Új hozzászólás Aktív témák
-
karlkani
aktív tag
Nem akarom elkapkodni, csak nem szeretnék kárt tenni sem az akkumulátorban, sem az elektromos rendszerben. Ma indulás előtt egy kölcsön multiméterrel megmértem, 12,4 V volt a nyugalmi feszültsége az akkumulátornak. Indítás után (tompítottal, mivel gyújtás ráadásra már világít) 14,4 V. Megtörtént a bevásárlás, hazafele posta. Onnan kijövet megmértem járó motornál (tompított, fűtés 2-es fokozaton) majdnem 14,4 V (mérések alapjáraton történtek).
Ilyen akkumulátor van benne, nem tudom hány éves, ezzel vettem 2021 nyár végén.Végiglapoztam a használatit, mindkét 5A-s töltési ciklusnál a következőt írja:
10,5 V - 14,1 V - 5 A töltőáram
14,1 V - 14,8 V - 3 A töltőáram
14,8 V - 15,1 V - 0,8 A töltőáram, ❄ esetén 14,8 V - 15,5 V - 0,8 A töltőáramÁtváltás fenntartó töltésre 12, 8 V vagy annál magasabb akkumulátor feszültség esetén 50-150 mA árammal történik. Ha ez alá csökken a feszültség, akkor 0,8 A-rel folytatja a töltést.
-
karlkani
aktív tag
Igen, láttam én is a címkén. Nyilván nem töltötte tele, ha töltés után másfél nap múlva 12,4 V a nyugalmi feszültsége, akkor lehet, hogy lassan kuka (ennek jelét nem adta, mindig "pöccre" indult az autó). Ha marad a töltő, tölthetem vele úgy, hogy kiválasztom a 12 V/5 A ciklust és rajtahagyom egy-két napra? Nem tesz kárt a kocsi elektromos rendszerében, ha 15 V fölé megy a töltés huzamosabb ideig? Ezt a módot választva 15,1 V-ig engedi felkúszni a feszültséget a leírás szerint. A ❄-s meg 15,5 V-ig.
-
Gézengúz
addikt
Vajon mennyire csinálja jól? Majd rakok egy vidit.
Amúgy a leírásában nincs szó róla.Úgy néz ki lenne egy akkum, még nincs két éves, januárig garis. 2 év van rá.
Utóbbi egy évben szépen elengedte magát. Hiába töltöm. Elveszti seperc alatt.
Nyugalmim 40mA. Nem vészes.
Viszont úgy nézem a hölgyike mindent megtesz, hogy ne kelljen cserélnie. Vigyem villamosságishoz a kocsit, lehet szorul az önindító, ilyenek.Ötlet?
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
Én azt figyeltem meg, hogy ahogy gyengül az aksi, úgy csökken a feltöltés után megmaradó csúcsfeszültsége.
Pl. a már selejtezett sima aksi rövid idő után beesik 12,5V alá. A táegységet(14,4V & 4A korlát) ráakasztva kb. 1 perc alatt eléri a 14,4V-ot, majd a 4A-es áramkolát is pik-pikk a múlt, fél A körüli áramot vesz fel. Na ez már kukás.
Vagy a 10! éves Varta 70-es VRLA-m most olyan kocsiban van, ami normál mód tölti, tegnap pl. 5 óra allás után volt 12,68V. Ez egy AGM-nek már nem túl jó, de van még benne némi erő.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
-
Inhouse
őstag
A Forex-es szulfátoldós töltőnél is van ilyen 2órás feszültség limit kikapcsolási lehetőség, sőt fixre is ki lehet kapcsolni. Nem azt mondom, hogy sok, de volt pár darab, amit ezzel módszerrel sikerült visszahozni az életbe és bár nem voltak 100%-osak, még használhatóak maradtak. Nem mindegyik járt így... Tehát itt is azonnal felugrik a feszültség a maximumra, talán 18-20V körülire és nem folyik áram. Aztán van amelyiknél egy idő múlva elkezd csörgedezni és szépen megy a feszültség lefelé. Utána már sima töltéssel is megy tovább.
Üdv Inhouse
-
forceberg
veterán
Fater szintén 1.5-ös dCi-be tavaly nyáron lett ilyen 67-es Gold. Idén télre már volt vele gond.
Előtte a gyári Tudor aksi 10+ évet ment, utána lett neki is Bosch 60-as S4, az is elég jól bírta, pedig sokszor időtlenül használja, tudom, amikor valaki képes azért 2x beindítani a kocsit, hogy odébb álljon, majd vissza az udvarban.-------------------
A korábban beszélt Bosch S4-em a 16V-os túráztatás után 10,6V, az szerintem pont egy zárlatos cella.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Gézengúz
addikt
Az akku megtáltosodott, leállítva a kocsit, 13.7 körül mutat, kicsivel később visszakúszik 12.8-ra, 1-2 nappal később ha netán nem megyek vele, még akkor is 12.7-en van.
Erre most megadta magát a bal első ajtóhatároló...
A kárpitot nem ebben a hidegben fogom leszedni az is biztos, a bolhák szanaszét törnének. -
herdsman12
őstag
Egy body modul (rejtett) hibás, havi 1-2 alkalommal lemerített E60 indításához egy idő után már nem volt elég a Genius, a Suaoki évek óta stabilan indított. Tavaly szeptemberben egy zseni megtalálta a hibát, azóta csak biztonsági tartaléknak vannak.
A Genius “töltött” keveset az akksin, a Suaokit rövid idő után lekapcsolta a saját elektronikája, de indítani frankó.
(Este dobok egy privit) -
bovo
csendes újonc
Szia.Kösz a választ.A Hechtet visszavittem.Azt hiszem hogy veszek helyette egy Lidl-s ULGD D2-őt,gondolom arra a pirosra gondoltál te is,vagy egy Ctek MXS 5.0 New-t.
Közben néztem tesztet az ULGD D2-ről,az A1-ről, a 10 Amperes A1 -ről,és egy Osram-ról.A D2 nagyon meggyőző volt annyi pénzért.Az 5 Amperes A1 8 voltos akkunál el sem kezdte a töltést és majdnem feltöltött akkunál terhelésre nem reagált egyáltalán Ampremeléssel és feszültség kiegyenlítéssel mint a többi,+ az A1 leállt mikor a többi még töltött.
Még azt szeretném kérdezni hogy nekem CA/CA akkum van (Exide Premium 64 mAh) és ezeknek ha jól tudom nagyobb feszültség kell,(14.7V) úgy mint az AGM-nek.
A Lidl-s D2-nél elég ha ráteszem téli töltésre?
A Ctek-en pedig melyik programot kéne futtatni?A sima Auto-t vagy az AGM-et? -
SeatZola
őstag
Hétvégen majd tesztelek és mérek is. Pont ma cseréltem akksit a Passat B8-ban. Ami kijött az egy 68 Ah/680A-es AGM-es akksi, amit az akku szervízben be is mérettem és 35%-os az állapota és már csak 242A indító áramot produkált. Na ezen megjáratom a töltőt. Egyébként mutattam az akksi szervízben is és azt mondták korrekt darab. Pedig ők is forgalmaznak töltőket - azt hiszem CTEK-et is. Szóval eddig bíztató. Belenéztem itthon, akkora trafó van benne, hogy elvigyorodtam rá!
Rappi
-
jolti05
őstag
-
molnarpeter
nagyúr
Van ilyen újabb Lidl kiadás is itthon, a régebbi Aldis főnixhez képest amit észrevettem:
Nem villog a kijelző, ha nincs akku csatlakoztatva
Gomb puhább
Viszont kis késleltetéssel reagál a nyomásokra
Látványos tömítés a talp/fedél elválasztásnál
Kimenő oldalon mintha kicsit puhább lenne a kábel szigetelése (bár a régit már nem tudom megnézni pontosan, de fagy körüli hőmérsékleten is egész rugalmasnak tűnt, majd meglátjuk)CTEK esetén pl a csatlakozót emelném ki, mint extra, bár ugye az nincs (lehet megérte volna, sokat használjuk ezeket, de mondjuk a pozitív csipeszhez biztosíték beiktatás többet számíthat). Nameg ezek után elvárnám, hogy -40°C hőmérsékleten is van puha legyen a vezeték szigetelés, millió hajtogatásra tesztelve - ne repedjen már meg, mint az Aldis. E téren én is kiváncsi lennék a tapasztalatokra.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
-
cool13
őstag
Értem amit írsz, de nincs teljes mértékben igazad. Már csak azért is mert nem tudod a történet pontos részleteit. Töltőtt azért vettem neki karácsony előtt, hogy ráteheti és csepptöltésen hagyva nem lesz gondja vele tavasszal (ignorálta természetesen, felrakta a polcra a töltőt). Teljesen új volt az akksi, de addig indítózott meg szórakozott míg lemerült. Aztán jött az ötlet és elővette a töltőt. A többit tudod. Amit a végén írsz, számomra is tudott dolog egy próbát tettem itt, mielőtt kidobom és veszek másikat majd neki. Köszönöm a válaszokat mindkettőtöknek.
-
DigitXT
félisten
CTEK-nél csak a szoftver az, ami kiveri a biztosítékot. Mármint nem szó szerint,
de a felhasználó kisagyában mindenképp... Nevezetesen addig frissítették, hogy
gyakorlatilag "soha" nem hozza vissza a statisztikát: Live Mode oké, fesz, hőfok
van, de várhatsz így kb. ítéletnapig, se frissül, hogy akkor ez most szerinte hány
százalék és hogyan csökkent. Vissza kellett raknom megint vmi régebbi verziót!Csodák csodája, azzal tökéletesen működik, szóval ha valaki ebben gondolkodik
akkor azt is vegye számításba, hogy ilyen nüanszok is felborzolhatják az idegeit.
(3 járműben van kütyü, és a váltás köztük a régi szoftverrel sem triviális. Rámegy
arra, amit utoljára frissített, aztán kis homokórázás után rájön, hogy most éppen
nem éri el, aztán megy a következőre. Amit épp kitalált, stb. Véletlen sem azzal
kezdené, amit explicit szeretnél frissíteni. De ha csak egy jármű, fel sem tűnne.) -
dethroner
veterán
Mindig amikor láttam hogy van a Lidl-ben elgondolkodtam egy pillanatra, de mivel pöccre indultak az autóim, nem vettem. Most meg kellett volna, de igazából úgy néz ki hogy az aksim lett kuka, így a töltő kérdés megint aktualitását vesztette, ráérős lesz a következő akciós ajánlatig.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
gallozs
csendes tag
30km/2 indítás, oda vissza a munkába.
GL Plusz, ebben alapból nem LCD-s fejegység van (már ha ez lenne az egérmozi), vagy ha a sebességmérő és a fordulatszám mérő közötti, akkor az sem LCDs, hanem a "hagyományos fajta", nincs ilyen fogaskerekes beállítások almenü. Amikor a gyári akku megfáradt, a Suzuki szalonban pont ugyan ilyen B31-es Vartát akartak eladni nekem, csak drágábban, mint máshol. Nincs másodlagos akku se, ez nem "lágy hibrid" verzió. Ez pedig a gyári akkuja volt: -
gallozs
csendes tag
Nagyon köszönöm, hogy foglalkoztál vele, s igen én is gyanakodtam arra, hogy valami szívja az akkut (de az pozitív akkusarut levéve, multiméter beiktatva, autó bezárva, riasztó bekapcsolva, kis idő után beáll 20-30 mAh környékére az üresjárati /standby/ fogyasztás). Mivel, a kulcs nélküli ajtónyitás, illetve a CAN-BUS rendszer, meg az ultrahangos érzékelők, no meg a riasztó alap fogyasztása ilyenkor ezt indokolja, ezért nem láttam értelmét tovább nyomozni ez ügyben... Ma elmentem, vettem másik akkut (ZS+U - köszi az ajánlást), megkérdeztem ott az eladókat, 2 évet jósoltak neki, szóval úgy tűnik a tervezett elavulás itt is üzletszerűvé vált... Na mindegy tesztelem, használom, ez most a műszerrel mérve valóban 100%-os volt, bár poros volt a teteje, tehát biztos pihent ott is a polcon egy pár hónapig. Na sebaj, ilyen akkum úgy sem volt eddig... Fotót elfelejtettem készíteni, így a belső ellenállását fejből meg nem mondom, de rámérek majd hamarosan.
Most a képet jobban megnézve, pont úgy néz ki/azonos a kialakítása mint a Rocketnek és az Electric powernek, nem lennék meglepve, ha ugyan az lenne, más matricával... :-)[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
Lassan kezdem megérteni a cikkedet, miután csináltam pár mérést/tesztet.
Reggel hidegen indítom > 15,05V (3x is mértem: 0 fok, 3 fok, 6 fok). Mindig ennyi volt.
Tegnap hazaértem, beálltam a garázsba, alapjáraton ment a motor, plusz tompított: 14,77V
Majd reggel is megmértem, viszont már a saját káromon tanulva "szakszerűen" mértem, azaz nyitva volt a motorháztető, nyitva volt az autó, így nem okoztam terhelést nyitással/világítással az akkunak (ilyen esetben mindig jóval kevesebbet mutat).
Szóval ma reggel megint 12,48V volt.
Az írásodban is írtad, hogy próbálja 80%-on tartani az akkut. Ezek szerint ez nálam is működik, múltkor is pont ennyi volt.
Az SRC-t viszont nem tudom egyedül tesztelni, így az még várat magára. -
gabor9991
őstag
Az akkut tavaly év végén vettem, elvileg 2023.48. heti gyártás [link]tehát nem állt sokat mielőtt használatba vettem.
A kocsi amiben használom egy Mk2 focus 1.6 benzines, tavaly felújított generátorral, a töltés üzem közben 14.4V.
Az átalakítással kapcsolatban nem tudom mire utalsz, nincs semmi átalakítva minden gyári.
Ez a.konkrét akku SCT nevet visel külsőre egy picit különbözik a korábbi electric powertől de a tetején a kupakokat ennek is ki lehet tekerni.
Nem tudom ez amit most leírtam pluszban mennyit segít abban hogy kiderüljön, a feljebb leírt fogyasztás mellett mért értékek elfogadhatóak vagy inkább nem?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
- Ryzen PC , R5 2600 , RTX 3060 12GB , 16GB DDR4 , 256GB NVME , 500GB HDD
- Játszós PC , R5 5500 , RX 5700 XT , 16GB 3200MHz , 512GB NVME
- Új 2K Gamer PC Ryzen 9 5900X/RTX 3070 8Gb/Asus Tuf lap/M2 500Gb NVME/2x16Gb DDR4/750W 2Év gari
- ASUS VivoBook Pro 14 OLED Ryzen laptop RTX VGA-val
- Seagate Exos X16 16TB merevlemez eladó!!! Teljesen új, bontatlan, sok-sok garral!!!
- Seagate 8TB-os Barracuda (ST8000DM004) merevlemezek!!! Teljesen újak, bontatlanok, garral!!!
- PlayStation 2 játékok
- Hp 840 G1 és Hp 250 G6 alkatrésznek
- 6TB WD RED!!! WD60EFAX 6TB 5400rpm 256MB! Bontatlan, több mint 2 év garral!!!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest