igaz nem használjuk ezt az opciót, de van.
Egyszerű reggel beindít, melóba mész, este hazajössz üzemmód. Oda jó ( lenne) az olcsóbb akku is.
Ami viszont biztos, hogy az AGM-es tényleg "nagyobbat rúg", azaz erősebben indít. Nincs rá szükség, a 2.0 CRTD a -19.5 C fokban is kb 1 főtengely fordulatra indult.
Attól tartok nem lesz nem AGM-es software a menüben, de holnap megnézem.
Bogarászom ezt az akku témát, -nekem - érdekesség amit találtam:
"Mivel a vegyi folyamatok hőmérséklet függőek, némi feszültségkompenzációra lehet szükség, ha a töltési hőmérséklet eltér a normálistól (25°C). A kompenzálás mértéke 2,8-3,3 mV/°C tartományon belül szokott lenni. Ez annyit jelent, hogy például -1,1 °C esetén egy elárasztott akkumulátor töltéséhez 15,2 V feszültség szükséges. Ezt akkor is figyelembe kell venni, ha tárolás során cséptöltéssel kondicionáljuk az akkumulátorokat."
Ha nem is hőmérséklet függő a töltés, a hideg miatt - bízom benne - nem tett kárt az akkuban a magasabb töltési feszültség.
Lehet holnap inkább veszünk bele egy AGM-es akkut, azt a gond letudva. Vagy csak én gondolom? Akkor is VCDS-el át kell állítsam az akku típusát ( márkáját)?
Szinte ugyanazok:
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
A beállított értékig merít, majd bekapcsolja a töltőt vagy a szulfátalanítót. Mellette nem kell ülni, de akkor is macera, mert pl szervizben vagy otthagyja vki napokra a kocsiját, vagy a mérés/ szulátalanítás idejére csere akkura van szüksége. Csereautó nem értékarányos opció. Otthon magamnak csinálva is matekolni kell, mikor nincs szükség az autóra.
-
DigitXT
félisten
Ahogy néztem az orosz emberke videóját, ez a DHC BT-280 igen rövid idő alatt
mondja meg az indítóáramot, talán ha 1 másodpercre terhel rá sokat mondtam.Mit tud még amúgy megmondani? A kapocsfeszt méri, alap... ez alapján mond
egy SOC-ot, az is viszonylag egyértelmű. SOH az indítóáramból: "fogjuk rá"!
Meg mondjuk, a valós indítózásnál megméri, hogy mi volt a legkisebb akkufesz.
De ezen kívülmit adtak nekünk a rómaiak?Mármint, mit mér még? Itt ~25K.
Kapacitásmérésre használható, bármilyen szinten, vagy azt már nem tudja?Szerk: oké, még a generátor töltőfeszültségét is méri, és annak "ingadozását",
legalábbis a linkelt második videó alapján biztosan. A manuál elérhető valahol?[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Nem tudom mennyire jók ezek az elektronikus teszterek, én a terhelővillának jobban hiszek.
Autó akkukhoz ez nagyon karcsú:
[DHC-60113] 125 A-el
Gyakorlatilag nem, vagy alig látni különbséget az új és a többéves akksi között.
Ez már kimutatja: DHC-500A2
Minél idősebb az akku, annál nagyobb a feszültség esés, illetve kettő, három mérés után az új még mindig stabilan tartja a feszültséget, a minél használtabb annál inkább engedi vissza akár már az első ( 15 mp-es etapok), vagy későbbi mérésnél.
Ez a valóságot mutatja. Nekem legalábbis.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nyilván nagyobb méretben több lehetőség van. Az én motorkámba ekkora fér:
134×80×161
VS.
151×87×146
Nincs szükségem 100A fölötti indítóáramra, csak jó lenne, ha nem merülne le.
Persze, ha napi szinten járok vele, merülhet. Kap töltést 15 percig/út. Azért ha
nagyon nem nyektetem az indítómotort, összességében nem lehet baj. Akkor
deficites a dolog, amikor alapjáraton állok a lámpánál, díszkivilágítással.
Ha ebből a mutatványból kevés van, akkor van feszültség meg áram dögivel...
(Teszem hozzá, fesszabtól függően akár túl sok is: terhelés nélkül 15V sajna.)Egy példa. 3A merülés alapjáraton, de kicsit emelt fordulaton máris 3A töltés:
csak az arányokon múlik. Rajzoltam egy fordulatszám/kapocsfesz/töltőáram
grafikont, de nem különösebben izgalmas, és most már mobilról pötyögök.Egy fél-ON kérdés a BT-280-ról. Hidegen dohogós alapjáraton, terhelés nélkül
azt írta, hogy magas az ingadozás (0.48V, ~14.11-14-56V közt). Ez normális?
Kicsit egészségesebb alapjáraton, és némi terheléssel már csak 0,21V = "OK"Egyébként a névleges kapacitás érdekes. A Motobatt 10 órára írja 15 Ah-nak.
-
véregér
csendes tag
Rendben köszönöm. Pulzáló töltést akkor ez nem is tud? Mert ez így olyan mintha bizonyos feszültségeknél csak ki be kapcsolna 14,1 nél kikapcsolja a töltést 12,7 körül meg be.Multimeterrel néztem végig a folyamatot és ott nem látszott semmi,igaz ampert nem néztem csak a feszültség változásokat.
-
DigitXT
félisten
Persze, nálam is alap, hogy megy a világítás. Csak pont a visszatöltés*, meg
az akku gyengélkedése miatt szoktam mostanában néha helyzetjelzővel menni.
Amúgy megtaláltam az ellentmondást a motor leírásában: kifejezetten 230W-os
a generátor, nem tudom, hogy az a 85W honnan jött ki nekik ugyanott korábban.
Viszont az indítómotor meg névlegesen 650W, így reális a mért 57A körüli érték!*: megjegyzem, amikor pöcc-röff indul, sokat nem vehet ki az indítómotor sem...
Ami nem tetszik, az az, hogy péntek estétől hétfő délelőttig 0,5V-ot csökkent az
akkufesz. Nem tudom a 20-25mA nyugalmi fogyasztás miatt, vagy sz.r az akku?Tesztnek beállítottam figyelmeztetést 14,7V-ra az UTCOMP-on: nulla világítással
elég hamar becsipogott. Aztán helyzetjelzőkkel visszaesett, majd idővel úgy is...
Viszont ha megy a világítás, soha nem fogja túltölteni. Tehát maradhat a fesszab.Annyit még megteszek, hogy az órába épített feszmérőt lecserélem egy olyanra,
ami bírja az esetleges túlfeszültséget: bekötöm az akkura és pontos lesz az is...
Most "alámér" jó 2 tizedet, de ha fékezek, akkor már 4-et is, ami röhejes. -
Kernel
nagyúr
Gyorsaság még nem is lenne probléma, a félvezetők világában igen csekély frekvencia, amit egy ilyen generátor produkálni tud, arra jó bármelyik mai dióda.
Hajszálpontos feszültséget is jól be lehetne állítani egy normálisabb söntszabályzóval, a diódák meghagyása mellett, nem azon múlik.
Ami a fő gond, az elavult, tirisztoros technika. A tirisztor eleve butább kapcsolóeszköz, mint egy FET (egyszer begyújt, utána úgy marad, míg az áram meg nem szűnik rajta).
A FET viszont megfelelő vezérléssel bármikor ki is kapcsolható, PWM is szabályozható. Amellett bekapcsolt állapotban minimális rajta a feszültségesés, ezáltal a teljesítményveszteség, melegedés is.
Rákeresve a netes rajzokra, az alapelv majdnem ugyanaz. Háromfázisú generátor esetében van a hatdiódás egyenirányító, azon belül hármat ellenirányban átkötnek tirisztorokkal, ami a megfelelő pillanatban bekapcsolva söntöt / zárlatot képez, leterheli a generátort:
A FET-esnél három dióda helyett FET van, ami egyrészt kapcsolható diódaként, vagy időzítés függvényében rákapcsolható a másik félperiódusra is (PWM-módban is), akkor már söntöt képez:
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Ukrajnai háború
- PlayStation 5
- Filmvilág
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
- Ryzen PC , R5 2600 , RTX 3060 12GB , 16GB DDR4 , 256GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen