- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Windows 10
- Videó stream letöltése
- Hálózati / IP kamera
- Linux kezdőknek
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Ubiquiti hálózati eszközök
Új hozzászólás Aktív témák
-
PowerBuldog
veterán
Jó lett, szépen össze van foglalva. Köszi.
Bár szerintem a szakmai írások között lenne a helye.Ui: a jogszabályok pontos számát nem írnád le, hogy legyen mire hivatkozni.
[ Szerkesztve ]
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
-
vally
tag
Erről a készülék bevételekor adnia kell egy jegyzőkönyvet melyben rögzíti a dátumot, és a hibát. Ebből egy példányt kap az ügyfél, továbbá se a számlát, se a garancia papírt nem kérheti el az eladó.
Tessék???
Regisztráció dátuma: 2002-08-07 22:00
-
snpetit
aktív tag
Hali!
Ha jól tudom a 30 napos javítási határidő megszűnt, már csak törekednie kell erre a szerviznek. Tehát e címszóval nem állhatsz el a szerződéstől sajna. A jogszabályváltozás előtt még meg lehetett fogni így őket.
-
buherton
őstag
válasz PowerBuldog #1 üzenetére
Úgy akartam h rögtön a jogszabályokat írom be, csak éppen nem elérhető. De ha gondolod akkor kiegészíthetem, a szabályok számaival.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
Sry. Átírom. Elkérheti, de nem tarthatja meg. Még egyszer sry.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
De te nem a szervizhez viszed a készüléket, hanem az eladóhoz, mert te az eladóval állsz szerződésben!!! Nem mindegy. Tudtommal azon a jogszabályon nem változattak. 15 nap a határ idő és kb 30 nap (készüléktől függő) amikor jelentős kellemetlenségre hivatkozva elállhatsz a szerződéstől.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Foxconn
csendes tag
Üdv!
Jó ötlet egy ilyen jellegű írás, nem kis utánajárás kellhetett hozzá, hogy ezeket összeszedd, úgyhogy a kitartásodhoz, és a szándékhoz is gratula. De!
Amit itt leírtál, az (szigorúan szvsz!) nagyon kevés! Nem véletlenül több 10, néha 100 oldalon keresztül folgalkozik ezzel a témában nagyon sok jogszabály és rendelet (csak hogy egyet említsek pl a 49/2003 -as gkm). Az, hogy mi nagyobb kellemetlenség a felhasználónak, és mi nem, azt nem csak úgy a pult mögött álló eladónak kell odavetni, aki erre már adja is vissza a pénzt, vagy a csereterméket. Nagyon hosszantartó és nem kis időt igénybe vevő ügyintézés az egész. Ezt saját bőrömön is megtapasztalhattam. Példának felhoztad a nyáron elromló hűtőt. Adott esetben annak megállapítására, hogy a vásárlót valóban jelentős kényelmetlenség illetve kár ért, a fogyvédelem által kiállított dokumentumot felmutatva az adott kereskedelmi szerv még mindig mondhatja azt, hogy a vásárló forduljon a bírósághoz, és majd ott eldöntik az ügyét. Mire lezajlik az ügy, addigra jövő nyár lesz sajnos. Amiket itt leírtál, az kb mind igaz, viszont (és itt megint hangsúlyozom, hogy szerintem!) nagyon hiányos. Nem vagyok sem jogász, sem fogyvédelmis, sem eladó. Szervizes vagyok négy éve egy internetes áruháznál, néha én is találkozok hasonló helyzetekkel. Amennyire én tudom, nálunk még nem történt komolyabb problémás garanciális ügy (persze volt egy két beírás a vásárlók könyvébe, illetve elégedetlen ügyfél, de az átlaghoz képest tényleg kevés), de tény az, hogy a 15, illetve 30 napos határidőt sajnos nem lehet mindig 100% -al teljesíteni, és ez nem minden esetben csak a kereskedelmi egység hibája. Természetesen néha én is voltam már figyelmetlen, vagy el voltam maradva és kifutottam az adott időintervallumból, nem védeni akarom magam, vagy a hasonló munkakörben dolgozó "kollegákat", de sajnos többször a beszállítók, illetve a nagykerek szervizeinek alacsony kapacitásának, vagy túl sok munkájuknak köszönhető a késlekedés. (Ezt csak azért írtam le, hogy szemléltessem, hogy egy garanciális ügyintézés, néha két-három céget is érint. Tudom, hogy a vásárlót ez nem érdekli, és nem is kell, hogy ezt elfogadja, de a kereskedőnek sem mindig egyszerű érvényesíteni a garanciát a nagykernél.)
Hozzászólásomat nem okoskodásnak szánom, de szerintem bőven nem elegendő az irományban olvasható információ egy dörzsölt és tapasztalt eladó meggyőzéséhez.
Bocs a hosszú hozzászólásért, a kezdeményezésért pedig mégegyszer elismerésem.
[ Szerkesztve ]
-
buherton
őstag
Teljes mértékben egyetértek veled. Őszintén én se nagyon mélyedtem el ezekben a rendeletekben, és őszitén szólva nem is érdekel. Csak annyira h tudjam h mihez van jogom, és mihez van joga az eladónak pl ha cserét kérünk akk bizonyos esetekben túl nagy többlet költségre hivatkozva elutasíthatja a cserét. Azért nem akartam tovább bonyolítani, mert ha vki odáig ér akk érdemesebb a békeltető testülethez fordulni, rosszabb esetben a fogyasztóvédelmi hatósághoz. De számtalan olyan eset volt/van ahol már ez a kis összefoglalás is segített.
Am pont ezért írtm 30 napot. Igaz pl az msi szerviznél akk rendelik meg az alkatrészt, amikor megérkezik hozzájuk a laptop. Mire odaér hozzájuk az alkatrész az se 2 nap. Ha csinálnának egy raktárat, akk nem lenne annyira gáz.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Brumi
senior tag
Van még egy érdekes téma, ez pedig az elállási jog és annak gyakorlása. Én már csak neten vásárolok ilyen eszközöket, mert akkor gyakorolhatom azon jogomat, hogy 8 napon belül indoklás nélkül elállhatok a vásárlástól. Persze nem szórakozásból veszek holmikat, de például pixelhiba esetén csak így lehet visszavinni a cuccot, mert ez nem garanciális téma (ha szabványon belül van a hibaszám). Nemrég vettem egy gépet az Ipontól, ami pixelhibás volt (200k feletti laptop), és nem akarták cserélni, ezért mondtam, hogy élek az elállási jogommal. 2 nap és több ezer forintnyi telefonálgatás, vitatkozás után tudtam elérni, hogy visszavegyék. Csak úgy tudtam érvényesíteni a jogomat, hogy a törvény szövege ott volt előttem és paragrafusokra meg bekezdésekre hivatkoztam. Szimplán át akartak verni... De a legtöbb netes cég erre is kitalált egy kibúvót, így nagyon szemfülesnek kell lenni, hogy kitől vásárol az ember, mivel erre a kibúvóra általában a honlapon rá lehet találni ha ügyes az ember és tudja mit keressen.
http://www.flickr.com/photos/brumi/
-
Hiánypótló cikk, grat!
Mutogatni való hater díszpinty
-
Ramius
őstag
Ha a számlán, nem emberi név...
Ehelyett a "természetes személy" kifejezést szokták használni
gyakorlat teszi a mestert...tönkre...
-
buherton
őstag
Gondolj bele aki még ezeket se tudja, simán átverik.
(#13) Ramius: thx
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Brumi
senior tag
Próbálkoztak olyannal is, hogy a már kinyitott termék használtnak minősül, így nem vehetik vissza. Azt mondták a doboza alapján kell eldöntenem, hogy jó lesz e nekem a termék...
Meg azt is mondták, hogy mivel pixelhibás ezért az már nem tekinthető hibátlannak így azért sem vehetik vissza. Persze, hogy ők már eleve így adták el az nem számít.
Fölényeskedő banda dolgozik ott (ja és a Speedshop sem kivétel, ezt velük is végigcsináltam pár éve). Amíg fejből nyomtam, hogy hogy van a jogszabály addig kötekedtek, majd amikor már felolvastam és visszakérdeztem, hogy a törvény melyik paragrafusának melyik pontjára hivatkozva korlátoz a jogaim érvényesítésében, akkor már befogta és csak annyit mondott várják a gépet vissza...
Persze azért kivárták a 30 napot és csak akkor fizették vissza az árát. Mivel barátnőmnek rögtön kellett a gép, kénytelen voltam másnap megvenni egy normális helyen, és addig ott pörgött a pénzem náluk.
Ja és a kibúvó, melyet szeretnek alkalmazni:
A feltételek között leírják, hogy a cég csak olyan terméket forgalmaz, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac gazdálkodó szervezet által nem irányítható ingadozásától függ.
A 17/1999 kormányrendeletben benne van, hogyha ez le van írva, akkor a vásárló nem élhet az elállási jogával. Szóval mielőtt vesztek valamit egy webshopból, akkor nézzétek át a vásárlási feltételeket, és ha ez ott van, akkor meneküljetek.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/brumi/
-
sasa311
veterán
-
Brumi
senior tag
Olvasd el, ott a válasz. Persze ezt is meg lehet támadni, de ez már egy per tárgya lehet, hogy megkérdőjelezed ezt a kijelentésüket. Akkor inkább keres az ember egy olyan boltot, ahol nem akarnak szemétkedni.
Ez nem törvényellenes, maximum etikátlan...
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/brumi/
-
buherton
őstag
Hihetetlen mit meg nem tesznek .
Köszönjük . Ha esetleg vannak még ilyen tapasztalataid, szívesen várom.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Brumi
senior tag
Nagyon szívesen. Ezt korábban én is be akartam tenni egy cikkbe, de valahogy sosem volt rá energiám.
Nem vásárolok túl sűrűn ilyen holmikat, de akkor szeretek biztosra menni. Azért a komolyabb cégek, ilyen módszerekkel nem élnek, és korrektül bánnak a vásárlókkal. Mindenesetre az ár nem minden, hiába olcsó egy hely, ha gond van, akkor lehet, hogy az a legdrágább.http://www.flickr.com/photos/brumi/
-
szpal17
őstag
Hali!
Jó cikk lett gratula...
A 30 napra tényleg már csak törekedniük kell a szervizeknek.
Annyi kiegészítést, hogy a notebook-nál a főalkatrészekre újraindul a garancia(gyártónként mást értünk főalkatrésznek-leginkább:LCD,alaplap), a többi alkatrészekre 3 hónapot adnak általában a gyártók (ez is változhat gyártónként)
A szervizben töltött idő is hozzáadandó az eredeti dátumhoz. -
buherton
őstag
köszi
Főalkatrész megkülömböztetést pár éve eltörölték.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Solten
addikt
Hiánypótló cikk
Saor Alba
-
ProEvoFan
nagyúr
3. monitorom is pixel hibás lett a pixel hiba garancián belül (tehát 3napon belül), most várok arra h megkapjam az újat, de az lehet h csak január 22. után lesz esedékes, de így monitor nélkül vagyok/leszek január 6. óta, tehát 16.napig mert a Nagy Ker. ahonnan rendelnek nem tudnak nekik adni egy ugyan olyan monitort amit vettem...
felajánlottak egy másikat de arra rá kell fizetnem
mi van akkor ha nekem nem kell a másik monitor mert én nem akarok ráfizetni de ők csak 16 nap után tudnak adni egy másikat? én 16 napig monitor nélkül vagyok úgy hogy a 3napos pixelgarancia keretén belül visszavittem a monitort de ők nem tudnak adni egy másikat...nem kötekedni akarok mert korrekt bolt, csak fel akarok készülni minden eshetőségre
meg elég brutál lenne ha még 16 napig nem lenne monitorom úgy hogy alig használtama pénz visszafizetés mint lehetőség tudom h él
-
buherton
őstag
válasz ProEvoFan #25 üzenetére
Vagy elállsz a szerződéstől (és akk veszel vagy egy ugyanolyat, vagy olcsóbbat), vagy esetleg tudnak csere monitort adni? Más nem nagyon lehet ilyenkor tenni . De ha már a 3. akk én tpust cserélnék
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
(#3) snpetit: 49/2003. 4§ (2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
(#20) snpetit: 151/2003. 1.§ (3) A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
151/2003 5. § (1) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Elérhetők a rendeletek
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
LGLuke
őstag
Frászt nem!
Samsung vásárlástól számítótt 3 munkanapig termékcserét vállal már hibás subpixel esetén is.Tehát hétvége és ünnepnap kihúzva!
Viszont most itt volt a Karácsony, ezért xar ügy ilyenkor monitort venni, mert esetleg kicsúszunk a 3 munkanapos határidőből, főleg ha 2 héttel hamarabb megvettük a terméket. -
Wyll
őstag
Nagyon díjazom a cikket, és a kezdeményezést is!
A linkelt fórum talán egy kicsit nagy falat az egyszeri PH!-júzernek, de ez a cikk, vagy esetleg egy kicsit igényesebben (bocs, de van pár ügyetlen mondat ) és egy kicsivel bővebben megírt változata nagyszerű és sokszor hivatkozott túlélőcsomagjává válhat sok-sok felhasználónak!
Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Wyll
-
buherton
őstag
Ez melyik szerviz?
(#29) szpal17: ha lesz időm utána nézek, mert most már érdekel a dolog.
(#32) Wyll: ehhez nagyon sok utána járás kell, mivel ebben a cikkben jószerivel csak a 151/2003. és 49/2003. szabályai vannak. Ami konkrétan erre a garis cuccra vonatkozik. A hosszabb/részletesebb cikk írást átadom annak aki napi szinten dolgozik ilyennel, és álmából fel kellve is tudja.
(#33) Solad: 151/2003. 7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Wyll
őstag
Nem kell hosszabb-részletesebb cikk, ennek is pont a rövidsége, tömörsége az előnye. Csak annyi, hogy ami le van benne írva, talán egy kicsit pontosabban, precízebben legyen benne megfogalmazva. Egypár szóval való bővítésre gondolok (maximum), ahol az odakívnákozik.
Esetleg ahol már nem akarod tovább részletezni a dolgot (pont hogy rövid maradjon), lehetne egy kis link a megfelelő jogszabályra.De lehet, hogy az én cikkel kapcsolatos minőségérzetemen már a helyes- és 'értelmes'írási hibák kijavítása is sokat javítana.
Amúgy meg számomra te tűnsz erre a feladatra a legmegfelelőbb embernek a hozzászólásaid meg a cikk alapján is.
Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Wyll
-
zolikaDB
veterán
Hali mindenkinek!
Lenne egy kérdésem, amire több helyen többfélét írnak, és a gyakorlatban egyesek vonakodnak érvényesíteni:
3 napos visszavásárlási garancia!Ha veszek vmit, számlával, csomagolásában 3 napon belül kötelesek visszavenni kérdés nélkül? (vevői elégedetlenségre hivatkozva)
Esetleg él az, h egy másik termékre cserélem??? Mint a hibás termékeknél: ha nem jó, nem javítható, ár vissza, v levásárlás!(Ez egy Microsoft termék lenne amúgy.)
[ Szerkesztve ]
-
buherton
őstag
Egy dologban elképzelhető h iagazad van, és ez a pixel hibás cucc. Ennél elméletileg lehet arra hivatkozni, h az eladó a szerződés kötéskor szavatolja h a termék hibátlan állapotban adja át. Sajnos ezt a §-ust nem találtam még meg.
(#37) Hunter2: De a számlát is átkell adni? Átnyálaztam a Ptk.-t természetesen erről sem ír semmit...
(#39) zolikaDB: 3 napos visszavásárlási garancia! erről egy jogszabály sem ír semmit. Sztem ilyen nincs, de lehet h tévedek. Csak a cseréről szól a jog.
Esetleg él az, h egy másik termékre cserélem??? Az eladó nem kötelezhet h elfogadd, ha más terméket ajánl fel. Am ha teccik a megállapodás akk elfogadhatod, vagy elállhatsz.
Mint a hibás termékeknél: ha nem jó, nem javítható, ár vissza, v levásárlás! Hibás termék ha nam javítható, és az eladó tud új és ugyanolyan terméket adni, akk el kell fogadnod. De ahhoz h mégi mit lehet tenni ilyenkor kicsivel részeletesebb előélet kell, bizonyos esetkben el is állhatsz. Levásárlásra nem kötelezhet, de megteheted h ugyanabba a boltba vásárolod le.
Am ráakadtam egy pár igen érdekes paragrafusra.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
Ptk. 277. § (1) A szerződéseket tartalmuknak megfelelően, a megszabott helyen és időben, a megállapított mennyiség, minőség és választék szerint kell teljesíteni. A szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában
a) alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyekre más, azonos fajtájú szolgáltatásokat rendszerint használnak, és
b) rendelkeznie kell azzal a minőséggel, illetve nyújtania kell azt a teljesítményt, amely azonos fajtájú szolgáltatásoknál szokásos, és amelyet a jogosult elvárhat, figyelembe véve a szolgáltatás természetét, valamint a kötelezettnek, a gyártónak, az importálónak vagy ezek képviselőjének a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó - különösen reklámban vagy az áru címkéjén megjelenő - nyilvános kijelentését, és
c) alkalmasnak kell lennie a jogosult által meghatározott célra, ha azt a jogosult a szerződéskötés időpontjában a kötelezett tudomására hozta, és abba a kötelezett beleegyezett, valamint
d) rendelkeznie kell a kötelezett által adott leírásban szereplő, és az általa a jogosultnak mintaként bemutatott szolgáltatásban lévő tulajdonságokkal.Ptk. 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.
(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.Ptk. 306/A. § A jogosult a választott szavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott kárt köteles a kötelezettnek megtéríteni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett magatartása adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Ptk. 308. § (3) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. Igyekszem megkeresni a jótállásos verzióját, de van egy érzésem h ez is vonatkozik a jótállásra
Ptk. 309. § (2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
-
buherton
őstag
Várj. ProEvoFan már 3.jára vitte vissza, ugyanazt a típust. Ezért ajánlották fel a pénz visszafizetsét. Ezeket hallva télleg korrektek. Meik üzlet is ez?
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
solarix45
senior tag
Csak beleolvastam a cikkbe, nem bírtam tovább a cikk tragikus nyelvtani helyessége miatt.
Csak két megjegyzés: jegyzőkönyvet nem kötlező felvenni, csak abban az esetben, ha a felek nem tudnak megállapodni! A másik meg: az eredeti számlát igenis elkérheti, és el is kell kérnie az eladónak. Mivel ha ezt nem tenné meg, a vevő elszámolná az eredeti terméket, meg a cserét is, vagy esetleg ha visszakapja a pénzt, akkor gyakorlatilag semmit nem vett, mégis elszámolt valamit -> adócsalás.
-
buherton
őstag
válasz solarix45 #45 üzenetére
49/2003. 3. § (1) A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:
a) a fogyasztó nevét, címét,
b) a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
c) a vásárlás időpontját,
d) a hiba bejelentésének időpontját,
e) a hiba leírását,
f) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
g) a kifogás rendezésének módját.
(2) Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.
(3) A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.
(4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.Állj. Természetesen a számlát elkérheti, és el is kérnie, ha csere van, vagy pénz visszafizetés történik. De a szövegben ezen részénél egyik környezetre utal, csak arra h garancia érvényesítéskor nem kérheti el. Igaz arra a végén nem tértem ki, h csere és visszafizetés esetében mi a helyzet, a számlával, de úgy gondolom h legtöbb embernél ez természetes.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
nagyúr
Hú ha ez az írás korábban megszületett volna...
"Hülyeazértnemvagyok" boltban elhajtottak a hibás termékkel hogy vigyem én a szervizbe (mivel ez gyanús volt utánajártam később és ugye be kellett volna venniük mert tőlük vásároltam). Ez volt az bolt részéről ami nem volt törvényes. De a szerviz se volt gyenge...
Albacomphoz vittük javíttatni. Be is vették a cuccot ( Albacomp márkájú mp4 lejátszó amit senkinek nem ajánlok ) azt mondták 10 nap és kész lesz. Ebből lett asszem olyan 15 de ez még nem is volt baj. Azonban egy szemmel láthatóan használt és lestrapáltabb eszközt adtak vissza amin még képek is voltak egy családról
Természetesen visszavittük hogy azért ezt mégse kéne. Felkészültem hogy fenyegetőzni fogok fogyasztóvédelemmel meg mindennel ami eszembe jut de nem volt rá szükség. Adtak egy papírt hogy nem javítható és levásárolhatom a boltban az értékét. Szerencsére vásárlás helyszínén is elfogadták. Barátnőm (övé volt az "eszköz") végül még jól is járt mert egy picivel drágábban vehetett egy sokkal jobb lejátszót.
De azért voltak furcsaságok ebben a garanciáztatásban is. Nagyon oda kell figyelni.Més que un club!
-
Brumi
senior tag
A 3 napos visszavásárlási garancia már nem él, mivel a törvény szerint, ha helyben vásárolod meg a terméket, akkor elvileg ki is próbálhatod (ez a gyakorlatban általában nincs így, de ez nem számít), így nincs okod visszavinni.
Viszont ha neten rendeled meg, akkor a távollévők kötött szerződésre vonatkozó szabályok érvényesek, tehát 8 napig élhetsz az elállás jogával. Feljebb beírtam, hogy egyes boltok ez alól milyen kibúvótt találtak, szóval az ilyen boltokat kerüld inkább. Ha hardvert akarsz venni, akkor nem lehet próbléma, de ha valamilyen szoftverről van szó, akkor nem gyakorolhatod az elállási jogot.Pixelhibánál nagyon tökösnek kell lenni, hogy hibás teljesítésre hivatkozva visszavegyék... de meg lehet próbálni. Sokkal jobb neten venni, mert akkor meg sem kell indokolni, hogy miért nem kell a cucc, és még a hibátlan terméket is vissza kell venni.
http://www.flickr.com/photos/brumi/
-
botoskollega
csendes tag
Sziasztok!Segítséget,illetve véleményt szeretnék kérni tőletek.
Karácsonyra ajándékba kaptam egy Samsung 923 NW típusú monitort.Mivel ajándék volt így nem bontották ki,nem lett kipróbálva. Mikor én először használtam,feltűnt egy pixel hiba. gondoltam naivan garanciális, ezért visszavittem,elküldték a szervízbe.A szervíz visszaadta a monitort hibásan,a garancialapon pedig az áll,hogy "A pixelhiba tűrésen belüli".
A kérdésem pedig,hogy ez lehetséges vagy semmiképeen ne fogadjam el ezt "válaszként"!mindig nézz utána kivel kötsz üzletet!
-
nagyúr
válasz botoskollega #49 üzenetére
Azokra külön szabvány van hogy mennyi hibás pixelnél vagy szubpixelnél kell javítani/cserélni.Egyetlen pixel még nem garanciahibás. Legalábbis ha jól tudom,de ennek utána kell nézni. Azt hiszem arányként szokták számolni hogy az összes pixel mekkora része hibás és az bele esik-e még a tűréshatárba.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
volvoguy
addikt
nagyon jó és hasznos dolgokat írtál le...lesz kihez fordulnom a jövőben...de ugye ezeket nem csak netről szedted? hanem legalább vmi jogászt, vagy bennfentest megkérdeztél ezekről....vagy netán te magas is ügyvéd vagy....mert azért olyannal nem jó villogni a boltban, amire nicns is jogunk...
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
buherton
őstag
Nem, nem vok ügyvéd. Az írás nagy része azokra a jogokra alapul amit belinkkeltem az írás vége fele (151/2003, és 49/2003). Ezt az írást a fogyasztó védelmi hatóság fórumjáról szegedtem össze, és az összefoglaltakat ellenőriztettem le egy ottani fórum taggal. Én is azért gyűjtögettem össze h tudjam kinek mien joga van. Hülyeségre nem akarok hivatkozni, és nem akarok jogtalanul követelőzni, de ezt elvárom az eladótól is. Am ha ne találtán nem tűnök megbízhatónak (csak feltételezem) a fogyasztó védelmi hatóság fórumán kézségesen segítenek bármien ügyben .
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
GrandeP
őstag
Üdv!
Nem akarlak kioktatnai. DE
(egyetlen tartozékot sem kell beadni),
Pl egy aksi és töltő nélküli notit h vizsgál be?
Jó persze evidens h ha csak a winyó a rosz akkor nem visszük be az egész iróasztalt, de azért hülyeségeket ne írj.... úgy kell átadni ahogy a dobozban volt...********
Mit tegyek ha pl. LCD monitort pixel hibával viszek vissza és az eladó nem hajlandó bevenni, mert azt mondja szabványon belül van?Magyarországon jelenleg érvényes jogok szerint az eladó a szerződésben szavatolja, hogy hibátlan készüléket add el, az ügyfélnek.
Ezt a hülyeséget honnan vetted? Ha hiba határon belül van, (5-x pixel hiba) gyártónként más, akkor semmit nem tehetsz... kivétel, ha a gyártó pixel hiba garit ad, amit már 1 hibára is lehet érvényesíteni...
Tömegközlekedési eszközön nem szállítható, eszközökre garanciát kicsit másképp lehet érvényesíteni.
Te láttál már pc boltost, amint felszállt a távolsági buszra, hona alatt egy centrifugával 5-10 javítandó készülékkel?!
Az eladót nem lehet kötelezni a cserekészülék (amelyiket akkor szoktak adni ha beadjuk a készülékünket szervízbe) adására.
De igen, amennyiben előre láthatólag 15 napon túl lesz a javítás (lásd nincs magyarországi képviselt és mondjuk összegyűjtve küldik el, vagy egyéb, ez most csak egy példa volt)
A többi egyébként jó...
Egyébként meg a jó indulaton múlik...NEMMEGY! Értem, de mi nem megy? EZ! De mi? EZ NEMMEGY?!
-
volvoguy
addikt
az az igazság, hogy eleve aki nagy értékben vásárol, az eltesz minden dobozt és számlát....nekem is megvan mind....de nem csak elektronikai cuccoknál, cipőnél, gatyánál stb....
és amikor visszamész a boltba, ne úgy tegyed, hogy "jaj istenem, mit történt velem...tök meg vagy illetődve, meg lelkiismeretfurdalásod is van, amiért zargatni mered az eladót"..határozttan és keményen kell odamenni......
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
Solad
őstag
Az eladót nem lehet kötelezni a cserekészülék (amelyiket akkor szoktak adni ha beadjuk a készülékünket szervízbe) adására.
nem arról van szó, hogy BKV-n kell szállítania. Hanem hogy a forgalmazónak kell megoldania a szállítást (vagy a helyszíni szervizt) olyan esetben amikor a vásárló tömegközlekedési eszközön azt nem tudja szállítani, vagy meghaladja a 10Kg-ot.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
buherton
őstag
Pl egy aksi és töltő nélküli notit h vizsgál be?
Jó persze evidens h ha csak a winyó a rosz akkor nem visszük be az egész iróasztalt, de azért hülyeségeket ne írj.... úgy kell átadni ahogy a dobozban volt...Értelemszerűen, ha noti a hibás, a notit adjuk be akksijával és dobozával, ha a töltő a rossz, akk csak azt.
Ezt a hülyeséget honnan vetted? Ha hiba határon belül van, (5-x pixel hiba) gyártónként más, akkor semmit nem tehetsz... kivétel, ha a gyártó pixel hiba garit ad, amit már 1 hibára is lehet érvényesíteni...
Ptk. 277. § (1) A szerződéseket tartalmuknak megfelelően, a megszabott helyen és időben, a megállapított mennyiség, minőség és választék szerint kell teljesíteni. A szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában:
b) rendelkeznie kell azzal a minőséggel, illetve nyújtania kell azt a teljesítményt, amely azonos fajtájú szolgáltatásoknál szokásos, és amelyet a jogosult elvárhat, figyelembe véve a szolgáltatás természetét, valamint a kötelezettnek, a gyártónak, az importálónak vagy ezek képviselőjének a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó - különösen reklámban vagy az áru címkéjén megjelenő - nyilvános kijelentését, és
d) rendelkeznie kell a kötelezett által adott leírásban szereplő, és az általa a jogosultnak mintaként bemutatott szolgáltatásban lévő tulajdonságokkal.Ptk. 248. § (1) Aki a szerződés hibátlan teljesítéséért szerződés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak a törvényből eredő jogait nem érinti.
151/2003. 1§ (4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
Tömegközlekedési eszközön nem szállítható, eszközökre garanciát kicsit másképp lehet érvényesíteni.
151/2003. 6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
(2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.De igen, amennyiben előre láthatólag 15 napon túl lesz a javítás (lásd nincs magyarországi képviselt és mondjuk összegyűjtve küldik el, vagy egyéb, ez most csak egy példa volt)
Erre tudtommal egyetlen jogszabály sem említi, és amit nem említ az nincs.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
Gyuláról mentem busszal Kétegyházára. Kisebbségiek simán felpakoltak egy hűtőt, meg egy gáztűzhelyet a buszra . Csináltam is képet, mondom ilyen nincs.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
ProEvoFan
nagyúr
de él
én 3x vittem vissza a pixel hibás monitoromat 3napon belül, és a harmadikat is kicserélték volna ha a Nagy Kerben lett volna még ugyan olyan monitor, így várnom kellett (holnap jön) az új monitorra ami igaz más típus és rá kell fizetnem de akkor is 3nap 3csere monitor
korrekt bolt -
tomta
tag
Én számtech boltban dolgozom és mindig igyekszek sokszor a saját káromra is a vevő "garanciális" problémáját megoldani, a lehető legrövidebb időn belül. Mivel minden vevőt meg kell fogni, és tapasztalataim szerint ez az egyik legjobb módja, legközelebb is ide hozza a pénzét és az ismerőseit is.
Sokszor Én sem tartom be az előírt jogszabályokat, de ez kifejezetten + -an értendő, a vásárló javára.Nekünk ez áll a Jótállási jegyen : (A helyi Fogyasztóvédelmi Felügyelőség jogi előadójával jóváhagyva), amit mindenhez adunk.
A jótállási igény érvényesítésének kizáró okai:
1.A készülék vagy alkatrész nem rendeltetésszerű használata, szándékos rongálása, vagy bármilyen más módon az eredeti formájának megváltoztatása.
2.A garanciacímke, (és-vagy) a vonalkód,(és-vagy) a jelszavas védelem eltávolítása, vagy megváltoztatása.
3.Az alkatrész fizikai sérülése-égés, repedés, törés, elemi kár, vonali vagy hálózati túlfeszültség,villámcsapás.
Ezen esetek bármelyikében, cégünk jótállási és szavatossági kötelezettsége megszűnik.A hibás termék átvételének feltételei:
1.Garancialevél, mellyel a vevő igazolja a vásárlás tényét.
2.A készülék vagy alkatrész eredeti hiánytalan csomagolása és tartozékai.
3.A számítógép szervizbe kerülése előtti adatmentésről a vevőnek kell gondoskodnia, a javítás közben felmerülő adatvesztésért semmilyen felelősséget nem vállalunk.A jótállás nem vonatkozik:
1.Nem az üzletünkben vásárolt szoftverekre .
2.Szoftverek egymással és-vagy az alkatrészekkel fennálló inkompatibitási hibáira.
3.Az alkalmazói szoftverek vagy meghajtó programok nem szakszerű beállítása vagy konfigurálása okozta hibákra.
4.Az alkatrészek nem szakszervizben történő beszereléséből eredő hibás működésére, ill. már meglévő alkatrészekkel fennálló inkompatibilitási problémákra.
5.Ezen esetek bármelyikében, az okozott hibákat díjmentesen NEM áll módunkban helyreállítani.A vásárlót a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. Évi törvény 248., 277., 305-311., 685. Paragrafusai valamint a 49/2003. (IX.22.) Korm. Rendeletben
(azon termékek esetében, amikor a hivatkozott rendelet(ek) mellékletei a kérdéses terméket a rendelet hatálya alá sorolják) meghatározott alábbi jogok illetik meg:
1.Az általunk biztosított jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti. A jótállás kötelező időtartalma egy év.
2.A vásárló jótállási és szavatossági igényét a szabályosan kitöltött és a vásárláskor kapott jótállási jeggyel (151/2003. IX.22. Korm. Rendelet) (49/2003. (VII.30.) GKM rendelet) érvényesítheti .
3. A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (Fogyasztó: a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő személy).
4.A vásárló hibás termék esetén díjmentes kijavítást vagy kicserélést (ha a javítás nem lehetséges) kérhet, kivéve ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotában képviselt értékét, a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget. Kijavítás során csak új alkatrész kerülhet beépítésre a fogyasztási cikkbe.
5.Ha a kötelezett a kijavítást ill. kicserélést nem vállalta vagy az 5. pontban megfogalmazottak alapján nem tud eleget tenni a vásárló - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.!
6.A forgalmazó köteles a kijavítást vagy kicserélést megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül elvégezni, valamint a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
7.A fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesítheti csereigényét, ez esetben a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk.306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
8.A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a hiba közlésének napjától kezdve azzal az időtartammal, amely alatt a vásárló a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
9.A jótállás időtartama (151/2003. IX.22. Korm. Rendelet) a fogyasztási cikk vagy főegység kicserélése esetén a kicserélt fogyasztási cikk vagy főegység tekintetében újra kezdődik.
10.Meghibásodás esetén az üzemeltetés helyén kell kijavítani a rögzített bekötésű, valamint 10 kg-nál súlyosabb, vagy helyi közlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket.
11.Ha a hiba ténye vagy jellege (pl. : a termék kijavíthatósága, a javítás módja, az értékcsökkenés mértéke stb.) tekintetében vita merül fel a jótállásra kötelezett már nem köteles a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségtől szakvéleményét kérni. . A fogyasztónak azonban lehetősége van arra, hogy a szakvéleményeztetést a Főfelügyelőségtől. Ebben az esetben a forgalmazó a szakvéleményezés lehetővé tétele érdekében fokozott együttműködésre köteles. Ennek keretében köteles a fogyasztó részére a hiba jellegére és keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó) írásbeli nyilatkozatot adni. (49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet valamint az 1997.évi CLV. Törvény határozza meg a fogyasztó, a kötelezett és a minőségvizsgáló szerv jogait és kötelezettségeit valamint az eljárás módját) A minőségvizsgáló szerv határozata (szakvéleménye) nem kötelezi a feleket, ha ezt követően is vita merül fel, a kötelezett és a vevő közötti jogvita eldöntésére a Bíróság jogosult.
A fentiekben leírtakat elfogadom: -
buherton
őstag
Akk azt hiszem, h ez tekinthető hivatalos forrásnak. Írásban javítok.
4.Az alkatrészek nem szakszervizben történő beszereléséből eredő hibás működésére Ezt egy akkreditált szakvéleménnyel kell alá támasztani, ha nem ebből ered a hiba, akk nem lehet kizáró ok.
Meik bolt ez?
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
lúzer
veterán
10.Meghibásodás esetén az üzemeltetés helyén kell kijavítani a rögzített bekötésű, valamint 10 kg-nál súlyosabb, vagy helyi közlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket.
TV tulajok, ez nagyon fontos!
[ Szerkesztve ]
MO. RIP. - az utolsó kapcsolja le a villanyt.
-
V!ck
aktív tag
Hiánypótló cikk, sokak számára hasznos lehet.
Két dologba kötnék bele.
1: Pixelhibás monitor: bizonyos, a gyártó által megadott mennyiségig nem tekinthető garanciális problémának a pixelhiba. az egy dolog, hogy nem tökéletes, de a vevő a vásárlással elfogadja a gyártó feltételeit, azaz az 1-2db pixel vagy subpixel hibát. Ez tény, nem érvényesíthető a garanciális igény.
2: pénzvisszafizetés: maradjunk a monitornál. 3év garancia. Veszel most egy monitort 70k-ért. beszarik 2és fél év múlva, amikor max 30k-t ér, már ha lehet egyáltalán kapni, erre Te elállsz a szerződéstől, mivel 30napig ülnek rajta és visszakéred a 70k-t, ami a számlán szerepel, mikor már alig 30k az új ára? ViccesEgyszer azt hittem, hogy tévedtem, de tévedtem.
-
Foxconn
csendes tag
Nagyon sok durva dolgot láttam a 9 év alatt, de ez volt a legkeményebb. Lehet nem hiszed el, de saját szememmel láttam!
Adott ASUS alaplap, azon s478 foglalat. Ugyebár a CPU-n hiányzik két láb, alaplap foglalaton is tömör az a rész. Értelemszerűen kell a procit a foglalatba illeszteni. Na most a tulajdonos, aki elmondása alapján már nagyon sok gépet összerakott, nem értelemszerűen helyezte szerencsétlen prockót a foglalatba... Nem hiszed el, fúrt két apró lyukat az alaplapra, és 90-fokkal elforgatva rakta bele!!!
Hibajelenség: nem ad képet, nem sípol
nem cseréltem az alaplapját...
-
V!ck
aktív tag
gondolom nekem szólt
Nálam oylan volt, h megvette a gép alkatrészeit, "ó haggyad csak össze tudom rakni, nem gond"
Aha, visszajött hogy meg se mukkan... vajon miért? nem tett távtartót a házba, az alaplap ergo a házra lett rácsavarozva, ráadásul nem is jó csavarokat használt, emiatt a táp eldurrant, mellesleg az IDE kábelt fordítva kötötte be, kábelek össze-vissza, előlapi USB rosszul kötve... soroljam???mod.: volt aki az E7300-as procival összenyomta a 775-ös foglalatot és elbaszott rajta vagy 20 lábat a másik tag meg egy 939-es prociról tört le vhogy 2 lábat, de az megúszta, működik fuuuu... de sok minden fog ma éjszaka eszembejutni fordítva felrakott 462-es hűtők tömkelege... régi szép idők
[ Szerkesztve ]
Egyszer azt hittem, hogy tévedtem, de tévedtem.
-
buherton
őstag
Am nem teljesen pontos. Jogszabály azt is kimondja, h ha nem rögzített akk a futárról az eladónak kell gondoskodnia, ami ingyen viszi/hozza.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
2: pénzvisszafizetés: maradjunk a monitornál. 3év garancia. Veszel most egy monitort 70k-ért. beszarik 2és fél év múlva, amikor max 30k-t ér, már ha lehet egyáltalán kapni, erre Te elállsz a szerződéstől, mivel 30napig ülnek rajta és visszakéred a 70k-t, ami a számlán szerepel, mikor már alig 30k az új ára? Vicces Pedig így van 3 év után is ha úgy adódik vissza kell adniuk a 70k hufot, ez nem csalás, nem ámítás. Most nem keresem ki a jogszabályt, de vagy 151/2003. vagy 49/2003. tartalmazza.
Ez kb az, hogy fordítva dugod a vincsire a tápot és elég a vincsi elektronikája hülye példa, de láttam már olyat hogy sikerült Oh my god, arról hallotam h az ide csatit fordítva kötötték be (vinyón kitolta közepén a pint), de ilyet... Ez egyértelmű h szakszerűtlen.
(#66) Foxconn:Mit gondolt az illető, h csak úgy heccből tettek a procira annyi lábat
(#67) V!ck: ehhez már nem tok mit írni emberi hülyeség, ill találékonyság
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Meta
tag
hali
a három napban meghibásodott terméknél van lehetőségünk elállni a szerződéstől és a pénzünket kérni??
-
buherton
őstag
Mivel nem okozott eddig jelentős kényelmetlenséget, így nem. Csak cseréről lehet szó.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen